Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen imettänyt monissa paikoissa nyt kesän aikana ja käytän julkisimmissa paikoissa sellaista isoa huivia, jonka suojissa on vauvalla vähän omaa rauhaa ja rinta ei paista esillä. Olen just sit taas miettinyt, et miten tuo syöttäminen onnistuis pullosta, jos en imettäis. Eli varmaan se mistä ei kokemusta tuntuu itsestä vaikeelta.
Mut nyt viime päivinä ollut varmaan joku muutos käynnissä. Poika itkee rinnalla eikä suostu syömään. Ilmeisesti imetysvälit ovat harventumassa. Hänhän on hyvin ponteva, joten ei mitään hätää ole mutta itse vain välillä hämmennys ja turhauma, kun itkee rinnalla ja nyt se tutti kelpaakin, jota aiemmin ei huolinut. Joskus rauhottuu tutin kanssa ja sen avulla saan imemään ja hän huomaakin ilmeisesti olevansa nälkäinen.
Mä oon kans nyt kesällä ulkona puistonpenkeillä, kahvilan terassilla yms imettänyt, kun ollaan pidempiä aikoja oltu ulkoilemassa. Liputan edelleen noiden Boobin imetystoppien puolesta, on ne niin käteviä.:) Harson laittanut vielä suojaksi, että vauva keskittyy paremmin eikä tuijottele kaikkea muuta.

Jos mä katsoin oikein, niin 23pv ja 31pv näytti olevan sopivin useimmille tapaamiseen mutta 31.8 ei kai sovi sulle MS74, kun et ollut sitä ruksannut? Kello 10 lienee kuitenkin se paras aika kaikille?

Joo mikään päivä ei sopinut kaikille, mulla ja MS74:llä menee just ristiin :) Mutta jos te muut tapaatte silloin 23.8., niin mä tuun sitten syksyn seuraavaan tapaamiseen? Sellainenhan on tietysti tulossa :)

Mulle ei tosiaan koskaan käy tiistait...

Aika vaikea varmaan koskaan löytää päivää, joka ihan kaikille sopii. Toi 23.8. sopii sentään kuudelle seitsemästä "äänestäneestä", joten kannattaa treffata silloin :)

Joo mikään päivä ei sopinut kaikille, mulla ja MS74:llä menee just ristiin :) Mutta jos te muut tapaatte silloin 23.8., niin mä tuun sitten syksyn seuraavaan tapaamiseen? Sellainenhan on tietysti tulossa :)

Mulle ei tosiaan koskaan käy tiistait...

Aika vaikea varmaan koskaan löytää päivää, joka ihan kaikille sopii. Toi 23.8. sopii sentään kuudelle seitsemästä "äänestäneestä", joten kannattaa treffata silloin :)

Tosin se 31pv käy myös kuudelle seitsemästä.:wink

Mitä mieltä te siskot olette? Kumpi päivä valitaan? Mä olen vähän jäävi sanomaan kun ollaan lomalla,niin mähän hilpasen ihan milloin vain, minne vain.:)

Tarkoitan tolla lomailulla sitä, että mulla ei ole edes pyykkäämistä, ruuan laittoa yms, kun ei olla kotona.:rolleyes:
Kaikkihan me mammalomalla ollaan.:)

Pirun amppari pisti jalkapohjaan. Sattuu ihan älyttömästi. No omaa tyhmyyttä. Olin poimimassa mustaviinimarjoja paljain jaloin ja astuin päälle.
Vauva nukkunut melkein koko päivän. Täällä on ukkosta ilmassa ni voisko vaikuttaa. Eilen googlasin rintaraivarista. Vaikutti vähän sellaselt muutaman viime päivän syöttöhetket. Tänään on sitten taas menny ihan ok.

Tää ei nyt helpota varmaan yhtään tapaamisesta sopimisesta mut mulle sopii kumpi päivä vaan.
31.pvä ei enää mies isyyslomalla, joten se vois siinä mielessä sopia paremmin. Mut tosiaan ei väliä.

Mulle käy tosiaan myös kummatkin ja sanotaanko noin klo 10. Vien esikoisen päiväkotiin puoli kympin jälkeen, kävelen siitä junalle ja matkustan muutaman pysäkinvälin Selloon :)

Tähti, otitko sä jonkun ehkäisyn käyttöön vai saako kakkonen tulla vaikka 9kk päästä, jos niin haluaa?

No meillä varmaan jäi 4 kk neuvolassa ohjeet tosiaan antamatta kun oli kiire koska olin siellä väärään aikaan.. :rolleyes: Ja oli kiire hoitajan jälkeen lääkärille joka onneksi oli vielä paikalla. Sitten muutto toiseen kaupunkiin heti seuraavana päivänä. Oli kiire päivät ja ajatukset muualla niin en osannut kyselläkään paljon. Mutta kiitokset kaikille neuvoista! :)

Meillä on tänään maisteltu kukkakaalia. Vähän irvisteli :grin mutta lopulta olisi huolinut lisääkin mutta en uskaltanut antaa paljon.

Mulla menee suoraan sanoen hermot koska poika haluaa maitoa tosi usein.. pullo pitää olla aina kauppareissullakin mukana ja isommat lapset juottaa pojalle takapenkillä maitoa kun minä ajan. Ja keskellä kauppaa pitää seisahtua syöttämään kun muuten pojalla menee hermot.. Mietin että mitä jos mä imettäisin, miten onnistuisi yhtään minnekään mennä tuon kanssa? :dead: Tuttiahan tuo ei huoli niin silläkään ei saa rauhoitettua ja pelattua aikaa.. Jatkuvasti juo vähän kerrallaan maitoa. :facepalm:
Marituuli, voisko koittaa syö ttää vähä kauemmin ja sit pidentää syöttävälejä samalla. Eli antaa huutaa pikkasen kauemmin joka kerta ja sit syöttää pikkasen kauemmin joka kerta?

Meillä syö kans koko ajan nyt ja tänään on puklaillukin, kun on saanu korviketta. Ihmetteln kans samaa kuin MS74, et vinkuuko vaan tisille et saa läheisyyttä. Välillä otan syliin ja laitanki tutin suuhun ja koitan et rauhoittuuko. Hikka tulee väh.kerran päivässä, mä imetön hetken ni se katoo. Vauva herää monesti hikkaan tai piereskelyyn tai kakkhätään. Tänää on taas nukkunu vaan vajaa tunnin pätkiä. Nyt nukkuu taas, ja meni nää iltatoimet vituiksi. Kai se pitää kohta herättää ja suorittaa pesut ja sit takas nukkuu.

maria, pääsetkö sä tulemaan Selloon joko 23pv tai 31pv?

Mulle ei päivällä ole sinällään väliä, kun ei ole noita pakollisia menoja tai esteitä noille päiville. Mikä sopii Teille Hesalaisille parhaiten ? 23.8. MS74 olisin saanut varmaan matkaseuraa. Se olisi mullekin parempi päivä sen takia. Ei tiedä viitsinkö itsekseni lähteä sinne asti reissaamaan, vaikka kiva olisi nähdä. En ole sinne kalenteriin mitään merkannut.

Ottaaks jengi vauvat mukaan tapaamiseen? Mä mietin et tulisko kans, mullon kyl matkaa jonkun verran... Mut klo 10 on liian aikaisin, meidän pitäis herätä kukonlaulun aikaan eikä äijä oo enää lomalla. Et mäkin passaan, treffatkaa te pääkaupunkiseutulaiset tosiaan.

Jos Turussa on tpaaminen jossain kohtaa ja jos se on iltapäivällä tai illalla, ni sinne voisin koittaa tulla. Aamuksi en pääse, on matkustamista sinnekin.

Sirpa, olisi mukava nähdä suakin. Me ollaan MS74 kanssa näkemässä ensi viikon torstaiaamusta Myllyssä. Aamupäivä on periaatteessa mulle ainakin parempi aika nähdä tai sitten puolen päivän jälkeen. Kuinka pitkä matka sulla on Turkuun/Raisioon ? Ja tulisitko julkisilla vai autolla ? MS74 puolesta en osaa sanoa, mutta mun puolesta voidaan nähdä Turussa/Raisiossa myös iltapäivälläkin. Mahdollisesti myös Justmom on tulossa mukaan myöhemmin.

Mulle käy molemmat päivät näillä näkymin. Sillä varauksella ettei lapsilla satu olemaan just noina päivinä kymmeneksi kouluun.. mutta sitten tulen heti kun ehdin. Koulukaan kun ei kaukana Sellosta ole.

Mutta jos 23.8. Turkulaisiakin pääsee niin eikö se olisi sitten parempi?

Ja sitten pitää toki sopia missä siellä Sellossa tavataan. Voin miettiä sopivaa paikkaa myös.

Minä toki ainakin otan vauvan mukaan. Eikö niin ollut tarkoituskin? Mulla on mies siellä Algeriassa joten olen yksinhuoltaja tällä hetkellä.

Kyllä mäkin ajattelin ottaa vauvan mukaan joka tapauksessa. Me ollaan pojan kanssa kahdestaan matkustettu kerran bussilla 30 km matka ja autolla ollaan matkustettu 4 kertaa pojan kanssa kahdestaan 30 km yhteen suuntaan mummon luokse tai kummitädin luokse. Noin pitkää matkaa ei olla matkustettu kahdestaan.

Marituuli, voisko koittaa syö ttää vähä kauemmin ja sit pidentää syöttävälejä samalla. Eli antaa huutaa pikkasen kauemmin joka kerta ja sit syöttää pikkasen kauemmin joka kerta?

Meillä syö kans koko ajan nyt ja tänään on puklaillukin, kun on saanu korviketta. Ihmetteln kans samaa kuin MS74, et vinkuuko vaan tisille et saa läheisyyttä. Välillä otan syliin ja laitanki tutin suuhun ja koitan et rauhoittuuko. Hikka tulee väh.kerran päivässä, mä imetön hetken ni se katoo. Vauva herää monesti hikkaan tai piereskelyyn tai kakkhätään. Tänää on taas nukkunu vaan vajaa tunnin pätkiä. Nyt nukkuu taas, ja meni nää iltatoimet vituiksi. Kai se pitää kohta herättää ja suorittaa pesut ja sit takas nukkuu.

Ongelma on lähinnä se että kotona kyllä syö isompia annoksia korviketta. Mutta jos ollaan jossain niin vaatii jatkuvasti, juo vaan vähän ja pian taas nälkä. Isommat sisarukset syöttää aina autossa takapenkillä kun muuten poika raivoaa siellä. :rolleyes: En kässää miten pärjäisin nyt "yksinhuoltajakuukauteni" ilman noita sisaruksia.. kohta ne menee kouluun joten pakko. Tai sitten odotan ne aina koulusta että päästään yhdessä kauppaan. :grin

Mä olen huono huudattamaan.. en vaan raaski vaan juoksen aika nopeasti hakemaan pullon. :rolleyes: Toivon että nyt aloitetut soseet alkavat pikkuhiljaa pitää pojan nälkää kauemmin.

Tänään Ikean reissulla yritin tuttia taas monta kertaa. Joskus imee hetken aikaa mutta useimmiten sylkee heti pois. Kun sieltä ei tule sitä maitoa.. :rolleyes: Ennemmin pojalle kelpaa tuo puklurätti joka pitää olla aina mukana. Tunkee sitä nykyään suuhunsa ja pureskelee ja imeskelee sitä. :rolleyes: Joskus vain on käynyt niin että tunkee rätin liian syvälle ja sitten on alkanut köhimään. Onko tuossa tavassa nyt joku tukehtumisvaara sitten? :nailbiting:

Takaisin