Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikkee ylimääräistä taas... Ostin vko sit sen kuivausrummun ja se ei toimi. Gigantti ei ota takas enneku huoltomies on käyny, eikä ne ehdi tänään. Sit toissapvä pamahti pesukone:mad:. Vittu! Nyt mä ostaisin molemmat uudet, mut pitää venttaa vitun huoltoa. Meen täst gigsuun murisee! Meil alkaa oleen pyyhkeet ja harsot loppu...
Ärsyttävää! :mad: Mutta hei, Gigantissahan on se 30 päivän palautusoikeus vaikka ois tuotetta käyttänyt jo! Että on sulla oikeus rikkinäinenkin palauttaa, jos niin tahdot. Me vietiin ostamamme tietokone takas sinne. Kun päivitettiin siihen Windows 10 ja sen jälkeen lakkas hiiri toimimasta. :mad: Oisivat ottaneet korjaukseen, mutta sanotiin ei kiitos ja haettiin Expertiltä toinen kone. :) Tosin kuivausrumpua on aika v:mäistä roudata ite takas ja kuljetuksesta joutunee maksamaan... :sad001 Me ostettiin kans Gigantista kuivausrumpu, siitä tosin on jo aikaa. Kuljetus oli ilmainen, mutta asennus maksoi. Maksettiin kyllä ilomielin, kun ei oltas ite saatu ahtaaseen paikkaan pesukoneen päälle sitä mitenkään nostettua...

Muokattu viimeksi:
Mulla on vähän ikävä mun vauva vatsaa,sitä pientä pyöreää kumpua oli niin kiva silitellä.o_O
Tosin onhan tuota pientä vatsasta ulos tullutta tyttöäkin mukava paijailla.

Ihania vauvoja täällä. <3

Ihan vaan omaan napaan. Mulla piti olla jälkitarkastus tänään. Tai siis aika on yhä, kun en saa nlasta ketään kiinni. Mutta eilen alkoi myös vuotaa??? Menkat??? Vauva 2kk!!! Mitä tää on? Menkat pysyneet yleensä sen väh 6kk poissa.mä niin inhoon tätä vuotamista!ja kun ajattelin että oon jo niin vanha että kaipa ne pysyy pitkään poissa...

No vauva nukkui 22-05:) söi ja jatkoi tähän asti. Kivaa:)

Mulla alkoi menkat tasan 2kk syntymästä, ihan päivälleen!!:p

Erikoinen neuvo! Lattiahan on vauvalle just turvallinen paikka, ei pääse putoamaan mihinkään. Mä pidin kyllä heti muistaakseni noin 1 kk ikäisestä leikkimatolla lattialla. Tai sit mulla on sellanen vauvan viltti, jonka päälle laitoin makaamaan esim. kylässä. Tosin nyt kun jo liikkuu, niin on aika äkkiä pois leikkimatolta/viltiltä. Just lattialla olo kehittää niskoja yms. Aika myöhään jos 3 kk ikään asti pitäs olla vaan sylissä. Eihän siitä ite pääse mihinkään, jos pitää kaiken aikaa sylitellä... Oon aika pienestä pitänyt myös sitterissä (Babybjörn), kun oon tehny ruokaa tms.

Meillä oli heti lattialla, 1-2viikon iästä asti. Viihtyy leikkimatolla leluineen :)

Mulla on vähän ikävä mun vauva vatsaa,sitä pientä pyöreää kumpua oli niin kiva silitellä.o_O
Tosin onhan tuota pientä vatsasta ulos tullutta tyttöäkin mukava paijailla.

Hihjj, mä voin silitellä yhä tota kumpua, kunnes sen saa tosta pois:wink:grin

Myy75 :) Osaatko sanoa, onko nesteet nyt poistuneet, kun paino laski yhteensä -3kg 5päivässä, eikä ole enää laskenut pariin päivään?:rolleyes:

Seuraavana alkaa lähteä sitten rasva?:rolleyes:

Ärsyttävää! :mad: Mutta hei, Gigantissahan on se 30 päivän palautusoikeus vaikka ois tuotetta käyttänyt jo! Että on sulla oikeus rikkinäinenkin palauttaa, jos niin tahdot. Me vietiin ostamamme tietokone takas sinne. Kun päivitettiin siihen Windows 10 ja sen jälkeen lakkas hiiri toimimasta. :mad: Oisivat ottaneet korjaukseen, mutta sanotiin ei kiitos ja haettiin Expertiltä toinen kone. :) Tosin kuivausrumpua on aika v:mäistä roudata ite takas ja kuljetuksesta joutunee maksamaan... :sad001 Me ostettiin kans Gigantista kuivausrumpu, siitä tosin on jo aikaa. Kuljetus oli ilmainen, mutta asennus maksoi. Maksettiin kyllä ilomielin, kun ei oltas ite saatu ahtaaseen paikkaan pesukoneen päälle sitä mitenkään nostettua...
Ei ne ota takas ku myyntikuntoisen tuotteen, eli se pitää korjata ekaks. Sellaisen kikan ovat keksineet. Niillä ei varmaan tietokonekorjaajia ollut, mut kodinkonekorjaaja löytyy... Sitku se on korjattu, ni saa palauttaa. Tai, jos huolto totee ettei voi korjata, ni voin purkaa kaupan. Et näin. Meidän naapurilla on pakettiauto, sillä se tuotiin ja poiskin viedään.

Maksoin ny teknisille 1200 euroo lg pesurista ja kuivurista. Tuli kuljetus ja asennus siihen mukaan ja pesukone jo pyörii. Teknisillä ei oo pal.oikeutta, mut normitakuu. Nyt kaikki saatanan elimet ristiin et noi ei pragaa... Gigantin kuivuri venttaa takkahuoneessa huoltoa. Kukaan ei oo muuten soittanu sieltä...saatana.

Joo, mut ei mun paska mäihä tähän viel päättyny... Vittu, sain antibioottikuurin, dgn oli et kohdun sisäkalvon tulehdus. Tosin lievä, kaikki näytti siistiltä, eikä lääkäreiden mielestä ollut isosti hajuakaan, mut eipä just sillo ollu vuotookaan. Ja tulehdusarvo oli 4, verenkuva ok.

Nii, se paskahomma täs on se, et toinen antibiooteista ei käy alkoholin kanssa. Vkon kuuri ja pari pvää sen jälkeen ilman naukkua. Ja vittu, et mullon ne syndebileet huomenna ja olin ajatellu tosiaankin jäädä yöksi. Vittu, et vituttaa! Viimeksi lokakuussa ollu kavereiden kaa bailaa ja nyt ku olis tilaisuus ni eikö universumi koita päättää toisin. Mä nyt kyl aloitin sen toisen kuurin heti ja sit meinaan sen myrkkylääkkeen aloittaa vasta sunnuntaina. Mitäs siihen kommentoi sairaanhoitajasiskot? Onks paha? Kefexin oli se iisi ja trikozol se antabus-lääke.

Ihan typerä kysymys, mutta onko tuttua, että vauva suuttuu, kun sille yrittää antaa tuttia?:rolleyes:

Meillä ei poika muutenkaan suostu ottamaan tuttia ( tosi harvoin ehkä 1minuutin sitä pitää).. Ja nyt tosiaan suuttui oikein parkuun, kun yritin pistää sitä suuhun:woot:

( ihan kuin olis loukkaantunut):confused:

Meillä on nyt neljäs maisteluviikko menossa. :) Aloitettiin kun 5 kk tuli täyteen. Eka annoin keitettyä perunaa, johon sekoitin omaa maitoa. Sylki pois ja kakoi, ei kelvannut. :yuck: Sen jälkeen onkin kaikki muut maut uponneet heti ekalla maistamisella (perunakin niin, että siinä joukossa porkkanaa). Olen käyttänyt oikeastaan pelkästään kaupan soseita. Vain banaania muussannut ite. Hyvin on maistuneet niin vihannes- kuin hedelmä/marjasoseetkin. Oon antanut useampia uusia makuja nopealla tahdilla, neuvolassa käskivät tehdä niin (esikoisen aikaan oli vielä vanha ohje 1 uusi maku / vko). Alussa annettiin ihan pieniä määriä ja kasvatettiin niitä vähitellen, mutta nyt tällä viikolla on annettu syödä niin paljon kuin haluaa. Tosin sitä yhtä purkillista enempää ei olla kerralla kuitenkaan annettu, mutta sen purkillisen kyllä aina vetää. Meillä siis neuvolassa sanoi, että jos maistuu, niin voi syödä sitten jo ihan kunnolla. Oon antanut kiinteitä kaksi kertaa päivässä (pari ekaa maisteluviikkoa vain kerta päivässä), yleensä lounaalla kasvissosetta ja illalla hedelmäsosetta.

Eilen aloitettiin lisäksi aamupuuro. Ostin tollasta vauvan Hipp luomuriisipuurojauhetta (4kk+). Tein 1/4 annoksen nyt aluksi. Eilen annoin pelkästään puuroa ja sylki pois, ei mennyt mahaan asti varmaan paljoakaan. Tänään sekoitin puuroon pari teelusikallista hedelmäsosetta ja johan söi kaiken. :) Ehdin jo miettiä, että tuliko ihan hutiostos... Oli puurohyllyllä niin monia vaihtoehtoja ettei tiennyt mitä ois pitänyt valita. Esikoiselle tein vähän isompana yleensä ihan normipuurohiutaleista mikrossa ja sit sekaan jotain marja/hedelmäsosetta.

Lihat aattelin aloittaa ens viikolla kun tulee 6 kk täyteen. Voitas vaikka vähärasvaisella naudan jauhelihalla aloittaa. Kasvislihasoseet meinasin tehä ite pääasiassa. Varmaan joskus tulee myös kaupan vastaavia ostettua, jos ei oo aikaa tehä ja omat soseet on pakkasesta loppu.

En oo mitään oireita huomannut maisteluista tulleen, ainoastaan kakkaamisväli pidentynyt.

Meillä oli tänään 6kk neuvola ja pojan mitat oli 6,715 kg ( 5 kk 6,080 kg) ja 62,5 cm (5 kk 61,5 cm ) sekä pipo 42,5 cm. Kasvaa alakäyrällä. Pojalla voi olla gluteeni eli vehnäherkkyys tai allergia, kun olin nyt kaksi kertaa antanut kana-makarooni sosetta ja sen jälkeen oli tullut ihottumaa. Eli kaikille tiedoksi välttäkää vehnätuotteita sisältäviä soseita, jos ette halua vehnästä allergista reaktiota. Olin jopa ostanut täysjyvävehnäpuuroa, mutta jatkamme kaura- ja riisipuurolinjalla. Kaupan valmiita soseita olemme käyttäneet ja muksu vauvan ensipuuroja. 6 kk ikäisen pitäisi saada kalsiumia 600-800 ml päivässä kiinteiden syönnin ohessa.

Sirpa, meilläkin on LG:n pesukone ja kuivausrumpu. Hyvät ovat olleet. Pesukoneessa on muuten vauvanvaatteille oma pesuohjelma. :)

Meillä on lähiaikoina tiedossa viikonloppureissu toiselle paikkakunnalle. Hotellissa aiotaan yöpyä, ja katselin tuossa vaihtoehtoja meidän perheelle sopivasta huoneesta. Sokos hotelliin päädyttiin. Oli aika söpö yllätys, että kun varausjärjestelmään laittoi "lapsi alle 1v", niin varausjärjestelmä kysyi, nukkuuko vauva hotellihuoneessa omassa pinnasängyssään vai vanhemman vieressä :Heartred oih, ihanaa kun joku ymmärtää perhepetifriikkiä :)

Meidän vauva sai rota-rokotteen (1. annoksen) maanantaina ja sen jälkeen ei oo kakkaa tullut :( pisin aikaväli tähän mennessä..

Meillä muuten myös lg, ja tyytyväinen olen!

Tähti, voisko vauvan "suuttuminen" olla jotain semmoista, että pettyy, kun ei tulekaan maitoa, vaikka imee tuttia kuinka...? Musta nimittäin tuntuu, että meillä on välillä päinvastoin - vauva haluaa tissille, mutta "suuttuu", kun maitoa tulee ja on sitten tyytyväinen, jos laittaa tissin sijaan tutin hänelle suuhun. Eli haluaa vaan mussuttaa jotain, ilman, että on nälkä.

Meidän vauva sai rota-rokotteen (1. annoksen) maanantaina ja sen jälkeen ei oo kakkaa tullut :( pisin aikaväli tähän mennessä..

Tähti, voisko vauvan "suuttuminen" olla jotain semmoista, että pettyy, kun ei tulekaan maitoa, vaikka imee tuttia kuinka...? Musta nimittäin tuntuu, että meillä on välillä päinvastoin - vauva haluaa tissille, mutta "suuttuu", kun maitoa tulee ja on sitten tyytyväinen, jos laittaa tissin sijaan tutin hänelle suuhun. Eli haluaa vaan mussuttaa jotain, ilman, että on nälkä.

Murrimur :) mä en tiedä. Yleensä maha on täynnä. Me ollaan yritetty antaa tuttia silloin, kun muutoin huutaa, ei siis mikään muu kelpaa, paitsi syli. Poika olisi sylisssä koko päivän, jos hän itse voisi päättää.. siis heti huutaa, kun on sylistä poissa..

Vielä, että rotasta kyllä huusi ja oli kipeänä noin 3viikkoa, eikä se tullut heti:sad001

Murrimur :) mä en tiedä. Yleensä maha on täynnä. Me ollaan yritetty antaa tuttia silloin, kun muutoin huutaa, ei siis mikään muu kelpaa, paitsi syli. Poika olisi sylisssä koko päivän, jos hän itse voisi päättää.. siis heti huutaa, kun on sylistä poissa..
Meillä jos ehtii alkaa huutaan, ni tutti ei kelpaa. Se pitää ujuttaa suuhun just ennen ekaa parkasua, silloin saattaa rauhoittua. Jos huutaa ja vatta on täys, ni seuraavaks tsekataan kakat, sitte käsivarrelle vattalleen ja liikkeelle. Kun kävelen ympäri huushollia ni rauhottuu kaikista parhaiten. Ja jos on vattanpuruja ni vattallaanolo helpottaa ja se saattaa nukahtaa siihen käsivarrelle. Sitte tyrkkään johki nukkumaan.

Tänää ollu syli ja tissi päivä. On nukkunu max tunnin pätkiä ja on ihan väsy. Viideltä nukahti just mun käsivarrelle ja on siitä saakka nukkunu vaunuissa. Käytiin kävelylläkin. Kohta herättelen syömään, sitte oli ajatuksena kylpy...

Meillä jos ehtii alkaa huutaan, ni tutti ei kelpaa. Se pitää ujuttaa suuhun just ennen ekaa parkasua, silloin saattaa rauhoittua. Jos huutaa ja vatta on täys, ni seuraavaks tsekataan kakat, sitte käsivarrelle vattalleen ja liikkeelle. Kun kävelen ympäri huushollia ni rauhottuu kaikista parhaiten. Ja jos on vattanpuruja ni vattallaanolo helpottaa ja se saattaa nukahtaa siihen käsivarrelle. Sitte tyrkkään johki nukkumaan.

Tänää ollu syli ja tissi päivä. On nukkunu max tunnin pätkiä ja on ihan väsy. Viideltä nukahti just mun käsivarrelle ja on siitä saakka nukkunu vaunuissa. Käytiin kävelylläkin. Kohta herättelen syömään, sitte oli ajatuksena kylpy...

Meillä tutti on vähän kuin viimeinen keino... Se kun ei koskaan ole kelvannut, ei ees vastasyntyneenä, me ei tiedetä miksei:anyone

Mutta harvoin hän huutaa, kun on rauhallinen, ellei sitten vatsaan satu:dead:

Takaisin