Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten imetys, oliko niin ettet imettänyt? -itse täysimetän ja silti :/

JustMom10 :) Ei liity aiheeseen, mutta mulla on nyt eka ovulaatio sitten synnytyksen, nyt meneillään...On limikset jne...

Seuraavat menkat tulee siis noin 14pv:n päästä :)

Ei ne ota takas ku myyntikuntoisen tuotteen, eli se pitää korjata ekaks. Sellaisen kikan ovat keksineet. Niillä ei varmaan tietokonekorjaajia ollut, mut kodinkonekorjaaja löytyy... Sitku se on korjattu, ni saa palauttaa. Tai, jos huolto totee ettei voi korjata, ni voin purkaa kaupan. Et näin. Meidän naapurilla on pakettiauto, sillä se tuotiin ja poiskin viedään.

Maksoin ny teknisille 1200 euroo lg pesurista ja kuivurista. Tuli kuljetus ja asennus siihen mukaan ja pesukone jo pyörii. Teknisillä ei oo pal.oikeutta, mut normitakuu. Nyt kaikki saatanan elimet ristiin et noi ei pragaa... Gigantin kuivuri venttaa takkahuoneessa huoltoa. Kukaan ei oo muuten soittanu sieltä...saatana.

Joo, mut ei mun paska mäihä tähän viel päättyny... Vittu, sain antibioottikuurin, dgn oli et kohdun sisäkalvon tulehdus. Tosin lievä, kaikki näytti siistiltä, eikä lääkäreiden mielestä ollut isosti hajuakaan, mut eipä just sillo ollu vuotookaan. Ja tulehdusarvo oli 4, verenkuva ok.

Nii, se paskahomma täs on se, et toinen antibiooteista ei käy alkoholin kanssa. Vkon kuuri ja pari pvää sen jälkeen ilman naukkua. Ja vittu, et mullon ne syndebileet huomenna ja olin ajatellu tosiaankin jäädä yöksi. Vittu, et vituttaa! Viimeksi lokakuussa ollu kavereiden kaa bailaa ja nyt ku olis tilaisuus ni eikö universumi koita päättää toisin. Mä nyt kyl aloitin sen toisen kuurin heti ja sit meinaan sen myrkkylääkkeen aloittaa vasta sunnuntaina. Mitäs siihen kommentoi sairaanhoitajasiskot? Onks paha? Kefexin oli se iisi ja trikozol se antabus-lääke.

Metronidazoli voi aiheuttaa antabusreaktion, joten en suosittele sen kanssa alkoholia pisaraakaan.Se reaktio on aika rankka. Se lääke ei poistu elimistöstä heti kuurin vikana pvänä ja muistaakseni metabolisoituu maksan kautta, siksi on suositeltavaa että olisi 2 pvää kuurin jälkeen ilman alkoholia.Kefexinin kanssa voi ottaa alkoholia huoletta, ei vaikuta lääkkeen vaikuttavuuteen tai aiheuta muita reaktioita. Vaikka ainahan sitä suositellaan ettei ottais ollenkaan ab-kuurin aikana, siinä se pointti on lähinnä se, että kännissä/krapulassa helpommin oksentaa tai unohtaa sen lääkkeen ottaa.

Jos sulla on huomenna ne kemut ja haluat niihin osallistua, aloita se kuuri esim su iltana ( jos et oo hirmu kännejä riipassu) tai kaiken paras olis et vasta ma aamuna..

Meidän tyttö ei osannut tänään juoda pullosta- siis oikeesti.. Olen pelkästään imettänyt,kun olen tähän saakka ollut pois vauvan luota vain pari tuntia mutta nyt ajattelin kokeilla pumppaamista ja pulloruokintaa, jotta voisin olla pidempään poissa, niin neiti vaan tuijottaa isoilla silmillään ja hymyilee nielemisen sijaa, niin maidot valuu suupieliä pitkin.:laughing001

Hihjj, mä voin silitellä yhä tota kumpua, kunnes sen saa tosta pois:wink:grin

Myy75 :) Osaatko sanoa, onko nesteet nyt poistuneet, kun paino laski yhteensä -3kg 5päivässä, eikä ole enää laskenut pariin päivään?:rolleyes:

Seuraavana alkaa lähteä sitten rasva?:rolleyes:
No näin se vois hyvin olla noin suurinpiirtein. Ihan varmaksi nyt ei tietenkään näin voi sanoa, mutta mekanismi on vähän tuollainen, että nesteet voivat lähteä nopeastikin ja sitten tosiaan alkaa se "kovempi" työ. :)

Millaisia kakkakoneita teidän vauvat on? Mä en ole kerinnyt tänään muuta kuin imettämään ja pesemään kakkapyllyä. Tosi usein pärisee tällä housuissa.

Meillä on piereskelty tänään. Gaggaa tulee mun mielestä vähempi viikko viikolta. Mut ne mitä on tullu ni on eilen ja tänää tullu lahkeista pihalle. Siksikin se pesukone oli tärkee saada ku bodyt on gaggassa. Meillä on libero 1, poika on niin hoikka. Niit onki pari pkt vielä, mut ois voinu ehkä jo ostaa sitä seuraavaa.

Miiuli, mä tein sellaisen ratkaisun, et aloitin kefexinin nyt ja sit sen trikozolin sunnuntaina. En vedä kaatokännejä, ei uskalla, enkä usko et maistuu NIIN paljon. Kunhan pääsee vähä jorailee ja laulaa karaokee! Ja canesten-puikon vetäsen tänään. Näihin tunnelmiin...

Hyvin pyörii lg:t! Kolmas koneellinen menossa, vittu ei kuulu juuri ääntäkään siit pesurista. Se hajonnu kone oli muuten upo pesukarhu, 18vuotta vanha, Suomessa tehty. Mut olihan se äänekäs... :joyful:

Millaisia kakkakoneita teidän vauvat on? Mä en ole kerinnyt tänään muuta kuin imettämään ja pesemään kakkapyllyä. Tosi usein pärisee tällä housuissa.
Meillä alku oli sellaista. Kakkaa tuli useita kertoja päivässä, esim viisikin kertaa - ja totta kai myös yöllä. Vähitellen harventui, nyt enää keskimäärin kerran päivässä.

Alku oli meilläkin tollasta. Kakkaa tuli melkein joka vaippaan. Mut kyllä se siitä väheni. Jossain vaiheessa tuli enää kerran päivässä ja nyt kiinteiden maistelun myötä on ollut useamman päivän taukojakin.

Sirpa

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Ota eka metronidazole sit vasta tyyliin iltapvästä/alkuillasta, kun oot varma et alkoholi on palanut pois tai sit yötä vasten..Hauskaa iltaa, oon kyllä melkosen kade :p

Mä ootan et pääsen joskus syksyllä frendien ja miehen kanssa tuulettumaan...

Meillä oli tänään 6kk neuvola ja pojan mitat oli 6,715 kg ( 5 kk 6,080 kg) ja 62,5 cm (5 kk 61,5 cm ) sekä pipo 42,5 cm. Kasvaa alakäyrällä. Pojalla voi olla gluteeni eli vehnäherkkyys tai allergia, kun olin nyt kaksi kertaa antanut kana-makarooni sosetta ja sen jälkeen oli tullut ihottumaa. Eli kaikille tiedoksi välttäkää vehnätuotteita sisältäviä soseita, jos ette halua vehnästä allergista reaktiota. Olin jopa ostanut täysjyvävehnäpuuroa, mutta jatkamme kaura- ja riisipuurolinjalla. Kaupan valmiita soseita olemme käyttäneet ja muksu vauvan ensipuuroja. 6 kk ikäisen pitäisi saada kalsiumia 600-800 ml päivässä kiinteiden syönnin ohessa.
Mä luin tänään täältä Vau sivustolta ladattavaa ruokinta opasta. Tosi hyviä oppaita muuten tullu tonne ilmaisiin ladattaviin kirjoihin vauvan synnyttyä.
Siinä oli ohjeena että viljapuuroihin pitäisi aluksi laittaa reippaasti joukkoon äidinmaitoa gluteiinin pilkkomiseksi jottei tulisi vatsaoireita. Teillä tosin tuli ihottumaa ja se on eri asia, mutta noin vinkkinä. Käykää lataamassa ja lukemassa opus. Oli hyviä vauvojen ruokaohjeitakin. :bookworm:

Meillä ei tule kakkaa joka päivä. 2-3 päivän välein ja kun se tuntuu olevan ihan ok ja normaalia pojalle eikä vaivaa niin en ole huolissani. Rotalääkkeen jälkeen tuli kuusikin kertaa päivässä ja poika oli tosi tuskainen..

Mä en ole saanut oikein mitään ohjeita neuvolasta kiinteiden maisteluun.. ne taitaa ajatella että kyllähän tuon ikäinen kolmen lapsen äiti tietää. Mutta kun en muista enää! Edellisestä vauvasta jo 10 vuotta.. Joten. Miten nopeaan lajeja pitäisi maistattaa? Nyt on annettu vasta perunaa ja porkkanaa. Molempia parina päivänä. Tänään katselin että pojalla tulee taas pientä näppylää naamaan. Epäilen porkkanaa. Mutta jos ei ole vatsavaivoja ja näppylä ei pahaa niin jatkanko silti porkkanaa vai laitanko tauolle?

Missä olisi netissä hyvät ohjeet lajien maistattamisesta aikatauluista ja missä järjestyksessä?

Käy Marituuli lataamassa se ilmainen ruokinta kirja tältä sivustolta. Oli siellä kiinteidenkin aloituksesta ym juttua,

Marituuli, ihana kiehkura ja paljon tukkaa! Ihan ku jostain piirroksesta toi kiehkura :cat:! Meil odotetaan tukan kasvua... Äijä on puoli kalju, ni sanoi tympääntyneenä et synnärillä moni vastasyntyny ois pitäny kiikuttaa het parturiin...

Tuo kiehkura on syntymähiusta. Valitettavasti se alkaa lähteä pois. :( Pojalla oli paljon tummaa hiusta syntyessään. Nyt näyttää siltä että alta tulee vaaleampaa. Jokin sekoitus miehen tummasta kiharasta hiuksesta ja mun suomalaisen vaaleanruskeasta? Mielenkiinnolla odotan. :grin

Meidän tyttö ei osannut tänään juoda pullosta- siis oikeesti.. Olen pelkästään imettänyt,kun olen tähän saakka ollut pois vauvan luota vain pari tuntia mutta nyt ajattelin kokeilla pumppaamista ja pulloruokintaa, jotta voisin olla pidempään poissa, niin neiti vaan tuijottaa isoilla silmillään ja hymyilee nielemisen sijaa, niin maidot valuu suupieliä pitkin.:laughing001
Ootko lukassu sen artikkelin tahdistetusta pulloruokinnasta? Aattelin testata sen ohjeilla kun meilläkään ei oikeen huoli ja viikon päästä miehen pitäs typyn kanssa ilta olla.

Mä luin tänään täältä Vau sivustolta ladattavaa ruokinta opasta. Tosi hyviä oppaita muuten tullu tonne ilmaisiin ladattaviin kirjoihin vauvan synnyttyä.
Siinä oli ohjeena että viljapuuroihin pitäisi aluksi laittaa reippaasti joukkoon äidinmaitoa gluteiinin pilkkomiseksi jottei tulisi vatsaoireita. Teillä tosin tuli ihottumaa ja se on eri asia, mutta noin vinkkinä. Käykää lataamassa ja lukemassa opus. Oli hyviä vauvojen ruokaohjeitakin. :bookworm:
Mä en imetä enää, joten äidinmaitoa ei ole saatavilla. Mä olen tehnyt puurot korvikkeeseen, siis riisi ja kaurapuuron. Soseisiinkin olen laittanut korviketta sekaan. Toi ihottuma tuli Piltin valmiista kana-makaroonisoseesta, joka saattaa sisältää myös kananmunaa. Tosin samaan aikaan siirryimme Tuuti1 Tuuti2, joka aiheutti puklailua.

Marituuli, lisäsin mun saaman ruokintaohjeen tuohon liitteeksi. Me aloitettiin 16 viikon iässä 1-2 teelusikallisella pakastettuja soseita maisteluannoksina. Porkkana-peruna, bataatti-kesäkurpitsa, maissi, luumu ja päärysose oli ensimmäiset maisteluannokset. 5 kk iässä määrää lisäsin pikku hiljaa. Nyt poika syö kerrallaan 5-6 teelusikallista eli melkein 1/2 pilttipurkillisen. 2 x päivässä on annettu soseita. Nyt pitäisi antaa x 3 päivässä soseita. Lisäksi syömme aamu- ja iltapuuron korvikkeeseen sekoitettuna. Sekoitan 0,5 dl korviketta 2 rkl Nutricia Muksu vauvan ensiriisi- tai kaurapuuroa. Toivottavasti tästä vastauksesta on sulle jotain apua. Saimme myös neuvolasta valion ja nestlen ruokintaoppaat.

Liitteet

• 20160627_232605.jpg
    20160627_232605.jpg
    628.2 KB · Katsottu: 20
Muokattu viimeksi:
Käy Marituuli lataamassa se ilmainen ruokinta kirja tältä sivustolta. Oli siellä kiinteidenkin aloituksesta ym juttua,

Väännätkö vielä rautalangasta mistä tuo löytyy..? Kun puusilmä ei löydä. :rolleyes: Käytän tätä sivustoa puhelimella.

Takaisin