Piti oikein tarkistaa, tyttö on reilu 11 vkoa vanha, reilu kaks ja puol kuukautta :) Lasillinen sille, koska onhan se mun velvollisuus, kun taloudessa on avattu viinipullo, ettei mene pilalle!
Onks teillä muilla muuten sama fiilis, että vaikka vauvat on vielä pieniä, niin synnytys on kaukainen, vähän epätodellinen muisto vaan? Sitä on jotenkin vauvan ja 2-vuotiaan kanssa niin tässä hetkessä.
Nyt on semmonen tunne, että eka semmonen "tasaantuminen" on tullut. Yöllä tyttö nukkuu kuitenkin ainakin muutaman tunnin pätkiä, joskus pidempäänkin, ja päivisin tosiaan nyt näyttää vakiintuneen noi parin tunnin iltapäiväunet erilaisten pätkien lisäksi. Sylinukkumiset on vähentyneet - paitsi mies kyllä vielä harrastaa sohvalla nukkumista nukkuva vauva sylissä. Siitä on kyllä vähän puhuttu, että pitäis toimia johdonmukaisesti, sekin luo vauvalle turvallisuuden tunnetta. Typykkä kyllä iltaisin nukahtaa suoraan syömisen jälkeen ja nukkuvana oon kantanut sen sänkyyn. Yöllä syötön/ syöttöjen jälkeen siirrän myös omaan sänkyyn. Pahinta klo 04-06 valvomista ei enää ole. Jeejee!
Tyttö viihtyy jonkinlaisia pätkiä sitterissä ja leikkimatolla ja tiirailee roikkuvia leluja tarkasti. Eilen tarttui yhdestä kiinni, tosin saattoi olla vielä puolivahinko. Vatsallaan on kyllä jo monta viikkoa terhakkaasti nostanut päätä ja rintakehää ja vetää jalkoja mahan alle. Viime päivinä tytöltä on tullut ihan hulluna juttua - tuijotellaan toisiamme silmiin, pulistaan ja molempia hymyilyttää :) Huomenna mennään tirpun kanssa puutarhajuhliin - taitaa olla mulle eka kerta autolla niissä kemuissa... Otamme siis alkuillan vuoron... Siskot, näistä beebiksistä tulee hyviä tyyppejä!!
Asia meininki Sirpalla! Yes!!