Jos muistan oikein, niin mun mielestä 3 vkoa voi just olla se eka niin kutsuttu tiheän imun kausi. Kyllä mäkin mielestäni huomaan, kun näitä kausia on ollut. Ihan puolen tunnin välein en kuitenkaan muista syöttäneeni... Uskon, että on rankkaa. Mähän muutenkin aika pienestä asti - vahingosta viisastuneena ja ekasta oppineena - oon yrittänyt pitää syöttövälit vähintään 2-3 tunnissa, koska molemmat on olleet mahavaivaisia juuri ähkyyn vetämisen takia ja siksi sitten olleet itkuisia. Tähän tulokseen olemme tulleet neuvolan th/kätilön, vastasyntyneiden erikoislääkärin ja omien tuntemusten perusteella. Ja sen, että molemmilla painoa on tullut alussa reilusti yli odotusten. Painoa ei siis sinänsä voi tulla liikaa, mutta ähkystä on meidän lapsille tullut kivut ja itkut, kun maito ilmeisesti on aika rasvaista ja sitä tulee paljon. Mutta korostan siis, että tämä on vain meidän esimerkki ja meillä toimii tämä.vauvat ovat niin erilaisia.
Yövalvomisista, ymmärrän täysin sun tuskan, musta kans tuntuu, että pää hajoo, kun ei saa tarpeeksi pitkää aikaa putkeen nukuttua, ja päätä särkee herkästi. Superväsyneenä mulla kaikki ongelmatkin tuntuu paljon suuremmilta. Meillä on auttanut, ku oon oikein perin pohjin miehelle kertonut - välillä itkien - miltä tuntuu ja sit on järjestetty edes vähän nukkumismahdollisuuksia, kun pystyy. Ja mä ite pistän nukkumisen siivoomisen edelle, jos tilaisuus tulee. Mutta voimia, voimia, niitä tarvitaan