Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista vaipoista...mun ystävät sano ettei heillä Muumit pitäny niin hyvin kun Liberot ja Pampersit. Pampersit taas ei useemmalle käyny vaan tuli ihottumaa. Mä käytän täl reilu 3 vk vanhalla Muumi 2 ja jos se ei pidä ni siirryn Liberoon. Pampersista veti alapää punaseks.

Meillä on Libero Comfort 3 5-9 kg käytössä ja hetken aikaa käytettiin myös pampers3. Tykkään niistä molemmista. Kannattaa siirtyy kokoa isompaan vaippaan, jos falskaa öisin. Meilläkin välillä tuota ongelmaa, jos vaippa liian kauan öisin pojan päällä.

Meillä Muumi 2 yhä käytössä ja toiminut hyvin, ettei kertaakaan falskannut :thefinger
Niitä pitää vaihtaa vaan riittävän usein:wink

Vihdoin oon saanut niskasta itteeni ja laihdutus on lähtenyt liikkeelle:angel8

Syön pieniä aterioita päivänaikana ja pojan kanssa tehdään jokapäivä 3km vaunulenkki ( mäkinen maasto)... illalla käyn itse mahdollisuuksien mukaan vielä 4km lenkin ilman vaunuja.. Lisäksi syön hedelmiä ja juon 3litraa vettä/pv. :)

Tästä se lähtee:smiley-angelic008!!!

Last edited by a moderator:
Tsemppiä Tähti painon pudotukseen!
Mulla alkoi tänään karkkilakko, ruokavalioni kun on niiiin mahdottoman huono, että pakko tehdä pieni korjausliike tai maitokin on kohta pelkkää sokeria.:oops:
Eka päivä kohta kunnialla takana.:)

Kiitti Tähtipölyä :) Tsemppiä tosiaan tarvitaan, kun kotona mies mussuttaa mitä herkkuja sattuu, että suklaata ja sipsejä on tyrkyllä jne..Miehellä ei ole mitään ylipainoa, joten olen tässä projektissa yksin. Hän kyllä tukee laihtumista, mutta ei muutoin osallistu siihen.

Eli tässä on vaan pakko olla päättäväinen:singing: Kukaan muu ei tee sitä, jollei itse tee, se nyt vaan on fakta:violent001

Tavoite on -10kg.

Tsemppiä Tähti painon pudotukseen!
Mulla alkoi tänään karkkilakko, ruokavalioni kun on niiiin mahdottoman huono, että pakko tehdä pieni korjausliike tai maitokin on kohta pelkkää sokeria.:oops:
Eka päivä kohta kunnialla takana.:)

Tähtipölyä :) Millä tavoilla ruokavaliosi on mahdottoman huono? Liikaa sokeria?

Liikaa sokeria joo, aivan liikaa. Mä olen todellinen pulla hiiri, suklaasta en niin välitä mutta karkkia, pullaa ja jätskiä voisin syödä ihan loputtomiin. Varsinkin kun olen lasten kanssa yksin (mies kun matkustaa paljon),niin on päiviä jolloin syön vain pullaa ja hedelmiä.
Mä olen laiha-läski, tiedättekö tyypin? Paino on verraittain pieni pituuteen nähden mutta kiinteytettävää riittää kaikkialta muualta kuin päästä.:eek:

Vaipoista muuten, meillä on vieläkin käytössä pampersin tai liberon 1koko, kun tuo tyttö on niin hoikka uumaltaan, niin tarrat menevät melkein ympäri. Mutta hyvin on sopineet kun ei ole vahinkoja sattunut, eikä se (onneksi huh)pari viikkoa sitten saatu rota rokotekaan aiheuttanut lisä kakkoja.
Pojalle löysin poikien pamperseja, meillä kun ei olla lähelläkään elämää ilman vaippoja vielä.. Suomessakin niitä on kaiketi joskus myyty, mutta mä törmäsin ekan kerran viime viikolla niihin ja vitsi ne on hyviä tolle meidän kusiviskurille, niissä kun on lisäfylliä etumuksen kohdalla.:)

Onko sun typyllä sitä valkosta röhnää siellä vielä? Se sit vissii saa vaa olla. Noin mäkin oon pessy mut eile kylvys huuhtoutu viel paremmin. Mietin vaa että eikö siihe valkoseen kakan bakteerit kuitenki sekotu kun sitä menee sinnekki?
On sitä vielä ainakin välillä. Mä oon jotenkin jääny siihen käsitykseen, että se röhnäkin liittyis siihen valkovuotoon, jota jo vastasyntyneillä tytöillä voi olla. En oo siis ihan sata varma, mutta näin oon ajatellu. Ja eikö normaali valkovuoto just jotenkin kans suojaa? Mutta näin oon neuvolastakkn myöhemmin ymmärtänyt, että ei mitenkään erityisesti pesemällä pesten tarvitse sieltä välistä puhdistaa muuta kuin just mahdollisia ulostejäämiä. Ja kylvyssähän se varmaan lähteekin sit paremmin, kun ikään kuin "likoo" siellä.

Noista vaipoista...mun ystävät sano ettei heillä Muumit pitäny niin hyvin kun Liberot ja Pampersit. Pampersit taas ei useemmalle käyny vaan tuli ihottumaa. Mä käytän täl reilu 3 vk vanhalla Muumi 2 ja jos se ei pidä ni siirryn Liberoon. Pampersista veti alapää punaseks.
Noku mulla on kans Muumeista vähän ristiriitaisia kokemuksia... Täytyy kokeilla, kun tuli jotkut näytteet just postissa. Meillä ei ole pampersit kummallekaan aiheuttanut ihottumaa, joten muuten oon sit vaan tottunu niitä käyttään.

Meillä on Libero Comfort 3 5-9 kg käytössä ja hetken aikaa käytettiin myös pampers3. Tykkään niistä molemmista. Kannattaa siirtyy kokoa isompaan vaippaan, jos falskaa öisin. Meilläkin välillä tuota ongelmaa, jos vaippa liian kauan öisin pojan päällä.
Joo, ja nyt siirryinkin, mutta se ei näyttänyt auttavan, kun typykkä potkii ja vääntää ja kääntää niin paljon, että vaippa tosiaan "valuu" yön aikana :) Sekin siis todennäköisesti vaikuttaa.

Meillä Muumi 2 yhä käytössä ja toiminut hyvin, ettei kertaakaan falskannut :thefinger
Niitä pitää vaihtaa vaan riittävän usein:wink

Vihdoin oon saanut niskasta itteeni ja laihdutus on lähtenyt liikkeelle:angel8

Syön pieniä aterioita päivänaikana ja pojan kanssa tehdään jokapäivä 3km vaunulenkki ( mäkinen maasto)... illalla käyn itse mahdollisuuksien mukaan vielä 4km lenkin ilman vaunuja.. Lisäksi syön hedelmiä ja juon 3litraa vettä/pv. :)

Tästä se lähtee:smiley-angelic008!!!
Joo, meillä vaipan falskaus-ongelma on siis nimenomaan yöllä, kun pelkkää pissavaippaa en yöllä vaihda ja kun alun kakkamaratonien jälkeen yökakkoja ei juuri ole tullut, niin sama vaippa on koko yön.

Mutta upeaa, sulla on lähtenyt kunnon kuntokuuri! Kaks lenkkiä päivässä on kyllä kova juttu :) Tsemppiä! Täytyy ottaa mallia :)

Joo, meillä vaipan falskaus-ongelma on siis nimenomaan yöllä, kun pelkkää pissavaippaa en yöllä vaihda ja kun alun kakkamaratonien jälkeen yökakkoja ei juuri ole tullut, niin sama vaippa on koko yön.

Mutta upeaa, sulla on lähtenyt kunnon kuntokuuri! Kaks lenkkiä päivässä on kyllä kova juttu :) Tsemppiä! Täytyy ottaa mallia :)

Kiitos Myy75 :)

Mun on pakko ottaa kunnolla niskasta ittee, muuten en onnistu...ja koko projekti lässähtää.

Oittaa on kiva! Tiesitkö muuten, että siihen Leppävaaran urheilupuisto -kompleksiin on avattu tänä kesänä ihan uusi maauimala? :) Ei olla ehditty testaan, mutta suunnitelmissa on.

Muutettiin just kulmille. :wink Ihan kivenheiton päähän. Joten pitää itsekin testata lasten kanssa tuo maauimala kuten myös Angry Birds -puistot sekä Oittaan ranta jota ystävä on myös kehunut.

Marituuli, mistäpäin muutitte? Me ollaan asuttu tällä puolen kaupunkia aika pitkään. Tuota uutta maauimalaa ei olla vielä testattu. Ollaan kesäisin mökillä aika paljon.

Onko teillä muuten äitikavereita? Itse taidan olla kaveripiirissä ainoa vauvan saanut tällä hetkellä, joten ei oikein tiedossa seuraa syksyksi. Muilla lapset jo usompia ja ovat sitten työelämässä taas.Kiinnostaisko pääkaupunkiseudun äitejä tavata joskus syksyllä vaikka Sellossa

Liikaa sokeria joo, aivan liikaa. Mä olen todellinen pulla hiiri, suklaasta en niin välitä mutta karkkia, pullaa ja jätskiä voisin syödä ihan loputtomiin. Varsinkin kun olen lasten kanssa yksin (mies kun matkustaa paljon),niin on päiviä jolloin syön vain pullaa ja hedelmiä.
Mä olen laiha-läski, tiedättekö tyypin? Paino on verraittain pieni pituuteen nähden mutta kiinteytettävää riittää kaikkialta muualta kuin päästä.:eek:

En tiiä, mutta sulla varmaan riittää lihaskuntoharjoitukset ( = kiinteyttää) ja sitten pullat pois :)

Näkyykö sulla enää raskausvatsaa? Mulla on vielä kuin olisi toisella kuulla raskaana:sad001

Myy75 :) vaipasta vielä, että vaihdan sen yleensä 2 kertaa yössä, kokeilen kädellä märkyyttä. Varmaan vuotaisi läpi, jos olisi koko yön vaihtamatta. Sairaalalla perhehuoneessa opetettiin, että vaippa pitää vaihtaa päivin -öin joka ruokailun yhteydessä, mutta en koe, että on tarvetta ihan niin usein vaihtaa.

Me siirrytään kohta kokoon 3 Muumivaipoissa, ollaan koettu Muumit hyviksi :)

Myy75 :) vaipasta vielä, että vaihdan sen yleensä 2 kertaa yössä, kokeilen kädellä märkyyttä. Varmaan vuotaisi läpi, jos olisi koko yön vaihtamatta. Sairaalalla perhehuoneessa opetettiin, että vaippa pitää vaihtaa päivin -öin joka ruokailun yhteydessä, mutta en koe, että on tarvetta ihan niin usein vaihtaa.

Me siirrytään kohta kokoon 3 Muumivaipoissa, ollaan koettu Muumit hyviksi :)
Aijaa, jännä juttu. Mulle on taas joka suunnalta toitotettu, että yöllä ei kannata vaihtaa vaippaa, jos ei niin sanotusti oo pakko eli jos ei oo kakkaa tai sit just jos on vahinko käyny, niin sit tietty. Mutta että mahdollisimman minimissä kannattais pitää toiminnot yöllä.

Marituuli, mistäpäin muutitte? Me ollaan asuttu tällä puolen kaupunkia aika pitkään. Tuota uutta maauimalaa ei olla vielä testattu. Ollaan kesäisin mökillä aika paljon.

Onko teillä muuten äitikavereita? Itse taidan olla kaveripiirissä ainoa vauvan saanut tällä hetkellä, joten ei oikein tiedossa seuraa syksyksi. Muilla lapset jo usompia ja ovat sitten työelämässä taas.Kiinnostaisko pääkaupunkiseudun äitejä tavata joskus syksyllä vaikka Sellossa
Mulla on muutama äitikaveri, mutta aika satunnaisesti nähdään. Mulle sopii kyllä treffaaminen Sellossa! :)

Takaisin