Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei myöskään vauvalla ole omaa huonetta. Onneksi keskimmäisen huoneessa on kerrossänky ja hän odottaa että pikkuveli tulee sinne nukkumaan. Saa nähdä kun se päivä tulee että mikä ääni on silloin kellossa vai pitääkö kehittää jotain muuta. Meillä on pieni talo eikä tilaa niin paljon. Sitä on nyt turha murehtia. Mä en kyllä haluaisi missään nimessä muuttaa kun tää meidän paikka on niin ihana muuten. 3,5 km keskustasta jossa kauppa ja koulu. Silti oma rauha, voi pihalla tehdä mitä vaan ja möykätä rauhassa. Koira on vapaana ja lapsilla trampoliini ja majaa ja keinua. On pellon laidalla ja metsän reunassa. On rauhaa ja maisemaa.

Hei niille, jotka asuu/ retkeilee ym Helsingin seudulla, eivätkä ole käyneet, niin ehdoton suositus: Helsingin kaupunginmuseon Lasten kaupunki. Ei nyt ehkä ihan vauvoille, mutta jo taaperoille. Todella upea ja kiva paikka! Ja ilmainen. Saa siis koskea, leikkiä ja kokeilla. Kuvassa vähän tunnelmapaloja sieltä.

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    321.1 KB · Katsottu: 27
Hei niille, jotka asuu/ retkeilee ym Helsingin seudulla, eivätkä ole käyneet, niin ehdoton suositus: Helsingin kaupunginmuseon Lasten kaupunki. Ei nyt ehkä ihan vauvoille, mutta jo taaperoille. Todella upea ja kiva paikka! Ja ilmainen. Saa siis koskea, leikkiä ja kokeilla. Kuvassa vähän tunnelmapaloja sieltä.
Kiitti vinkistä, tää vois olla meille yks ohjelmanumero ekokuussa, kun esikoinen vielä kesälomailee. :)

Eilen käytiin muuten Oittaalla Espoossa, yllätti positiivisesti. Siellä siis uimaranta, jonka vieressä Angry birds leikkipuisto. Lisäksi oli kahvila ja jätskikiska. Viime kesänä käytiin Leppävaaran Angry birds puistossa, mutta sieltä puuttui nuo kahvilapalvelut. Lisäksi Oittaa oli ympäristönä kauniimpi. Ihan kiva kesäretki oli. Ens kesänä sit vauvakin jo pääsee kokeilemaan härveleitä. :smiley-angelic008

Vaikuttaa kivalta toi lasten kaupunki. Meillä on saatettu käydä koulun kanssa tuolla.

Pitää muuten ihan ihmetellä, kuinka hyvin meidän kohta 3kk nukkuu. Viime yönä putkeen 23.30-8. En tiedä, oisko tuolloin kasilta aamullakaan vielä herännyt mut oli pakko tarjoa rintaa, joka oli jo ihan räjähtämäisillään maidosta ja vuosi maitoa. Nukuttiin imetyksenkin jälkeen vielä puol kymmeneen. Olin ihan ihmeissäni, et voiko olla totta. Toivottavasti ei jääny yksittäiseks yöks. Ois niin ihanaa kun sais nukkuu jatkossakin. Onhan hän nukkunut kohtuuhyvin muutenkin.

Kiitti vinkistä, tää vois olla meille yks ohjelmanumero ekokuussa, kun esikoinen vielä kesälomailee. :)

Eilen käytiin muuten Oittaalla Espoossa, yllätti positiivisesti. Siellä siis uimaranta, jonka vieressä Angry birds leikkipuisto. Lisäksi oli kahvila ja jätskikiska. Viime kesänä käytiin Leppävaaran Angry birds puistossa, mutta sieltä puuttui nuo kahvilapalvelut. Lisäksi Oittaa oli ympäristönä kauniimpi. Ihan kiva kesäretki oli. Ens kesänä sit vauvakin jo pääsee kokeilemaan härveleitä. :smiley-angelic008
Oittaa on kiva! Tiesitkö muuten, että siihen Leppävaaran urheilupuisto -kompleksiin on avattu tänä kesänä ihan uusi maauimala? :) Ei olla ehditty testaan, mutta suunnitelmissa on.

Mä olen ollut ihan onnessani, kun meidän tyttö nukkuu mun mielestä super hyvin= 4-5h putkeen.:laughing002
Ei todella päästä 8h,mä en edes muista milloin olisin nukkunut niin pitkään yhtä menoa. meidän esikoinen nukkui ekat 10kk max 2h putkeen ja sen jälkeenkin heräili usein, vasta nyt 1v7kk hän on ruvennut nukkumaan öitään heräämättä. Onneksi mä olen itse vähä uninen muutoin olisi voinut toinen lapsi jäädä tekemättä.:)

Myy75 :) Oliko auton parkkia siellä?

No
Mä olen ollut ihan onnessani, kun meidän tyttö nukkuu mun mielestä super hyvin= 4-5h putkeen.:laughing002
Ei todella päästä 8h,mä en edes muista milloin olisin nukkunut niin pitkään yhtä menoa. meidän esikoinen nukkui ekat 10kk max 2h putkeen ja sen jälkeenkin heräili usein, vasta nyt 1v7kk hän on ruvennut nukkumaan öitään heräämättä. Onneksi mä olen itse vähä uninen muutoin olisi voinut toinen lapsi jäädä tekemättä.:)

Mun kaks aiempaa laSta vauvana eivät myöskään nukkuneet hyvin. Tää nukkumisasia oli itsellä se juttu, mitä eniten jännäsin ja stressasin etukäteen uuden vauvan tulossa. En pärjää kauhean hyvin vähillä unilla.
Ite muuten heräsin viime yönä kertaalleen, vaik vauva nukkui. Oli tajuttoman kuuma muuten oisin saanu nukkua 8h putkeen pitkästä aikaa.

Tavaroiden ja vaatteiden hankinnasta. Meillä mennään aika minimillä. En ole kauhean kova shoppaamaan ja huono siinä et jaksaisin myydä kamoja sit käytön jälkeen kirpparilla tai esimtorissa. Ostettiin osa vanhoina torista (esim.hoitopöytä, rintapumppu, kantoreppu)tai kirppikseltä joitain vaatteita ja uutena esim.vaunut. Sitteri ja joitain saatu. Tyyppi kasvaa niin vauhdilla et on kyllä lähdettävä vaateostoksille. Poika on aikaa reippaan kokoinen. Alkaa vaatteet loppuu. Käytössä 68 koko joissakin. Osa 62 mut tänäänkin päällä yks 74 jopa, kun kaikki muut pyykissä mökkireissun jäljiltä. Ei ollut kuin käsistä hieman liikaa pituutta.

Myy75 :) Oliko auton parkkia siellä?
Tähti-73, tämä on aivan keskustassa, siinä Senaatintorin kupeessa, eli vastaus kysymykseesi: joo ja ei :) Keskustassa toki on paikkoja, mutta eihän se mitään halpaa lystiä ole... Senaatintorin eri puolilla löytyy kyllä paikkoja ihan ok, mutta kaikki maksullisia. En juuri nyt muista, mistä päin tulette, mutta tietty jotain junaparkkeja (useimmat ilmaisia) voi harkita eli jättää auton jonnekin lähijunan asemalle ja tulee junalla keskustaan.

Kiitos vinkistä! Moni muukin onkehunut tuota. Pitäisi varmaan mennä, ei olla saatu aikaiseksi. Ihania kuvia :)

Oittaa on kiva! Tiesitkö muuten, että siihen Leppävaaran urheilupuisto -kompleksiin on avattu tänä kesänä ihan uusi maauimala? :) Ei olla ehditty testaan, mutta suunnitelmissa on.
Joo, lehdestä lukenut tosta, mutta en oo käynyt.

Hei tyttövauvalliset. Miten teitä ohjeistettiin alapääpesuissa? Sairaalassa kätilö sano ettei valkosta röhnää saa pestä pimpsasta mut kakkaa sinnekki sujahtaa kun tulee kunnon lasti?

Hei tyttövauvalliset. Miten teitä ohjeistettiin alapääpesuissa? Sairaalassa kätilö sano ettei valkosta röhnää saa pestä pimpsasta mut kakkaa sinnekki sujahtaa kun tulee kunnon lasti?
Mä kans erikseen kysyin, kun eka Mullakin oli poika. Mä sain ohjeeksi, että ikään kuin edestä taaksepäin pestään. Että häpyhuulia ei mitenkään erikseen levitetä, mutta siitä päältä kevyesti häpyhuulten välistä kun pesee, niin riittävästi puhdistuu. Miten tää onkin näin hankala kirjoittaen selittää :) :) Mut ite teen niin, että lapsi on selkä ylöspäin eli niinku "roikkuu" siinä mun toisella käsivarrella, ja sit kädellä pesen edestä taaksepäin molemmat nivustaipeet ja siitä keskeltä. Jos kakkaa on oikein napaan asti, niin koitan tyttöä vielä kääntää niin, että mahdollisimman hyvin kädellä ja juoksevalla vedellä huuhdon etupuolelta. Kyllä mun mielestä sieltä häpyhuulten välistäkin lähtee silleen lika.

Hei palaan vaippakeskusteluun. Eli varmaan oli tästäkin puhetta, mutta en enää muista :) Onko jollain kokemusta, mikä vaippa ulottuu pisimmälle selkäpuolelta? Meillä on nyt nimittäin useana yönä peräkkäin falskannu vaippa nimenomaan selästä, siis pisut falskanneet eli joka päivä on lähtenyt jotain vuodevaatteita pesuun... Ostin jo 3-koon Pamperseja, kun 2-koon maksimikilot olivat jo aika lähellä ja välillä pisua on suht paljon. Mut niin vaan sekin falskas. Ja nyt oon huomannu, että tyttö vääntää ja kääntää ja potkii niin paljon, että aamulla vaippa on siellä puolessa pepussa, niin eipä ihme, että selästä falskaa...

Mä kans erikseen kysyin, kun eka Mullakin oli poika. Mä sain ohjeeksi, että ikään kuin edestä taaksepäin pestään. Että häpyhuulia ei mitenkään erikseen levitetä, mutta siitä päältä kevyesti häpyhuulten välistä kun pesee, niin riittävästi puhdistuu. Miten tää onkin näin hankala kirjoittaen selittää :) :) Mut ite teen niin, että lapsi on selkä ylöspäin eli niinku "roikkuu" siinä mun toisella käsivarrella, ja sit kädellä pesen edestä taaksepäin molemmat nivustaipeet ja siitä keskeltä. Jos kakkaa on oikein napaan asti, niin koitan tyttöä vielä kääntää niin, että mahdollisimman hyvin kädellä ja juoksevalla vedellä huuhdon etupuolelta. Kyllä mun mielestä sieltä häpyhuulten välistäkin lähtee silleen lika.
Sama tyyli täällä. Ja jos on epäily et kakkaa on pimpsassa niin kyllä mä silloin varovaisesti erittäin runsaalla vedellä huuhtelen. Muuten saattaisi noinkin pieni saada jo tulehduksen.

Hei palaan vaippakeskusteluun. Eli varmaan oli tästäkin puhetta, mutta en enää muista :) Onko jollain kokemusta, mikä vaippa ulottuu pisimmälle selkäpuolelta? Meillä on nyt nimittäin useana yönä peräkkäin falskannu vaippa nimenomaan selästä, siis pisut falskanneet eli joka päivä on lähtenyt jotain vuodevaatteita pesuun... Ostin jo 3-koon Pamperseja, kun 2-koon maksimikilot olivat jo aika lähellä ja välillä pisua on suht paljon. Mut niin vaan sekin falskas. Ja nyt oon huomannu, että tyttö vääntää ja kääntää ja potkii niin paljon, että aamulla vaippa on siellä puolessa pepussa, niin eipä ihme, että selästä falskaa...
Meillä on Muumi 2 tällä hetkellä vielä käytössä. Kaks kertaa on tullu yön aikana juuri selkäpuolelta pissat läpi mutta pääsääntöisesti toimii hyvin vaikka vaipassa olisi paljon pissaa. Ja mun mielestä ne saa selkäpuolelta pitkälle.

Onko sun typyllä sitä valkosta röhnää siellä vielä? Se sit vissii saa vaa olla. Noin mäkin oon pessy mut eile kylvys huuhtoutu viel paremmin. Mietin vaa että eikö siihe valkoseen kakan bakteerit kuitenki sekotu kun sitä menee sinnekki?

Takaisin