Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja yösyötöistä. Mä syötän aina öisin. Mies on kotona mutta se on silti mun homma. Aluksi kapinoin miehelle että voisi edes joskus syöttää kun olin väsynyt.. mutta nykyään olen niin tottunut jo. Poika herää ehkä kaksi kertaa yössä, syö ja jatkaa unia helposti. Minä osaan nukahtaa heti. Jos mies joutuisi syöttämään, ei saisi unta enää ja siksi tämä järjestely. Meillä mun pää kestää tämän paremmin. ;) Ja mulla on oma lehmä ojassa: jos mies nukkuu hyvin, se jaksaa auttaa paremmin kotitöissä. ;) Se siivoaa enemmän kuin minä. :D

Jos joudun yöllä vaihtaa vaipan, ni laitan valon viereiseen huoneeseen, en vessaan. Tänään käyn hakee varmaan yölampun, jonka saa makkariin päälle yöllä. Vessaan siirrän sellaisen pistorasiaan liitettävän yövalon, saa olla siellä päällä koko yön, siltä varalta että joutuu vaihtaa vaipan. Hitto mitä hienosäätöä ja rakettitiedettä tää vauvan hoito on!:woot: Sikapaljon tulee eteen juttuja, joita ei osannu etukäteen ajtella, eikä nyt välttämättä edes ratkoa!

Hehheeh MS74, mäkin sain luvan ens lauantaina yöpyä kaverilla, jolla on synttäribileet. Lupas sen eilen ku huusin täällä itku silmässä. En tiedä vielä käytänkö sen kortin. Riippuu miten saan nukuttua tällävkolla.

Sirpa :) Vaippa tosiaan kannattaa vaihtaa "hämärässä"..meillä poika virkistyy liikaa, jos on suora valo päällä. Muutoin takaisin nukuttamiseen saa käyttää lisää paukkuja, heikutusta ja keikutusta, meillä etenkin nyt se tilanne, kun poika jokeltelee jo ja alkaa herkästi nauraan ja seurusteleen yöllä, ettei nuku enää pelkästä täydestä mahasta...

Joo, alussa mustakin tuntu, että päivät oli vaan yhtä imetystä. Varsinkin kun meidän piti vielä tehostaa imetystä maidon tuotannon lisäämiseksi. Mutta kyllä ne syöttövälit sit siitä pitenee. Ja voi tosiaan olla tiheän imun kausi, jos vauva koko ajan haluaa syödä (tilaa siis maitoa lisää sillä tavalla).

Joo, alussa mustakin tuntu, että päivät oli vaan yhtä imetystä. Varsinkin kun meidän piti vielä tehostaa imetystä maidon tuotannon lisäämiseksi. Mutta kyllä ne syöttövälit sit siitä pitenee. Ja voi tosiaan olla tiheän imun kausi, jos vauva koko ajan haluaa syödä (tilaa siis maitoa lisää sillä tavalla).

Meidän pojalla on vieläkin erilaisia kausia, joskus syö 2 tunnin välein, toisinaan 4tunnin välein ja viime viikolla oli aamuisin 1tunnin välein.. Nämä siis hänellä vaihtelee. Ikää nyt noin 2,5kk.

Edellispäivänä poika kääntyi itse selältä mahalleen, oltiin ihan, että herran jestas!:eek: No tänään hän sitten otti pari ensimmäistä konttausliikettä ja eteni jonkun 5cm matkan...:excited001:grin

Ja yösyötöistä. Mä syötän aina öisin. Mies on kotona mutta se on silti mun homma. Aluksi kapinoin miehelle että voisi edes joskus syöttää kun olin väsynyt.. mutta nykyään olen niin tottunut jo. Poika herää ehkä kaksi kertaa yössä, syö ja jatkaa unia helposti. Minä osaan nukahtaa heti. Jos mies joutuisi syöttämään, ei saisi unta enää ja siksi tämä järjestely. Meillä mun pää kestää tämän paremmin. ;) Ja mulla on oma lehmä ojassa: jos mies nukkuu hyvin, se jaksaa auttaa paremmin kotitöissä. ;) Se siivoaa enemmän kuin minä. :D

Marituuli :) Meillä myös noin, että mies sitten siivoaa.

Piti kysyä, että minkä merkkistä velliä syötit vauvalle? Mä yritin etsiä Cittarista, mutta kaikissa oli 4kk+ iästä lähtien...eli sellaista velliä etsin, mitä saisi antaa 3kk+

Mä ihan kauhun sekasin tuntein lueskelen näitä teiän juttuja univajeesta ja yöhuudoista,niskapaskasta ja muista..Oon kyllä aika onnellinen et mies on tässä kotona ekat 2kk mun kanssa..En pärjäis kyllä mitenkään päin ilman sitä..Mulla on niin haasteellinen migreeni et univelka o pakko minimoida, koska jos saan pahan kohtauksen se o automaattisesti sairaalareissu, multa menee näkö ja raajat halvaantuu et siinä o sit aika vaikea pientä vauvaa hoitaa.Äiti on sit luvannu tulla päivisin avuks ku mies menee takasin töihin, jos mun tarvii nukkua..

En voi muuta sanoa ku, et ootte kaikki ihan superihmisiä ja jos joku muuta väittää ni ne voi ampua kuuta kiertävälle radalla! Ihan hurjaa et viim en vkolla torstaina meilläkin on sit vauva ☆♡

Muistaakseni tiheän imun kaudet on 3, 6 ja 9 vk ja 3, 6 ja 9 kk...meilläkin vajaa viikon menny niin että yöllä syö 2h välein ja päivällä syö 0,5-2h välein...lähes koko ajan tai siltä ainakin tuntuu. Meillä mennää pelkällä tissillä paitsi pumpatulla pullosta jos on joku meno...yks meno vasta oli kun oltiin kesäteatterissa ja toinen meno tulossa jolloin mies joutuu ekaa kertaa koville kun meni lupaamaan että saan lähtee Aurafesteille kuuntelee JVG:tä ja Cheekkii...tyttö ei oikeen huoli pulloa joten saatan piipahtaa tauoilla (=huonon esiintyjän kohdalla) kotona imettää.

Vaipoista.. vaihdan yöllä pissavaipan kerran ja senkin vähin äänin sängyssä. Jos kakka ni sen hoitopöydällä pesun kanssa.

Btw kulkeeko Turku-Helsinki juna Sellon ohi ja pysähtyykö siinä? Me voitais Turustakin tulla Sello-treffeille.
Tyttö on nyt 9 vkoa vanha ja meillä nuo tiheän imun kaudet on juuri mennyt noin. Tänäänkin on halunnut olla tissillä jatkuvasti. Meillä on tosin alusta asti nukuttu pitkiä yöunia joten päivällä ja varsinkin illalla on sitten tietty syötävä koko vuorokauden edestä. Muistaakseni ekat 2-3 vkoa piti jo 4-6 välillä tehdä yksi yösyöttö mut nykyään herää siinä 7-9 välillä. Nukkumaan tosin mennään vasta 11-1 välillä. Miinuksena sitten se ettei nuku pitkiä päiväunia vaan torkahtelee tai nukkuu harvoin 1-2h päikkärit.
Vaippaa en siis öisin vaihda kun nukkuu. Joskus sitten on päässyt vaippa fuskaamaan kun pissaa on tullut yöllä paljon ja on nukkunut sen 8h. Ekan kuukauden jälkeen ei oo enää kakkinut öisin joten ei oo onneks tarvinnu enää yöniskapaskoja siivoilla.
Tuli vielä mieleen et ekan tiheen imukauden aikana mun tissit kasvo vielä lisää :rolleyes: Koko vaihtui jo normi tilassa olevista pikku D koosta F. No isäntä tykkää :) vaikka mie kyl haluisin jo omat normi tissini takas.

Mä ihan kauhun sekasin tuntein lueskelen näitä teiän juttuja univajeesta ja yöhuudoista,niskapaskasta ja muista..Oon kyllä aika onnellinen et mies on tässä kotona ekat 2kk mun kanssa..En pärjäis kyllä mitenkään päin ilman sitä..Mulla on niin haasteellinen migreeni et univelka o pakko minimoida, koska jos saan pahan kohtauksen se o automaattisesti sairaalareissu, multa menee näkö ja raajat halvaantuu et siinä o sit aika vaikea pientä vauvaa hoitaa.Äiti on sit luvannu tulla päivisin avuks ku mies menee takasin töihin, jos mun tarvii nukkua..

En voi muuta sanoa ku, et ootte kaikki ihan superihmisiä ja jos joku muuta väittää ni ne voi ampua kuuta kiertävälle radalla! Ihan hurjaa et viim en vkolla torstaina meilläkin on sit vauva ☆♡
Miiuli, näit on turha etukäteen ajatellakaan. Voi olla et sun vauva on tosi iisi. Jos meillä olis koliikkivauva ni kyl siitäkin selvittäisiin. Jotenki en oo oman vauva itkulle läheskään niin allerginen ku muiden vauvojen itkuille. Niitä ei kestä yhtään! Mä mietin vaan, et tää on vaan tää päivä tai tää yö sit helpottaa. Tai et tää on vaan tää viikko tai tää kuukausi tai tää vuosi, sit helpottaa. Mulle tää on kuitenki superpaljon helpompaa aikaa kun raskausaika.

Niin kauan ku mulla on lastenhoitaja himassa, ni ok, vaikka kuinka vituttais. Harmittaa ku mun sukulaisista ei oo mtn apua, et ei voi yksin jäädä nyt vielä. Et jos sulla on parisuhde kunnossa ni sulla ei oo mtn hätää, vaikka tulis kunnon kolikkovauva!

Miiuli, näit on turha etukäteen ajatellakaan. Voi olla et sun vauva on tosi iisi. Jos meillä olis koliikkivauva ni kyl siitäkin selvittäisiin. Jotenki en oo oman vauva itkulle läheskään niin allerginen ku muiden vauvojen itkuille. Niitä ei kestä yhtään! Mä mietin vaan, et tää on vaan tää päivä tai tää yö sit helpottaa. Tai et tää on vaan tää viikko tai tää kuukausi tai tää vuosi, sit helpottaa. Mulle tää on kuitenki superpaljon helpompaa aikaa kun raskausaika.

Niin kauan ku mulla on lastenhoitaja himassa, ni ok, vaikka kuinka vituttais. Harmittaa ku mun sukulaisista ei oo mtn apua, et ei voi yksin jäädä nyt vielä. Et jos sulla on parisuhde kunnossa ni sulla ei oo mtn hätää, vaikka tulis kunnon kolikkovauva!

Mä repesin, kolikkovauva ;) ihan paras :D

Me ollaan molemmat oltu miehen kanssa vauvana kovia nukkujia, et hyvällä tsäkällä tää perii hyvät unenlahjat meiltä!

Mun äiti just kerto et mä nukuin koko yön heräämättä sen jälkeen, kun oli iltapullon saanu ja saatoin nukkua 8-9 asti.Äiti sano et oli luullu koko mun vauva ajan et mussa on jtn vialla ku nukuin niin hyvin ja kaikki oli varotellu et et saa nukuttua moneen kk just ollenkaan.Ja siihen aikaan ei isät ollu kotona, munki faija kävi töissä ihan normaalisti. No reilun vkon päästä sitä onkin sit paljon viisaampi tai väsyneempi ;)

Niijoo, arvatkaa, ne mun äidinvaistot heräs tosiaan. Viime vkolla ku olin duunissa ja 5h veks himasta ni oli hirvee ikävä vauvaa. Ja ku äijä soitti mulle ni olin varma et jotain pahaa on sattunu. Ei ollu.

Tosta unen puutteesta vielä. Mun pitää tehdä viikoittain töitä. Oon täs kaks pvää yrittäny mut ei tuu mtn, väsyttää ja vituttaa liikaa. Et vaadin kyl et äijä hoitaa vauvaa myös. Se ei kuitenkaan pysty hoitaa sitä niin paljon ku mä, joka istuu sen kans 8tuntia päivässä. Sen ajan se on nyt leikkiny tabletin kanssa. Ei siivoo, ei laita ruokaa. Ihan vapaa päivät.

Nyt just oon poissa himasta. Mä oon sit eilen ja tänään käyny ulkona yksin syömässä. Ja meen huomennakin, tosin vauvan kanssa. Kaks vkoo ruokapalvelu pelas. Vittu jos mun pitää vielä laittaa saatana sapuskatki ja imuroida ni saa alkaa maksaa palkaa mulle.

Marituuli :) Meillä myös noin, että mies sitten siivoaa.

Piti kysyä, että minkä merkkistä velliä syötit vauvalle? Mä yritin etsiä Cittarista, mutta kaikissa oli 4kk+ iästä lähtien...eli sellaista velliä etsin, mitä saisi antaa 3kk+

Ei niitä ole ollenkaan 3 kk+ koska suositus on 4 kuukaudesta alkaen. Oman harkinnan mukaan voi antaa aiemmin. Mutta suositus tosiaan 4 kk ja siksi et löytänyt muuta.

Miiuli77 :) Kyllä sinä selviät, ota kaikki apu vaan vastaan, mikä on mahdollista! Voi jos olisikin joku lähellä, kun ei ole..

Mulla tuli päänsärkyä, mutta se oli tavallista.. Kesti muutaman päivän ja ihan valvomisesta tuli. Yösyötöt teki sen.

Se millä voit helpottaa asioita on yrittää järjestellä - junailla juttuja, esim. jemmaa vaippoja eri paikkoihin, täyttää maitopullot yöksi valmiiksi odottamaan jne..Sitten varaa itselle välipaloja näläntullen tai suunnittelet oman rentoutushetken jne.. :)

Mulla unenpuute on tehnyt sen, että illalla haaveilen nukkumisesta, se olisi huono tilanne, ellei saisi siitä ees haaveilla..Jotkut jutut kuullostaa vähän pöhköiltä, mutta kun vauva kitisee vieressä, se ei enää olekkaan sitä..funny! :)

Tsemppiä loppurutistukseen, kohta saat pienokaisen maailmaan :)

Joo kyllä mäkin jotenkin kauhulla odotin tätä pikkuvauva aikaa kaikkien kavereiden juttujen perusteella. Useimmiten en ees kehtaa kenellekään tunnustaa että meillä on helppo vauva kun muilla pääsääntöisesti ei oo ollu. Jotenkin tuntuu et mun pitäs kulkee ympäriinsä mustissa silmänalusissa ja tukka pystyssä väsyneenä et olis hyväksyttävämpää. eikä olla suht hyvin nukkunut ja omasta mielestä en myöskään oo alun hormoniryöppyjen jälkeen kärsiny huonosta mielialasta. Vähän vitutti lauantaina kun mies läks kavereiden kanssa pelaamaan korttia ym. Ite kun ei ole päässyt mihinkään viime syksyn jälkeen. Ja kun tää raskaus ei ollu mikään suunniteltu ja tuntuu et elämä pysähty kun seinään yht äkkiä niin se vähän kaivelee. Vitutti muuten maksaa just viimenen visa lasku siitä formula reissustakin johon en sit koskaan päässy. Takkiin tuli 700 egeä vaikka sain liput myytyä eteenpäin. Ja kun mä en ole missään hyvä palkkaisessa työssä niin tollanen kirpasee todella.

Niijoo, arvatkaa, ne mun äidinvaistot heräs tosiaan. Viime vkolla ku olin duunissa ja 5h veks himasta ni oli hirvee ikävä vauvaa. Ja ku äijä soitti mulle ni olin varma et jotain pahaa on sattunu. Ei ollu.

Tosta unen puutteesta vielä. Mun pitää tehdä viikoittain töitä. Oon täs kaks pvää yrittäny mut ei tuu mtn, väsyttää ja vituttaa liikaa. Et vaadin kyl et äijä hoitaa vauvaa myös. Se ei kuitenkaan pysty hoitaa sitä niin paljon ku mä, joka istuu sen kans 8tuntia päivässä. Sen ajan se on nyt leikkiny tabletin kanssa. Ei siivoo, ei laita ruokaa. Ihan vapaa päivät.

Nyt just oon poissa himasta. Mä oon sit eilen ja tänään käyny ulkona yksin syömässä. Ja meen huomennakin, tosin vauvan kanssa. Kaks vkoo ruokapalvelu pelas. Vittu jos mun pitää vielä laittaa saatana sapuskatki ja imuroida ni saa alkaa maksaa palkaa mulle.

Sirpa :) Harmi, ettet pysty pitämään äitiyslomaa...meistä ei kukaan ehtisi töitä tekemään, sä oot ihan supermimmi! :)

Joo kyllä mäkin jotenkin kauhulla odotin tätä pikkuvauva aikaa kaikkien kavereiden juttujen perusteella. Useimmiten en ees kehtaa kenellekään tunnustaa että meillä on helppo vauva kun muilla pääsääntöisesti ei oo ollu. Jotenkin tuntuu et mun pitäs kulkee ympäriinsä mustissa silmänalusissa ja tukka pystyssä väsyneenä et olis hyväksyttävämpää. eikä olla suht hyvin nukkunut ja omasta mielestä en myöskään oo alun hormoniryöppyjen jälkeen kärsiny huonosta mielialasta. Vähän vitutti lauantaina kun mies läks kavereiden kanssa pelaamaan korttia ym. Ite kun ei ole päässyt mihinkään viime syksyn jälkeen. Ja kun tää raskaus ei ollu mikään suunniteltu ja tuntuu et elämä pysähty kun seinään yht äkkiä niin se vähän kaivelee. Vitutti muuten maksaa just viimenen visa lasku siitä formula reissustakin johon en sit koskaan päässy. Takkiin tuli 700 egeä vaikka sain liput myytyä eteenpäin. Ja kun mä en ole missään hyvä palkkaisessa työssä niin tollanen kirpasee todella.

Eclipse :) Meillä on myös helppo vauva ja joudun sitä miehelle hokemaan, kun hän luulee, että meillä on vaikea vauva..

Eclipse, mä taas haluaisin pitää nää tissit ja mieluiten tietysti tällasina pulleina palloina. Pitäis ehkä ottaa paljon kuvia nyt ja suunnata sitten myöhemmin kirurgin puheille, et yhdet tällaset kiitos.o_O

Hei kysyinkö tätä jo teiltä? Meidän tytöllä on hirveet ilmavaivat...tai siis en mä tiiä paljonko muiden vauvat pierii...Mitä ruokia mun pitäs välttää että tytön olo helpottuis? Sit meil on käytös noi Rela+D tipat jotka on öljypohjasia. Voisko niist tulla? Miten muistaisin jostai et vesiliukoset saattaa sopii paremmin?

Hei kysyinkö tätä jo teiltä? Meidän tytöllä on hirveet ilmavaivat...tai siis en mä tiiä paljonko muiden vauvat pierii...Mitä ruokia mun pitäs välttää että tytön olo helpottuis? Sit meil on käytös noi Rela+D tipat jotka on öljypohjasia. Voisko niist tulla? Miten muistaisin jostai et vesiliukoset saattaa sopii paremmin?
Jokaisen vauvan mahavaivat voi johtua niin monesta asiasta mutta mä huomasin et sipuli ja ehkä valkosipuli aiheuttaa enemmän piereskelyä. Noi D tipatkin voi aluksi sitä tehdä mutta meillä ainakin maha tottui niihin parissa viikossa. Eka viikkohan meni siinä kun annosta nostettiin tippa kerrallaan. Mut kyl noita pierupäiviä välillä tulee ilman et tietää mikä sen aiheuttaa. Yksittäisistä päivistä nyt ei pidäkään olla huolissaan vaan vain jos on jatkuvaa.

MS74 :) maito tekee ilmavaivoja, kyllä täälläkin tuo pieni mies töräyttelee reippaasti, mutta hyvä niin, että tulee ulos, muutoin valittaisi vatsaansa

Meidän tyttö pieree ihan tosi paljon ja niin kovaa, että varmaan alakertaan kuuluu. Hän ei muutoin valita vatsaansa kuitenkaan mutta rupsuja pääsee, niin että rimpsut heiluu.
Mä en ole toistaiseksi välttänyt mitään ruoka-ainetta, just koska näyttää ettei tytön vatsa ole kipeä ilmasta mutta varmaan just noi Eclipsen mainitsemat sipulit ja hiilihapolliset juomat kai pierettää enemmän.

Takaisin