Suurperheelliset kuumeilijat

Pilvikirsikka, Kiitos aamun nauruista, tarvitsin todella niitä! 🤣🤣 (Tuo kumi -episodi!) 😂

Olet varmaan oikeassa että se paniikki olisi sieltä joka tapauksessa tullut ja sitten varmasti laantunut jossain kohdin. Totta tuo. 😊

Nyt meillä on ajatuksena että tosiaan taloudellisen tilanteen vuoksikin, on tärkeää että mulla on työt ja kykyä sinne töihin syksyksi. Lisäksi aion ehtiä saada opinnot kasaan ensi kevääksi jos mahdollista! Miehellä alkaa "yrityksen" perustus ja se vie oman aikansa kun kuviot alkaisi pyöriä. Kaikenlaista suurta siis tapahtumassa. Ja rehellisesti, en tiedä miten mun haastavat raskaudet sopisi tuohon soppaan saatika vastasyntynyt vauva kaiken keskelle, vaikka varmasti kaikesta selviäisi. 🤔

Mutta, jos tää mieli vielä tästä heltiää ja tuntuu että arki alkaa asettua, niin ehkä ensi syksynä voisi olla meidän aika, eli yritystä voisi olla ilmoilla vuoden alusta. 😍 Mulla olisi ainenkin tässä aikaa laittaa kehoa kuntoon (koska rauta-arvot, kilpirauhasarvot, kaikki on pielessä!) Senkään puolesta ei ole kovin luottavainen fiilis ollut alkuraskaudessa.

Hyvä jos piristi @Miitu ! 🤭

Teillä on siellä paljon kaikkia isoja juttuja menossa! Ymmärrän ettei raskaus nyt ole ensimmäisenä mielessä tuossa tilanteessa ja onhan se varmasti helpompaa asioita toteuttaa ilman sitä odotusta ja pikkuvauva-aikaa 😊 meilläkin on vähän tässä kaikenlaista ja taloudellinen tilanne varmaan hyötyisi siitä että minäkin olisin töissä.. mutta näillä mennään nyt. Varmasti teilläkin tulee taas parempi hetki vauvalle tulevaisuudessa! Ei se huonoa tee ottaa aikalisää ja kohentaa omaa terveyttä, niin kuin sanoit 😊

Kenties neuvola koittaa hoidella itselleen lisää tulevaisuuden asiakkaita? :tears:

Se voi olla 🤣

Nyt mua oikeesti alkoi jännittää, eilen oli ihan selkeitä jomotuksia alavatsalla ja tänään ei mitään! Mitä jos se olikin ovis eilen? 🙈 Nyt on joku kp 26 mutta kierto voi olla mitä vaan vielä ja ennenkin ollut pitkiä kiertoja. Ei sillä, kaikki otetaan vastaan mitä tulee, mutta tuo nuorin on kuitenkin vasta 3kk 😅

Minä toivon että tää alkaisi vuotamaan spontaanisti. Eilen illalla tuli alaselkäsärkyä ja lievää menkkajomotusta alavatsalla. Tänään jatkunut lievänä. On sellainen tunne että "jotain tapahtuu".

Sovin ajan Naikkarillekin vasta ensi viikolle, koska haluan sitten lääkkeelliseen tyhjennykseen osastolle jos siihen joudutaan.
Mutta halusin antaa ensin keholle rauhan hoitaa tämän mahdollisesti itse pois. 🙏🏻

Ja meillä olisi ihan kivojakin suunnitelmia viikonlopulle niin yritän nyt nauttia! 🥰 (vaikka vähän varjostaakin tämä tilanne)

@Miitu toivotaan että kaikki hoituu luonnollisesti omalla painollaan ❤️ toivottavasti pääset nauttimaan viikonlopusta tästä takapakista huolimatta! 😊

Ööh, kuinkahan kauan ne siittiöt säilyy elossa tuolla sisällä? 😅 Harmi unohdin ostaa ovistikkuja kaupasta, mutta limat voisi viitata ovikseen 🤔 kamalaa piinailla näin, kun ei tiedä mistään mitään! 😂 siis mikä kierron vaihe on mahdollisesti menossa

Pilvikirsikka, Eikös ne jopa viikon voi sinnitellä 🤭 Sitkeimmät yksilöt siittiöistä siis!

Apuva 😅 jännää! Mahdollisuus on kyllä aivan minimalistinen mutta silti pitää vähän jänskätä 😁 nyt on viikko siitä hupsiksesta ja oon toista päivää aivan jäässä 🧐 toisaalta kelikin viileni, mutta ei miestä kuulemma palele...

Apuva 😅 jännää! Mahdollisuus on kyllä aivan minimalistinen mutta silti pitää vähän jänskätä 😁 nyt on viikko siitä hupsiksesta ja oon toista päivää aivan jäässä 🧐 toisaalta kelikin viileni, mutta ei miestä kuulemma palele...
Vieläkö teillä imetetään yötä päivää? Eikös täysimetyksen pitäisi toimia ehkäisynä ainakin ekat puoli vuotta. Toki, olisihan tuo aika jännä ylläri, ja syntyyhän niitä sisaruksia 9kk ikäerollakin. :smiling-eyes:

Vieläkö teillä imetetään yötä päivää? Eikös täysimetyksen pitäisi toimia ehkäisynä ainakin ekat puoli vuotta. Toki, olisihan tuo aika jännä ylläri, ja syntyyhän niitä sisaruksia 9kk ikäerollakin. :smiling-eyes:

Joo kyllä tuo vielä öisin syö, mutta yleensä pitää pitkän tauon silloin. Mulla on aiemmat imetykset pitäneet kierron tauolla sinne vuoden ikään asti, mutta nyt näistä nuorimmista alkanut jo muutaman viikon päästä synnytyksestä. Nytkin ollut yhdet menkat jo ja sitä ennen kunnon ovulaatio, jota ei voinut olla huomaamatta 😅 luteaali oli kyllä lyhyt siinä kierrossa, että se "turva" sillä imetyksellä itselle on, ettei kierto välttämättä vielä täysin toimi.

No oli meilläkin siis aivan minimaalinen mahis, tämä tärppi kierto mikä oli, mutta niin vaan voi käydä. 🤭 (Olkoonkin että ei päättynyt hyvin)
Ja palelu on ollut mulla yleensä yksi ensimmäisiä oireita. 😅 Mutta sitä kyllä on joka kierrossa aina siinä vaiheessa kun lämmöt nousee ja on koholla, mutta raskauksissa se on ollut sellaista horkassa palelua. 🥶

No oli meilläkin siis aivan minimaalinen mahis, tämä tärppi kierto mikä oli, mutta niin vaan voi käydä. 🤭 (Olkoonkin että ei päättynyt hyvin)
Ja palelu on ollut mulla yleensä yksi ensimmäisiä oireita. 😅 Mutta sitä kyllä on joka kierrossa aina siinä vaiheessa kun lämmöt nousee ja on koholla, mutta raskauksissa se on ollut sellaista horkassa palelua. 🥶

Niin eihän se vaadi kuin niiden kahden solun ohikiitävän kohtaamisen 🤭 hyvin voi tämäkin palelu johtua ihan muustakin! Kiva seurata kuitenkin miten kroppa palautuu ja oppia taas tuntemaan sitä paremmin 😄

Mieheltä kysyin tänään et mitä teen noille pienille vauvanvaatteille, että laitanko pois vai säästöön. Ei sanonut mitään negatiivista, yhdessä tuumin vaan mietittiin, että mahtuisin kuuden lapsen kanssa keskenäni vielä 7-paikkaiseen autoon 😅 en olis uskonut siitä, kun sekin niin vannoi että viisi lasta riittää 🤭

Miten muuten Miitu voit? Pääsittekö nauttimaan viikonlopusta? 😊

Mä en kestä tota miestä. Kun nyt päädyttiin siihen että meille ei enempää lapsia tule niin hän onkin nyt ollut jotenkin suurpiirteinen asian suhteen.

Annoin siskolle vauvatavaroita niin mies vaan totes että no saa niitä sit uusia jos tarvii.
Sit kun hän maksaa minusta ylimääräistä eläkemaksua joka myös vaikuttais mun vanhempainrahan määrään. Niin sanoin hänelle että ehkä sitä vakuutusmaksua vois pienentää kun ei nyt enää vauvaakaan tuu, niin hän vaan tokas et katotaan nyt vähän aikaa vielä jos jotain tuleekin.😳

Sanoin vaan et eikös sitä nelosta ois voinu ihan yrittää ja koittaa niitä pakkasessa olevia alkioita eikä roikkua tämmöisessä löysässä hirressä. Niin ei siihen sanonut mitään.

Pilvikirsikka, Hyvin voin, ottaen tilanteen huomioon. Kiitos kysymästä! 😊 Eilen oli tyhjennyspäivä ja se sujuikin oletettua paremmin. Nyt katse tulevaan ja aion keskittyä perheen kanssa viimeisiin lomaviikkoihin. ☀️ Olin niin sumussa ajatusten kanssa ja kun "tilanne oli kesken" etten pystynyt oikein keskittymään mihinkään. 😕

Emir, Voi miten kurjaa 😔 Ymmärrän toki hyvin miltä se tuntuu, mun miehellä on ollut vähän samanlaista että yhdessä hetkessä ollaan oltu että kyllä tämä perhe on tässä ja enää ei tule yhtäkään lasta ja sitten taas kovasti kuumeillaankin. Juuri tuo tuuliviireily on todella hankalaa kun silloin itsekään ei voi asennoitua asiaan.
Nyt tämän km myötä taas totesi että kyllä se nyt on niin että ajankohta ei ole oikea ja ei tälläistä stressiä kestä jne. (Vähän olen samaa mieltä) Mutta meillä ainenkin pelot puhuu vahvasti. Itse ymmärsin että kun asia oli ihan fine kun tästä neljännestä saatiin kuulla ja siihen "sopeuduttiin", ei sellaista varsinaista ongelmaa oikeasti ole. Me ei olla vielä käyty virallista keskustelua että mitä jatkossa, mutta luulen että me otetaan nyt joka tapauksessa aikalisä, koska mun olisi tarkoitus opiskelu aloittaa syksyllä.
Toivotaan että teilläkin päästäisiin yhteisymmärrykseen! 😊

Mä en kestä tota miestä. Kun nyt päädyttiin siihen että meille ei enempää lapsia tule niin hän onkin nyt ollut jotenkin suurpiirteinen asian suhteen.

Annoin siskolle vauvatavaroita niin mies vaan totes että no saa niitä sit uusia jos tarvii.
Sit kun hän maksaa minusta ylimääräistä eläkemaksua joka myös vaikuttais mun vanhempainrahan määrään. Niin sanoin hänelle että ehkä sitä vakuutusmaksua vois pienentää kun ei nyt enää vauvaakaan tuu, niin hän vaan tokas et katotaan nyt vähän aikaa vielä jos jotain tuleekin.😳

Sanoin vaan et eikös sitä nelosta ois voinu ihan yrittää ja koittaa niitä pakkasessa olevia alkioita eikä roikkua tämmöisessä löysässä hirressä. Niin ei siihen sanonut mitään.

Voi vitsi onpas tällainen kurjaa. Ehkä hän ei itsekään täysin tiedä mitä mieltä on, mutta olis se helpottavaa tietää kyllä vai ei. Voisi asennoitua siihen että perhe on nyt kasassa tai sitten alkaa suunnitella ihan kunnolla vielä yhden vauvan yrittämistä. Toivottavasti saatte asian päätökseen, molempia miellyttävään sellaiseen ❤️🙏

Hyvä että @Miitu voit jo paremmin! Surullista viettää kesälomaa tällaisissa merkeissä, mutta elämä on joskus niin epäreilua 💔 mä luulen että teilläkin ne suunnitelmat siitä selkiää! Ei se aikalisä huonoa tee ja varsinkin kun on kaikenlaista odotettavaa tulevaan 😊

Takaisin