Suurperheelliset kuumeilijat

Kyllä mä luulen niin. Mulla tulee 40v täyteen tänä vuonna. Lisäks järjellä ajateltuna nää kolme taitaa olla mein maksimi, ettei se neljäs sit olis se joka kamelin selän katkaisee.
Silti hyvinä päivinä kun kaikki on ollu terveinä ja arki sujuu hyvin niin mietin et kyyyl tässä yks vielä menis. Ja siks se onkin niin vaikeaa vaan lopettaa haaveilua kun oon tämmönen tuuliviiri.😅🤦🏼‍♀️

Ymmärrän hyvin nuo pohdinnat ❤️ mutta ei se helppoa ole, niin kuin sanoit! Mullekaan ei ole ollut etukäteen selvää montako lasta haluan 😅
 
Mulla lisäks painaa tuo kun olisin myös sen tytön halunnut niin tässä kun luopuu yrityksestä, niin joutuu käsittelemään myös sen ettei meille sitä tyttöä tule.
Esikoinen joka kuoli kohtuun olis ollut tyttö. Hän täyttäis 10 tänä vuonna. Kyllä mä välillä mietin et millanen hän olis.
Vanhin poikakin tossa joulun aikaan tokaisi lelumainoksia katsoessa että X varmaan olis toivonut tollasta joulupukilta. Siinä oli joku barbie-juttu. Siinä sit kyyneleet silmissä vastasin että niin varmasti.❤
 
Emir, Jos yhtään lohduttaa mulla on ollut aivan samoja ajatuksia. Että jos neljäs katkaisisi kamelin selän jne. Uskon kuitenkin että se on enemmän pelkoa. Ja tätini perusti perheen yli 40v. Hän sai 4 poikaa ja 1 tytön 😍 Se ikäkään ei välttämättä aina ole se kynnyskysymys, vaikka ymmärrän että voi olla. Meillä myös silloin ennen kolmatta lastamme km tavallaan herätteli sitä rohkeutta siihen yritykseen ja päätökseen että hei, kolmas saa tulla! Nyt ajattelen tästä neljännestä samalla tavalla. Että kun asia on jo tavallaan "tapetilla" niin nyt jos tämä menisikin kesken, uskaltaisin varmasti erilailla yrittää. Pahoittelut jos kovin epäselvää selostusta, tauolla töissä kirjoittelen ja oon jotenkin tosi väsynyt. Onko tämä nyt sitä alkuraskauden väsymystä sitten. 😅

Pilvikirsikka, Opiskelisin vakaa joo tai opinnot olisi voineet alkaa syksyllä. Mun pitäisi siis pätevöityä tässä ensin lastenhoitajaksi ja sen jälkeen oon miettinyt vakaopen monimuoto-opintoja. Tsempit pohdintoihin! On kyllä todellinen ongelma kun täytyy punnita opintoja ja rahaa.
 
Emir, Jos yhtään lohduttaa mulla on ollut aivan samoja ajatuksia. Että jos neljäs katkaisisi kamelin selän jne. Uskon kuitenkin että se on enemmän pelkoa. Ja tätini perusti perheen yli 40v. Hän sai 4 poikaa ja 1 tytön 😍 Se ikäkään ei välttämättä aina ole se kynnyskysymys, vaikka ymmärrän että voi olla. Meillä myös silloin ennen kolmatta lastamme km tavallaan herätteli sitä rohkeutta siihen yritykseen ja päätökseen että hei, kolmas saa tulla! Nyt ajattelen tästä neljännestä samalla tavalla. Että kun asia on jo tavallaan "tapetilla" niin nyt jos tämä menisikin kesken, uskaltaisin varmasti erilailla yrittää. Pahoittelut jos kovin epäselvää selostusta, tauolla töissä kirjoittelen ja oon jotenkin tosi väsynyt. Onko tämä nyt sitä alkuraskauden väsymystä sitten. 😅

Pilvikirsikka, Opiskelisin vakaa joo tai opinnot olisi voineet alkaa syksyllä. Mun pitäisi siis pätevöityä tässä ensin lastenhoitajaksi ja sen jälkeen oon miettinyt vakaopen monimuoto-opintoja. Tsempit pohdintoihin! On kyllä todellinen ongelma kun täytyy punnita opintoja ja rahaa.
Kiitos.
Toi 40v on ollut itselle semmonen takaraja vaikka on tässä yrityksen aika muutkin takarajat siirtyneet.😅

Wau, viisi lasta yli 40 vuotiaana.😲 Onko ollu luomuna kaikki?
 
Ollakseni täsmällinen hän taisi olla n 38v kun ensimmäinen syntyi mutta siis reippaasti mentiin yli 40v. Ja luomuna kyllä. Kaikilla pieni ikäero. 😅

Muoks! Taitavat olla myös riskiraskauksia tuohon ikään. 🤔
 
Huvitti eilen kun puheltiin mies tokaisi mulle että "Tämä olisi nyt sitten se viimeinen lapsi... vai onko?" Ja niin hassu ilme päälle. 😂😂
Ehdottomasti neljäs on meille maksimi.

Pelottaa kun en uskalla vielä oikein nauttia tästä meidän salaisuudesta. Tuntuu että se voitaisiin viedä multa pois hetkenä minä hyvänsä.. mutta pienesti fiilistelen kyllä. 🤍✨
 
Huvitti eilen kun puheltiin mies tokaisi mulle että "Tämä olisi nyt sitten se viimeinen lapsi... vai onko?" Ja niin hassu ilme päälle. 😂😂
Ehdottomasti neljäs on meille maksimi.

Pelottaa kun en uskalla vielä oikein nauttia tästä meidän salaisuudesta. Tuntuu että se voitaisiin viedä multa pois hetkenä minä hyvänsä.. mutta pienesti fiilistelen kyllä. 🤍✨
Alkuvaiheessa sitä itekin aina puhui JOS ennemmin kuin KUN. Onhan se alku aina piinaavaa aikaa.

Ihana tuo miehes.❤
 
Kun ei vaan voi uskoa. 🙄
Onkohan tuo digin tulos ihan ok viikoille 4+3? 🤔 Muistaisin että kolmannesta sain myös tuon 2-3 rv 4+0.
 

Liitteet

  • 20240608_170540.jpg
    20240608_170540.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 14
  • 20240608_171204.jpg
    20240608_171204.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 17
No minä olen synnyttänyt 39v, 41v ja nyt 43v. "Riskiraskaus" on toistaiseksi tuntunut lähinnä siinä että terkka on ollut enemmän huolissaan ja laittanut vahtimaan verensokeria, vaikkei se koskaan minulla ole ollut ongelmana. Mutta eihän sitä voi tietää vaikka se just siinä raskaudessa radi puhkeaisi, vielä ei ole puhjenut. Kyllähän se +40v raskautuminen on aina jännittävämpää, kun se on kaukana itsestään selvästä, ja jännittää toki kun trisomiariskit kasvavat. Mutta niistäkin huolimatta on edelleen hyvät mahdollisuudet saada se terve lapsi, paljon suurempi mahdollisuus terveeseen kuin trisomialapseen.

... Ja tuohon pohdintaan et milloin katkeaa kamelin selkä...? Noh, minulla on ollut paha tapa mennä aina kokeilemaan optimistisesti, et jos homma toimisi sittenkin... Asenne on vienyt pitkälle elämässä, niin opinnoissa kuin harrastuksissakin, on kokeiltu et kuinka pitkälle ne paukut oikeasti riittävät. Ja riittäväthän ne. Toki on ollut suurperheen kanssa välillä hetkiä jolloin on toivonut et olisi tyytynyt vähempään, yleensä just kun on viimeisillään raskaana ja koko katras hoidettavana kotona. Tai kun oksutauti pyyhkäisee koko sakin ylitse. Mutta enimmäkseen arki on helppoa ja meillä on välillä jopa rauhallisiakin hetkiä, yleensä silloin kun nuorimmat ottavat päikkäreitä. Uskoisitteko että ehdin jopa lukemaan kirjoja samalla kun imetän? Jep, ei tämä niin raskasta ole kuin voisi kuvitella.
 
Sama juttu! Minäkin teen käsitöitä! Just juttelin tänään kaverin ja kaverin äidin kanssa, että se suurin muutos on toisen ja kolmannen lapsen välissä. Sen jälkeen lasten määrä ei enää juuri vaikuta 😃 ihanaa kun lähipiiri alkaa myös nähdä ison perheen eri silmin, kun aiemmin nämä ihmiset järkyttyivät, kun kerroin odottavani viidettä. Nyt jopa tuumasivat, että haluan varmaan vielä lisää lapsia 🤭
 
Laitan tännekin tilannepöivitystä!

Varhaisultrassa käyty tänään ja tuomiona tuulimuna epäily. Sain nyt lähetteen naistentaudeille ja siellä tietysti uudestaan ultrataan. Mikäli ei ole alkanut tyhjentyä itsestään niin sitten varmaan lääkkein tyhjennellään.

Päällimmäinen tunne on helpotus, vaikka pienesti ehdittiin myös iloita ja unelmoida. 🤍
Kuitenkin tuntui monella tapaa että ajankohta ei nyt ollut paras mahdollinen ja toisaalta, mun tarvitsi kokea tää kaikki, koska iski todella lujaa sellainen ettei musta ehkä nyt olisi neljänteen. 🙈
 
Voi että 💔❤️ kaikki tulee ajallaan, ehkä näin sitten oli tarkoitettu, jos sulla itselläkin se tunne ❤️ mutta tuo tunne tulee kyllä aina jokaisen raskauden alussa! Ainakin mulla on tullut pienesti olo, että mitä menin tekemään 😅 sitten se vaihtuu onneksi iloksi, mutta tottakai kaikki uusi aina jännittää ensin!

Meillä kävi vahinko kun neuvolan tarjoama (!! 🤣) kumi hajosi. Nyt jomottaa alavatsalla, varmaan menkat kuitenkin alkamassa. Ei ole sellaista ovisoloa vaikka silloinkin kaikenlaisia jomotuksia.
 
Voi että 💔❤️ kaikki tulee ajallaan, ehkä näin sitten oli tarkoitettu, jos sulla itselläkin se tunne ❤️ mutta tuo tunne tulee kyllä aina jokaisen raskauden alussa! Ainakin mulla on tullut pienesti olo, että mitä menin tekemään 😅 sitten se vaihtuu onneksi iloksi, mutta tottakai kaikki uusi aina jännittää ensin!

Meillä kävi vahinko kun neuvolan tarjoama (!! 🤣) kumi hajosi. Nyt jomottaa alavatsalla, varmaan menkat kuitenkin alkamassa. Ei ole sellaista ovisoloa vaikka silloinkin kaikenlaisia jomotuksia.
Toi heidän kumilaatu, senhän minä tulen syyksi tälle helmikuiselle neuvolassa sanomaan...😂
 
Äläpä!! 🤣 JOS tästä jotain tulisi, sanoisin sen kans suoraan neuvolassa 😂 Mutta hei onnea, multa on mennyt ohi että siellä odotetaan! 😍
Kiitos! Itse en osaa vielä asiaa oikein juhlia..pääsen (en siis joudu) varmaan taa-as neuvolassa riskiraskaus nimikkeen alle. Niinpä oon venyttänyt eka yhteydenottoa sinne neuvolaan päin , mutta vastaavasti kävin luottogynen luona stekissä. Niinpä päiväpäivältä tämä maratoni täällä siis etenee, toistaiseksi hyvin perusvarmaa vauhtia.
 
Voi että 💔❤️ kaikki tulee ajallaan, ehkä näin sitten oli tarkoitettu, jos sulla itselläkin se tunne ❤️ mutta tuo tunne tulee kyllä aina jokaisen raskauden alussa! Ainakin mulla on tullut pienesti olo, että mitä menin tekemään 😅 sitten se vaihtuu onneksi iloksi, mutta tottakai kaikki uusi aina jännittää ensin!

Meillä kävi vahinko kun neuvolan tarjoama (!! 🤣) kumi hajosi. Nyt jomottaa alavatsalla, varmaan menkat kuitenkin alkamassa. Ei ole sellaista ovisoloa vaikka silloinkin kaikenlaisia jomotuksia.
Apua... Mitä merkkiä siellä neuvolassa tarjotaan? Etten vahingosskaan osta. Mulla joskus hajosi kortsu eksän kanssa 2 kertaa saman kierron aikana! Tuli sit vedettyä kaksi kertaa jälkiehkäisy siinä kierrossa, kun raskaaksi en silloin halunnut.
 
Apua... Mitä merkkiä siellä neuvolassa tarjotaan? Etten vahingosskaan osta. Mulla joskus hajosi kortsu eksän kanssa 2 kertaa saman kierron aikana! Tuli sit vedettyä kaksi kertaa jälkiehkäisy siinä kierrossa, kun raskaaksi en silloin halunnut.

Me saatiin tämmösiä 😅 ollut 13v kortsu käytössä ja nyt vasta räjähti 😅
 

Liitteet

  • IMG20240702081440.jpg
    IMG20240702081440.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 16
Takaisin
Top