Supistukset

Mulla oli muuten viimeksi yks yö, noin kuukautta ennen synnytystä, jolloin oli polttoja ja piti jo supistusten välejä laskee. Otin sitten lopulta särkylääkkeen ja niinhän ne vähitellen laantu.

Kaverilla kans laskeutu esikoinen tosi aikaisin ja meni yli.

Kalkenlaista vihlontaa, kouristusta yms. kyllä piisaa.Nyt alkaa olla tuo nukkuminen aika hankalaa. Meinasivat jo muutama kuukausi sitten, että olen ku viimeisilläni. Niin se vaan on tuo potkupallo edelleen kasvanut. Kenkien kanssa saa jo tosissaan ähistä. :D
 
Kävin eilen svo:lla näyttäytymässä kun edellisenä yönä nuo järkyttävät poltot kesti n. pari tuntia yhteen putkeen eikä särkylääke auttanut yhtään. Päivällä oli sitten joitakin kivuliaita supistuksia jotka kesti jotain 20sek kerralla. Maha oli omituisen pinkeä ja kova koko ajan vaikkei minun mielestäni ollut supistusta päällä. Todennäköisesti tästä pinkeydestä johtuen en ollut koko päivänä tuntenut kuin muutamia heikkoja liikkeitä ja liikelaskennassa 2 tunnissa sain vain 4 hentoa liikettä. Soitin sitten svo:lle ja pyysivät käymään. Vauvalla kaikki hyvin ja tosiaan tuo kohdun kovuus esti liikkeiden tuntumisen, koska käyrällä näkyi paljon liikettä mutta en siinä maatessani tuntenut kuin muutaman niistä. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja hiukan auki ja kaulaa oli ultralla jäljellä enää 2,5 senttiä. Kaksi viikkoa sitten tarkistuksessa kaulaa oli 4,5 senttiä ja suu täysin kiinni ja napakka. Eli ilmeisesti nuo poltot on saaneet kypsymistä aikaan noinkin paljon kahdessa viikossa. Sain määräyksen että pitää ottaa iisisti pari viikkoa että saataisiin viikot tuonne liki 35. Eli siihen loppui koirien ulkoilutus ja kotityöt.:sad001
 
Huih Torakka! Nyt lepoa lepoa ja lepoa! Tuossa näkee että hetkessä voi tapahtua paljon. Mullakin on nyt tota menkkamaista polttelua joka yö, mutta onneksi se ei tähän mennessä ole kestänyt kauaa kerrallaan. Eilen tuntui muutama aika kipeäkin supistus. Oon nyt yrittäny levätä ja aatella että onneksi on jo 33 viikkoa täynnä jos sattus niin että syntys. Mä vaan alan epäillä että kun mun kohdunsuu on hyvin pitänyt mittansa kaikesta huolimatta niin sen saa lopulta kammeta rautakangella auki :D :D
 
Musta tuntuu että on vähän väliä ihan tunnottomia supistuksia kun kohtu vaan kovettuu, niiden kestosta en tiiä muuta kun et jotkut tuntuu et kestää ikuisuuden ja toiset menee sit hetkessä ohi. Tässä nyt muutamia päiviä vaan tuntunu tuolla alhaalla ihan kun koko ajan joku venyttäis niitten semmosten gynekologin ankanleukojen kanssa mua auki.
 
Mulla oli sitä polttelua parin viikon ajan jatkuvasti, eikä tehny mitään tonne alakertaan, kun tiistaina kävin kättärillä muista syistä pyörähtämässä niin teki samalla sisätutkimuksen, totesi lääkäri ettei mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä, tosin sitten tietysti parina päivänä nyt on tullu ihan erilaisia supistuksiakin sen jomotuksen lisäksi. Saas nähdä, en jaksa uskoa, että tää suostuu ulos tulemaan ennen viimeistä häätöpäivää (ainakaan jos on äitiinsä tullu).
 
Joo lääkärikin sanoi että ei sinänsä syytä huoleen kun on jo reilut 33 viikkoa täynnä, mutta aina vauvalle parempi mitä pidempään viihtyy masussa. Siksi tuo liikunta rajoite olikin vain pariksi viikoksi, että sitten voi taas liikkua ja touhuta normaalisti. Pyrittäis välttää mahdollisesti teho-osasto kun pysyi sen pari viikkoa ainakin. Pojalla oli ihan kivasti kokoa 2200kg että sinänsäkkään ei ole paniikkia kun on jo ihan hyvän kokoinen kaveri, mutta kivempi tietysti jos vältyttäis miltään ylimääräsiltä toimenpiteltä.
 
tuntuu hassulta lukea muiden kipeistä suppareista, menkkamaisista kivuista ja sukkapuikoista. Itsellä ei ole ollut menkkakipuja juuri koskaan, ja nytkin lähes kaikki tuntemukset on kivuttomia vatsan kovistuksia, niitä tosin tulee usein, mun puolesta voisi tulla paaaaljon harvemmin. Jos oikein miettii, niin ehkä osa on juurikin niitä joita ei huomaa, ja sitten on näitä pitkäkestoisempia, jotka lyö koko vatsan kovaksi ja tuntee sen sitten lähinnä sellaisena hankaluutena olla, ja liikahtaa - mutta ei siis satu yhtään.

Tänään just neuvolassa kysy, että onko päänsärkyä tms. kipua, että voin ottaa niihin panadolia - sanoin, että harvemmin mitään lääkkeitä tartten, yleensä kiikutan vanhentuneen päänsärkylääkepaketin apteekkiin avaamattomana samalla kun ostan uuden....

Ehkä ainoo tähänastinen ilkeempi tuntemus on se, kun muksu painaa päällä ja käsillä tuolla alhaalla, tulee paineen tunnetta ja himppasen välillä kirveleekin. Pitää varmaan olla onnellinen, että on koko ajan selvinny hyvin vähillä murheilla - toivottavasti ei enteile sellaista kaikki :smiley-angry007 ja :gen045 synnytystä!!!!

Terkkari totesi, että jos on tuntemuksia, niin lisää lepoa. Lapsi voi kyllä jo ihan hyvin syntyäkin, mutta isompi vastasyntynyt on vaan paljon helpompi hoitaa, eikä vaadi niin paljon. Aika paljon luvattu :smiley-angelic006
 
Eilen neuvola, tänään ylimääräinen lääkäri. Kohdunkaulaa ultralla kans 2,5cm jäljellä ja kypsymistä jo kohdunsuulla. Lääkäri totes vaan kokeillessa että pää tulee heti vastaan ja nyt sitten seuraavat 3vkoa pitää välttää kaikkea ylimääräistä rasitusta. Täyslepoa ei kuitenkaan määrännyt. Saikkua olisi kirjoittanut mutta lupasin pärjätä toimistohuoneessa tänään loppupäivän ja huomisen. Sit alkaaki loma! Eli tilanne aika lailla sama kuin Torakalla. Tänään Rv 32+5. Kun päästään viikolle 36 saa tehdä mitä huvittaa kuulemma.

Kiva yllätys oli kun lääkärissä olikin ultra ja pääsi vilkaisemaan pientä. Toivoin että sukupuolesta olisi saatu varmuus mutta vauva piti jalat tiukasti yhdessä ettei pystynyt asiaan mitään sanoa. Kaikki hyvin ja se tärkeintä :Heartred painoarvio oli 2000g.
 
Mulla ei oo pitkään aikaan tullu edes harjoiyussupistuksia, noh tänään sitten on tullut ihan kunnolla kipeitä supistuksia ja iltaa kohti käy pidemmiksi ja kipeämmiksi. Tietenkin mies on yövuorossa, niin että on viikon ainoa yö jolloin se ei voi lähteä kesken yön kotiin. Toivottavasti nää tästä asettuu :D
 
Voi ei mikä sattuma santra! Ootko yrittäny ottaa särkylääkettä? Pääseekö miehesi lähtemään töistä jos on tarvis, vai onko joku toinen vaihtoehtoinen kuskaamassa :)
 
Voi ei mikä sattuma santra! Ootko yrittäny ottaa särkylääkettä? Pääseekö miehesi lähtemään töistä jos on tarvis, vai onko joku toinen vaihtoehtoinen kuskaamassa :)
 
Voi ei mikä sattuma santra! Ootko yrittäny ottaa särkylääkettä? Pääseekö miehesi lähtemään töistä jos on tarvis, vai onko joku toinen vaihtoehtoinen kuskaamassa :)
 
Voi ei ;o tuliko mun juttu noin monta kertaa, vai näänkö itte sen vain monta kertaa? Pahoittelen jos näkyy :)
 
Tuli kolmeen kertaan :D

Ei pääse tänä yönä lähtemään, joten toivotaan että panadol riittää, onneks vanhemmat asuu tossa parin kilsan päässä jos tarve tulee :)
 
Mikäs Santran vointi?

Mäkin eilen kuulastelin kun illalla tuli taas asteen verran kiepämpiä kun aiemmin mutta onneksi jäi pariin hassuun supistukseen.
 
Mulla on tänään ja eilen suppaillu kunnolla heti kun on lähtenyt liikkeelle! Saa nähä onko lähtölaskentaa vai kiusaako Pikkunen äitiä :rolleyes:
 
Muistan esikolta että muutamia päiviä ennen kun veet meni oli kauppa reissut ymv..todella hitaita ja tuskaa kun supisteli tyyliin 2min välein. Ei ne kauheen kipeitä ollut mutta tiukkoja...ja edellisenä iltana ne muuttu selkeesti selän puolelle ja kipeämmiks. Mut mulla kohtu muuttu ainakin sillon tosi supisteluherkäks, joten JOS tää alkaa yhtään samalla tavalla niin tunnistan kyllä merkit.

Sulla Pipanat kuullostaa vähän samanlaiselta :wink
 
Itsellä onneks supparit loppuneet kun oon ollu tekemättä mitään isompia fyysisiä suorituksia kun on tota liikuntakieltoa vielä jäljellä tiistaihin. Veikkaampa että supparit iskee takaisin päälle kun alan taas touhuta normaalisti. Kivuttomia on kyllä ollut koko ajan, mutta ne ei taida olla niin "vaarallisia" kuin kipeet.
 
Yöllä kolmen aikaan sain unta kun pahin kipu helpotti suppareissa just sain vasta itseni ylös sängystäkin, saa nähdä tulevatko tänään takaisin, kun on luvassa isompi kauppareissu :) Onneksi huomenna saa ottaa ihan iisisti :) Onneksi viikkoja on jo niin paljon, ettei todella haittaa vaikka alkaisi jo pikkuhiljaa tulemaankin :)
 
Täällä side & talouspaperi pikkareissa ihmettelen et onko se lapsivettä joka tihkuu! Haisee kyllä makeahkolle, mutta tullu tosi vähän tässä päivän aikana. Kuitenkin niin, et kerran vaihdoin pikkarit ennenkuin laitoin siteen. Pitääköhän tässä vielä illanpäällä kättärillä lähtee käymään näytillä... Eikö kyllä valkovuotoo tää ole, sen tunnistan!

Edellisellä kerralla kun kalvot puhkaistiin niin en osaa oikeen tulkita...Onneks viikkoja on tänään jo 36+0!

MarinaMelina, mulla kans on nyt tosi tiukkoja,mutta ei (vielä) niin kipeitä. Kokoajan on vatsa piukeana kun liikkuu! Kun ois se kristallipallo mistä nähdä :grin
 
Takaisin
Top