Supistukset

Pipanat kuullostaa kyllä että vois olla lapsivettä. Apteekista saa sitä lakmus paperia jolla voi testata..mutta toki kannattaa käydä näytillä jos siltä tuntuu!
 
Viime vkolla kohdunsuu oli n.3cm ja kohdunkaula pehmentynyt. Kävisköhän mies apteekin kautta kun tulee kotiin :angel3
 
Eiks ollu niin että sullakin oli aiempi muksu tullu ennenaikasena? Mä tässä summailen että josko itekin valmistautus siihen että lähiviikkoina sais jo synnyttää. :D.mulki kun esikko tosiaan tuli pikkusen "normaalia" enemmän ajoissa :) lääkäri sanoi että harvemmin toiset pitempään mahassa pysyy..mutta oon kyllä kuullut niitäkin et seuraava on mennyt ylikin :O joo, ite ostin apteekista sitä lakmusta..pitäs muuttua sellaseks siniseks jos on emäksistä nestettä, niinkun lapsivesi..meidän synnärillä sanoi että siellä ennen sitä käytetty että pitäs olla luotettava.
 
Onhan tää raskaus jo 3pv pidemmällä kuin esikoisella :grin Mies käy ostamassa niitä paperita kotimatkalla. Jos ne näyttää et ois lapsivettä niin kait sitä pitää käydä näytillä! Nyt alko jännittään...
 
Hui, tsemppiä sinne :) ♥♥ tuuhan sit kertoo kui kävi!! Saas nähdä että miten itsellä käy. Välillä on päiviä että tuntuu ettei varmasti mennä edes niin pitkälle kun esikolta ja välillä taas että ääääh..tää menee heittämällä yliaikaseks :D eipä auta kun malttaa katsoa kuinka käy, kun ei tosiaan omaa noitavoimia :D
 
Mä olin kans eilen varma, että tää menee ainakin LA saakka kun olo on niin hyvä. Mut tänään oon taas erimieltä.. Kerrankin on elämässä jotain mitä itse ei voi säädellä tai mihin ei voi itse vaikuttaa!
 
Kättärillä käyty! Ei ollu lapsivettä.. Mutta kohdunkaulaa oli enää pikkuisen jäljellä ja kohdun suu oli sormelle auki!! Käyrillä kun olin niin supistuksia tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, pieniä ja lyhyt kestoisia! Mutta tekevät siis jo kunnolla töitä... Sanoivat, että voi olla että nyt on synnytys käynnistymässä ja siks sieltä valuu jotain eritettä ja että saattaa olla että yöllä jo tulee lähtö synnyttämään! Tai kaikki loppuu kohta ja odotellaan vielä parisenkin viikkoa! :oops:

Kassi odottaa lähtöä ovensuussa :grin
 
Hui PiPaNat! ♡♡ Sul on kyllä ihan loistavat viikot jo että sen suhteen ei hätää! Pidetään peukaloiset pystyssä sulle! Varmaan lähiaikoina tulee lähtö? Aaaa, ihanaaaaa, VAUVOJA!! ♥

Mä olin eilen sitä mieltä että nyt lähden jonkun kerrostalon rappuun juoksemaan ylös ja alas kun haluan tän vauvan ulos just NYT. Oli niin tukala olo. Viikkojahan on tänään vasta 34+5 eli en tietysti tosissani ollu! :D Tänään pikkarisuojassa oli vaaleenhaaleeta punasta, mutta koska toista kertaa sitä ei enää tullu nii en tehny asialle mitään. Supistelut on jotenkin arkee jo, ne ei säikäytä vaan enemmänki on sellanen olo että ne ois tullu jäädäkseen, niinku tää ois vaan uus elämäntilanne. Mulla on tässä raskaudessa kyllä niin kummallisia ajatuksia!
 
PiPaNat, nyt jännittää. Tosi vähän tositoimia vielä tammikuisissa ollut, ja oot kyllä ihan ok viikoilla. Saa nähdä, tuleeko pian lisää uutisia :)

Itsellä edes noi liikunnan aiheuttamat keskimäärin 150 sykkeet eivät tunnu lisänneen supistuksia, mikä on ihan hyvä asia, ainakin 2-3 viikkoa vielä. Jotenkin ei hirveästi haittais, vaikka kypsymistä olisikin kohdunsuulla tapahtunut, mutta vielä ei vauvan tarvi tulla maailmaan. Itse asiassa tuntuu siltä kuin kävely ja portaat aiheuttaisi enemmän supistuksia kuin se hyppiminen korkeilla sykkeillä o_O
 
Yhdessä koossa vielä :grin Alkuyö oli "paha", mutta sitten vauva ja supparit rauhoittui! Tais Pikkunen väsyttää itsensä kunnolla kun nyt vaan köllöttelee masussa hiljaa. Asentoa vaihtaa vain jos minäkin vaihdan. Alaselässä ja alavatsassa kyllä tuntee et oli jo synnytys käynnistymässä! Tää tapaus pitää äidin ja isin näköjään aika varpaillaan! Saa nähdä mitä tapahtuu iltaa kohden kun päivän puuhat kunnolla käynnistyy... Huomenna piti kylpylään mennä, mutta eipä enää mennäkään kun on jo paikat auki....
 
Hui sentään PiPaNat, jännittävät ajat menossa! Paljon tsemppiä tulevaan :) !
 
Mulla oli viimeksi kuukautta ennen synnytystä vastaava yö, mutta sitä ku ei koskaan tiiä. :)
 
Mikäs siellä on vointi Pipanat? Täällä tänään aika tiukkoja supistuksia taas kun esikon perässä juoksin koko päivän..aamulla joulumyyjäisissä ja päivän sekä illan sukulaislapsen synttäreillä. Onneksi nyt taukosivat kun pääs lepäämään. Maanantaina oiskin sit taas neuvola, tosin tuskin siellä kohdunsuuta enää kontrolloivat...mutta kiinnostaa onko likka jo kiinni vai ei. Itsestä kyllä tuntuu ettei vielä ole kunnolla kiinnittynyt, tuntuu kun pää hinkkais välillä lonkkaluihin..voihan se toki olla joku muukin kun pää. Onko muilla muuten hengenahdistusta supistuksen aikana, musta aina tuntuu välillä et happi loppuu kun tulee noita tiukimpia supistuksia.
 
Mulla rv 34+0 ja nyt parina päivänä huomannu et supistukset muuttuneet erilaisemmiksi. Mullahan ollut puolestavälistä asti harjoitussupistuksia ja ei ole enää niiden kaltaisia. Vatsa ihan kivikova pitkiäkin aikoja kunnes taas helpottaa. Hyvin epämukavaa ja tuntuu että koko kroppa kuin lukittuisi mutta ei kivuliaita joten olisikohan niitä ennakoivia? Nyt kuitenkin jo turvalliset viikot niin en jaksa huolestua ja tiistaina neuvolaan :)
 
Joulukuisissa Gatusalla ilmeisesti oireena just hengenahdistus tai hengityksen salpautuminen supistusten aikana.
 
Joo niin mä muistelinkin et Gatusa on sellasta maininnut täs matkan varrella! Se on kyllä inha olo mikä välillä siitä tulee. Onneksi ei kestä kauaa kerrallaan, mutta sitä vain mietin et toivottavasti ei enää synnytyksessä oo sama vaiva :O
 
Tän päivän olen menny tosi hissukseen! Mies on juossu esikoisen perässä ja äiti pötkötelly :grin Pikkunen on ollu tosi rauhassa koko pv, ottaa vissiin eilinen voimille! Ikeassa kävin illalla 1h ja samantien hirveet supistukset, et istuskelin siellä milloin milläkin penkillä! Ja edelleen valuu vähän pitkin päivää sitä "ei lapsivettä"... Ois kyllä kiva tietää mitä se on!! Mies ehdotti huomiselle 3:n ÄSSÄN hoitoa, et saataisiin vauva jo kotiin :rolleyes: se kun ei malttaisi odottaa!
 
Takaisin
Top