Supistukset

Juu, sehän saattaa olla parilleki sormelle auki, kohdunkaulaa ei juurikaan jäljellä ja kestää silti useamman viikon. Ainaki meillä näin viimeksi ja noin kuukautta ennen synnytystä oli tosiaan yö, jolloin kipeitä, voimakkaita suppareita, mutta ei tullu lähtö. Kävin vielä vyöhyketerapiassaki laskettuna päivänä. Limatulppa lähti, mutta vauva antoi odottaa itseään viikon verran lasketusta.

Täällä kans tosi napakoita suppareita nyt eli just tuommosia, että maha menee aivan kivikovaksi ja pitää pysähtyä, istahtaa tms., mutta harjoitussuppareiksi minä ne vielä miellän, ku eivät oo sillä tavalla kipeitä, ikävän tuntoisia kylläkin ja salpaa hengityksenki välillä. Erillaisiksi ne ovat kyllä muuttuneet, joskin vatsan kovottelua mulla ollu tosi varhain jo.

Onhan tämä jo jännää aikaa, mutta näin toisen kohdalla jotenkin rauhallisemmin odottaa. Minä niin toivon, että menee tammikuun puolelle, etten ole mitenkään valmistautunut vauvan syntymään vielä. Jospa tässä ennen joulua sais kassin pakattua, vauvan sängyn laitettua kuntoon jne.. Kylläpä sen ehtii todennäköisesti sittenki, jos lähtö tulee, mutta voihan sitä jotain unohtua. Ne kotiutumisvaatteet ja hygieniavehkeet kai tärkeimmät tossujen/sisäkenkien lisäksi.
 
OPipanat onpa kumma tämä "ei lapsivesi" vuoto..sinuna kyllä tarkistuttasin uudelleen jos vaan valuu! Lääkärit kun ovat olleet tuossakin asiassa aina välillä erehtyväisiä. Ostitko niitä lakmuspapereita?

DT joo sitä ei tosiaan tiedä millon se h-hetki koittaa. Itse toivon että päästään ainakin joulun yli, mieluiten loppiaisen tienoille. Ja tokihan tää voi mennä vaiks ylikin..mutta sitä en kyllä varsinaisesti enää sitten toivo:rolleyes: mulla noi harkkarit on sikäli kans muuttunu niistä mitä aiemmin oli että salpaavat hengen ja välillä mukana on menkkamaista kipua ja vihlontaa alakerrassa. Mutta epäilen että tiedän milloin ovat niitä valmistelevia siitä että kipu alkaa siirtyä selkään, mulla kun synnytyksessä oli kipu aikalailla koko ajan selässä..ja sitä edellisenä iltana ne ns. harkkarit siirty selän puolelle jomottamaan. Niin ja tosiaan kohtu oli tollai Pipanatin tavalla tosi supistus herkkä, kun liikkuu niin supistelee parin minuutin välein...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi supistelut vasta tasan kun 37+0 tuli täyteen. Vatsa menee ihan kovaksi ja aiheuttaa just hengenahdistusta. Jonkin verran hetken aikaa on välillä ollut menkamaista jomotusta varsinkin etureisissä. Ensikertalaisena ei mitään hajua, onko nämä harjoitusta vai ennakoivia. :) Kävin verenpaineiden nousun takia perjantaina äitiyspolilla ultrassa ja sain ohjeeksi hengitellä syvään ahdistuksen aikana nenän kautta sisään ja suun kautta ulos. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt ja itseasiassa ensimmäisten supistusten jälkeen nousi vain ylös päin ja alkoi taas painaa palleaa ikävästi, että ehkä nämä on sitten ihan niitä harjoituksia vasta.
 
Mullaki tuntunu jo selän puolellaki välillä ja liikkuminen hidasta ja vaivalloista eli heti supistaa, jos yrittää askelta nopeuttaa, välillä se hidas liikkuminenki. Huono kunto, minkäs tässä vaiheessa teet. :) Mitä ne kelläki ne supistukset on eli hieman erilaisiltahan ne tuntuu varmaan ite kullaki ja niihin reagoi eri tavalla. Itellä ei vielä ole sellaisia, että pitäs laskemaan alkaa. Reagoin kyllä viimeksiki vasta niihin, joihin heräsin ja ne oli ihan kouristuksia heti ja tuntu selässä sekä mahassa.
 
Mulla kun oli viimeks sormelle auki niin poika synty seuraavan vuorokauden aikana! Mut tämä näköjään sinnittelee masussa pidempään! Jotenki tuli " pettyny" olo kun ei nyt tullukaan yhtä vauhdilla :oops: Kun halusi jo päästä Pikkusta pussaileen! Nyt yritän olla odottamatta... Tulee kun tulee..
 
Ostin niitä papereita, pitää niillä tässä taas kokeilla! En oo kyllä tänään muistanut sidettä pitää ja tarkkailla!
 
Pitää tosiaan aatella, että tulee ku tulee, mutta ymmärrän sua PiPaNat täysin. Minä olisin kyllä jo ihan kypsä synnyttään, mutta olisin puolestani pettynyt, jos lapsi päättäisi syntyä tän vuoden puolella! :D Siksi kaikista "merkeistä" huolimatta yritän olla uhraamatta edes ajatusta sille, että tää tulis ennen laskettua, enkä oo siihen vielä kylläkään edes varautunu mitenkään. :)
 
Tuliko teillä esikoiset ennen aikojaan vai laskettua aikaa myöhemmin?
 
Mulla esikolta meni vedet 37+4...mulla tää kaikki mitä tässä raskaudessa on ollu ja aika suuri ennen aikaisuuden riski on pitänyt varpaillaan. Nyt jo osaa vähän rauhottua kun viikot on jo suht hyvät.
 
Meillä esikoinen syntyi 35+0 ja toinen 38+6. Tämä saisi tulla jossakin tuossa välissä eikä haittaa vaikka tänä vuonna jo syntyisikin. Nyt menossa 35+3. Kovasti sitä jo tarkkailee kaikkia mahdollisia merkkejä synnytyksen lähestymisestä, vaikka en muista niitä erityisesti huomanneeni edellisessä raskaudessa.
 
Olipas sitten levoton yö täällä.. Kahdelta oli lähdettävä ottamaan panadolia ja magnesiumia, supisteli viiden minuutin välein ja ihan napakasti. Sain sitten onneksi nukuttua kuuteen saakka kun supistukset vaimenivat. Herkillä on kyllä maha vieläkin, heti supistaa kun vähänkin nousee pystyyn. Ei nyt vielä tarvitsisi tämän pienen itseään ulkoistaa, viikkoja tänään 34+2. Toki ennenaikaisuuden uhka on ollut tiedossa koko ajan eikä laskettuun aikaan taida olla isojakaan toiveita päästä. Kunpa vain vuoden vaihteen yli malttaisi..
Tosin eivät nuo nyt mitään "oikeita" supistuksia vielä olleet, joten sinällään tuskin on hätää. Ja näkyy tuo huono nukkuminen osaltaan myös lisäävän supistelua, kolmen tunnin yöuni ei vissiin riitä :)
 
Mulla kans eilen illalla supisteli harvakseltaan kylläkin mutta kipeämmin kun taas aiempina kertoina..mutta onneksi taas taukosi kuitenkin. Muutenkin oon laittanut merkille että kohtu alkaa olla herkempi supistelemaan kun muutamaan päivä sitten, mikä onneksi taitaa kuulua jo asiaan. Tän aamua on myös alavatsa, nivuset ja häntäluu olleet tosi kipeät. Kaikkea se tosiaan teettää :) iltapäivällä neuvola! :)
 
Kiva kuulla, että muillakin on näitä vaivoja ja oireita. Meilläkin olisi neuvola tänään klo 13!. Ja siitähän se supistelu tietysti taas innostuu..
 
Meillä esikoinen synty 35+3 ( nyt 36+3) niin siks tässä on niin varpaillaan näiden supistusten ja kohdunsuun aukeamisten kanssa! Viimeyö oli mullakin tosi levoton ja en oo nukkunu juurikaan klo 03 jälkeen! Supisteli eri voimakkuuksilla paljon, niiden takia vessassa sai juosta monta kertaa ja loppuajan mies kuorsasi tai poika kävi hereillä itkien...
 
Onkohan supistuksia vai mitä ? Kun välillä seksin aikana alkaa sattumaan alavatsaan ja on seksinkin jälkeen viellä n.20 min viellä kipee :/
 
Tarisa voihan ne olla supistuksiakin, meneekö maha kovaksi? Mutta muutenkin varmaan alapää voi kipuilla, nivelet ym. Mulla ainakin jomottaa muutenkin, ilman seksiä tai supistuksia, tota koko alapäätä/vatsaa/selkää vähän väliä...
 
Maha vetää kyllä kovakski.. Mut tuntuu et se on pitkin päivää ihan kova, mutta ei kipee.. Nivusissa ei siinä vaiheessa kipu tunnu, vaan lähinnä oikeella puolella masussa :/
 
Tarisa, mulla kanssa tulee oikealta alaalta maha kipeeks seksin/orgasmin jälkeen. Mulla ainakin on samantyylistä kipua kun supistellessa.
Se siinä hassua vielä on, kun noi tuntemukset on alkanu jo pitkään ennen raskautta! Saatoin seksin jälkeen vaan maata suihkun lattialla ja valittaa kivuista. En tiiä mikä siinä sit oli mutta nyt ne on seurannu tän raskauden myötä myös.
 
Hmm.. :eek: aika outoa sande.. Aattelin että kysyn neuvola lääkäriltä torstaina, kun on synnytystapa arviointi.. Toivon että on supistuksia, eikä mitään muuta :/
 
Takaisin
Top