Supistukset

Mulla on nyt parina yönä ollu sellasia napakampia supistuksia (?). Ei kipeitä, mutta selkeesti voimakkaampia, kun yleensä. Ja niitä on ollu vaan yöllä. Toissayönä oli useampi, viime yönä heräsin kerran tai kaks.

Muuten harkkareita ollu aina silloin tällöin, varsinkin töissä, jos joutuu juoksemaan rappuja ylösalas. Mut eiköhän se kaveri vielä tuolla masussa pysy, vaikka pää onkin syvällä... alhaalla. :)
 
Mä valvoin kans viime yönä tunnin ja kuulostelin et jOKO NYT tulee lähtö... Selkä tulessa ja suppaili ja vauva liiku levottomasti mitä ei tee ikinä öisin! Tuntu et nivuset hajoo ja tukka näkyy jo jalkovälistä... Mut onneks helpotti sit 6aikaa ja sain vielä hetken nukkua ennenkuin esikoinen heräs! Nyt pitää ottaa rauhassa tai heti alkaa suppaamaan kunnolla! Sinne meni tän päivän joululahjaostos reissu...
 
Musta tuntuu, ettei supistuksia ole taas mitenkään erityisesti. Kävellessä painetta alavatsalle, mutta välillä se selittyy sillä että kaveri asettuu kohdun alaosaan poikittain, ei aina. Mitään kivuliaita supistuksia ei ollut, eikä muutenkaan mitään pidempikestoista.
Viikkoja tänään 31.
Pitäiskö tolle alkaan puhua ettei ainakaan viihtyis vatsassa yliaikaa? Olen jotenkin toivonut, että syntyis vaikka viikolla 38. Jos odotteleekin käynnistystä jonnekin viikolle 42 asti, niin mut saa laittaa viime hetkellä pelkopolille. Käynnistystä en nimittäin halua, enkä halua että kasvattaa massaa vatsassa niin pitkään kuin mahdollista.

Pienethän nää ongelmat on siihen nähden, että paljon supistaa, mutta kaikestahan saa ongelman aikaiseksi. Tavallaan toivoisin, että niitä harkkasupistuksia tulisi jo. Kaikki muu tuntuu tulleen "ohjekirjan" mukaan.
 
Itsellä alkanut viime viikkoina tosi tiukat kivuttomat supparit. Ei tarvitse kun nousta sohvalta ja koko maha on ihan pinkeä. Parina päivänä on myös ollu menkkamaista polttelua alavatsalla ja alaselässä. Vatsan pinkeys kyllä lakkaa kun istuu tai menee kyljelleen, mutta palaa heti kun nousen jalkeille. Täytyy varmaan kuulostella vielä ja soittaa sitten neuvolaan jos jatkuu vielä koko tämänkin viikon. Lääkäri on ollut viimeksi yli kk sitten, niin voi olla että jotain on alkanut tapahtua tuolla alhaalla.
 
Feliddzi ne ei varmaan oo supistuksia vaan niitä liitoskipuja. En ole tietenkään varma mut kuulostaa ihan siltä.
 
Soitin neuvolaan kuitenki tänää ja sano et ihan vaarattomia muuten paitsi jos ihan levätessäkin tulee. Huomenna lääkärin tarkistus.
 
Täällä heräs just edellisen kerran kun supisti. Aikasemmin en oo edes kiinnittäny huomioo kun tuntuu et on muutenkin koko ajan hereillä. Tosin nyt tuntuu et alkanu liikkumaan vähemmän 0.o
 
En oo kyllä kiinnittäny huomiota. Mulla ei silleen kauheesti supistelekaan. Kovotusta kyllä on, mutta harvoin siihen kiinnitän sen kummemmin huomiota, ehkä vähän vauhtia hidastan.
 
Täällä supistelee kyllä useita kertoja päivässä ja ihan joka päivä. Viime viikkoina muuttuneet aika koviksi ja napakoiksi mutta kivuttomia kuitenkin. Pienestäkin ponnistuksesta saattaa tulla, mutta kai niitä saa tullakin jo. Rv 31+2 nyt.
 
Mulla alkoi supistukset sunnuntaina ja tosi kipeenä olin koko päivän. Ei voinut tehdä mitään ja liikkuminen oli vaikeeta kipeiden supistusten takia. Itkua väänsin, kun piti mennä meidän kaksikerroksisen talon alakertaan. Arvasin että olin vain rasittanut itseäni liikaa viikonlopun aikana ja pari päivää olin vain leiponut ja siivonnut jne. No en kuitenkaan lähtenyt äippäpolille, mutta maanantaina supistukset jatkuivat vähän lievempänä, mutta töihin en kuitenkaan päässyt, sen verran kipeenä olin.
Tänään kävin sit neuvolalääkärillä, joka sit passitti äippäpolille ja nyt sit ollaan saikulla äitiyslomaan asti ja kontrollit on äippäpolilla. Oli kohdunsuu supistusten johdosta pehmennyt ja nyt täytyis ottaa rauhallisesti o_O, onneks ei kuitenkaan vuodelepoon tarvinnut sairaalaan mennä!
 
Mimiku, nyt sitten oikeasti iisisti! Mulla tuli puolen välin jälkeen pitkään suppareita, mutta ei tietenkään enää kun näillä viikoilla ollaan. :grin
Tosin vauhtikin on rauhallisempi jo ihan huomattavasti.
 
Mulla ei supistellu kipeesti viimeksikään, ku yhtenä yönä ennen lähtöä. :D Toki on supistuksia, mutta ne on harkkareita. Tänään tuli yks, kipeä supistus, joka meni kuiteski melko pian ohi. Ei oo ees katottu kohdunkaulan tilannetta ja tosiaan (toistan itseäni) viimeksi sanoi terkkari, että katsovat sitten äippäpolilla eli ei varata toista lääkäriaikaakaan omaan neuvolaan.
 
Viime yönä oli todennäköisesti 30-40 min. supitusta. Vatsakipua, joka säteili etureisiin. Kun se alkoi helpottaa, piti käydä pissalla että saisi vaan mahdollisimman pian uudelleen unta. Että se siitä "ei mulla vaan ole mitään supisteluita". Kannattaa rehvastella :grin
Aamulla oli vielä vatsa kipeä vasemmasta kyljestä, nyt alkaa helpottaa. Yöllä oli kiva miettiä, että miten mä kestän sitä oikeaa synnytyskipua (supistukset + työnnot) yhteensä 1-2 vuorokautta, jos synnytys etenee hitaasti??
 
Mullaki tänään supistellu, ku olin töissä kellon ympäri. :D Ei kuiteskaan mitään oikeasti kipeitä, etten voisi toimia. Mulla on ollu parina aamuna vatsa kyljestä kipeä. Liekö sitten yöllä supistellut. Minä nukun ku tukki eli en välttämättä herää sellaiseen. :D Heräsin synnyttämään lähteissäki vasta suoraan tosi toimiin eli heti sain alkaa laskemaan supistusten väliä ja tiheitähän ne oli heti.
 
DT, tota mäkin toivoisin. Että sitä vaan nukkuis, kunnes olisi aika synnyttää (tai oikeastaan ponnistaa). Pelkään univelkaa, palelua ja väsymistä kipuun ja supistuksiin ja valvomiseen.
Hyvin nukkuneena ja syöneensä sitä vaan jaksaa paremmin.
 
Se oli kyllä aika näppärä juttu. Ilman epiduraalia ois lapsonen syntynyt varmaan aika pian, mutta se jonkin verran hidasti synnytyksen etenemistä ja sitten lisättiin oksitosiinia jne. Mutta ihan siedettävissä rajoissa meni 12 h. Tietysti se hätäsektioon päätyminen ei nyt kuiteskaan ollu se odotetuin asia, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
 
On kyllä jo päivittäin aika paljon harjoitus supistuksia.. Välillä vähän kipeitäkin. On myös kuukautiskivun tapaisia kipuja alavatsalla. Onko muilla? Mietin että onko joku tulehdus vai onko ihan normaalia.
 
On mulla ainakin menkkamaista jomotusta nyt ollu päivittäin. En kyllä suoranaisesti yhdistä sitä supistuksiin onneksi mutta enemmän kun touhuaa niin sen tuntee nahoissaan...
 
Mulla on tänään ollu koko päivän vatsa ihan kovana niinku harjotus supistuksessaki. siis ihan aamusta alko ja vieläki jatkuu. Nyt on jalat tullu kipeeksi niinku ois tehny suurenki liikunta suorituksen. Mikä ihme kyseessä? Aattelin soittaa huomenna neuvolaan.
 
Takaisin
Top