Nassukka87
Jostain jotain jo tietävä
Mä synnytin huhtikuussa,ja mulla oli rd. Oliskohan ollu viikkoja 20 ku kävin rasituksessa ja paastoarvo ylittyi sen 0,1. Kotimittauksessa ei mikään arvo ylittynyt vaikka mitä olisin suuhuni laittanu, ja mullaki kumminki ylipainoa ihan reippaasti löytyy(ja suvussa diapetesta).. sitte yhtäkkiä suunnillee rv 30 tienoilla alkoivat paastoarvot olemaan jopa 8, ja jouduin äitiyspolille diapeteshoitajan juttusille ja sieltä ne sitte anto iltainsuliinin mukaan. 2 yksikköä aina iltaisin piti pistää. No jatkoin sitte sillain miten neuvottiin ja paastot ei parantunu yhtään. Ja tosiaan söin joka pvä sen 3 tunnin välein(välillä saattoi kuitenki lipsua ja mennä herkkujaki suuhun, mutta kohtuudella kuitenki) .. soitin sinne polille ja käskivät nostamaan 2 yksikköä iltainsuliinia ja jos ei vieläkään auttaisi niin 4 päivän päästä taas 2 yksikköä jne.. viikolla 38 oli äippäpolille taas aika ja olin siihen mennessä nostanu jo 8 yksikköön iltainsuliinin eikä mitään arvoissa tapahtunu, Mulla oli jo kauan aikaa ollu paikat 1-2cm auki ja "valmiit" nii ne päätti sitte käynnistää sen synnytyksen, koska vauvelin painoarvio oli 3,5kg ja jos viikolla olis siirretty nii olis vaaveli ollu jo liian iso.. Eli Ma tuli ballongi ja ti synnärille ja laitettiin tippaan enkä saanu suuhuni laittaa mitään, silti keskiviikkoaamuna sokerit nousi ja ne joutui sitä insuliinia pistämään sen 4 kertaa että saatiin kuriin. Synnytyksen jälkeen osastolla ei ollut enää sokereissa mitään häikkää, ihanteellisia arvoja oli ja nyt ku tyttö on kohta 6kk ja välillä mittailen niin hyviä arvoja on tullut =)