Sokerirasitus/raskausdiabetes

Sokeritasapaino kuulemma periaatteessa heikkenee koko loppuraskauden ajan, eli ilmeisesti on periaatteessa mahdollista. En tosin tiedä, että olisiko todennäköisempää kärsiä vaikka janosta ennemmin kuin päänsärystä?
 
Ok, pitää katella vähän syömisiä ja tarkkailla janoa ja soitella neuvolaan vaik ens viikol, jos ei helpota.
 
Mulla kuivuu yöllä suu tosi paljon ja pitää olla lasi vieressä. Välillä ei tarvii juua ollenkaan ja välillä suu tuntuu saharalle. En ole syönyt sen enempää karkkia tai herkkuja, ku normaalistikkaan ja ihan kotiruualla on menty. Mistä voisi johtua? Ekassa sokerirasituksessa kaikki hyvin. Mulle ei olla suunniteltu sitä toista.
 
Mulla oli eka rasitus silloin viikoilla 12-15 ja toka joskus 22, olisin mennyt myöhemmin mutta Th totesi, että sinne voi jo mennä.
Aamupäivisin on usein jano, iltapäivisin ei niinkään. Itselläni en kyllä oikeasti epäile korkeita sokereita kun kummassakaan rasituksessa ei mikään sokereista ollut koholla, kaikki alle 6 eli ei lähellekään rajoja.
 
Soittelinkin jo tänään neuvolaan tosta janosta ja sanoi, että ei kannata huolestua. Sit jos jano vaan jatkuu ja jatkuu, ni sit voi tutkia asiaa tarkemmin.
Eli näillä ohjeilla eteenpäin. Ehkä se on vaan joku vaihe... :rolleyes:
 
Tietääkö joku onko vauvalle jotain kerrannais haittaa siitä jos sokeriarvo menee aterian jälkeen yli sallitun rajan? Tiedän kyllä pitkäaikaisvaikutukset jos rajat paukkuu koko ajan mutta entä jos menee kerran yli?? Tää ilta menny kiukutellessa ja huonoa äitiyttä potiessa kun päivällisen jälkeen arvot hyppäs yli... Muistin mitata vasta 1,5h ruoan jälkeen ja sillon oli vielä 7,7... Herkuteltiin ( näköjään liikaa) sunnuntain kunniaks :confused:
 
Minulle diabeteshoitaja äitiyspoliklinikalla sanoi, että yksittäisillä korkeilla arvoilla aterian jälkeen ei ole merkitystä kunhan arvot muuten pysyvät hyvinä.
 
Ei yksittäisillä ole väliä, toisillahan on lääkityksestä huolimatta noita aterianjälkeisiä kohonneita arvoja.
 
Takaisin
Top