Salaisuus julki!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terppa! Mä vasta just kirjauduin tänne sivustolle ja vaikutaa todella mukavalta :) Mun ensimäinen raskaus johti keskenmenoon (maaliskuussa) viikolla 5 abaut ja sillon sovittiin että pidetään se salassa.. Huomasin hyvin nopeesti että se ei välttämättä ollu niin hyvä vaihtoehto joten nyt kun on uus raskaus (viikolla 5-6) niin oon kertonu muutamalle tutulle että on vähän tuki verkostoa.. vanhemmille en oo vielä uskaltanu kertoo:)

:nicethread

ma olen kertonut miehelle, mun kaveri arvas se on laakari ja silla on mystisesti kuudes aisti ja okei sillakin riskilla etta leimaatte mut taysin sekopaaksi kerroin mun terapeutille (ma oon kaynyt vahan keventamassa viiden viime vuoden painolastia sen kanssa juttelemalla) ja mies hymyili ja onnitteli mutta se on ihan hukassa nyt itsensa kanssa, antaa sille aikaa ja tilaa hakea mita mielta se on, terapeutti oli yhta hymya korvasta korvaan.

Mun tati tietaa se on mulle ehka maailman laheisin ihminen ja paras kaveri, meilla on ikaeroa 3 vuotta ja ma oon sen 8 kk palleron kummitati.

Mun aiti on n viimeiset 10 vuotta toivonut olevansa mummi joten nyt on aika iso dilemma, milloin kertoa.
Tunnen rakkaan mamani niin hyvin etta se on ensisijassa surullinen mun puolesta jos taa menee kesken mutta se on myos surullinen kun ei siita tullutkaan mummia vielakaan.

Ma asun Tanskassa ja mun muu perhe Suomessa joten tata on todella helppo salata mun perheelta, meen elokuussa/ syyskuussa Suomeen ja mietin etta pitasiko antaa vaan huomata, silleen tyyliin ulllatuuuuuuuus ma oisin sillon n. 3-4 kk raskaana ja se saattaisi jo nakya aika hyvin.

Mun tati teilas tuon ja sanoi etta se suuttuisi ikihyvikseen. Mietin pitaisiko panna varhaisultran kuva postiin ja antaa sen paatella asia siita, vai odottaa tuo kriittisimmat 12 vkoa ja soittaa.

Miehen suvulle olen paattanyt etta kerron jos kysyvat kun nahdaan, ei olla kovin usein tekemisissa ne on vahan hankalaa sakkia, riitaisaa.
Miehen lapsille aikaisemmasta liitosta kerrotaan sitten myohemmin kun on sovittu miten kerrotaan ja milloin. Ma mietin jotain isosisko ja isoveli t paitoja tmv teinikraasaa.

Ei naa oo helppoja asioita miettia.

Ihana MadH kun ne noin hossotti, suloista.

Täällä asiasta tietää minä, mies ja neuvolantäti ja te tietysti! :) Muille ei kerrota ennen kuin ollaan turvallisimmilla vesillä. Ensimmäisestä raskaudesta ei kerrottu ja sitten nt-ultrassa tulikin huonoja uutisia. Silloin oli melkein pakko kertoa huonot uutiset minun ja miehen vanhemmille kun yhtäkkiä jouduin jäämään torstaista sunnuntaihin sairaalaan tyhjennykseen. Äitin kanssa soitellaan melkein päivittäin niin olisi ollut outoa valehdella, että oon kotona tai jossain muualla kun yleensä melkein päivittäin vielä nähdäänkin.

Toinen raskauskin jätettiin kertomatta, mutta jouduin siitäkin sitten kertomaan omalle äitille ja isälle kun keskenmenon takia piti lääkäriin lähteä ja auto päätti ruveta tenkkuilemaan kesken matkan. Ajoin isän ja äitin pihaan ja jouduin sitten äitiltä ja isältä pyytää autoa lainaan 7 aikaan aamulla, niin ei voinut oikein muuta kuin kertoa tilanne. Kolmas kerta meni niin nopeasti kesken, että salailua ei tarvinnut enää harrastaa. Toivon mukaan tämä neljäs kerta menee hyvin ja saan nt-ultran jälkeen viimeinkin kertoa jo hyviäkin uutisia. :)

Chipmunk86: Onpa kyl todella ikävää, että sulla on noin monta ikävää tapahtumaa takana :/
Pidän peukkuja, että nt-ultrassa teille heiluttelee iloinen matkustaja ja saatte vihdoin nauttia raskaudesta ja lopulta lapsesta. Tämä siis olisi teidän ensimmäinen lapsi? Missä kohtaa raskautta mennään ja koska ultra on?

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Chipmunk86: Pidän todella peukkuja, että tämä neljäs pieni nyt jaksaisi perille asti.

Itse tuossa aiemmin kirjoittelinkin, että kerroin tällä viikolla pomolle, niin ei tarvitse keksiä tekosyitä pahoinvoinnille ja että ei turhaan suunnittele mulle mitään pitkiä lentoja sisältäviä duunireissuja loppuvuoteen. Ajattelin niin, että jos kaikki menee hyvin, niin on hyvä että hän tietää ja toisaalta taas jos kaikki ei menekään hyvin, niin ehkä silloinkin on helpompaa, että hän tietää tilanteen.

Muoks. Kenellekään muulle ei siis olla vielä kerrottu. Varmaan kerrotaan sitten heinäkuun lopulla, kun 12 vk on takana ja ultrassa on käyty.

Elya, mä en myöskään kertonut kuin muutamalle kaverille keskenmenoista. Mäkään en ole kovin avoin ja koska ne olivat tosi kova paikka, en meinannut sängystä päästä ylös (aluksi en päässytkään) niin ei tykkää olla sillä lailla haavoittuvainen muiden edessä, varsinkaan oman äidin, se vain pahentaisi sitä surua. Töissäkin multa esimies tuli kyselemään että onko kaikki hyvin ja eihän kukaan ole kuollut, vaikka yritin olla normaalisti. Siinä sitten yrittää sanoa että eii, vähän vaan muita huolia, kun tekisi mieli sanoa että on kuollut. Kun sitten esikoisen raskaudesta kerrottiin niin kerrottiin vanhemmille ja appivanhemmille, että tämä on sitten kolmas kerta. Katotaan nyt miten tästä kerrotaan että paljastunko juhannuksena vai pystynkö pitämään omana tietona. Haluaisin salata vielä. Esikoisesta kerrottiin muistaakseni rv 8 koska ajateltiin ettei sitten enää kolmatta keskenmenoa jakseta salata. Ihan alussa en vielä kertoisi.

Sanna nyt on 4+4 menossa ja ainakin digiin sain jo eilen 3+ tuloksen, joten kyllä siellä masussa joku yrittää kovasti kiinni pitää ja kehittyä. :) Kaksi edellistä raskautta alkoi todella haaleilla plussilla eikä siinä sitten kauan mennytkään kun vuoto alkoi. Se ensimmäinen oli se pahin kun iloisena ja jännittäen menin siihen nt-ultraan ja melkein heti ultralaitteen mahan päälle laitettuaan, hoitaja sanoi, että nyt on hieman huonoja uutisia kerrottavana. :sad010Pikkuinen oli menehtynyt pari viikkoa aikaisemmin. Varhaisultrassa 6+6 vielä kovasti sydän pamppaili. Ensimmäinen lapsi olisi meille.

Neuvolaan sain heti 1.7 ajan ja toivon mukaan saan lähetteen sieltä kouraan varhaisultraan. :) Luulisi, että rupeavat hieman tutkimaan mikä mättää. Ainakin neuvolatäti heti viimeisen keskenmenon jälkeen sanoi, että soittoa heti kun plussa tulee ja lupasi, että kyllä se teillekin vielä oma pikkuinen suodaan. :Heartpink

Jahkailtiin koko ajomatka mökille että kerrotaanko vai ei, ja kerrottiin sitten illalla miehen vanhemmille. Olivat onnellisia ja lupasivat pitää salaisuuden vielä. Huomenna pitäisi kertoa mun äidille, se mua jännittää kaikista eniten. Hyvinhän sekin tulee asian ottamaan, mutta silti. Nyt jos jotain käy on pakko jakaa myös ne ikävätkin uutiset...

Äidillekin kerrottiin eilen ja se oli aivan onnessaan. Kyseli jo joko saa alkaa kutoa vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia villavaatteita :)

Mä kerroin edellisestä raskaudesta fb:ssa ensimmäisen ultran jälkeen ja kaikki kaverit jne oli siellä että WTF? Onnea :D

Me on kerrottu kahdesta ekasta varhaisultran jälkeen, jotka on tehty rv8-9, nyt sitten en tiedä odotellaanko pidemmälle, kun kummittelee se keskenmeno mielessä.
Parille ystävälle ja siskolle tulee kerrottua varmaan varhaisultran jälkeen mutta muut sukulaiset ja julkinen tieto varman myöhemmin..

Esikoisesta kerrottiin varhaisultran jälkeen ja varmaan nytkin kerrotaan, jos kaikki on hyvin ainakin vanhemmille ja sisaruksille, mietin et ku esikoisella on 2 vee synttärit 5.7 niin laitan seinälle semmosiin nipsuihin esikoisen kuvia, jos sinne piilottaisi sen uuden ultra kuvanki, kattois kuinka moni hoksaa et onkin uusi eikä tytsyn ultrakuva :D tosin sinnekki taitaa tulla vaan semmosia jotka varmaan siinä vaiheessa jo tietää raskaudesta. Eikä ehkä porukka ees hoksaa koko kuvia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Matkalla mummilaan. Saas nähä onko salaisuus vielä salaisuus kun palaamme. Ultra on kuitenkin ens viikolla niin sais varmuuden että onko jotain kerrottavaa oikeesti. :) viimeks meni kesken melki heti kun kerrottiin joten halu pitää salaisuus ainakin sinne 8+4 viikolle. 7+5 on ultra.

Mä en oo kertonut vielä ees lapsen isälle! Parhaalle ystävälleni kyllä kerroin heti.
Jotenkin tää vaan tuntuu vielä todella epätodelliselta. Keskenmenon pelko kummittelee liiaks, enkä toisaalta oo nähnyt miestä vielä. Ollaan sovittu että tavataan tällä viikolla, joten kerron sitten. Jännittää!

Josko sitten nt-ultran jälkeen enemmän kertoilis ihmisille. Saattaa olla että miehen isän vaimolle tulee kerrottua aikasemmin kun tietää yrityksestä ja tietysti appi ukko kuulee samalla. Ja saattaa olla et miehen lapsille 12v ja 10v jotka asuu meidän kanssa joutuu kertoon jo ennen ultraa kun rupeevat ihmettelee kaikkea. Niin ja joo taytyy mun myös kertoa semmoselle pienelle porukalle jonka kanssa oon luvannu lähtee iltaa istumaan heinäkuussa. Ja jollen kerro totuutta niin se arvataan kun on sama tilanne ollut ennenkin.

Kerrotaan vasta ekan varsinaisen ultran jälkeen, eivielä varhaisultran jälkeen. Yhdelle ystävälle olen jo kertonut, koska hän on tukenut niin paljon lapsettomuuden aikana. Seuraava jolle kerromme on esikoispoika. Liian aikaisin en uskalla kertoa ettei tule kaikille pettymyksiä..

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Meki taidetaan pitää salassa jos vain mahdollista nii np ultraan, jos varhaisultrassa on kaikki niinkun pitää. Ei kyllä kauheesti edes kiinnosta kailotella tästä vielä, vain yhdelle olen lähipiirissä kertonut, mutta haluun olla varma et kaikki on hyvin ja voi "turvallisin" mielin kertoa uutiset molempien vanhemmille ja muille. Md

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huoh.. tulipa vihdoin kerrottua läheiselle ystävälle joka tietää hoidoistakin. Helpotti kummasti, oon ehkä saanu tänään jotain aikaiseksikin :)

Meillä kerrotaan näillä näkymin vk 12+ ja vain perheille, ehkä isovanhemmille. Siitä tieto tihkukoon eteenpäin jos on tihkuakseen. Kavereille kerrotaan jos he asiasta suoraan kysyy, mutta ei siis naamakirjassa huudella tästä. Alunperin oli tarkotus kertoa kaikille niin, että läväyttää masukuvan facebookiin mut nyt se ajatus ei tunnu enää hyvältä. Etenkin ku siel on paljon vähemmän läheisiäkin näkemässä... :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Me kerrotaan perheille jo aika pian ja ajateltiin kertoa niin et hommataan esikolle paita jossa lukee joku kiva teksti kuten ylpeä tuleva isosisko tms:) Muutama lähin ystävä jo tietää, muut saa sit tietää joskus, ei kyllä ennen nt-ultraa!

Takaisin