Salaisuus julki!

Auttakaa pliis....
Oon voinut tosi huonosti, väsyttää ihan älyttömästi, huippaa, kaikkee mahdollista :sad001

Oon vielä koeajalla uudessa työpaikassa, ja mulla on määrä-aikainen työsopimus tän vuoden loppuun. Voinko vaan mennä kertomaan mun esimiehelle uutiset? Silläkin riskillä että tosiaan koeaika päällä....
Tää olo on vaan jotain niin.....:confused:
 
Ninna, heh! Pirteys kaukana muuten, päiväunet ja yöunet ei tunnu riittävän :wink mut onnellinen ja iloinen pieni täällä päin! :D

Ninanu, koska sulla koeaika päättyy? mimmonen työ sulla on? noista riippuen vois miettiä, uskaltaako kertoa :) jos pomo on mukava niin melkeen ihan hyvähän se periaatteessa on et joku tietää ni ei ihmettele jos joudut oleen pois tms :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Heinäkuussa vasta päättyy koeaika....
Mulla on aika iisi työ, mut on palkattu tähän kesän ajaksi tekemään muiden kesälomia...Jotka siis alkaa parin viikon päästä... Eli siis "kunnossa" pitäs olla, mutta toisaalta, ei tää niin hetkistä ole etteikö päivää/paria pystyis olemaan poiskin tarpeen vaatiessa.
Pomo on tosi mukava, yksi työkaveri on vähän inhottava, sieltä suunnalta juuri reaktioon vähän pelkään, toisaalta, eikös mun pomolla oo vaitiolovelvollisuus, eli kaikkien ei tarvitse tietää?
 
Ninanu85, kyllä sun pomolla on vaitiolovelvollisuus, eli mun mielestä se ei voi kyllä kertoo tollasesta eteenpäin. Eikä raskaus muutenkaan saa olla mikään peruste esim. työsopimuksen purkamiselle tai muulle! Vähän hankala tilanne kieltämättä, mut ehkä tosiaan ois helpompaa jos pomo tietäisi niin voisit tarvittaessa pitää saikkupäiviä ym.
 
Mulla kävi edellisen raskauden kans just niin että tulin raskaaksi juuri kun olin alottanut uudessa työssä ja olin vielä koeajalla kun 24/7 oksentamisen takia olin lopulta kuukauden poissa. Kerroin heti esimiehelle vaikka kyllä hävetti, ja hävettää edelleen. Työpaikan puolesta ei tarvitse pelätä koska raskauden takia ei tosiaan saa purkaa sopimusta edes koeajalla. Jos et töihin kykene, hommaa ihan lääkärintodistus niin ompahan ainakin mustaa valkosella jos jotain ongelmia meinaa töiden jatkon kannalta tulla. Tsemppiä!
 
Pomolla on vaitiolovelvollisuus. :) Se ei saa sitä kertoo eteenpäin. Jos olot on ihan ok ja jaksat hyvin töissä olla, niin sit kyllä koeajan päätyttyä vasta kertoisin jos on pienikään epäilys että uutinen ei oo pomon korvaan "mieluinen". mulle osastonhoitaja vaan lykkäs lisää vastuuta tälle päivää, vaikka tietää raskaudesta :) ei siis vaikuttanu mulla mihinkään. Ja toivotaan ettei vaikuta. Mulla tosin kai ei oo koeaikaa, vaan määräaikainen kesätyösopimus vain :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Raskaus ei saa olla joo peruste irtisanomiselle mutta mulkku pomo voi etsiä "jonkun muun syyn" ja sit sen varjolla. Mut siis vaan mulkku pomo :wink

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos tsempeistä ja vastauksista,
olo ei todellakaan oo sellanen että jaksaisin :sad001:confused:
Eilen meinasin nukahtaa rattiin kun ajoin kotiin :eek: Se oli pelottavaa.

Ehkä mun nyt vaan pitää rohkaistua ja sanoa asia, kaikkihan täällä muutenkin kohta tietää kun ravaan vessassa....
Mutta kyllä hävettää, jo nyt. Ärsyttävää :mad::mad::mad::mad:
 
Ninanu, tsemppiä tosiaan :Heartred auton ratissa mulla auttaa purkan jauhaminen :) se on pelottavaa tosiaan! kyl se kantsii sanoa ni joku tietää ni on turvallinen olo uskoutua sit. Onks sun pomo nainen vai mies?

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Nainen.... Ehkä vähän hempompaa.....?
Mutta jotenkin ärsyttää kun kysyivät vielä että voinhan sitten koko kesän olla töissä, kun heillä niin kiire ja kova tarve että muut saavat pitää kesälomaa... JUUUUU, tottakai voin olla.
Eiku, ööö.....hups.
Ei sillä, ei tää mikään vahinko ole, mutta yllätys silti :smiley-ashamed005
 
Naiselle helpompaa, varsinkin jos sillä on omia lapsia :) ja juu voithan sinä, voihan yhtäkkiä vaikka iskee joku tauti vaikkei raskaana oliskaan :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ninanu: voin niin samaistua tohon sun fiilikseen.. :) mä kävin allekirjoittaa työsopparin ennenkun plussasin, mutta siis aavistelin olevani raskaana. Mulla työt alkaa vasta 8.8 ja on kyse 2kk sijaisuudesta, mutta työ jatkuisi vakituisena jos haluun työhön jäädä. Tottakai haluisin, mutta haluuko ne enää mua kun tuun sinne mahani kanssa... :) Mun tuleva pomoni on ihana nainen, ja ajattelin kertoo sille raskaudesta ennen kun työt alkaa virallisesti. Tuli mitä tuli. Eihän sitä voi jäädä kotiin makaa ja odottaa että raskautuu, laskut pitää maksaa ja ruokaa saada pöytään. Kai noi sen tuolla johtoportaissakin tietää.. :)
 
Mun esimies jää lomalle vajaan parin viikon päästä, joten ennen sitä on varmaankin pakko kertoa.

Sittenhän se vasta ylläri oliskin kun palaa lomalta heinäkuun lopussa niin minä maha pystyssä vastassa....!

Oon vielä sen verran pieni ihminen et tää ei kauaa salassa muutenkaan pysy....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me ajateltiin kertoa kaikille vasta nt-ultran jälkeen, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan pysyy salassa. Yritetään ainakin pitää vielä tovi vain meidän välisenä asiana. :) Isommille lapsillekin kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen kun silloin ollaan jo turvallisemmilla vesillä.
 
Meillä kun varhaisultrasta saadaan dvd mukaan ni aateltiin miehen kans näyttää sit sen vanhemmille heinäkuussa nt-ultrakuva ja pätkä varhaisultrasta :) omille vanhemmille kun oon jo kertonu ni saan äitiltä kyllä hyviä neuvoja jos kaipaan :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään kun mun vanhemmat olivat illalla käymässä niin isä kyseli että koska teille se neljäs on tulossa. Odottaa innolla. :) Olin hiukan yllättynyt, mutta en kertonut raskaudesta. Sanoin että ei ihan vielä. :D Katsotaan nyt kun pääsis sinne varhaisultraan edes niin jos sitten uskaltaisi jo kertoa ihan lähimmille. :)
 
Mää sain tänään kaupassa käydessä idean!! Mahtava ainakin mun mieleen.. :wink
Eli siis miehen vanhemmille vois tilata kaks bodya (valkoset) jossa mustalla tekstillä toisessa "Mamman kulta :Heartred" ja toisessa "Papan sinappikone" tms vastaavaa. Tai sit bodyjen sijaan ruokalaput tms, :D
Mun vanhemmille käänteisvärinä "Mummun kulta :Heartred" ja "Papan kulta/sinappikone/pikku jotain" :D vaikka tietääkin jo..
Sit ne bodyt tai ruokalaput johonkin pakettiin ja paketin ku avaavat ni pitäis tajuta mitä on tulossa :wink mies just heitti et jos ne luulee et onki tulos kaks... :D sanoin et no ultran jälkeen voi miettiä tarkemmin...
 
Hihi, kuulostaa hyvältä MadH! :) me kerrottiin tänään omille lapsille. Mies sai aloittaa, koska mä jänistin koko ajan.. Koko raskauden ääneen sanominen tuntuu niin hullulta, että alan vaan hihittelee.. :D

mies kysy että vieläkö haluatte pikkusiskoo tai veljee, tytöt vastasivat että eivät todellakaan. Ja just sellaiset perustelut tuli mitä odotinkin; missä se sit nukkuis, miten me autos istuttaisi yms. (Mehän ollaan mun miehen kanssa ne asiat mietitty jo valmiiksi) Sit mä sanoin että meille nyt kuitenkin tulee vauva, se on jo kasvamassa täällä äidin mahassa. Johan muuttu neitien olemus, vanhempi tytöistä jopa hieman herkisty :,) eli hyvin ottivat uutisen lopulta. Luulivat aluksi että jekutetaan vaan :)
 
Meillä ei oo kerrottu kun mun kahdelle parhaimmalle kaverille :) Ja tosiaan kerrotaan sukulaisille kun np ultra ohi ja tiedetään kaiken olevan hyvin :Heartred miehen Vanhemmille kerrotaan anopin ja miehen isäpuolen "100 vuotisilla" molemmat täyttää 50v niin yhdistivät vuotensa :wink Tehdään onnittelu kortti johon liitetään ultra kuva kortin "sisään" ns taskuun ja rakkaudella toivoen: meidän nimet ja poikien nimet, viimeiseksi "Helmi" (työnimi meillä) :)

Mun isälle varmaan viedään ultrakuva ja sanotaan perinteisesti onnea tulevalle pappalle, taas :)
 
Täytyy olla hormonit mitkä puhuu mut mua rupes potuttamaan et jollain muullakin on Helmi työnimenä. :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top