Salaisuus julki!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin naamakirjassa jokainen puolituttu kaverina, en tiiä haluaisinko heille kertoa... :D en tiiä, ehkä päädyn kuitenkin asiaa hehkuttamaan johonkin väliin.

Mä en oo sanonut tästä vielä kellekkään, paitti miehelle :D. Keskenmenneestä ehdittiin kertoo neljälle. Sellaisille kerrottiin ja kerrotaan nytkin joille kertoisi ne ikävätkin uutiset. Nyt on töissä kesälomatkin niin menee sit "turvallisille" viikoille kertominen pomolle kunhan sinne asti päästään. Kukaan ei varmasti edes odota että näin nopeesti voi tulla uudelleen raskaaksi kun joulukuussa siis piti olla LA ja nt onkin halmikuussa ;) Jokin tarkoitus niilläkin on kelle kertoo ja koska. Esikoisesta kerroin mun äidille heti plussan jälkeen ja hyvä kun kerroin äitini menehtyi äkillisesti jo ennen mun ekaa neuvolaa. Oon niin onnellinen että äiti tiesi ja oli asiasta hyvin onnellinen. Surillinen olen koska äitini vietiin pois liian aikaisin <3

Kaverille joka tiesi yrityksestä ja on paljon ollu tukena tässä, oon kertonu. Parhaalle kaverillekkaan en oo uskaltanu vielä, kun he ovat yrittäneet jo kaksi vuotta vauvaa ja tiiän omakohtaisesta kokemuksesta, että vähän saattaa mielen vetää matalaksi, kun ilmoitan kolmannen kerran tuon ajan sisällä olevani raskaana, vaikka tiiän et varmasti onnellinen on meidän puolesta. Tietää keskenmenoista ja yrityksestä kuitenkin, kerron hällekki varmaan sitten ultran jälkeen, kun on varmuus et siellä masussa joku matkalainen on <3

Molempien vanhemmille kerrotaan myös ku on varhaisultrassa käyty, tosin appivanhemmat saa varmaan tietää jo ennen kun sinne mennään, koska viedään esikko sinne siksi aikaa hoitoon ja mies joutuu karkaamaan töistä (perhe yritys) vähä etuajassa.

Miehen kanssa ollaan keskusteltu että kerrotaan läheisille (molempien vanhemmat, sisarukset) sitten "turvallisemmilla viikoilla" ja ensimmäisen ultran jälkeen vko 11+ :) Muut saavat huomata omia aikojaan :wink
Ellei tietty hyville ystäville asiasta mainita, mutta sekin sitten ajallaan

Muokattu viimeksi:
ja voin vaan kuvitella miten JÄNNITTÄÄ tuo kertominen ja reaktiot, vaikka tiedänkin että kaikki varmasti hyvin asiaan suhtautuu, mutta miten sen asian osaa selittää :p sanooko suoraan että olen raskaana vai yrittää keksiä jotain nohevaa kuten "sinusta tulee mummo" tms. apuah :grin

Vielä ei olla kerrottu kellekään, kun viimeksi tuli oltua liian innokas liian aikaisin. Päätettiin sillon et ens kerralla jos viel tärppää niin ei kerrota kellekään kovin aikasin, mutta vähän tekis mieli kyl kertoa äidille ja hyvälle ystävälle edes, mutta vielä en oo saanu sanottua.

En itekään ajatellut naamakirjassa huudella, siellä kun on sellaisiakin kavereita, jotka on vain tuttavia. Jonkun kuvan voin laittaa jos ja kun on babyshowerit tms, mut en kyllä heti ensimmäisenä oo vauvelin kuvaakaan sinne laittamassa. Hieman kammoksuttaa ajatus siitä, että oman lapsen kuvat jää jonnekin bittiavaruuteen ikuisiksi ajoiksi leijailemaan o_O

Mä oon Eriika sun kanssa samaa mieltä. Vaikka tähän mennessä suht huoletta on kuvia faceen lisänny, ni jotenkin ei halua oman mukulan kuvaa kaikkien pällisteltäväksi :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

ma olen kertonut mun miehelle ja tadille, yksi kaveri arvasi kun kysyi syyta alkoholittomalle oluelle ja normi vastauksen ei maistu sijaan en onnistunut muuta kuin hymyilemaan idioottimaisesti, tama taisi olla heti plussaa seuraavana paivana.

Muuten ei juuri maha turvottele, rinnat saa piiloon ja kun ei viela okseta tmv on tata aika helppo piilotella.
Ma en haluaisi toissa kertoa ennen rv 12 ollenkaan, odotan varmaan aidille kertomista se kun on viimeiset 15 vuotta potenut mummokuumetta niin en halua etta pettyy jos ei pysykaan mukana.

Ajattelin sopia miehen kanssa etta ei kerrottaisi hanen eika minun perheelle ennen tuota rv 12 ja kun on tieto etta kaikki on hyvin.

Täällä kans omille vanhemmille kertominen edessä, tietää kyllä reaktion että ne on ihan innoissaan ku puolvuotta sitten saanu ekan kerran jo kertoo mut se päätty kohdunulkoiseen.. kuitenki kyllä se jännittää! :) muutama kaveri tietää jo ja ne ihan innoissaan :) oma suhtautuminen on vielä vähä neutraalia, tottakai onnellinen mut varauksellinen..

Tänään oli pakko kertoa pomolle, kun voin niin huonosti, että ajattelin, etten välttämättä pysty istumaan koko aikaa päivän kaikissa kokouksissa. Hän suhtautui asiaan tosi hienosti, minkä kyllä arvasinkin, koska mulla on maailman paras pomo. :) Ensin valahti raukka kyllä vähän kalpeaksi, kun kysyin aamulla 15 min. ennen ensimmäistä kokousta onko hänellä hetki aikaa ja vedin oven perässäni kiinni. Luuli raukka ensin, että aion irtisanoutua. Naureskeli sitten itsekin huojentuneena omalle reaktiolleen. :grin

Me kerrottiin viime lauantaina mun miehen vanhemmille ja ne oli kyllä todella innoissaan. Aikanaan kun kolmatta odotin ja oltiin miehen vanhemmilla kylässä niin kysyin kahvin sijasta teetä koska kahvi etoi niin paljon. Anoppi siihen sitten (ilmeisesti tunsi minut kun kaksi kertaa jo ollut raskaana ja samat kuviot) niin kysyi että oletko raskaana vai? :D Siihen sitten vastasin että joo olen. Hän meni ihan hämilleen kun oli kysynyt asiaa puoliksi vitsillä. "Etkä ole, etkä ole" ja oli ihan innoissaan. :D Lopulta sitten uskoi. Tämä neljäs raskaus meni aika samalla kaavalla, paitsi että anoppi ei osannut yhtään odottaa että todella olen raskaana. Hän kysyi ihan täysin vitsillä että otatko kahvia vai ootko raskaana? Vastasin että joo. Hän oli: "Niin mitä? Otat kahvia vai?" Sanoin vaan että eiku joo, oon raskaana. :D Anoppi oli taas ihan shokissa. Sanoinkin hänelle että mitäs kysyt tollasia kun aina kun kysyt niin oon raskaana. :D Olivat kuitenkin todella innoissaan. :) En tiedä olisinko vielä kertonut ellei olisi tullut taas näin osuvaa tilaisuutta.

Kolmenäiti, sullahan on käynyt hauskasti kun anoppi osuu aina oikeaan :)

Mua jännittää kovasti kertominen perheille. Ajettelin että ultrakuva annetaan ja sillä kerrotaan kunhan sellainen saadaan ensiksi. Facebookissa en ajatellut julkistaa tietoa ollenkaan, ne kaverit joiden haluan tietävän saavat tiedon muutenkin. Mulla on niin paljon tuttuja (vanhoja työkavereita yms joiden kanssa ei enää ole tekemisissä muuten kun moikkaustasolla) facessa ettei ihan kaikkien tarvi tietää.

Kolmenäiti, johan meni hauskasti :D

Mää tosiaan mun vanhemmille jo puhelimitse kerroin sillon plussatessa, mutta nyt kun tulin tänne potemaan flunssaani ja viettämään aikaa mun vanhempien kanssa, voi sitä vastaanottoa :'D

Tulin tänne ja heti lyötiin käteen holiton (ihan täysin) skumppalasi ja kilistettiin sit :D sitten isä jo hihku et hän ja äiti varaa oikeuden ostaa vaunut ja turvakaukalot ym. :D äiti jo räpelsi mahaa ja lässytteli "mustikalle"… :D oltiin paljussa hetki niin äiti hihitteli et vauva pääsee ekaa kertaa uimaan… ja sit kauhee kysely mimmoset tuntemukset/oireet. Ja olivat sitä mieltä et maksavat sen varhaisultrankin. Voi äly mikä hössötys alko heti :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Elya, en ihan kuvitellut omilta vanhemmiltani moista... :D miehen vanhemmat, ainakin äiti varmasti sekoaa täysin, mutku välimatkaa vaan kilometri/kaks, niin en suostu ennen nt-ultraa ettei se hössötys ala ja ilmoittamatta tapahtuvat vierailut jo nyt. :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mun anoppi asuu naapurissa, suurta hössötöstä ei vielä muuten ole, mutta virnistelee mulle aina kun muita kylässä siellä, ja jaksaa joka kerta kysyä että mitä olen syönyt....:p

Kerroin eile omalle äidille joka purskahti itkuun onnesta, on oottanu jo kauan pääsyä mummoks <3 anoppi sai tietää tänään johon hän tokaisi vaan tienneensä jo lauantaista jolloin kävin viimeksi heillä, oli kuulema nähnyt jo kasvoista että olen raskaana :D

Mies haluaisi sittenkin kertoa juhannuksena perheelleen ja mun äidille. Mutta minä epäröin, onko vielä liian varhaista kun on vasta rv 4+4... Kävisi vielä niin että kerrottaisiin vaan osalle juhannusvieraista (eli miehen vanhemmille, mummolle ja papalle, mun äidille sitten eri kerralla kun käydään senkin luona juhannuksen aikana) ja muut sukulaiset jäisivat vielä tiedotta. Mietityttää vaan osaako anoppi pitää suunsa kiinni eikä möläytä muille innoissaan, jotenkin epäilen. Ääh, on tämä vaikea päätös.

Ja sekin mietityttää että mitäs jos tämä päättyykin huonosti ja sekin on kerrottava kaikille kun on plussastakin kertonut. Minä en ole järin avoin ihminen eikä tällaiset asiat vaan suju luontevasti minulta. Kaverikin edelleenkin jaksaa ihmetellä miksi en kertonut äidilleni joulukuisesta plussasta ja km:stä. Jotenkin ei vaan tunnu luonnolliselta jakaa edes äidin kanssa näin henkilökohtaisia asioita. Tämä kaveri oli ainoa joka joulukuisista tapahtumista tiesi.

Mies, mun pikkusisko ja äiti tietää vain tästä raskaudesta, ajattelin itse kertoa sitten ensimmäisen ultran jälkeen muille lähisuvussa oleville, eli salassa muilta siihen asti. :)

Takaisin