Sairaalakassi

Mää en joutunu viime raskaudesta ostamaam muuta ku housut. Nyt ei ois puhettakaan että pärjäisin pelkästään aiemmilla vaatteillani. Ja niistä liiveistä vielä, että jatkokappaleet on ihan kätevät!

Palautuukohan tuo ympärysmitta takasin pienemmäksi synnytyksen jälkeen kun salamatkustaja häipyy singuttelemasta paikkoja.. Mulla on vielä imetysrintsikat ostamatta, jotenki tosi hankala valita millaset sitä ostais. Raskausaika on menny suureksi osaksi ilman liivejä ku kaikki kiristääpuristaaahistaa.

tai jos ei niin väliä nii joistaki vanhoista rintsikoista mitkö joutaa roskii tai kirppiksen euron rintsikoista leikkaa ja ompelee kiinni omiisa.. mullatulossa semmonen projekti mun liiveihi :D

Mäki oon miettinyt palautuuko toi ympärysmitta, vai käykö niinku monella lantion kanssa, että se levenee pysyvästi. Vois kyllä sinänsä helpottaa liivien ostoa, ku nyt ollut 65E, mitä on tosi vähän tarjolla. Toisaalta ei sit vaatteetkaan istuis samanlailla.

Joo ja ei siis, sillä että ois joku maailmanloppu, että kroppa muuttuu, kunhan pohdiskelen.

Mulla on yhet siskolta saadut imetysliivit. Eivät ole kovin hyvät mulle, mutta aattelin, että saavat kelvata siihen, että voi ostaa oikean kokoiset.

Eikö lantio yleensä palaudu entisiin mittoihin? Eipä kai, en ole vaan uskaltanut ajatella asiaa, kun niin toivoisin, että palautuis :( Mua ei haittaa jos on leveä lantio, aina ollutkin, mutta kun mun ennen kiva pyöreä peppu on ihan omituisen näkönen nyt...:( :( :( Toivottavasti lihakset olis jotenkin muotoutuneet venyneet mukana niin, että saa treenattua takasin.. On todella pinnallista, mutta aina olen tykännyt mun pepusta, niin kyllä se käy sitte harmittamaan.

Katselin tässä HUSn vauvamatkalla materiaaleja, joissa mainittiin, että lapsivuodeosastolla pitäisi olla omissa vaatteissa. Jäin miettimään, että jos siellä sairaalassa pitää olla parisen viikkoa vauvan syntymän jälkeen niin kai niitä vaatteita pääsee pesemään kotiin välillä? Onko vauvakin omissa vaatteissa vai sairaalan...(ja joo, tiedän että tavalliset äidit päästetään nopeasti kotiin, erikoissairaahoidon vuoksi mulla tulee ilmeisesti menemään pidempään).

Joillain lantio palautuu normimittoihin, mutta yleensä lantio hivenen levenee. Vanhoille tiukoille farkuille saattaa siis joutua sanomaan hyvästit, harmi! Mutta murheeseen ei kannata vielä heittäytyä, sillä palautumisen näkee vasta synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa (:

OYS:ssa saa lapsivuodeosastolla käyttää sairaalan vaatteita ja niitä voi vapaasti hyllystä hakea kun entinen menee likaiseksi ja käytetyt menee pesuun suoraan. Näin ainakin luvattiin synnytysvalmennuksessa. Ja vauvalla on sairaalan puolesta vaatteet siellä olon ajan ellei halua omiin vaatteisiin pukea. Ei tule itselle sitten pyykkirumbaa ihan heti synnytyksen jälkeen, vaan saa keskittyä vauvan hoitoon rauhassa. Eikä tarvitse matkalaukullista vaatetta ottaa mukaan synnärille (: Aika jännä, jos HUS:ssa on erilainen käytäntö, on sentään melko iso sairaala. Kannattaa varmistaa tuo asia vielä joko neuvolasta tai sieltä synnäriltä.

Äh, ja mua on jo ennen raskautta kiusannut lantion leveys. :meh:

Aubrey, I feel you! Oon jo henkisesti valmistautunu et noi hiton raskausarvet pilaa mun mahan mut ei peppua saa.pilata! Mulla on aina ollu bootyssa kokoa verrattuna muuhun roppaan mutta hyvän näkösesti ja se on ollu siht helppo pitää sellasena :D nyt jos joutuu alkaa treenaamaan simona et saa hyvän peban ni saa jäädä. Alan sitte epäsexyksi tunikamammaksi :(

Sori kirjotusvirheet toivottavasti saa selvää :P

Painoin jo, että samaa mieltä mutta enpäs ookaan ku luin uudestaan, sithän treenataan hitto vie! Parasta kyllä just ollu se, että ihmiset luulee että oon ennenki treenannu :D juu en.

Äh, ja mua on jo ennen raskautta kiusannut lantion leveys. :meh:

Hei täällä sama! Saa kyllä luvan pienentyä takaisin entisiin mittoihinsa, yhtään isommaksi ei tarvitse jäädä :shifty:

Täällä on alkanut ystäviltä ja tuttavilta sateleen neuvoja mitä kannattaa muistaa ottaa sairaalaan mukaan. Tällä hetkellä listalla on omat vessapaperit (tätä painotettiin erityisen tärkeänä), urheilujuomapullo sekä iso irtokarkkipussi. Lisäksi neuvottiin tunkemaan omaan laukkuun niitä ihania verkkoalushousuja ja "navasta alaselkään" ulottuvia siteitä niin paljon kuin vain voi :hilarious: Tulevat kuulemma olemaan pelastus vielä kotonakin.

Vessapaperia?!? Hahaha okei. Niin Suomessa sairaaloissa on sitä sellasta harmaata kovaa :D Hei teil on sentään käsisuihkut siellä käytössä! Tääl ei oo bideitä todellakaan, eikä edes suihkussa mitään muuta ku sellanen ylhäällä oleva hana... Et heh heh!

Just yks kaveri sano myös, ettei saanut sairaalasta edes vaatetta siellä olon ajaksi? Ruokaa (kuulemma liian vähän) ja sänkypaikan sai, that's it. Pitää kirjottaa itelle muistiin, että kysyn tästä ens kätilötapasmisella.. Tulee iso sairaalakassi kohta :/

Vessapaperia?!? Hahaha okei. Niin Suomessa sairaaloissa on sitä sellasta harmaata kovaa :D

Kyllä, omat vessapaperit. Kaverilta sain tämän vinkin, oli jo esikoisen synnytyksen aikaan kaivannut tätä ja nyt, kun kävi toisen synnyttämässä niin oli muutama kirosana päässyt, kun ei ollut asiaa muistanut. Tämä oli siis ensimmäinen neuvo jonka häneltä sain :grin Kuulema sairaalan vessapaperi on sellaista hiekkapaperiin verrattavissa olevaa eli ei kovin suuri nautinto synnytyksen jälkeen käytettäväksi.

Mun mielestä täällä on sellasta ohkasta mikä mulla hajoo tuhannen murusiks jo kun vilkasenkin sitä päin. Molempi huonompi, siis :p

On vähän sellanen fiilis että jos alateitse synnyttää ni se on käsisuihku ja varovainen taputtelukuivaus alkuun :D apua...

Hahaa, hyvä vinkki toi vessapaperi. Eipä tulis mieleen, vaikka oon muutenkin vessapaperinirso. Paikat ei kestä sitä keltaista.

Toi on jopa sellasta, mitä voi pakata etukäteen. Tuntuu, että kaikkeehan tarvii vielä.

Onks ne sairaalan siteet sellasia samanlaisia paikat hajottavia myrkkysiteitä, ku kaupan siteet. Vuokkosia pystyn jotenkuten hätätilassa käyttämään, muista tulee heti joku tulehdus.

Ja mä toivon, et sais käyttää omia vaatteita, ku ei iho kestä niitä sairaaloitten, hotellien yms. pesuaineita. Voihan se olla, ettei siinä synnytyksen jälkeen jaksa välittää, mutta eihän se kiva oo, jos iho hirveessä kunnossa ku kotiin pääsee. Vaikka eihän ne siellä pidä ku päivän tai pari.

mö en oo nii tarkka.. kuha on vaa joku mihkä pyyhkiä en raahaa omia vessapapereita mukaan :) tuskin ees siinä tilanteessa muistaisi että laukussa on, ku olin sen päivän osasttolla nii siinä vessassa oli kyl iha normi vessapaperia, ei mitäö ohutta

No en ottais mitään omia vessapapereita mukaan. Enkä varastais kotiin niitä aikuisten tai vauvojen vaippoja tai mitään verkkoalushousuja (mitä ne ees on? Phks ei ollut niitä?). Enkä muutenkaan mitään kahviloista/töistä tms. varasta kotiini, enkä varsinkaan sairaalasta. Kotona pärjää ihan hyvin kaupan siteillä, ei sitä vuotoa navasta puoleenväliin selkää tule :D

Takaisin