Sairaalakassi

Johanna15

Jostain jotain jo tietävä
Joko olette alkaneet suunnitella tai pakkailla sairaalakassia? Millaisia tavaralistoja teillä on? Pari settiä vähän erikokoisia vaatteita varmaan ehkä hyvä pakata kun ei tiedä vauvan kokoa varmasti.
 
Mielessä on juu käynyt monestikin, että mitä sinne laittaa.. äitiyskortti, toilettilaukku.. vauvalle pipo ja tumput vaikka kesä onkin. Ei maailma siihen kaadu jos ei muistakaan ottaa esim. ristisanatehtäviä mukaan :)
 
Just yks päivä mietin et pitäs ruveta pikkuhiljaa kattoo valmiiks :) mut varmaan laitan vasta joskus 3 viikon päästä ku on 37 viikkoa täynnä. :)

-Pillimehua laitan ainaki, viimeks oli myös ja koin hyväks salissa ku sai nopeeta juomista

-Suklaata tekee takuulla taas mieli synnytyksen jälkeen.

-shampoo, hoitoaine, hiusharja, hammasharja & -tahna. Lisäks otan carriwellin comfort bra imetysliivit mukaan sairaalassaoloajaks :)

-kamera ja siihen laturi sekä puhelimeen laturi

-kotiinlähtövaatteet itelle ja vauvalle.
Itelle otan AB-housut ja varuilta polvipituset leggarit jos sattuu hyvin kuuma päivä olemaan. Imetysliivit ja paita jossa pystyy imettää. Vauvalle vaatteet 50&56 koossa, pitkähihainen body, potkuhousut/ housut, sukat, myssy ja sit mulla on newbien ihana puuvillaneulehaalari :Heartred otan vielä jonkun puuvillasen peiton mukaan varuilta, jonka voi sit laittaa vielä lisälämmikkeeks :)

Meillä siis esikoinen synty 17.7. Ja sairaalasta päästiin kotiin 19.7. Sillo oli tosi kylmä, vettä sato ja oli vaa joku +10 astetta lämmintä. Kuitos ihanan suomen kesän, pakko varata vaatetta niin että varmasti tarkenee kun keli voi olla mitä vaan.
 
Edellä olevat hyviä listauksia :)

Oltiin viimeksi sen verran monta päivää sairaalassa, et mies haki kotoa mm. tuulettimen (Jorvissa oli ihan tuskaisen kuuma) ja mulle ison pötkö-/imetystyynyn. Vieraita ehti käymään kans sinä aikana, niin evästäydennystäkin siinä tuli.. Omat kotiutumisvaatteet piti miettiä uusiks, kun olikin leikkaushaava, niin mies haki ne kans sairaalassaoloaikana. Vauvalle oli 50-senttiset vaatteet ja ne mahtuikin hänelle tasan sen kerran kun kotiin päästiin, kun oli 54cm syntyessään.
Nyt ei varmaan perhehuonetta oteta, kun mies on esikoisen kanssa kotona, niin itselle täytyy muistaa laittaa jotain viihdykettä (kirjoja, lehtiä). Toivottavasti päästään tällä kertaa ihan parilla päivällä pois :)
Huulirasva pitää muistaa, huulet kuivui sairaalassa/imettäessä ihan hirveesti. Iso ja helposti avattava juomapullo oli kans must!
 
Kirja, puhelimen ja tabletin laturit. Omat pikkarit monet sellaiset. Pari paitaa , yhdentekevä leggarit, liivit, toppeja, leninki.
Shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, harja , bodylotion.

Vauvalle bodeja, parit sukat, ja muutama paita ja kaikkea muuta turhaa tai ei turhaa.
 
Jos alkaisin sitä jo nyy suunnittelemaan ni saisin ottaa matkalaukun mukaan :D päätin että en ressaa koska mulla ei oo harmainta hajua mitä sinne kannattas laittaa :P kerään sitte teidän kassienne sisällöistä ne parhaat :wink

Ainaki viimeeks ku olin 2pv sairaalassa maaliskuussa ni totesin mm. kirjan ihan turhaksi ja kaipasin ekana iltana hammasharjaa.. ukko tuo sit sairaalalle, mie listaan sit :D
 
Puhelimeen kuulokkeet, saa kateltua rästiin jääneitä ohjelmia. :wink

Muuten teiän listaukset näytti aika hyvältä!

Iidis, muistelen ite ryystäneeni pillimehuja esikon synnytyksessä ihan sairaalan jääkaapista?

Omia alkkareita en pakkaa kun kotiinlähtöön, viimeks ainakin sai nauttia niistä ihanista verkkoalkkareista ja vaipoista. :D
 
Ah, kinkkuverkot :Heartred Mäkään en oo omia aluhousuja pakannu mukaan, kinkkuverkot ollu mukavammat eikä oo haitannu jos on sotkeentunu. Muuten mulla on ollu mukana vaan pesukamppeet, kirja ja puhelimen laturi. Normaalisti kun synnytyksen jälkeen sairaalassa viettää vaan sen kaksi yötä, niin ei siinä kummempia tarvi. Täällä onkin sitten vähän enemmän tota kamaa:grin
 
No mutta kinkkuverkothan ne on :grin Kaksi hyvin muodostutta kinkkua "kätkevät" sisäänsä :wink:wacky:
 
Haha :D kinkkuverkot...

Tou, voi olla että jääkaapista ois löytyny mut olin ottanu mukaan isukkia varten ja join ne ite :D ei tullu käytyy sairaalan jääkaapilla ennen ku synnyttäneiden osastolla :D mut hyvä tietää et sieltä vois löytyy niin voipi ite sit jättää kotia :)
 
Päivän parhaat naurut noista kinkkuverkoista, sitä ne todella oli!!!
:laughing025
Mä taisin lähteä kotiinkin viimeks kinkkuverkoissa, kun oli sektioarpi vielä niin arka, ja niillä pysyi ne jättivaipatkin paikallaan! Viikon verran vetelin verkoissa :grin
 
Mulle kans kaveri vinkkas et kannattaa tosiaan noissa sairaalan alushousuissa viettää päiviä siellä ollessa ja mahdollisuuksien mukaan vielä kotonakin :D
 
.. Siis voi luoja ku visualisoin kinkkuverkon ..:confused::wtf::facepalm::laughing001 !!! piti hörähtää ensijärkytyksen jälkeen oikein ääneen, no onhan se.. kinkkuverkko:sick006:laughing025
 
Mua huvitti kun otin viimeks sairaalaan mukaan meikkipussin, kuvittelin et sit kun otetaan valokuvii ja sukulaiset ja kaverit tulee kattoon ni oon laitettuna. Ja paskat, ei voinu kyl vähempää kiinnostaa eikä ois energia kyl riittäny ittesä laittamiseen. Nyt en meinaa ottaa ees mukaan, naamarasvan korkeintaan voin ottaa.
 
Mitäs muuten kun sanotaan että isälle syömistä mukaan kun hänelle ei tarjota ruokaa siellä sairaalalla. Ajattelen nyt lähinnä aikaa ennen synnytystä. Mitä syötävää voi pakata mukaan? Täytetty sämpylä tms nyt ei lämpimässä kassissa kauaa säily, riippuu toki sitten kauan menee ennen kuin lapsi maailmassa voihan siinä varmaan puoli vuorokauttakin hyvin mennä odotellessa ja ähkiessä. Vai saako äitikään sairaalalta ruokaa ennen synnytystä? Nyt koko ajan nälkä niin miettii sitä ruokaa joka tilanteessa :D :D
 
Takaisin
Top