Sairaalakassi

Miten te valitsette mukaan otettavat tavarat? Mulla on (hyvin lyhyt) lista kamoista jotka olisi hyvä ottaa mukaan, mutta kaikki on sellaisia joita käytän päivittäin. Enkä ajatellut ostaa uutta laturia ihan vaan sen takia, että saan sen pakata valmiiksi mukaan. Samoin omat hygieniatarvikkeet, dödö mulla kulkee aina mukana mutta rasvat ja shampoot ja muut, ei kai niitä tarvitse uusia ostaa ihan vaan että saa pakata valmiiksi?

Enkä nyt siis arvostele kenenkään pakkaamista, mietin vaan että miten tuon kanssa käytännössä itse pitäisi toimia. Toki toivon ettei ihan niin kiire lähtö tule etteikö ehtisi tavaroita katsoa sitten h-hetkellä.

Ite mietin kans samaa, että ne kaikkihan on sellaisia mitä varmasti tartten vielä tässä ennen ku lähtö tulee. Ja meillä kun tuo matka sairaalaan on sen n.15min niin kerkeän siinä niitä suppareita laskiessa huudella miehelle ota sieltä se ja se purkki, jos ei ite kykene. Tosin itsellä voi tulla eteen se että jos lapsivedet menee, niin on ambulanssin soitto paikallaan. Ainakin tällä hetkellä kun en tiiä miten päin tuo tuolla pyörii. Siinä ei sitten ehkä kumpikaan kykene kassia pakkaamaan..

En minäkään pakkaa vielä,kun tarvitsen vielä monia tavaroita mitä sinne menis,ja vauvan kotiutumisvaatteetkin on pesemättä. Ehtiihän sitä varmaan myöhemminkin, kun ei ole edes ilmoitellut että olisi tulossa. :-)

Mulla on semmoset pikkupurkit mitkä täytin ja pakkasin matkaan. Laturia löytyy useampi niin sen pystyin pakkaa. Imetysliivit taisin pakata kans. Niitä en tarvi vielä kuitenkaa. Mutta kaikki muu tais olla semmosta mitä vielä tarttee. Evästä ajattelin ens kerralla ostaa kaupasta. Esim. Myslipatukoita, miehelle energiajuomaa, pillimehuja.

Mullakin on pienet purkit shampoota ja hoitoainetta jotka pakkasin mukaan, uuden hammasharjan oon joka kerta ostanut kun se pitää kuitenkin aina välillä uusia, joskus oon saanu jotain näytehammastahnoja niin sellasen laitoin, dödöstä laitoin jonkun jämän ja otin kotikäyttöön uuden, jotkut rasvat heitin lähtiessä kassiin. Ja huulirasvaa ei parane unohtaa, sairaaloissa on niin kova ilmastointi, että huulet kuivuu tosi paljon! Imetysliivit ja liivinsuojat kannattaa muistaa, joissain sairaaloissa ei suojia saa tai saa vain yhdet.

Ei ole edes imetysliivejä kun ei mitään tietoa minkä kokoiset pitäisi ostaa. Rinnat ei ole kasvaneet raskausaikana yhtään, ja olen vähän skeptinen koko imetyksen suhteen (johtuu rintojen rakenteesta, on hyvin mahdollista etten pysty ylipäätään imettämään). Eikä ole isoja rahoja laittaa väärän kokoisiin liiveihin, pitänee hankkia vasta synnytyksen jälkeen.

Jotkut hennesin kaarituettomat lärpäkkeet ei paljoo maksa eikä haittaa jos ei just oikeeta kokoa oo, suosittelen kuitenkin ainakin harkitsemaan. Tai vaikka ihan bandeu (?) malliset liivit, ne toimi mulla öisin ihan hyvin.

Mä ottaisin kahet tai kolmet, ei välttämättä mee niinkään monia, riippuu vähän miten maito nousee. Mulla on nivaska kestoja tuolla, käskin miehen tuoda kaikki ohkasemmat mukanaan :grin

Määki kyllä suosittelisin jotkut hankkimaan.. ja h&m:n valikoimasta minäki oon ne ekat valinnu. Viimeksi olin hyvinkin kiitollinen nuista liiveistä jotka meni päälle ja oli kätevät imettäessä. Edes sellaiset suunnilleen sopivat. Enkä ois heti jaksanu lähteä ostoksille..

Suosittelen Carriwellin comfort bra-liivejä, eivät maksa kun jonku alle 15€ ja menevät varmasti vaikka kuppikoko kasvais jonki verran. Niissä siis koot muistaakseni s-xl. Kokotaulukot löytyy verkkokauppojen sivuilta, ja jos on epävarma kahden koon välillä niin sit isompi :) Sit voi hankkia enempi tukee antavat päiväkäyttöön kuhan maidontulo tasaantuu. Ite käytin noita ekan kuukauden 24/7 ja sen jälkee öisin niin kauan ku imetin.

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=83

Vähän ohi aiheen sairaalakassi, mutta voitteko kuvitella paljon ketuttaa kun ei ole kunnolla kotivaatteita mukavia olemassa ollenkaan! Siis huppareita esim, en tietenkään mitään sellasia pakannut mukaan ku reppureissulleni aikoinaan lähin ja ärsyttää ostaa sellasia mitä ei ihmisten ilmoilla edes aio käyttää :D

Mää tilasin Halensilta semmosen kakspäkin imetysliivejä ku oli ainoa mistä löyty huokeella hinnalla tarpeeks isoa kokoa. 30e yhteensä eli sen 15e tsipale :) sain ne eilen viimein (kahen viikon toimitusaika) , koko on jees, näyttää aika hirveiltä kun eivät tue kunnolla (oon tottunu et ei tissit hölsky ) mutta alku imetysajan varmasti hyvät kun eivät paina mistään (kokeilin liivisuojien kanssa) eikä ärsytä nännejä jotka varmaan on aika kovilla sit :D

Ja mulla ainakin tuli sitä maitoo melko runsaasti niin liivinsuojat ei ois pysyny paikoillaan ilman jonkinnäkösiä liivejä :)

Kaveri käytti öisin h&m:n imetystoppia, siinä kuulemma pysy kans liivinsuojat suht hyvin paikoillaan :)

Mulla kans pikkupullot shampoota yms joita ollut treenirepussa mukana. Joitakin tavaroita on mitä tartten kans päivittäin kotona, toivottavasti muistaa ne sitten ottaa mukaan. Sellasen treenijuomapullon meinasin ottaa vesipulloksi.

Minä ostin kaikki uudet hygieniatarvikkeet, koska ne säilyy ja tulee käytettyä sitten kuitenkin. Eli deodorantin, pesuaineet, hammasharjan jne., ovat kassissa jo valmiina odottamassa, niin ei tarvitse niitä hätäillä sitten synnytyksen käynnistyttyä. Minä teen kaksi erillistä kassia; sairaalassa olon ajalle, jossa on omia syötäviä, läppäritarvikkeet, kännykän laturi, pesuvälineet, omia sukkia (sairaalan sukat on aika lömpsyt), kamera jne. Toinen kassi on kotiutumiseen jonka mies tuo sitten myöhemmin, siinä on minulle ja vauvalle kotiutumisvaatteet.

Imetysliiivit käyn ostamassa noin viikkoa ennen laskettua aikaa, kun rinnat vieläkin tuntuu kasvavan. Yhdet ostan ennen sairaalaan menoa ja maidon nousun jälkeen toiset (:

Mun pitäis ostaa uudet liivit vielä ihan raskausajalle, mut se sovittaminen on niin rasittavaa. Rinnat ei oo kasvanut, mut nyt ihan pienessä ajassa ympärysmitta. Ilmeisesti kylkiluut antaneet periksi, kun ei oo läskiäkään siihen tullut. Ei tosin ihme kun lapsi poraa koko ajan jalkaansa kylkiluitten alle.

Mää oon ostanu jo useammatki liivit raskausaikana. Nyt ajattelin että näillä sais luvan pärjätä! Rinnat kasvoi aluksi ja myöhemmin ympärysmitta..

Jos on pelkkä ympärysmitta kasvanut, niin voisko pelkät ne jatkokappaleet olla toimiva ratkaisu? Ei tarvis uusiin liiveihin sijoittaa, nuo jatkopalat maksaa jonkun vitosen muistaakseni.

hoksasin äsken että minä oon pärjänny ilman mitään äitiysvaatteita tai uusia liivejä tai muutakaan tähän asti :o aattelin alussa että ostan aina sitte ku tarvetta tulee mutta on löytyny sen verran löysiä vaatteita ja rinnatkaan ei oo oikeestaan kasvanu ni normi vaatteilla saanut vetää :P yhden juhlamekon oon ostanut joka äitiysmallin, mutta sitäkään en edes huomannut ostaessa

Takaisin