Sairaalakassi

Meidän tyttö kotiutui pitkähihaisessa bodyssä, potkuhousuissa, neulotuissa tossuissa ja pipossa sekä fleece- haalarissa. :) Oli koleahko sadepäivä. Kannattaa pakata vauvan hiusharja mukaan sairaalakassiin, ainakaan Hämeenlinnan sairaalassa niitä ei ollut saatavilla.
 
Ja taas yksi tyhmä kysymys lisää.. Täällä kun on hyvät mahdollisuudet saada perhehuone (vain yksi kahden hengen huone, muista saa halutessaan perhehuoneen ymmärtääkseni) Ja meillä kun ei ole ennestään lapsia joten miehellä mahdollisuus olla siellä koko ajan, saa ilmeisesti myös yöpyä siellä(?) Niin pitääkös sille miehekkeelle jotain pakata mukaan :D Omat tavarani olen pakannut kånkeniin, ja vauvan tavarat on marimekon klassikossa turvakaukalossa niin että mies saa tuoda ne sitten kun on kotiinlähdön aika.
 
Mies ainakin meillä sai ihan ite pakata tai olla pakkaamatta :) kävi kotona aina välillä suihkussa ym. Ja töissäkin kävi parina päivänä ihan tunnin-kolme.
 
Jos olette perhehuoneessa mistä maksatte siis miehenkin osalta niin kyllähän tietysti miehelle kannattaa ottaa kaikki mitä se muutaman vuorokauden aikana tarvitsee :D
Perhehuoneen hintaan sisältyy siis miehellekin ruokailut, pyyhkeet, lakanat yms. Kotoa sitten kaikki mitä kokee itse tarvitsevansa. Me oltiin viimeks siinä perhehuoneessa 2vrk ja ei mun miehellä ollut siellä oikein muuta mukana kuin hygieniatarvikkeet ja vaihtovaatteet :)

Ja hän haki sitten itse jälkeen päin kamppeensa kun saatiin tietää että päästään perhehuoneeseen.
 
Pillit voivat tulla tarpeeseen, jos joutuu olemaan pitkällään ja janottaa. En tiedä, onko synnytyssalissa saatavilla pillejä ja saako edes juoda jos on sektioriski (kuulemma ei oikein mielellään saa syödä synnytyksen aikana, vai koskeeko tämä kielto vain minua?). Svo:lla ainakin kun ei vielä tippaa ole saanut ja on käyrillä oltava, niin siinä on mukava hörppiä vettä ja pilli helpottaa jos on pakko maata ja vaikea liikkua.
 
Muutenhan suositellaan kyllä syömistä ja juomista synnytyksen aikana mutta tosiaan jos on uhkana sektio niin ei, koska leikkauksissa mahan pitäs aina olla tyhjä aspiraatio riskin takia. Itellä ainakin joka kerta tullu oksennus leikkauksen jälkeen ni ei ainakaa tukehdu siihe. Sairaalassa pitäs kyl olla pillejä, niitä on ollu leikkauksen jälkeen suoraan vesilasissa, ainaki miulla.. Mutta voihan olla että siellä synnyysosastolla ei juuri ole. Meillä leikkaukset tehdään kuulemma normi kirurgisella puolella, vaikka sali olisinkin synnärillä..
 
Oisko tänään alustava sairaalakassin pakkaus , turhauttaa tää odottelu ja oireettomuus joten saapa edes jotain tehdä vauvan tulemisen "edistämiseksi":confused005
 
Tuli mieleen että pitäisköhän pakata tuo iso jumppajuomapullo tuonne kassiin. Litra kun mahtuu niin ei tartte vähä väliä täytellä :)
 
Pyysin miehen tuomaan osastolle ison urheilujuomapullon ja oli paras ajatus ikinä.
 
Mulla on nyt kassi pakattuna, paitsi siis hammasharja ja semmoset. Supistuksia on tullut nyt niin paljon, ettei parane jättää kyllä enää pakkaamatta, kun kerran paikatkin pehmenneet ja sentin auki. :oops:
 
Mulle on mies ruvennut sanomaan, että rupeeppas pakkailemaan kassia. Itselle ajatus tuntuu vielä jotenkin kaukaiselta. Ehkä sen mieliks tässä joku päivä pakkaan valmiiksi kuitenkin.
 
Minulle tuli yöllä pakkomielle että pakko pakata kassia loppuun tänään, kun ei tiedä miten sitä lähetään.. Mutta nyt en sitten tiedä mitä ne loput tavarat on mitä tarttisin :)
 
Takaisin
Top