Sairaalakassi

Öö, oon jo kerran synnyttänyt, mut mul oli kyl ihan tavalliset sairaalan jotkut alushousut. Omat otan vaan kotiutumiseen. Ja samoilla kuteilla kotiin, ku oon tullutkin, se maha ei maagisesti kyl pienentynyt viimeksi :) Shampoo ja hoitoaine, ehkä naamaan jotain rasvaa. Harja ja joku hiuslenkki, dödö. Seinästä saa painettua saippuaa mielin määrin. Matkapuhelin, ä-kortti, laturi. Tablettia harkitsen, koska viimeks olin huoneessa, missä ei tvtä, ni tylsäks kävi. Olin viikon ajan siis sairaalassa :)

Vauvalle body, housut, sukat, ohuet tumput ja ohut nauhamyssy. Sit peitto auton kyytiin ja varuiks pörröpuku, jos on toi +10 ja sataa. Ja harso, jonka voi laittaa aurinkosuojaks auton kyytiin. Kaukalo tietty. :)

Sairaalaan mennessä laitettiin viimeks mun istuimelle sellanen muovifrotee, jos olis tullut jotain, ni ei ois penkki likanen.

Meillä isä söi viimeksi 10 suklaamunaa...ei tainnut olla muuta evästä :D

Protskupatukoita, -juomia sekä smoothieita jotka säilyy lämpösessä , toi faija pärjää niillä aika pitkälle :)

Jorvissa ainakin synnärillä on sellainen "olohuone", jossa on jääkaappi synnyttävien eväitä varten :) Meillä oli miehelle varattuna just protskupatukoita, energiajuomaa & leipiä! Itsellä ei sairaalaan mennessä todella ollut ruoka mielessä, vettä sain juotua.

siis tämä ketju sai kyllä aikaan pienen paniikin :D ei voi olla et jo sairaalakassia pitä alkaa miettimään.. vaikka näillä viikoilla voi jo alkaa tapahtua mitä vaan, nyt alkoi jännittämään.

Minä en ole kans uhrannut ajatustakaan. Ehtii kai tuota. Mies käy kotona kuitenkin niin saa tuoda sit jos jotain oleellista puuttuu.

Nii joo, Lahessa ei näitä seksipöksyjä oo muutamaan vuoteen enää ollutkaan. Mä otin Helsingistä yhdet puhtaat mukaan, nää on sata kertaa mukavammat kun noi sairaalan peruskalsarit :P Mäkin oon laittanu sen äp:n muovifroteen penkille autoon synnärille mennessä.

En oo todellakaan miekään vielä laittamassa valmiiks, ku ei oo ees äitiysloma vielä alkanu :) varmaan joskus 36-37 viikolla rupeen laittelemaan, parin kolmen viikon päästä :)

Taysissakin on synnärillä isukkeja varten jääkaappi ja kahvinkeitin, hyvin saa omat eväät talteen. Ja mäkin liputan noitten verkkopöksyjen puolesta. Ekan synnytyksen jälkeen jälkivuoto oli kuitenkin sen verran runsasta, että noi oli niiiin kätevät, muutamat lähti kotiinkin mukaan. :p omiin alkkareihin noita paksuja siteitä voi olla hankala tunkea.

Voihan sieltä sairaalastakin poistua välillä syömään, jos ei just ole tilanne päällä. Mun mies ainaki teki niin ja sillon kun oli tilanne pääl ni ei ois kyl varmaan hänellekkään eväät maistunu, sen verran jännittävää. Muistan kun kätilö hänel sanos et nyt ei varmaan ihan hetkeen tapahu mitään et voit käydä vaikka pizzalla mut älä kovin kauas lähe :).

Jos muuten perhehuone ni mun käsittääkseni sillon miehellekkin kuuluu sairaalaan pöperöt.
Ja tosta sairaalakassista, en tie onko joku jo maininnu sandaaleita tai niinku aamutossuja, meiän sairaalas oli ne viimeks loppu ja mä joutusin olee ilman kenkii. Ja onhan ne omat aina mukavemmat.

En minäkään oo uhrannut vielä ajatustakaan koko kassille. :grin Viimeks menin käynnistykseen rv 41+4, niin sillonkin taisin vasta pakkailla sen kassin edellisenä iltana. :oops: Uskon siihen, että kamera ja kännykkä + neuvolakortti tulee mukaan automaattisesti. Kaiken muun voi mies tuoda kyllä mukanaan sittenkin, kun vauva on syntynyt. Mä en jotenkin osaa stressata yhtään. :grin

Voihan seksipöksyt toivottavasti täältäkin saa noita :'D Ihana mies muuten yks ilta ennen nukkumaanmenoa oikeen pohti, että Niin sunhan pitää ostaa nyt isoja alushousuja, että on mukava olla synnytyksen jälkeen :p Voi murua :)
Näytin tuon kuvan ni kyllä vähän hörähti että jes :D

Mäkään vielä oo enempää miettinyt tai pakkaillut, monia valmislistoja on kertynyt niin josko niitä sitten vilkuillen :)

Mä luulin oikeesti aiemmin, että tää sairaalakassi on joku amerikkalainen juttu, kunnes luin sairaalan sivuilta ohjeita, et mitä pitäis olla pakattuna :) Tai siis toki tiedän et kivahan se on, jos sairaalassa ollessa on omia tavaroita. Joskus olin yli viikon sairaalassa eikä mulla sinne mennessä tietty mitään ollut ja kaiken lääkkeistä ihorasvoihin kyllä sain sieltä. Oli se kyllä kiva sitten ku vanhemmat tuli käymään ja pistin ne mun kämpiltä hakemaan just omia pikkareita yms.

Täällä oli itseasiassa ohje, että kotoutumuskamat tuotais vasta jälkikäteen, ku ei oo tilaa. Eli pitäis pakata kaks kassia.

Mun sisko valitti, että hänellä oli synnytyksissä hirvee nälkä eikä kukaan antanut mitään vaikka siitä valitti. Eli ehkä ne omat pillimehut/smoothiet on sille synnyttäjällekin ihan hyvä olemassa.

Mekin asutaan kyllä sen verran lähellä sairaalaa, että mies voi ihan hyvin käydä sit kotoa hakemassa puuttuvat.

Muokattu viimeksi:
Apua! Tajusin just että joudun pakkaa kassit myös miehelle ja esikoiselle ku ne viettää miun sairaalassaoloajan miun vanhempien luona :o siis sikälimikäli en oo siellä ku sen kaks vrk vauvan syntymästä.

Meiltä kotoo on siis n. 90km sairaalaan ja vanhempien luota 6km.

Minä en kyllä oo tätä muuten miettiny, ku vauvan vaatteiden osalta :) ehkä pitäis vähä miettiä etukäteen, onhan tuohon toki aikaa, mutta.. Vauvan vaatteetkin saattaa tosin muuttua jos selviää vielä viimeisellä lääkärillä se sukupuoli :D

Joko olen niin innokas tai jotain mut mulla on jo jotain pakattuna kasseihin. Tässä on 6vko laskettuun ja vielä olis viikonloppureissukin parin viikon päästä edessä. Sinne meinasin kassit ottaa mukaan jos jotain vaikka sattuu ja tapahtuu. Silloin kun ne on mukanan niin niitä ei tarvitse mut sit tietty jos unohdat niin...... Ja kassiin on pakattu niin kauan himoittua lakua.....

Mie haaveilen pääseväni sillä varhaisells kotiutumisella, eli et ei tarttis olla ku se 12-36h siellä. Olis mahtavaa päästä kotiin toipumaan jos vaan kaikki menee hyvin!

Eli paljon ei tuu joka tapauksessa pakattua. Pakannen sit siinä lapsenvahtia oottaessa. ;) viimeks pakkasin ku mies oli viemässä koiria hoitoon. :)

Takaisin