Sairaalakassi

Mä nyt laitoin kassin valmiiksi, tungin sinne nyt jotain vaateita itelle ja hygienia tuotteet. Vauvalle yhden vaate kerran. Mua suppaillut niin paljon et koskaan eintiedä milloin lähtö tulee. Mies höyrysi koko illan nyt pakkaat sen jos lähtö tulee. Tein sen isännän mielen rauhaksi.

Tou, mullekki passais toi 12h synnytyksestä, mut oon ymmärtäny et sit pitäis seuraavana päivänä ajella vauvaa lääkärille näytille niin eipä hirveesti hotsita :D

Vimpula, aika hyvä tuo laku. Pitäisköhän iteki muistaa laittaa sushit laukkuun :'D En malta ootttaaaa!

Iidis, neukkulassa sanottiin, et 2-4 päivää synnytyksestä pitää käydä näytillä. Sillon jo toivon jaksavani istuskella matkan takas sinne, jos se tarkottaa et oikeesti pääsee kotiin nukkumaan! :Heartpink

Itse jään mieluiten sairaalaan huilimaan, ei täällä kotona paljoa levätä tämän 3v. vauhtiriiviön kanssa, otan siis ihan mielelläni sen lepona, minkä sairaalassa saan olla..vaikka muistan esikoisesta ettei siinä paljoa kyllä paljon nukuta, kun imetystä tunnin välein ja viereltä ei saanut poistua yhtään, alkoi hirveä huuto, joten vessassakäyntikin onnistui vain vauva kainalossa, mutta palatakseni sairaala kassiin.. Myönnän etten tainnut mitään ottaa mukaan kun synnyttämään lähdin, melkein kaikki tarpeellinen oli kyllä sairaalassa. Ensi kerralla muistan ottaa Imetysliivit ja liivinsuojat !.. en varmaan olettanut viimeeksi kuinka paljon sitä maitoa tuleekaan, oli mukava kulkea ympäriinsä, kun sairaalapaita oli ihan koppuraiset ja märät maidosta, yölläkin tuntui,että sänky lainehti. Mutta toivonmukaan kukaan teistä ei ollut yhtä hölmö kun ensimmäistä lähti synnyttmänään :D:banghead:

Jäi sairaalakassi pakkaamatta ja kaikki tekemättä ku tuli yllätys lähtö! Nyt sit aina miehelle ilmotellu mitä tänne tarvii ja miettiny mitä kotii pitäis viel hommata.. :D

Turvaistuin tuntuu aikas syvältä, ts, tuntuu että siinä on aika jyrkkä istumakulma. Oletteko laittaneet siihen jotain, jolla "keventää" sitä kulmaa enemmän vastasyntyneelle sopivaksi?

Meillä on Maxi Cosin turvaistuin ja siinä on erillinen niska- ja selkätuki vastasyntyneelle. Sen voi sitten ottaa pois kun vauva kasvaa isommaksi ja pärjää ilman tätä erillistä tukea. Jos ei ole erillistä tukea saatavilla, voi vauvaa tukea esimerkiksi pyyhkeellä selästä hänen ollessaan turvaistuimessa vähän niin sitterissäkin.

Onko sairaalassa muuten terveyssiteitä ynnä muuta jälkivuotoon tarvittavaa vapaasti käytettävissä? Kotiinlähtöä varten olen jo varannut paria eri vahvuutta siteitä, mutta sairaalassa olon ajalle en ole osannut varata vielä mitään. Sairaalan verkkapikkareilla toivon pärjääväni, koska raskausajalle olen ostanut vain stringejä ja ennen raskautta käyttämäni pikkarit eivät sovi päälle tämän mahan kanssa (:

kantsuu varmaan Aiarana ostaa tavallisia (mummo-) pikkareita kotiin, joutuu niissä vaipoissa kulkemaan muutaman viikon kuitenki :p Ellei sit tietysti oo hyvät varastot jo ennestään, eihän se maha samantien minkään katoa :)

Mua hauskutti kyllä, kun sairaalan ohjeistuksessa oikeen erikseen luki, että ei kannata stringejä ottaa sairaalakassiin mukaan synnytyksen jälkeen käytettäväksi :D Ei ehkä se ideaalein asuste, tosiaan ei.. :p

Ei oo kyl käyny pienessä mielessäkään käyttää edes raskausaikana stringejä :o :D ja toiset käyttää pelkästään niitä :P mulla on kunnon mummopikkareita, reilun kokosia mamapöksyjä :D

Mulla menee päälle vielä yhdet vanhat xs-kokoset stringit! En tajuu miten, varmaa venyny :D Kyllä ne vähän kylkeen muhkuraa saa aikaan :p

Haha, ihan ohjeistettu erikseen, ettei stringit ole hyvät synnytyksen jälkeen käytettäviksi :D Stringit ovat mukavimpia, ei jää pikkareiden raja näkyviin vaatteiden läpi. Täytyy käydä ostamassa jokuset isommat pikkarit, kun jälkivuodon aikana ei tamponia voi käyttää. Meille kaikille sattuu ihanasti kuumin kuukausi lapsivuodeajalle, ja ahh sitä hautumisen määrää siteiden kanssa. Vauva onneksi voi kuumilla säillä ottaa paljon ilmakylpyjä ja ehkä näin välttyä hautumiselta ja vaippaihottumalta.

Mulle kyllä mahtuu delleen ihan normaalit pikkarit. En sitten tiedä oonko jotenkin huomaamatta venyttänyt nämä. Vois kyllä ehkä hankkia jotain puuvillaisia halpispikkareita jälkivuotoajalle, jos ei koi mun kotikutoiset kestositeeet pidäkään, ni ei oo kaikki kivat sit veressä.

Mä en omista mummiksia, tai oikein mitään missä siteet pysyis ni pakko käydä shoppaileen niitä :p Voi sitte käytön jälkeen pakata raskausvaatteiden kanssa seuraavaa kertaa oottelee :)

Tuli sitten pakkailtua sairaalakassi viime aamuyön tunteina. Kolmelta yöllä lorahti, rv 35+0 ja mitäänhän ei ollut pakattu valmiiksi. Onneksi oli vähän aavistusta mitä kannattaa ainakin ottaa mukaan. Testi näytti ettei olisi lapsivettä, eikä sitä nyt litrakaupalla tullu, mut sen verran kun nousin sängystä ylös et nilkkoja myöten virtasi... Kohdunsuu kypsynyt ja lyhentynyt, kotona lepäilyä. Painoarvio 2,5 kg. Vähän säikäytti kyllä :(

Juu, ihan hyvä paino, itse painoin syntyessä 2,8 kg vaikka olin täysiaikainen ja kaverikin vaivaiset 2,1 kg täysiaikaisena. Ja ihan terveitä ollaan molemmat oltu. :-)

2,5kg on jo ihan hyvin.

Minä sain iltapäivällä jostain yhtäkkiä pakkomielteen että nyt se (tai oikeestaan ne) sairaalakassit on pakattava valmiiksi. Jotain jäi uupumaan, mutta ompahan aloitettu! Ja kaksi kassia pakkasin; toinen heti matkaan synnyttämään ja toisessa sitten kotiutumiseen tarvittavat itselleni ja vauvalle. En luota että mies osaa yksistään pakata :D toki jos unohtuu jotain niin voi aina tuoda.

Tuntuu vaan vähän aikaselta vielä pakata, ne tavarat voi joutua odottelemaan kassissa pahimmillaan 9viikkoa!

Mustaki alkaa jotenki tuntuu, et pitäisköhän sitä kuitenki pakata. Tai mitä mä sitä kassia, ku mieskään ei oo ees kotona :'D Ehkä mä en sitä kassia hädän tullen niin sit osais kaivata.... Kai toi tietää mitävaatteita mulle tuoda, ku samoissa prkeleen kuteissa oon kulkenu kohta kolme kuukautta.

Joo onneksi jo 2,5 kg. Toinen yö selvitty ja nyt jo yksi päivä siis lisää. Päivä kerrallaan. Huitelin ihan suht normijuttuja toissayöhön asti että äkkiä tilanteet sitten muuttuu.

Takaisin