Sairaalakassi

mä otin viimeeks ne verkkopöksyt (joita olin jo käyttäny) kotiin muistoks koska ne oli niin härskit että nauroin niille ekaa kertaa ääneen ku ne näin :smiley-bounce022 mut nepä oiski sit varmaan menny roskiin - tuskin uusiokäytetään - siellä että palveluksenhan mä vaan tein :smiley-ashamed005

Mikä käytäntö kättärillä on vauvan vaippojen suhteen? Pakkasin 4 vaippaa mukaa.. Saaks sieltä vaippoja vai onks parempi ottaa omia mukaan? :o

En minäkään rupeaa vessapaperia mukaan ottamaan. Ja kotiin ei matkaan lähde mitään ylimääräistä. Ehkä yksi pidempi side jos taas tajuan että kaupasta on jotain unohtunu. Eikä sitä vuotoa tosiaan napaan asti oo onneksi ollu, että pitkä yöside on riittäny kotona pahimpaan.

Itse kyllä todellakin aion ottaa vessapaperirullan mukaan jos vain muistan :grin Todennäköisesti pakkaan sitä sairaalakassia vasta sitten, kun koittaa se hetki, että kohta pitäisi jo mennä. Sattuu pelkkä ajatuskin siitä, että joutuisi sitä sairaalan hiekkapaperia käyttämään. Sitä ei mielellään käytä edes näin "terveenä".... Ja "navasta alaselkään" lähinnä kuvasti sitä siteen kokoa mitä täällä ainakin jaetaan. Ilmeisesti vinkin antaja koki tarpeelliseksi tästä kertoa, se jälkivuodon määrä nyt on jokaisella niin yksilöllistä. Toisilla tulee runsaammin ja pidempään entä toisilla, kaikkihan me ollaan erilaisia :p

Rupesin nyt vauvan vaatteita laittaa kassiin, samalla ku silittelin ja viikkailin kaappiin. Taitaa tulla vaaverolle liikaa vaatetta mukaan, ei voi mitään haha!

Minä pakkasin vauvalle kahta kokoa vaatetta, koska on mukava pukea hänet sopiviin vaatteisiin. Yhdet koon 50 ja 56 bodyn ja potkuhousut, sukat, tumput, myssyn ja kaulurin. Jos on viileä päivä kotiutumiseen, niin ulkohaalari ja viltti peitteeksi varalta. Pukluharso ja puklukauluri ja vaippoja on kassissa. Pakkasin nuo valmiiksi, ettei miehen yksin minun ja vauvan ollessa sairaalassa tarvitse ihmetellä mitä kummaa pitäisi pakata. Omat vaatteet katson sitten sään mukaan ja mies tuo ohjeiden mukaan sairaalaan, sitä kun ei tiedä saako kotiutua hellemekossa vai paksummissa tamineissa (:

Mä taidan jättää suosiolla nuo 50cm vaatteet kotiin ja pakata muksulle 56 mukaan.. Tuli varuilta hommattua mutta tällä hetkellä näyttää siltä että nuo pienemmät jää käyttämättä jos nyt ei päätä viikon sisään syntyä. Omista kamoista en ota stressiä, mies osaa ne huolehtia mutta nuo vauvan tarpeet pitää varmaan laittaa ajoissa valmiiksi. Ihan varmuuden vuoksi. ;)

Hmmh niin kun minä pakkasin kahdeksi päiväksi yöpuvut sun muut, jos tuolla ei tosiaan saa mitään lainavaatteita.. Kai niillä jotain on pakko olla sellasille, kellä tulee yllärilähtö?!

ruisleipää juustolla tulee ikävä sit, tiedän sen jo nyt . Tarttis jonku minijääkaapin messii :wink
Viimeksi pyysin ruokaleiväksi ruisleipää ja hoitsu sanoi et ok hän vaihtaa ni ei, ei tullu ku graham paahtoo.:facepalm:

Hei tarviiko muksulle pakata sukat vielä erikseen, jos on potkarit ja collegehaalari jossa on sukkaosa? Kaksi kerrosta tulee siis varpaiden suojaksi, eikös tuon pitäisi kesällä riittää?

Riittää hyvin, jos on potkuhousut joissa on sukkaosa, niin sukkia ei silloin erikseen tarvitse. Tumput on hyvä olla tai sitten sellainen body, minkä hihat saa käännettyä käsien peitoksi. Minä otan myös kaulurin mukaan, jos on viileä ja tuulinen päivä kotiutumisen aikaan, niin ei vauvan niska ja kaula palellu (:

Mä en aatellu ottaa sukkia ollenkaan vauvalle käyttöön ennen ku on vähän kasvanu , housut aina sukkaosalla siihen asti :) saatanpa käyttää sukkia tumppuina kun ei taida olla ku yhdet tumput.. höhö..

Esikoisella oli pakko käyttää sukkiakin vaikka oli ne housut sukkaosalla. Muuten ne sukkaosat ois roikkunu 10cm päässä varpaista

Minä ja maha: Jollei meno ole kovasti muuttunut - enkä usko, että olisi, ei vaippoja tai vauvanhoitotarvikkeita tarvitse kättärille viedä mukanaan, vaan kaikkea löytyy. Olin siellä siis 2013 marraskuussa.

Ja jos jotain puuttuu, niin kannattaa kysellä - esim. meidän huoneessa ei ollut kaikkia tarvikkeita tai edes vaatteita vauvalle valmiina, mutta kysyttäessä neuvoivat, mistä saattoi mitäkin hakea tarvittaessa.

Niin ja se oma sairaalakassi... en ole vielä ajatellut koko asiaa! Nopealla mietinnällä, se, mitä eniten kaipasin esikoisen synnytysreissulla, olivat eväät. Luulin, että niitä oli viimeksi paljon, mutta kummasti hupenivat kun käynnistyksestä syntymään meni 1,5 vrk. Mehua, hedelmiä ja suklaata ainakin, ja varmaan jotain voileipää tms. myös, jos eväitä voi jättää jääkaappiin.

Lisäksi jotkut mukavat kotiutumisvaatteet, sairaala-ajan voin hyvin löntystää sairaalan kamppeissa. Ja omat perushygieniatarvikkeet, hammasharja, saippuat, shampoot ym., sairaalassakin on jotain mutta viimeksi ainakin oli mukava peseytyä omilla kamoilla. Vauvojen kotiutumisvaatteet valitsen varmaan valmiiksi ja jätän kotiin odottamaan, mies voi napata ne mukaan ennen kotiututusta, meillä on aika lyhyt matka kotoa sairaalaan.

Ruokapuolesta kättärillä, joissain sairaaloissa tarjotaan syntymäpäiväkahvit mutta kättärillä pääsin synnytyksen jälkeen meidän perhehuoneeseen joskus keskellä yötä, eikä siihen aikaan saanut mitään syötävää ainakaan talon puolesta (kysyin erikseen, koska en muista, milloin olisi ollut niin kova nälkä!). Mutta vinkkinä, jos eväät ovat lopussa: alakerran aulan välipala-automaatista saa myös voikkareita ym., lähetin miehen sieltä hakemaan ja niillä pärjättiin hyvin aamiaiseen saakka! :)

Pakkasin sunnuntaina 37+4 kunniaksi sairaalakassin valmiiks.

Laitoin hammasharjan ja tahnan, shampoon ja hoitoaineen, lämmitettävän kauratyynyn, carriwellin comfort bra imetysliivit, liivinsuojia ja kameran ja laturin. Lähtiessä pitää napata mukaan vaan puhelin, siihen laturi, Rasva, hiusharja ja neuvolakortti :)

Muokattu viimeksi:
Hei luumuja! Ottakaa ihmeessä luumupussi mukaan ja mussuttakaa niitä kun vauva syntynyt :happy119 ..on nimittäin ensimmäinen kakkoshätä melkein ku uudelleen synnyttäis, jos vatsa on kovalla :arghh:

Ja kääks! Reilu viikko ja mulla pitäs olla sairaalakassi pakattuna ja olalla :bag:

Kalaäiti & Kyytiläinen 36+6

Kuivattuja vai tuoreita onko väliä? :P jos kuivattuja ni haen heti tänään valmiiks x)

Eiköhän kuivatuilla ja tuoreilla oo sama vaikutus, kuivattujen kanssa pitää vaan juoda vähän enemmän vettä. ;)

Takaisin