Särkyjä ja vaivoja

Se tuli sitten flunssa kylään vuoden tauon jälkeen :sad001 pää täynnä räkää, lihakset väsyneet ja kuumeinen olo... Vielä tämmönen piti tulla ko vihdoin pakkaset hellittää ja muuten on aivan hyvä olo... En taho! Veto pois... Ärsyttää! Ja sitten! Ukko teki pienen ilmoituksen näin parin viikon varoitusajalla! Pitäis olla ystävänpäivänä menossa juhliin joissa on iltapukukoodi! Iltapuku!! Ja mistä mie semmosen saan tähän hätään täällä pikkukylässä kun vanhojentanssit on samana päivänä ja maha on niin valtava että en mahdu mihinkään vaatteisiin!! :sad001 ja sinne on ehdoton pakko mennä... Mukavaahan se on pukeutua pitkästäaikaa nätisti ja leikkiä prinsessaa, mutta, tältä reilunkokoiselta rinsessalta puuttuu mekko :sad001
 
Angina Onko siellä lähistöllä missään morsiusliikettä? Niissä yleensä myydään ja vuokrataan myös iltapukuja. Ja kyllähän moni morsiankin nykyään on vatsa pyöreänä, joten mekkoja kyllä löytyy! Toivottavasti aika vain riittää... Ja jos ei ole ihan pakko mekon olla iltapukuetiketin mukainen (eli nilkkoihin asti pitkä) voi postimyynneistäkin löytyä äitiysmallistosta mekkoja. Muistaakseni Ellos ja H&M olen ainakin jotain mekkoja nähnyt...
 
Asos.com:sta löytyy kans ihan pitkiä iltapukumaisia mekkoja. Ja on suht halpojakin.
 
Mietin kovasti sitä tilaamista, mutta kerkiääköhän enää tällaisella aikavälillä. Lähin pukuliike on sen 140km päässä. Pitää lähteä käymään siis siellä ja vuokrata puku illaksi. Ei siinä mitään jos tosin ei tarvis olla se nilkkamittanen, mutta kun tarvii niin olen hukassa omalla vaatevarastolla.
 
Huh, kylläpä tuli laiska olo... Meiltä on keskustaan n.4km ja hirmuisesti asioita tekemättä, kun ei vaan saa mentyä ja tehtyä, kun on muka niin vaivalloista "sinne asti". Äitini luonakaan ei usein viitsi käydä, kun sinnekin matkaa peräti 50km :oops:

Mutta kannattaa ihmeessä tilata postimyynnistä ja mennä käymään pukuvuokraamossa. Postimyyntimekon voi aina lähettää takaisin, jos ei ehdi tai ei muuten miellytä. Mutta sitten on kuitenkin varalta jotain, jos ei sopivaa/mieleistä pukua ole vuokrattavana :)
 
Silmät ei pysy auki, ei taas tullu nukuttua viimeyönä. Nivuset aivan tajukipeet ja kääntyminen sängyssä tuskaa. Onneks on vaan kolme työpäivää jäljellä ja viikonloppu välissä. Väsymyksen hellittäessä tätäkin sitten taas laiskottaa, eikä oikein mitään saa aikaiseksi vaikka kauheesti olisi to do -listalla asioita.

Sunnuntaina tulee miehelle vieraita katsomaan supe bowlia, onneks ei ole pukukoodia ja saa siltä tuntuessaa jättää tyypit keskenään valvomaan ottelua. Tosin jos su-ma yönäkään ei tule nukuttua, ni yhtä hyvin voin kyllä katsoa matsiakin:) Vielä ku keksis millä ne ruokkii..
 
Tuli tuossa mieleen, että onko muilla ilmenny samansorttista vaivaa kun mulla. Nimittäin autossa istuminen. Jotenkin se asento autossa on hankala, eikä tarvii istua pitkäänkään kun ylösnoustessa supistelee tosi kovasti. Itse ajaminen kans alkaa käydä tuskalliseksi. Tuntuu ettei kädet tahdo riittää, kun on pakko kallistaa hieman selkänojaa, kun muuten pikkutyyppi litistyy. :D
Mutta viimeistä kuukautta viedään, joten tämäKIN kestetään hymyssä suin! :)
 
Mulla on Ann ihan toisin päin. Autossa saan jotenkin tosi hyvän istuma-asennon, mutta autosta nouseminen on jo hankalaa... Penkki kun on melko alhaalla ja vähän kuppimainen, niin pungerra sieltä nyt sitten ylös o_O Täytyy aina vähän katsoa mihin parkkeeraa, että mahtuu autosta pihalle.
 
Mä en itse aja, enkä voi autossa istumisestakaan valittaa ainakaan jos etupenkille pääsen. Oon saanut säädettyä sen meidän autossa aika mukavaan asentoon. Mutta autosta nouseminen ei sit ookaan niin vaivatonta!

Mun kohtu on tainnu todenteolla alkaa harjoitella supistelua, kun maha kovettuu ihan jatkuvasti. Varsinkin istuessa, mutta myös seistessä. Ei satu tai mitään, mutta rasittaa silti. Lisäksi on toisinaan alhaalla (kohdunsuullako tai jossain?) tosi teräviä ja kovia vihlasuja, jotka armollisesti kestää vaan sekunnin tai vähempi.
 
Mulla iski eilen ensimmäiset kivuliaat supistukset. Olin yksin kaupassa, kun tuli kunnon kipua alapäähän, joka vielä säteili vasempaan nivuseen ja sisäreiteen. Siinä sitten yritin pysyä pystyssä ja hengitellä rauhassa. Onneksi meni nopeasti ohi, kesti pari sekuntia. Toinen samanlainen supistus tuli illalla ja taas olin kaupassa, tällä kertaa miehen kanssa. Sekin taisi vähän säikähtää, kun ei noita kipuja ole aiemmin ollut vaikka vatsan kovettumista ja niitä sukkapuikko kouraisuja onkin tuntunut. Mulla on ens viikolla lääkäri, saa nähdä onko paikat alkaneet jo pehmenemään.
 
Sama täällä. Ja 3 viimestä yötä on olleet tuskallisia ja levottomia. Muutamat kipeät supparit mukaan lukien. Saapa nähdä kauanko vielä viihtyy tuolla yksiössään. Alkanu kyllä jännittää ihan tosissaan! :)
 
Mulla on tänään tullut tosi paljon "puukoniskuja kohdunsuulle" ja muutama todella kivuliaskin... Kylläpä noita aiemminkin on tullut ja paljon, mutta nämä tulivat todella lyhyessä ajassa ja useampi.... Sitten keksin mikä ne ehkä aiheutti. Tänään meinaan laitoin tukivyön kannattelemaan masua, kun on alkanut vähän alaselkä jomotella. Otin vyön pois ja heti olo parani ja kappas sen jälkeen ei ole piston pistoa, vaikka kävin kävelylenkilläkin.

Supistukset tulevat aiva vain levossa, mutta kivuliaita ne eivät kyllä ole olleet. Mutta aika tiuhaan niitä iltaisin tulee, kun pääsee rentoutumaan.

Mullakaan ei autossa olo tee tuskaa, ei ajaminen eikä kyllä ylös nouseminenkaan. Mutta pidempiä matkoja en enää itse kovin herkästi viitsi itse ajella. Ajaessa pitää kuitenkin selkä olla enempi suorassa, ja maha painaa kyllä jo suonia sen verran hyvin, että alkaa häntäluu/alaselkä kolottamaan, jos on liian kauan ajoasennossa. Kenkienlaitto on kyllä jo todella työlästä ja siinä kyllä saa itsensä jopa hengästymään!
 
Muokattu viimeksi:
Mä en oo pystyny käyttämään koko aikana tukivyötä. Sen pitäminen painaa mahaa inhottavasti, vaikka sen pitäisi olla ihan oikeen kokonen. Ei sovi vaan mulle.
Mulla supistelee koko ajan tosi kipeesti jos vähänkin puuhailen jotain. Lenkit koirien kanssa on yhtä tuskaa ja mieskin on TAAS perjantaihin asti työmatkalla, joten siitäkään ei ole apua. Luojan kiitos, tämän matkan jälkeen hänellä on enää yksi 5 päivän reissu ennen laskettua aikaa.
Mulle toi autossa istuminen ja ylipäänsä istuminen on tuskaa, heti tulee kauhea pissahätä vaikka olisin just käynyt vessassa. Lisäksi autoon pääseminen ja sieltä ulostulo on aina kunnon urheilusuoritus, kun meillä on semmonen pieni maastoauto. Muutamat kerrat oon meinannu lentää naamalleni.
 
Kyllä mullakin on ihan oikean kokoinen. Liikkeestä aikoinaan ostettu myyjän avustuksella. Jäi kyllä esikoisen odotusaikana todella vähäiselle käytöllä ja nyt tämän jälkeen en laita enää. Paljon parempi olo ilman sitä. Kun ei sen nyt pitäisi niin toimia, että se aiheuttaa kipuja. Itse vyö ei kyllä paina, mutta sisäistä kipua o_O Nostaa kohtua jotenkin väärään asentoon ja kohdun kannatinlihakset ärsyyntyvät ja aiheuttavat näitä "puukoniskuja kohdunsuulle"
 
Selkä kremppaa edelleen. Illalla en meinaa ylös päästä sohvalta tai sängystä, kun niin vihloo ja tuntuu ettei jalat toimi. Jalkasäryt (nivusesta nilkkaan) ovat nyt loppuneet, kun otin käyttöön yöksi jalkojen väliin tyynyn. Supistelua on vaan edelleen ja aika voimakasta paineen tunnetta välillä tuntuu. Ja nyt myös nämä sukkapuikkoiskut ovat saapuneet tännekin. Niitä tulee varsinkin kaupassa kävellessä tai koiran kanssa lenkillä ollessa. Mun lenkkeily on kyllä niin onnetonta ollut jo pitkään, että taitaa kuntokin olla ihan nolla. Se on taas huono synnytystä ajatellen. Toisaalta nyt on lihaksetkin niin onnettomat joka puolella, etteivät kauheesti vastusta anna synnytyksessä :) Sen jälkeen sitten taas huippukuntoon.. niinhän sitä luulis :D
 
Muakin pelottaa, kuinka huonoon kuntoon oon päässyt! Ja just synnytystä ajatelleen olis hyvä, jos ei olis ihan rapakunnossa.. :rolleyes: onneksi en sentään ole lihonut tässä raskauden aikanaan, ainoostaan maha kasvanut.

Viime yön nukuin pitkästä aikaa oikeesti hyvin, heräsin vaan kaks kertaa vessaan :) tässä onkin mennyt muutama ilta itkeskellen, kun oon ollut niin väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen. Eilen itkin kun en saanut sukkia illalla jalkaan, mahaan sattui kun yritin nostaa jalkaa ja kumartuminen tuntuu sekin tosi kurjalta.
 
Hohhoijaa taas on nukuttu se alle viis tuntia ja sit heräsin pissahätään. Kävin vessassa ja yritin saada uudestaan unta, no sit rupesi vatsassa vääntämään. Ihanaa ripuli tuli kylään, mut omavika kun kävin eilen hesessä ja mun vatsa ei vaan kestä sellasta rasvasta ruokaa. Pyyhkiessä huomasin myös hieman kirkasta verta nyt pohdin sit että kummasta reiästä se tuli (anteeksi ihana ilmaisu) epäilen että mulla on peräpukamia, jes...ei oo kyllä ummetuksesta ilmestynyt vaan löysästä vatsasta varmaankin johtuu, oon kuitenkin kärsinyt siitä koko raskausajan. En oo ikinä ennen kärsinyt pukamista mutta kai nekin pitää nyt kokea, niinkuin kaikki muutkin säryt ja vaivat mitä voi vaan raskauteen liittyä.
 
Nannai1 Kirkas veri useimmiten on aina peräaukolta. (tumma veri syvemmältä peräsuolesta). Kirkas veri limassa tai limainen veri taas emättimestä. Itselläni taas on ollut viime päivät mielettömän kova uloste ja aina myös tullut pyyhkiessä verta. Mutta kyllä löysä uloste ns.syövyttää peräaukkoa verille, jos on jatkuvaa. Ei siis välttämättä ole peräpukamia. Peräpukamat toki ovat joillain raskaudenriesa, mutta niiden tuloon vaikuttaa paljolti perintögeenit. Onko suvussa siis taipumusta peräpukamille ja suonikohjuille... Itselläni ei peräpukamia ole, mutta niitä paljon hoitaneella voin sanoa, että ovat todella kivuliaat varsinkin istuessa ja ulostaessa. Ne voi myös ihan tunnustelemalla todeta.
 
Elämäni kamalin kauppareissu takana! Tosiaan pari päivää supistellut, mutta enemmän illalla. Tänään sitten olo ollut todella ikävä koko päivän. Tietysti nukuttuja tuntejakaan ei ole takana, kuin muutama ja masussa sellainen melske koko ajan kohdunsuulle tai tuonne alas, että jo pelkästään ne saavaat kurjan olon aiheutetuksi... Kaupassa oli pakko nojata ostoskärryihin ja kävellä ihan mini mini askelia, koska koko ajan kohdunsuuta nipisteli kipeästi ja tuntui, että pidettävä jalat yhdessä ja jännitettävä paikkoja, ettei vauva tule ulos... Reisiä kihelmöi ja alaselkä särkee. Pakko oli panadolikin ottaa kokeeksi, josko auttaisi. huh huh... :sad010
 
Takaisin
Top