Ruokavaliot / painontarkkailu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vaikeinta oli sokerirasituksessa se, ettei saanut juoda mitään ennen koetta. Join silloin öisinkin vähintään puoli litraa vettä koska koko ajan janotti. Joten mä sain sen litkun juotua helposti, koska mua janotti niin älyttömästi siinä vaiheessa. Mehutiivisteeltähän se maistui... Tällä kertaa mun ei tarvi mennä sokerirasitukseen, joka voisi olla hiukan hankalampi homma, koska nyt se vedenjuontikin tökkii.

Apua, mä nyt vasta tajusin, että mulle on tullut jo +8 kg lisää painoa! Nyt siis rv 23+3.
Ja riippuu sitten miten se painonlisäys lasketaan... nimittäin jos se lasketaan siis mun normaalipainosta, niin se on tuo +8kg. Mutta JOS se lasketaankin siitä painosta, joka oli mun alin paino raskauden aikana (laihduin n. 3-4 kg raskauden alussa), niin sitten mulla on tullut +11 kg lisää painoa! :eek:
Ei mulle kyllä neuvolassa viimeksi taas sanottu asiasta mitään, mikä mua kyllä ihmetyttää.

Jos painoa on tullut tasaisesti niin on vaan hyvä!:) Olisi kyllä mukavaa jos saisi painonousun jotenkin pidettyä 10kilon paikkeilla...siis minulla itselläni! toisella siskolla tuli kaikkien kolmen kanssa yli 20kiloa!:eek:

^ Niin mäkin olin ajatellut, että jos se 10kg tulisi niin se olisi ok, mutta taitaapa jäädä ajatuksen tasolle. Kun en mä nyt tiedä mitä mä sitten alkaisin vähemmän syömään o_O Tai no, olen mä nyt silloin tällöin, ehkä 1-2 kertaa viikossa syönyt herkkuja. Pitää kai ne sitten koittaa vaan vallan jättää pois...

Mulle on tullut vasta kaksi kiloa verrattuna lähtöpainoon (74), ajattelen että olispa tosi kiva saada paino pidettyä alle 80:ssä ja jos tämä kilo kuukaudessa -tahti jatkuu niin se toteutuukin, mutta jos tää painonnousu yhtäkkiä ryöpsähtää, niin sitten mennään yli ja komiasti :D

Täällä mennään nyt (20+1) lähtöpainon (71kg) paikkeilla. Alussa paino tippui noin 4kiloa ja siitä sitten pikkuhiljaa noussut takas lähtöpainoon. Illasta on varmaan kilo lisää verrattuna aamupainoon.
Mulla todettiin tammikuussa krooninen suolistosairaus (crohnin tauti tai colitis ulcerosa) ja sekin varmaan söi painoa. Olin noin 3kk veriripulilla ja mikään ei oikeen pysyny sisällä.
Nyt vointi hyvä!

Mulla alkaa oleen kymppi plakkarissa:)
Vaikka se oliki tavotepaino koko ajalle... Mutta en jaksa stressata! Oon syöny terveellisesti ja liikun paljon. Tietosesti oon pitänyt nyt vähän semmosta massakautta, ku kerta pystyn vielä treenaan kovaa, ni yritän nyt siis vielä maksimoida lihaskasvun ja synnytyksen jälkeen sit aletaan diettaileen. En siis oo varonu hiilareita, vaan nimenomaan lisänny. Osittain painonnousu selittyy silläki, koska jos on pitkään syöny hiilareita varoen (en todellakaan ole mikään karppaaja!!!), ni sit ku hiilareita lisää ruokavalioon, ni keho varastoi niitä. Ja herkkuja oon myös syöny (myönnän, että vähän liianki usein), mutta pyrin olemaan potematta huonoa omaatuntoa. Osin paino selittyy myös turvotuksella. esim sormus ei tahdo enää liikkua, vaikka on ollut ennen raskautta selkeesti iso.
Paino tänä aamuna siis 72.7 ja lähtöpaino 63.

Mulla ei mahtunut eilen TAKAPUOLESTA yhden housut jalkaan, joiden kuvittelin olevan sellaiset, että voisin raskausaikanakin pitää, kun vyötäröltä ovat niin suuret, ja siis matala vyötärö. alas lantiolle vain ulottuu. Mutta tosiaan, olikin sitten takapuolen kohdalta pienet... syksyllä olen viimeksi kyseisiä housuja pitänyt. Että ei mulla olekaan ihan kaikki paino tullut tuonne vatsaan ja rintoihin... o_O Toki turvotusta mulla myös on paljon, jalat on kyllä sellaiset halot että nilkoista ei voi puhuakaan :grin

Joo tosiaan, TISSIT! Varmaan vähintään 1,5kg tullu pelkästään tisseihin. Tänään taas niitä vahtasin, ku oli avonainen toppi kotona päällä, ni ihan jäätävän kokoset daisarit, niinku oisin silarit ottanu:p Ukko on kans huomauttanu moneen kertaan, että taas on rouvalla tissit kasvanu!
Salilla kerää kans katseita. Tähän asti aattelin, että se on tää maha(pääosin varmaan onki), mutta ne tisssitki on aika esillä treenatessa, ku treeniliivit on jo hiukka ahtaat, että oikein korostaa..pitäs oikeesti saada revittyä ittensä liivi ja treeniliivi ostoksille.

Stardust, juu, mulla kanssa tissit kasvaneet nyt kahdella kuppikoolla odotuksen aikana, joten eiköhän niissäkin sitä painoa ole vähäsen :p
Oli siis pienet ennen, normaalisti B-kuppi, nyt siis D-kuppi, ihan perus siis. Mutta mulle ne on isot! :grin Ja mies tykkää... :wink

Joooooo sama täällä, mieskin sanonut että ovat vähän kasvaneet, minusta ei todellakaan hyvä juttu kun lähtötilannekin oli F-kuppi :confused: liika nyt vaan on liikaa jopa tässä kohtaa :grin

Mä olen Miu sun kans samoilla lähtöviivoilla.. G-kuppikoko oli odotuksen alkaessa ja aika noloa se oli nyt mennä ostaman H-kupin liivejä. Rupee jo vähän ahistamaan ja niskoja särkemään. Ja yöt on ihania kun herää siihen että makaa jotenkin toisen rinnan päällä. Vihloo aika mojovasti!!!
Mulla paino noussu 7kiloa. En ota mitään stressiä, oon tosi turvoksissa jo nyt ja ruoka maistuu. Laihdutan sitten joskus. :)

Mulla ei ole paino noussut vielä ollenkaan, tämä kyllä yksi maailman ihmeistä!
Rinnat ovat ehkä tosi vähän turvoksissa,mutta lähinnä nännit ja nännipihat ovat muuttunet tummiksi.
Olen odottanut b-c kuppisena,että kasvua tapahtuisi lähinnä rinnoissa,mutta keskivartaloon on tähän mennessä tuo kasvu osunut :D.
Toivottavasti sitten,kun maito nousee,niin viimeistään alkaisi kasvamaan, mutta tod. näk. saan kaksi tyhjää roikkuvaa lapasta imetyksen jälkeen--eli back to square one! :D:D:D

En oo näköjään tännekään mittään kirjotellu vaikka seuraamassa oon välillä juttusia käyny :)

Mie tuossa justiisa miehelle sanoin, et monen monta kertaa ollu mielessä, et pitäiskö oikeesti ruveta tarkkailemaan mitä ja millon suuhunsa laittaa, mutkun en vaan osaa.
Tarkoitan siis, et koen et oon syöny aina ihan normaalisti ja painokin ollu suht kohillaan. Ennen raskautta tosin LIIAN VÄHÄN. Olin siis 164cm/51kg :sad001
Mutkun söin kun hevonen niin menikö sitten kaikki tuonne työelämään.. mää tiiä.

Nyt on viikkoja 23+5 ja painoa 61,5kg :grin jei! Ekan raskauden aikaan sain kiloja reilu 20, mut siinäpä ne kerkis reilun kolmen vuoden aikaan kaikki tosiaan häviämään..
Oonko turhamainen kun tulee mietittyä, et saako näitä nyt tulevia karisemaan sit pois... :rolleyes: En tosin missään nimessä niin hoikaks enää kaipaa mitä olin, mutta...

Mulla suunnitelmissa alottaa kunnon treenit sitten,kun olen palautunut ja olen salikykyinen. alotan ensin treeni ruokavaliolla ja kevyellä liikunnalla ja sitten palautumisen ja jaksamisen myötä siirryn salille rääkkäämään itseäni.Vaikka painoa ei olekkaan vielä tullut ja toivon,että ei tulisikaan kauheemmin,niin haluan itseni tikkiin kuntoon a.s.a.p!
Vauvan kanssa sitten mennään vauva uintiin ja vauva jumppaan,ja mahdollisuuksien mukaan treenailen itse kotona taikka salilla. Josko saisi ittesä parempaan kuntoon vielä,kun silloin raskauden alussa,jolloin takana oli elämänmuutos projekti ruokavalioineen ja treeneineen. Muutostyö jatkukoon heinäkuun jälkeen!

Mä kävin alkuun kotona kerran viikossa vaa-alla, aina tiistaisin aamulla, jotta on oikeasti vertailukelpoisia painoarvoja. Nyt en ole enää kuukauteen kotona vaa-alla käynyt, ahdistaa...

Meidän suvussa raskaus on ns. parasta aikaa painon suhteen eli ei tule lisäkiloja :) nyt oli painolaskenut kilon verran lähtöpainosta, mutta ennemminkin siitä kehuttiin eikä oltu huolissaan.

Mulla ei ainakaan ole mitään vaaraa painonlaskusta, päinvastoin. Kiloja oli jo ennen raskaaksi tulemista liiaksi, kiitos lääkkeiden. Ja heti kun plussasin niin eikös niitä nesteitä ruvennut kertymään ja ruokahalu oli kuin hevosella ja tuntui että jos sitä ruokaa ei saanut niin kuoli siihen paikkaano_O kiloja tullut nyt n.11kg ja loppua ei näy. Mä niin pelkään että lihon yli 20kg ja siltä se näyttääkin. Muutenkaan pää pysy mukana tässä jutussa. Kohta en varmaan mahdu ovista ja sängystäkin pitää nostaa vinssillä :grin Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tullut liikaa niitä kiloja vielä kun neuvolasta ei ole saarnaa tullut..

sitten kun näette tv:ssä "nainen vietiin synnyttämään leveäkuljetusrekalla", se olen sitten minä! :p

Koitan kyllä parhaani mukaan katsoa mitä suuhun laitan, mutta en pidä itseäni niin kurissa kun haluan tästä nauttiakin. Ja meillä kun on vaarana että ainokaiseksi jää.. :sad001

Takaisin