Ruokavaliot / painontarkkailu

^ Mä en ole kyllä huomannut mitään muutosta mun syömisessä tai mieliteoissa... harmi.
 
Mulla on nyt viime päivinä ollu ihan kyltymätön nälkä. Voin syödä isoja annoksia ja usein ja silti voisinvielä ottaa lisää. En tiiä onko joku kasvuspurtti menossa vai onko syy todennäkösempi eli päivät ollu vaan niin täynnä touhua. Vaikka salilla en oo nyt reiluun viikkoon jaksanu käydä, ni pihalla tulee liikuttua ihan tarpeeksi. Eilenki oltiin semmoset 8tuntia pihalla töissä:kannoin kiviä, maalasin terassikalusteita, asensin pihakiviä.. Sit lähettiin vielä käymään bauhausissa ja prismassa. Puoli kasilta tehtiin ilta ja kyllähän olin väsyny! Ja alaselkä ja lonkat ihan hemmetin kipeet.. Onneksi sain silti nukuttua ihan sikeästi. Yleensä tahtoo olla, varsinki salitreenien kans tullu semmonen, että jos liian rankka treeni/päivä, ni yö menee sit pyöriessä ja tuskaillessa eikä pikkunenkaan taho rauhottua millään.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on nyt joku päinvastanen vaihe, ei tunnu olevan nälkä missään vaiheessa ja ihan pieni ruokamäärä riittää (normaalisti oon syöny yleensä aina liian isoja annoksia). Sitte jos vielä on paljo puuhaa kotona, ni saattaa unohtaa koko syömisen, ja joutuu väkisin lopettaan hommansa ja meneen syömään vaikkei yhtää tekis mieli o_O
 
Mulla on kanssa koko aika karmee nälkä, ja makeeta voisin vetää koko aika! Argh mua niin ärsyttää et jos tässä käy niin ku esikoista odottaessa, loppu raskaudessa taas paino nousee eniten!!! :mad: oon ollu niin ylpee itestäni ku paino noussu alle 3kg koko raskausaikana... Edellisestä tuli vähä reilu 10kg ja nyt tavotteena 7kg, ei taida onnistua jos tää mässäily jatkuu loppuu asti tämmösenä :sad001
 
Täällä mennään RV30+4 ja painoa tullu +5kg. Pysyny samana jo yli kuukauden. Herkkuja tekee mieli, vaniljajäätelö ehdoton suosikki! Ja annan itselleni kyllä oikeuden syödä sitä kun siltä tuntuu. Vaikeinta tässä on syödä säännöllisesti, oli ongelmana jo ennen raskauttakin.Radi löytyy, paastoarvo oli koholla. Arvot koko ajan tarkkailessa hyviä! :) Ensiviikolla kokoarviota mutta keskikäyrillä mennään. Laskettuaika 27.7 ja ekaa odotellaan! :Heartred
 
Mie oon huomannu kans et syöminen nyt vähentyny, liekkö johtuu sit kuumista ilmoista vai mistä mutta just jos jonkui banaanin esim syö ni tuun siintä jo iha täytee ja ähkyks et ei kyl ees pystyis syömää isoja annoksia. Tosi epäsäännöllisesti sen takia tullu syötyy ja saattaa mennä et eka kerra huomaa syövänsä jotaki vasta iltapäivän tienoilla ku ei vaa oo nälkä ja unohtaa sen takia syödä, jäätelö on kyl sellanen et sil voisin nyt elää ja syyä jäätelöä aamusta iltaa!
 
mulle ei edelleenkään maistu karkki, suklaa, sipsit yms herkut. jäätelöä oon näillä helteillä vetänyt ja limu!! siitä on tullut mulle joku "himo". palma-limpparia menee kyllä. :sad001 painoa on tullut se 9kg vaikka ekat 4kk meni yrjöten kaiken mitä alas sai. esikoista oottaessa oli sama juttu ja kiloja tuli 12 jotka jäi synnärille melkein kaikki. jälkitarkastuksessa oli jo sama paino ku ennen raskautta.

ruokaa syön kyllä reippaita annoksia tosin nyt viime päivät mennyt tosi pienillä annoksilla ja useasti päivässä. tuntuu just että banaanin jälkeen on ihan ähkyssä.. sitten parin tunnin päästä pari voileipää ja sama juttu. tänään oon vetänyt uusia pottuja 2kpl sellasta pientä ja voita, parin kalapalan kanssa päivällä ja nyt äskö vedin kipon salaattia. lisänä hedelmiä pitkin päivää.. ja yks mehujää :)

hedelmiä menee ihan hirveesti. persikoita, appelsiineja, omenaa, vesimelonia, hunaja/verkkomelonia, viinirypäleitä....
niitä oonkin aika monesti hakemassa päivässä jääkaapista....... ihania kylmänä näillä keleillä :p
en jaksa ressata kyllä painoasiaa. syön niin monipuolisesti ja terveellisesti ja tiijän itte että en herkuttele niin ei oo huonoaomatuntoa syömisestä.
 
Hyvin toi paino seilaa riippuen siitä, miten suolaista syönyt edellisenä päivänä - ja varmaan viimeviikon lämpöaallolla oli vaikutusta. Viime viikon aamupunnituksessa +1kg sitä edeltävään viikkoon, nyt -700g edelliseen viikkoon... Eli kahdessa viikossa yhteensä +300g
 
Mulla on taas ihan päinvastanen ku hulilla. Kaikki herkut menee, mutta oikeeta ruokaa ei tee mieli yhtään.. oikeestaan ei tee oikein niitä herkkujakaan mieli (paitsi jätskiä).. on vähän huono omatunto, ku vaikka radia ei oiskaan todettu, ni silti se ylimääränen sokeri kasvattaa vauvaa. Ja itellä on tietenki huono ja vetämätön olo ja mahaki toimii huonosti, ku ei syö kunnolla. Tähän kyllä vaikuttaa nyt seki, että oon pari päivää ollu ihan yksin kotona eikä oo ollu muita ruokittavia, ni se on kumma miten sitä ei viitti alkaa tekee pelkästään itelle ruokaa...

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
^ mul menee usein toisinpäin, eli jos oon sen pari päivää yksin kotona eikä muita ruokittavia, ni sitte oikein panostan siihen ruokaan ja teen/kokeilen kaikkea erikoista - sellasta mitä ei muille vois tehä kun ne ei söis :wink
 
No niimpä! Sitä just tässä aloin mietiinki, että ku sais tehä omia herkkuruokia, mitkä ei perheelle kelpaa, ni hirvee laiskotus.. ehkä vois ottaa itteä niskasta kiinni ja tehä jotain hyvää lounaaksi.. vaikka katkarapumuhennosta salaattipedillä, ai vitsit =P

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Stardust toi katkarapujuttu kuulosti hyvältä, jos viitit niin jaatko ohjetta? :grin

Mulla taas viime viikon helle vei painoo pois, kun ei tehny lämpimällä ilmalla mieli mitään juurikaan syödä, vedin sit salaattia, tomaattia ja kurkkua ja leipää, joten paino lähti sit laskuun. No enpä valita koska kuitenkin loppu ajan turvotukset tiedän, että on ihan hirveet, ja kuitenkin kun tuo vararengaskin on tuossa vyötäröllä jo valmiiksi, niin mielelläni pitäsin tuon suunnan että tippuis vaan tuo paino, olispa sit helpompi synnytyksenkin jälkeen tsempata itteesä saamaan painoo pois.
 
Se on helppo ohje! Paahdetaan pannulla tilkassa öljyä valkosipulia ja chiliä (ite laitan suunnileen pari valkosipulik kynttä ja puolikkaan tuoreen chilin). Lisätään katkaravut n.200-300g(ilman lientä) ihan siksi aikaa, että kuumuvat. Sit tilkka vettä tai sitä lientä nesteeksi ja kaadetaan salaattipedille. (Parhaiten toimii oikein rouskuvat salaatit). Halutessaan voi lisätä ananasta (joko pannulle tai raakana salaatin sekaan) ni tasapainottaa kivasti tulisuutta. Menee ihan kiinalaisesta ja on kevyttä ja täyttävää! Tää ohje siis yksi annos.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitti ohjeesta, kokeilin eilen ja hyvää oli! Laitoin vielä lisäksi tohon pannulle tollasta apetinan toscana tuorejuustoa ja mieskin tykkäs, meinas syyä munkin annoksen( yleensä ei hirveesti salaattia syö, mut toi kyllä kelpas sillekkin, joten varmaan meillä jatkossa tulee tätä olemaan :grin)
 
Mullakin helle vei ruokahalua pois ja söin lähinnä hedelmiä ja marjoja, leipää ja join paljon mehua ja vettä. Tosin herkuttelin myös jäätelöllä :grin Paino ei laskenu kuitenkaan, vaan on pysyny nyt pari viikkoa paikoillaan, mikä on kiva :) Mä oonkin miettiny, että ei tarttis enää paljon painon nousta ku on nyt melkein 10 kg tullut ja on tässä vielä reilu kuukaus jäljellä...
 
Mun loppuajan ruokavalio koostuu varmaan aika pitkälti raejuusto, kurkku ja tomaatti, paljoo muuta uskalla syödä kun tuntuu taas sokerit kohoilevan, ja no eipä tartte ainakaan pelätä että kiloja karttuis tolla ruokavaliolla, nyt siis aamupaino ollu +2kg lähtöpainosta, ja eipä tartte nousta tuosta yhtään enää( Sais mieluummin vaikka laskea)
 
Takaisin
Top