Ruokahimot

Mun sama ruokahimo on edelleen ne mandariinit :D Siis oon syöny niitä ihan sikana tän raskauden aikana!
Mun äiti sano et se on ihan varma, että tulee tyttö, koska sillon ku se odotti mua se söi taas kauheesti appelsiinejä :D

siis, että alkuraskaudesta teki mieli ainoastaan rasvaista ruokaa ja nyt tekee mieli vaan suklaata ja leipoa kaikkea ihanaa:shifty: voihan raskaus, sanon minälaughing7

Varsinkin alussa olisin voinut syödä pelkästään kaikkea hiilaripitoista, kuten pastaa, riisiä, vaaleaa leipää, roskaruokaa, suklaata... Suklaa on kyllä edelleen aika paha mieliteko, sitä vastaan taistelen :finger: Ja maksamakkaraa tietysti, juuri nyt kun sitä ei saa :hungry: Maksalaatikkoakin voisin syödä oikein hyvällä ruokahalulla.

Ruokahimoista on ollu juttua mutta entä ällötykset? Mulla teki koko alkuraskauden ajan pahaa pähkinät. Nyt pystyny taas pikkuhiljaa alkaa niitäki maisteleen taas.

Ällötys: kana, ei oo mennyt alas moneen viikkoon niin en enää edes yritä :shifty:

Himot: satsumat, jääkaappikylmä suklaa, kiivit, sushi (yhyy) :)

Syön muutenkin nyt kuin hevonen, eilen flunssasta huolimatta, jolloin yleensä menee ruokahalu, oli pakko syödä vähintään kahden tunnin välein kun tuli kiljuva nälkä.

ällötykset: meni monta kuukautta, etten voinu ajatellakkaan syöväni salaattia :O siis salaatin lehtiä missään muodossa, muuten kyllä vihannekset oli ok. Myös kahvin juontiin tuli pitkä paussi.

Kana ei uppoa,ei oikeastaan ällötä,mutta en vaan voi kuvitella syöväni sitä.
Himoitsen graavilohta enemmän kuin aikasemmin,mut jääköön kuitenkin tekemättä ja syömättä. Satsumia on pakko syödä päivittäin ja mango-appelsiinijugurttia :)

Salmiakki86: mä olen aivan koukussa Arlan luonto + mangojogurttiin! se unohtuikin listalta. En oo ennen syönyt juurikaan makujogurtteja mutta nyt menee purkki viikossa, vähintään.

Minä tein rasvattomasta luonnonjogurtista ja persikkasoseesta oman sekoituksen. Ei ole liian makea. Soseita löytyi maitotölkin näköisessä pienessä tölkissä. Pieni pyöreä moniviljanäkkäri, mandariinit ja omenat on olleet aika pop viime aikoina. Normaalisti ei tee mieli ainakaan omenaa. Karkit on välillä ällöttäneet, leffaankin otin sellasen prinkkutuubin, suolaista siis menis herkkuna, mutta sitten turvottaa...

Alkuun teki vain mieli superhapanta, ajatus suklaasta tai karkista ällötti. Luonnonjugurtti ja itse poimimat puolukat olivat parasta. Nyt kun puolukoita ei enää metsästä niin vain haeta on suosikeiksi muodostunut kiivit ja granny smith happamat vihreät omenat. Jostain syystä kaurapuurokin maistuu. Sushia ja sashimia tekisi kovasti mieli ja oon välillä sortunut kasvisversioihin, vaikka eivät ihan oikeita vastaakaan (ei kai se merileväkään harvakseltaan pieninä määrinä voi haitata). Valitettvasti suklaahimot ovat palanneet, eli nyt vaan sitä mielenlujuutta harjoittamaan...

Mullaki hapan kausi menossa jo toista kuukautta! Pistin imellyspuolukkapuuron leivinuuniin kun päivällä lämmitin.. Oikein kuola valuu, kun aatteleekin! Harmi vaan kun aikaa valmistuminen vaatii.. :-D

Oihh.. Ruisjauhoja, vettä, puolukoita ja vähän sokeria. Uunissa sitten saa muhia... Nami..

Lappapuuro eli miten muualla vispipuurona tunnetaan on paljon nopeampi. Eikä toki närästä niin paljon. :-D

Mulla on ihan alusta asti tehny paljon mieli hapankorppua, johon päälle voita ja juustoa! :joyful:
Aamupalana parasta herkkua on ite tehty raikas smoothie, tai ihan vaan kylmät hedelmät.. Ja rapea leipä. Nam. :wideyed:
Ihan ensimmäisinä viikkoina, sanoisinko 10. viikkoon asti, en voinut sietää porkkanoita missään muodossa. Mutta nyt porkkanat menee hyvin alas siinä missä muutkin vihannekset! :) Ainoat ällötykset mitä on säilynyt raskauden alusta saakka, on mm. purjo, korianteri, happamat/väkevät maitotuotteet, sekä savun maku kaikessa esim. bbq-kastike.. Hyyyy :depressed: :grin

Takaisin