Ristiäiset/nimiäiset

Meille tulee vieraita ulkomailtakin ja heidän tarvii tietää ajoissa että voivat varata vapaata töistä ja lentolippuja. :)

Meille tulee vieraita ulkomailtakin ja heidän tarvii tietää ajoissa että voivat varata vapaata töistä ja lentolippuja. :)

Sama täällä. Paitsi että nyt ollaan vissiin siirtämässä viikolla ristiäisiä... paree tän mukulan olla menemättä maaliskuun puolelle ainakaa kovin paljoa, voi tulla tiukat ristiäiset muuten kun mama on vielä toipumassa synnytyskoomasta... :D

Mä olisin halunnut ristiäiset maaliskuun alkuun jo mutta just ulkomaan vieraiden takia jouduttiin lykkäämään ja sit tulee pääsiäinen väliin vielä niin jouduttiin ottamaan 19.4. No, onpahan aikaa saada kaikki asiat kuntoon.

Siis tää ei voi olla totta!!! Miehen sisko, jonka takia ristiäisiä lykättiin huhtikuulle, laitto tekstarin just ja kysyi että niin mikä päivä ne ristiäiset nyt olikaan... &@#%$¥ Siis OIKEESTI?!? Mä ilmotin ekan kerran päivämäärän hänelle ELOKUUSSA ja joulukuussa uudestaan ja tammikuun alussa väitti ettei ole saanut tietää päivämäärää ja että maaliskuun alku tulee liian nopeesti ja siks lykättiin huhtikuulle. Puhuttiin facetimen välityksellä ja laiton vielä tekstarina päivämäärän ja nyt hän ei kuitenkaan muista sitä! Jos nyt yrittää vielä muuttaa päivää se EI ONNISTU! Sit pyydetään joku toinen sylikummiksi! Että voi ottaa päähän. Onneks mies on mun kanssa samoilla linjoilla eikä suostu muuttamaan päivää enää. Grrrrrr!!!

Mies kutsuu välillä siskoaan "little miss pissy pants"! On tottunut siihen et muut tekee niin kuin hän haluaa, pikkudiiva... Mutta enimmäkseen aivan ihana ihminen ja jos asuis lähempänä oltais varmaan tosi läheisiä. Hän on useasti sanonut mulle että olen se isosisko mitä hänellä ei koskaan ollut (hänellä on 3 isoveljeä). Mutta joskus menee tosiaan hermot!

Mua niin alkoi Janna naurattamaan tuo littlemisspissypants!

Tsemiä että saisitte päivät natsaamaan ja tädin paikalle oikeana päivänä :)

Muokattu viimeksi:
Mä taidan jättää postimerkkien hamstraamiset tälläkertaa väliin, kun millos se oli kun viimeksi hinnat bousi...no meillä on niitäkin merkjejä vielä käyttämättä :D

Nyt on alettu jo suunnittelemaan ristiäiskutsuja, mutta kummien valinta aiheuttaa päänvaivaa! Mies ei jaksa oikeen olla kiinnostunut kummien valinnasta, mutta mulle se on tärkeä asia..

Haluaisin ainakin veljeni lapseni kummiksi, mutta hän ei kuulu kirkkoon. Ajattelin että pyytäisin hänen naisystäväänsä viralliseksi kummiksi, niin että he ovat sitten ns. yhdessä kummeja. Mutta he eivät ole olleet yhdessä kovin kauaa, mitä jos he eroavat ja sitten tämä ex-nainen onkin lapseni kummi....?

Newi, toi on joo ongelma... Tosin yhtä hyvihän voi avioparikin erota, niin kävi meidän esikoisen kahden kummin kanssa ja nyt kumpikaan ei pidä yhteyttä meidän poikaan. :( Voisit kysellä tältä mieheltä mitä mieltä hän on, tuntuuko suhde niin vahvalta että voi tyttöystävän pyytää kummiksi. Ja kirkkoon kuuluvia kummeja pitäis olla kaksi niin tarviitte jonkun vielä lisäksi. Meille oli heti selvää ketkä haluttiin kummeiksi mutta ongelmana on että vain yksi heistä kelpuutetaan kirkkoon kuuluvaksi kummiksi. Yks on nyt sit lupautunut liittyä kirkkoon joksikin ajaksi että hänet kelpuutetaan. :)

Juu pitääpä udella veljeltä :) Ja toinen kummi tulee luultavastikin miehen sisaruksista :)

Ja kirkkoon kuuluvia kummeja pitäis olla kaksi niin tarviitte jonkun vielä lisäksi. Meille oli heti selvää ketkä haluttiin kummeiksi mutta ongelmana on että vain yksi heistä kelpuutetaan kirkkoon kuuluvaksi kummiksi. Yks on nyt sit lupautunut liittyä kirkkoon joksikin ajaksi että hänet kelpuutetaan. :)

Ei tarvi nykyään olla enää kun yksi kirkkoon kuuluva ja konfirmoitu kummi (ei siis riitä että liittyy vaan hetkeksi jos ei ole rippikoulua koskaan käynyt), nykysäännöksien mukaan poikkeuslupaa saa hakea jotta riittä yksi kummi, ja mulle ainakin meidän seurakunnan kirkkoherra sanoi että ne poikkeusluvat hyväksytään kyllä varmasti koska ilmeisesti se anotaan juurikin siltä kirkkoherralta. Tätä yhden kummin riittävyyttä ei vaan mainosteta missään.

Elya, tuota en tiennyt että yksikin riittäisi! Meillä siis kaksi on rippikoulun käyneitä ja erosivat kirkosta vasta n vuosi sitten niin ei olis mikään iso homma heidän liittyä muutamaks kuukaudeksi. Neljäs kummi on kans rajatapaus, rippikoulun käynyt ja kirkkoon kuuluva mutta Englannissa! Hänestä pappi ei ollut aivan varma lasketaanko hänet kirkkoon kuuluvaksi vai ei...

Takaisin