Ristiäiset/nimiäiset

Mä olen jo varannut papin (tosin pitää nyt sit hänellekin ilmoittaa uus päivämäärä) kun halusin määrätyn papin toisesta seurakunnasta. Mutta etenkin jos papilla ei ole väliä sillä ei ole mikään kiire.

Olettepas te jo pitkällä. Itse en ole vielä tehnyt yhtään mitään ristiäisten eteen, enkä aio tehdäkään, ennen kuin käärö on sylissä. Papin ja tilojen varaus onnistuu hetkessä, kutsuiksi saa kelvata ihan valmiit kaupan kutsut ja tarjoiltavat tehdään pääosin itse. Ehkä jos kakun tilaan, niin senkin ehtii hyvin sitten myöhemmin.

Mörriä kompaten, mä en jotenkin edes uskalla lähtee suunnittelu linjalle ennen ku näkee et ristiäiset tarvitaan. Mä oon aikasemmin varannu papin tyyliin kotiutumisesta viikon sisällä. Meillä on tietty pappi ku halutaan ja päiväkin on vähän auki sen myötä mite hälle sit sopii.. Tosin tällä kertaa taidetaan hyväks käyttää hiihtolomaa joten viikonloput rajaantuu kahteen..

Mulla menee huhtikuulle, että tämän faari kotiutuu talvipaikastaan Thaimaasta. Taitaa jäädä melko viimetinkaan muutenkin päivän päätös, kun mun veljen la on 29.3. 200 km päässä, että millon ovat reissukunnossa. Tai sit en välitä niistä, kostoksi, kun ite varasivat maistraatin 17.2. ja mun la on 13. :D

Mäkin oon varannut papin ja kappelin jo! :D Mut siinä tulee just heti sen jälkeen pääsiäisviikko ni aattelin pelata varman päälle kun halusin tietyn paikan ja tietyn papin, ja sit toisaalta vain yks viikonloppu sopi järkevästi (yks kummeista tulee Saksasta) :)

Mä aloin yks päivä puhuu miehelle ristiäisistä ni se katto mua vähä vinoon :wacky: Meinas et on liian aikasta vielä suunnitella o_O Sen harteille jos jättäisin tonki homman ni se alkais suunnittelee vasta edellisellä viikolla, jos sillonkaa :shifty:
Jotain suunnitelmia oon itekki jo tehny. Kotona pidetään, mut päivää ei oo päätetty. Meillä alkaa kunnollinen suunnittelu varmaan sit ku on kotiuduttu :)

Meillä mies on ollut ihan mukana ristiäisten suunnittelussa ja ymmärtänyt hyvin miks pitää suunnitella hyvissä ajoin mutta tänään aamulla kun näytin hahmotelmaa ristiäisten kiitoskortista niin se tais olla jo hänellekin liikaa... Katto mua vähän vinoon. :D

Siis pitääkö ristiäisistäki lähettää kiitoskortit? Ei me olla ainakaa ikinä mitää saatu sellasia edes kummeina :eek:

Joskus noi miesten suhtautumiset tollasiin asioihin kuten Suunnitteluun ja Valmistautumiseen on niin tökeröitä, että musta tuntuu että olis helpompaa jos naiset tekis vaan lapsia keskenään. Meillä ukkeli vaihto huonetta ja puheenaihetta samantien ku kysyin siltä keitä se haluaa yleensäkään kutsua. Kai se kelaa, että piisaa jos vaikka ihan tekstarin lähettää edellisenä päivänä...

Meidän suvussa ei oo ollu tapana laittaa kiitoskorttia ristiäisistä. Tuskin miehenkään. Pitää kysyä. Mut jotenkin tuntuu, että suhtautuminen on vähän samaa ku Mashnun ja Pikku_Myyn miehillä, ainakin vielä tässä vaiheessa...

Me ei olla kyllä laitettu tikkuakaan ristiin vielä ristiäisten takia. Vähän ollaan kummiasioita mietitty ja et pidetäänkö juhlat kotona, mut siinäpä se. Ei siis oikeastaan olla päätetty mitään! Mut rennosti suhtauduttiin toissa kesänä meidän hääjärjestelyihinkin (tehtiin lämmintä ruokaa lukuunottamatta kaikki ite) ja kaikki meni aivan nappiin. Joten ei mitään paniikkia.

Mä rakastan askartelua ja eri juhlien suunnittelua! Kaikissa juhlissa pitää mulla olla aina joku teema. :) Esim tyttären 13v synttäreitä suunniteltiin viime syksynä 2kk! :D Talon miesväki on jo niin tottuneita etteivät edes yritä protestoida! :D
Eilinen idea ehkä kuvastaa miten pikkutarkka olen suunnitelmissa: löysin vinkin miten voi itse tehdä muotoiltuja ja värjättyjä sokeripaloja kahviin! Nyt pähkäilen tekiskö sydämen vai jalan muotoisia ja antaako olla valkoisia vai värjäiskö hempeen vaaleenpunaisiks... :D

Voi olla, että on just jotain varovaisuuttakin tuossa taustalla, ettei uskalla niin pitkälle suunnitella vaikka eihän se kaukainen tapahtuma toki ole :) En mäkään oo mitään sänkyä pedannu, mut siis eihän se oo ku lakana heittää petiin, niin ei mee kyllä pitkään siinä "operaatiossa"...

Mut tykkään kyllä askartelusta ja leipomisesta, joten uskon että tulee niihin panostettua, mutta hankala kyllä etukäteen oikeastaan oikein mitään tehdä, kun ei oo ees tietoo tuleeko tytsy vai poitsu, niin värimaailmakin on hieman kysymysmerkki. Oli miten oli, kivat kekkerit varmasti tulee :)

Takaisin