Kastejuhlan ideointi käynnissä, hiukan harmittaa että parhaat ystävät joita kummiksi ajateltiin eivät kuulu kirkkoon/edustavat eri uskontoa kuin kristinusko kun luin että kastejuhlan kummien oltava kristittyjä. Sovittiin kuitenkin että epävirallisesti nimettyjä kummeja voivat olla (ja kuulemma kastetilaisuuden jälkeen virallisia kummeja voi nimetä 2 kpl eli jos kristinusko joskus yllättäen tulisi heille valinnaksi olisivat sen jälkeen virallisia kummeja). No tärkeintä että ovat halukkaita olemaan osa pienokaisen elämää :)
Meillä kanssa selvisi, että yksi kolmesta kummista ei kuulukaan kirkkoon. Mutta ei haittaa, kun kaksi kirkkoon kuuluvaa on kuitenkin. Kolmas saa sitten olla epävirallinen kummi. Mietittiin jo miehen kanssa, että pitää laatia hänellekin kummitodistus :)
Vaikka en vielä liikaa haluakaan ristiäisiä suunnitella ennen kuin vauva on sylissä, niin kutsut tein jo puolivalmiiksi (tekstit tietysti puuttuu vielä). Ajattelin, että nyt on helpompi väkertää kuin vauvan kanssa. Näistä tuli aika söpöjä ainakin omasta mielestäni :)
Tässä meidän kutsukortit (peitin nimet ja yhteystiedot lapulla) ja alkua kiitoskortille (siihen tulee keskelle kuva vauvasta ristiäisistä ja nimi alle):
Niin no, se nimi tosiaan puuttuu vielä meiltäkin sen vauvan lisäksi Mutta nyt on ainakin tehty se osuus, joka vois olla aika hankala toteuttaa vauva kainalossa, jos vaikka sattuu tulemaan sylissä viihtyvä tyyppi.
Noi jalanjäljet on Janna ihania! Mä niitä ihastelin jo aiemmin :)
Oisko porukalla täällä hyviä runo ideoita noihin kastajais/nimiäiskutsukortteihin? :) Itse yritin etsiä eilen netistä jotain kivaa...Muutama hyvä tuli vastaan mutta aattelin, jos täällä on jollain parempia runo ehdotuksia :)
Maarit, aloitin täällä jonkin aikaa sitten ketjun vauvarunoista. Sinne tuli ainakin muutama kaunis, kannattaa käydä tsekkaamassa jos se ketju vielä löytyy.
Me ollaan pyydetty 4. Nyt sit tän loppuraskauden myötä selvis, etten enää kolmatta raskautta kestä ni haluttais ihan hirmuisesti pyytää yhtä ystäväpariskuntaa myös, jota ollaan säästelty mahdolliselle kolmannelle lapselle.
Nyt on sit sisäinen taistelu menos siitä, et onko 6 kummia jo liikaa.
Ei lapsella ole koskaan liikaa läheisiä ihmisiä :)
Jotkut toisethan saattaa vieraantua tai muuta, kun ei koskaan tiedä, miten elämä heittelee.
Mulla on kuusi eikä se ole koskaan tuntunut liialta :)