Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jep, mielummin itsekin annan hyödyllisiä lahjoja kuin jotain humpuukia, etenkin jos rahalle on tosissaan tarvetta! :)

Mä kans kannatan sitä että rahalahjan ollessa kyseessä kerrottais mihin tarkotukseen raha menee. Eli laittaisin maininnan vaikka niistä vaunuista :)

Mä pyysin miestä ilmoittamaan kaikille kyselijöille, että vaippoja saa tuoda. Niitä kuluu, joten eivät jää nurkkiin pyörimään.

Pitää tässä alkaa ostoslistan laadintaan. Kemut on keskiviikkona ja tarjoilujen suunnittelu vielä vähän vaiheessa.

Onko tökeröä jättää ristiäisistä pois The kakku? Eli siis kerma/sokerimassakakku, jonka ainoa tehtävä on toimia katseen naulitsijana. Eihän niitä kukaan oikeesti edes syö? Tekis mieli tehdä vaikka muutama eri makuinen juustokakku korvaavaksi elementiksi, koska niistä ihmiset oikeesti pitävät, mutta silti jokin takaraivossa haraa vastaan.

Eiks ihan missä vaan juhlissa käy juustokakku siinä missä kermahörsellys?

Ainakin mitä oon satuhäitä katellu niin juustokakkuja aika monissa häissäkin näkee. Mä kyllä oikein ootan et pääsen koristelemaan sitä The KermaKakkua, johon tulee marsipaania päälle. Kun oo tehny kakkuja vaan miehen lastenkutsuille ja ne on pitäny tehdä maidottomana. Toki nekin koristeltua on tullut, mut kyl kerma ja kakku mun päänupissa kuuluu yhteen, vaikka ny itteki tätä maidotonta vedän :)

Eilen vietetty ristiäiset hyvin onnistuneesti. Ainut mistä nurisen on sateinen sää ja se, että oisi ollut kiva jos kartanosta ois saanu marja-marenkikakkua mukaan :p.

30 hengen juhlat kirkossa, vauva naureskeli sylikummin sylissä :Heartred. Nuori haltiakummi pyyhki vauvan pään ja luki lasten evankeliumin ja pappi lauloi vauvalle yksin kitarasäestyksellä.

Juhlat jatkuivat kartanolla.

Menu oli seuraavanlainen, alkuun kuoharit ja holiton malja

– tomaatti-mozzarellasalaattia

– päärynä-pinjansiemensalaattia

– ilmakuivattua kinkkua ja meloneita

– paahdettua häränfileetä, paholaisen hilloa

– graavilohicarpaccio

– focaccia leipää

Jälkkärinä mansikkamarenkikakku ja tyrnituorejuustokakkua.

Lahjat olivat ihania mm. koruja, tili ja rahaa (isovanhemmilta), vaatteita, kirjoja, kummilusikka, valokuvakehys ym.

Ihmiset tykkäsivät tytön nimestä :happy093

Ja tohon rahakysymykseen; mä en laittaisi tilinumeroa, mutta jos kysyttäis lahjaa, kertoisin toiveeni suoraan. Itse en veisi mielellään rahaa vaan miellän sen ehkä enempi isovanhempien ja tätien lahjaksi, mut tää on vaan mun mielipide. Mut uskoisin ihmisten ymmärtävän jos kutsussakin on rahapyyntö, esim. vaunut on hyvin kalliita.

Mie mietin sitä, et herättääköhän se miten suurta ihmetystä, jos vaunut on jo hankittu ennen ristiäisiä, mut sitten niihin kuitenkin vielä pyydetään rahaa?
Mut ymmärrän kyllä hyvin jos opiskelijana toivot lahjat rahana :)

No noi vaunut oli vain esimerkki, toki voisi siihen kutsuun laittaa maininnan "vaipparahasta" tai ihan mistä vaan oikeasti hyödyllisestä mihin raha menisi. Kun en mitään tonnin vaunuja kuitenkaan ostanut, niin ei niistäkään hirmuisesti toivottavasti ole enää vuodenvaihteessa maksamatta! :) Mutta siis jos kyseessä olisi ensimmäinen lapsi, niin en tosiaan järjestäisi mitään juhlia, ehkä keittäisin kahvit ja tekisin juustokakun ja kutsuisin paikalle mummot ja papat joita muutenkin nähdään viikoittain, mutta koska esikoisellekin järjestettiin kirkossa ristiäiset ja oli ihan "kunnon" juhlatkin joihin kutsuttiin minun ja miehen suvuista ne joiden kanssa ollaan tekemisissä, niin en halua asettaa toista lasta eriarvoiseen asemaan ja jättää ristiäisiä järjestämättä vaikkei rahaa niiden järjestämiseen todellakaan ole. Niin siksi omassa kierossa mielessäni haluaisin jotenkin "hyötyäkin" ristiäisistä, enkä vain velkaantua niiden vuoksi entistä pahemmin..

Mä oon ettiny kutsukorttiin runoa mut vielä en oo mieluista löytäny! :( ne pitäs vissiin alkaa postittaa, 3.8 pirskeet. Vaikkakin sama ois suullisesti kuttua(kaikki on itseasiassa kututtu jo) mut tahon ne kutsut silti laittaa

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon siinä mielessä hassu, että en halua käyttää vauvan saamia rahoja ristiäisten maksuun (joista tuli kalliit) vaan säästän ne hänelle johonkin, mutta en edes tiedä mihin. Ehkä syöttötuoliin?

Ameeba: Ymmärrän kyllä ja tottakai itsekin haluan mahdolliset rahat käyttää vauvan hankintoihin :) Esikoisen saamat rahat vietiin pankkiin hänen säästötililleen, mutta kun rahatilanne radikaalisti muuttuu niin en voi jatkaa samaan malliin kaikkien asioiden suhteen toisen kanssa vaikka kuinka tahtoisin :( Ja uskon, että tilanne tasaantuu kunhan saan koulun loppuun ja pääsen töihin.

Nimet maistraatin paperissa, paperi kuoressa ja kuori kiinni! Äiti otti tässä työvoiton ja iskä sai myönnytyksenä yhden nimen. :wink

Ei maar, kutsumanimen keksin kolme viikkoa sitten, toinen nimi tuli jostain pian seuraksi ja kolmatta pyöriteltiin pari päivää, että laitetaanko vai ei. Annoin miehen päättää, joten laitettiin kolmanneksi nimeksi miehen toinen nimi. Ollaan tyytyväisiä, minä erityisesti, koska kutsumanimi täyttää kaikki mun speksit. Niin kivaa! :smiley-angelic003

Ameeba: Ymmärrän kyllä ja tottakai itsekin haluan mahdolliset rahat käyttää vauvan hankintoihin :) Esikoisen saamat rahat vietiin pankkiin hänen säästötililleen, mutta kun rahatilanne radikaalisti muuttuu niin en voi jatkaa samaan malliin kaikkien asioiden suhteen toisen kanssa vaikka kuinka tahtoisin :( Ja uskon, että tilanne tasaantuu kunhan saan koulun loppuun ja pääsen töihin.
Mä en tahdo arvostella kenenkään valintoja, kerron vaan mielipiteeni. Toivottavasti ei tuntunut siltä et oisin Jonsku sua piikittänyt. Itsekin laittaisin pienillä rahoilla tulevat rahat siihen mikä tuntuisi tärkeimmältä mielenrauhan kannalta.

Noi on hankalia juttuja raha-asiat ylipäänsä ja kutsuissa ja ikuinen keskustelunaihe onko oikei vai väärin. Jokainen kuitenkin tekee omat päätökset ja voi jättää muiden mielipiteet omaan arvoonsa.

Mie oon huomenna menossa papin juttusille Tontun kanssa. Mitä siellä oikein höpistään?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä käytiin läpi ristiäisten ohjelma (papilla oli se valmiina) ja laulut, nimi ja kummit. Nykyjään tarvitaan kummeilta myös hetu, eli ne kannattaa selvittää.

Sitten ottamaan nopeasti selvää! Kiitos:)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä pappi ei halunnut hetuja heti aan otti ne juuri ennen tilaisuutta sakastissa. Mä olin tosin ne alkuosat selvittänyt jo ennakkoon.

Takaisin