Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil ois ideana kastaa poju juhlapuvussa, vaaleansininen kauluspaita ja kraka ja liivi siihe ja sit mustat housut ja vyö (mummo tilas), että onko kellää tietoa, et kai se käy, kun ei iha kastemekkoa haluta. Ja kastehaalaritki on jotenki yh..

Jesjesjes! Löysin yhdestä nettikaupasta ne sinivalkoisen Benettonin mekon minkä halusin tytölle nimiäiseen!!
:smiley-bounce012:smiley-bounce013:smiley-bounce013Voi onnea! Kävin eilen stockalla kysyy oisko missään sitä, eikä ollut ja sit yritin katsoa muita mekkoja mut mikään ei ollut yhtä kiva. Eilen illalla sit metsästin netin ihmemaata läpi ja löytyi! Tilasin koon 62, nimiäisiin tasan 2vkoa. Toivottavasti ei oo liian iso...mut oon lukenut et benettonin vaatteet(ainakin vauvoilla, en tiedä muuten) on vähän pienempää mitoitusta. Ja likka on jotenkin kauheen pitkän tuntuinen että varmaan on ihan passeli(muutenkin käyttää jo 56 vaatteitta ja joitan 62).

Muksulla pallokuosinen sinivalkea mekko, miehellä sinivalkoinen ruutukauluspaita ja mulla (ellen löydä jotain ihanaa mekkoa tässä äkkiä joka sopii myös imetykseen) sinivalkoinen puuvillamekko jossa raitaa. Aika sinivalkoinen perhe, naurattaa jo valmiiks kuvat :p

Paljonkohan sapuskaa pitää varata tollasiin kemuihin? meille tulossa 14aikuista ja 4lasta+me...tarjolle aateltiin tosiaan simppelisti vaan fetapinaattipiirakkaa, lohipastejoita ja sit juustokakkua. jos piirakkaa tekis uunipellillisen ja pastejoita joku reilu 30 ja juustokakkuja pitäis varmaan tehdä 2. Riittääkö tollaset määrät? Eihän kukaan nyt varsinaisesti tule syömään..

Onko teillä tarjolla skumppaa? Onko se must juttu? Mä mietin et oisin vaan tehnyt raikkaan mehuboolin jos sattuis olee helle...

Meidän ristiäisiin tulee näköjään väriteema :D. Kävin tänään metsästämässä servettejä sun muita ja löysin samaa sinistä olevat liinat kun kastepuvun satiininauha... Senkin ostin siis ite jokunen päivä sitten ja valitsin vaaleansinisen sijaan tummempaa, ihan vaan koska tuntu siltä. Mies totes et on vähän samanväristä ku pojan silmät :). No ei se ihan oo mutta tummansiniset nekin kyllä on.
Servetit on sini-hopeilla kukilla ja kukkaset meinasin kattoo niin et osa on valkosta ja osa ehkä jotain ihan muuta, limeä mahdollisesti. Toivottavasti toi jässikkä mahtuu kastemekkoon, se on ilmeisesti kutistunu pesuissa vuosikymmenten varrella...

Kakuntekijä kysy ideoita kakkuun ja makutoiveita, mulla löi ihan tyhjää! Mä en osaa toivoa oikein muuta kun että marjoja ois kakussa.

Ideoita kakkuun löytyy jos googlaa vähän, mutta sitten ei osaakaan enää päättää mitä haluaisi :). Musta sellainen pieni vauva kakun päällä on kiva taikka pienet tossut. Meille ei tosin taida tulla muuta kuin se marjakakku, koska juhlat kartanolla eikä siellä varmastikaan mitään erikoisjuttuja tehdä. Mä googlailin ristiäiskukka-astelmia ja niitä on ihan miljoona. Pitänee mennä vaan kukkakauppaan pyytämään jotkut kukat mitkä on mieleen.

Pappi on tulossa tunnin päästä käymään, pitämään ns. kastekeskustelun. Nyt katsotaan hyräilenkö "pappi sai taas kahvia juodakseen" ja sanooko mies Pastori Silliksi pappia kuten ollaan täällä vitsailtu. Toivottavasti ei lipsahda :rolleyes:. Nimi taitaa olla päätetty jo hyvin pian synnytyslaitokselta tulon jälkeen ja aikanakin, mutta vielä se on tuohon paperiin kirjaamatta.... Ja paljon kysymyksiä mulla, mutta nyt niihin saadaan vastaukset.

Pyysin pappia soittamaan ja laulamaan yhden kappaleen yksin kitarasäestyksellä jos mahdollista, ristiäisissä. Hän hiukan hämmentyi ja totesi, että on läheisten juhlissa niin tehnyt. Mun mummin hautajaisissa toinen nuori pappi soitti ja lauloi Vainion Mun sydämeni tänne jää ja se oli niin ihana yllätys, että jäi mieleen pysyvästi. Onko muilla papeilla tapana laulaa yksin, tiedättekö? Hän laulaa nyt Kurkelan Ainutlaatuinen tai Loirin Ystäväni meistä riippuen. Tekisi mieli varmistaa vielä, että se on ok, että laulaa jos ei yleensä laula kuin läheisille. Komea ääni ja kitaransoittotaito mallillaan.

Meillä tulossa aika simppelit nimijuhlat 28.6. jolloin poju on 7 vk vanha. Vain oma ja miehen perhe, n. +20 hlöä. Kakku on tilattu kondiittoriystävältä, muutoin leipomuksissa jeesii sisko, äiti ja anoppi. Vuokrattiin asukastila, erityisesti 7 lapsivierasta silmällä pitäen. On vähän enempi tila leikkiä ja kuljeskella kun meidän kolmiossa.

Kutsut läksi tekstarilla kun oli tarve saada päivämäärä nopsasti kaikkien tietoon. Nimi paljastetaan vasta juhlissa, tosin viime aikoina pari kertaa saanut puraista kieleen ettei oo vahingossa möläyttänyt :)

Meillä ei oikein mitään suunniteltua ohjelmaa, mutta ajattelin että voisi pyytää vieraita kirjoittamaan jonkun lyhyen tervehdyksen/elämänohjeen vieraskirjaan pojalle muistoksi.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Sujautin nimiäiskutsut juuri postiin. Idean nyysin olikohan Nipsumukilta, jolla taisi olla jalkaphja painettuna kortin etukanteen. :) Kakkukahvitellaan kotosalla ens keskiviikkona perheen kesken. Kaksi etunimeä on jo jotakuinkin varmoiksi päätetty, kolmatta vielä pyöritellään, että mikä sopis vai sopiiko mikään.

Nyt pitäis polkaista jostain kahviastiasto ja suunnitella tarjottavat:. pari makeaa kakkua ja pari suolaista piirasta, kahvia ja alkotonta kuohujuomaa.

Aretha, siis pidättekö ihan pienet kekkerit? Mä oon miettiny, et kutsuisin vaan nimiäiskahville omat vanhemmat, siskon perheen, omat "ex"-kummini ja enon vaimoineen. Jättäisin omat ystävät pois. Olis samalla vähän niinku tuparikahvit, kun eivät oo mun kämppää nähneet. Mä en oo koskaan kestinny mitään isompaa porukkaa, ja en uskalla rupee harjottelee mitään pitopalvelua tässä tilanteessa kun on pieni vauva. Lisäks yksin tämmönen touhu ahdistaa ihan liikaa (niin miespuoleinen henkilö ei ole näillä näkymillä osallistumassa, eikä muutenkaan olis pahemmin hyödyks tällaisessa). Onks tämmönen minikahvittelu ihan sopivaa, vai ooks mä ihan kamala äiti?

Et oo kamala. Mie järjestän kans vaan ihan pienet ristiäiset ja kahvittelut. En tosiaan jaksa yksin suunnitella mitään isompia kekkereitä, ja koska ne vielä on miun omalla asunnolla joka on tosi pieni, niin ei siellä sovi edes isoja juhlia järjestämään.
Vieraita tulee sen verran, et miun vanhemmat, sisarukset (kummeja) ja muutama kaveri, joista yksi on kummi. Tytön isän kanssa en ole ollu nyt tekemisissä joten hän ei tule ja parempi niin. Muut kaverit käykööt kahvittelemassa sitten kun sattuvat joskus kiinnostumaan näkemään tytön...
Mutta se nimi! Se puuttuu edelleen... Muutaman ehdotuksen oon paljastanu äitille ja siskolle, mutta ei ne tainnu niistä innostua. Ois kiva jos ois joku jonka kanssa miettiä. Tai no kyllä me äitin kans netistä kateltiin jotain karseita erikoisia nimiä ja naureskeltiin niille. Siis ihan järkyttävää, mitä Orkkuleita sieltä löyty :grin
Nyt tuntuu et inhottavaa tehä päätös yksin!

Meillä kahvitellaan ihan vain lähimpien sukulaisten kanssa: molempien vanhemmat ja yhteensä kolme veljeä vaimoineen ja lapsineen täyttää tämän pikkukämpän jo melko täyteen. Vauvaahan ne haluavat tulla katsomaan ja nimen kuulemaan. Mitään ihmeempää ohjelmaa ei ole, jompi kumpi meistä pitää pikku puheen nimenvalinnan perusteista ja mies saattaa soittaa jotain. Muuten ajateltiin ihan vain kahvitella ja turista, kun ei meidän perheet ole vielä vanhempia lukuunottamatta tavanneet toisiaan.

Meillä tulee 26 lähisuvusta ja kummeista. Siinä siis mun sisarukset lapsineen ja vanhemmat sekä isovanhemmat. Ja sama setti miehen puolelta ja kummit lapsensa kanssa. Siihen sitten 2 kaveria mukaan, toisella perhe niin saadaan kasaan se 30. Sakkia on, mutta minusta pienet on kanssa ihanat. Osallistuin keväällä sellaisiin kekkereihin, että meitä oli 11, oli aivan ihanat intiimit juhlat!

Meille tulee kans pienet juhlat lähisuku + kummit. Taistellaan anopin kanssa tarjottavista. Juhlat ovat 3 iltapäivällä ja hän haluaa tehdä ruuan. Minusta makeat + voileipäkakku, kinkkupiirakka, ruokaisa salaatti riittää.

Eks mää oo oikeessa :-D !! Kuka heinäkuun helteillä on nälkäinen. ..

No riittää, mun mielestä kylmät tarjottavat ja just esim piiraat ja mainitsemasi jutut on oivia tarjottavia tän tyylisiin kemuihin.
Meillä tarjotaan piirakkaa, pasteijoita ja juustokakkua :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tullaan tarjoamaan voileipäkakkua, karjalanpiirakoita ja munavoita (+graavilohta), jotain keksejä ja kakkua. Ehkä jotain salaattia vielä. Kattoo nyt...

mimmma, meilläkin oli samanmoiset tarjottavat ja juhlat alko klo 16! Hyvin porukka söi ja viihtyi niilläkin antimilla :)

Kuulostaa hyviltä teidän tarjoilut! Mä laitan meidän menun sitten kun vauva ei huutele täs rinnalla... Oispa sunnuntaina kaunis ilma!

Mulla on stressi ristiäisten suhteen,varsinkin nyt kun eilen pyysin miestä soittamaan varaamallemme papille ja sopia sen kanssa aika koska mennä sen kanssa keskustelemaan ristiäisistä. Olen jo monena päivänä maininnut miehelle että pitäis soittaa. Odotan senkin osallistuvan edes sen verran. Mies sillon viime kuussa kävi varaamassa ristiäispaikan ja papin,että onneks siltä osin on hoidossa. Se ilmeisesti koitti sit soittaa kun sano mulle ettei pappi vastannut. Meni jonkun aikaa kun se yhtäkkiä tokas että se taisikin olla niin että se ois pitäny sopia ennen juhannusta,kun se pappi jäi kesälomalle. Hitto!!! Ei sit tullu mieleen kertoa tuota mulle aiemmin,jo sillon käytyään siellä virastossa!! Olis taas pitäny ite olla mukana sielläkin ni olis saanu tuonkin tietää. Toivottavasti sen ehtii sitten vielä ennen ristiäispäivää.
Kaikki pitäis vissiin hoitaa ite! Onneks tarjottavat olen tilannut,ettei niitä tarvii miettiä. Vielä pitäis päästä tsekkaamaan kahvituspaikan tilat ja astiatilanne.

Takaisin