Ristiäiset/nimiäiset

Ite en kerennyt ottamaan kuvaa juhlapöydästä, se jäi harmittamaan! :/ Juhlijoita oli n. 30, mutta kun kerralla tulivat niin ei kerennyt edes kaikkia keskenään esittelemään ;/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MOOOOI KAIKKI :) mä oon elelly hiljaiseloa foorumilta ku ei vaan oo yksinkertaisesti ollu aikaa/jaksamista enkä oo muistanu käydä :P en pysty millää lukee kaikkee juttuja mitä kirjotettu, mut koitan käydä jatkossa enempi :wink

meilläkin oli sunnuntaina nimiäiset ja hyvin meni. vuokrattiin tila ja varattiin puhuja :) kiva tilaisuus jossa paikalla kaikkiaan melkein 40 henkeä. kakun tilasin muruseni kahvilasta malmilta, en kyllä suosittele! tilasin kaks kerroksisen 30h kakun, jossa nimi ISOLLA ja pelkkiä isoja kukkasia koristeena... NOH, sieltä tuli sitten yks kerroksinen 20h kakku, jossa nimi luki pienellä ja oli joku nalle ja pari hassua ihan pientä kukkaa lykätty siihen :sad001 suuri pettymys oli kyllä, siitä sai sit maksaa 150€ ... huoh. no kakku oli hyvää kuitenkin!

yksi kummeista teki voileipäkakkuja ja anoppi karjalanpiirakoita, lisäksi tein ite tonnikalapiirakkaa ja banaanisuklaa cupcakeseja. kaikkea jäi yli ja ollaanki syöty nyt alkuviikko niitä jämiä :P nams.
 
Mä en olis kyllä Minnkan tapauksessa maksanu tuosta, jos noin pahasti poikkeaa siitä mitä on tilannut, ja siis toi hinta! Aivan järkyttävä, mun tilaama kakku makso 80€ ja oli juuri sellanen mitä olin pyytänyt.
 
Apua mä tilasin just tuolta meidän kakun!! Mä lättään sen kyllä päin leipurin pläsiä jos ei oo sen mukainen ku tilasin. Ja rahat takaisin! Luulis osaavan tehdä samanlaisen ku netissä kuvakin samaisesta kakusta?!
 
joo no mä näytin sille kuvia (niiden nettisivuilta) millaisen haluan ja se kirjoitti ylös. mies ku kävi hakee sen kakun ni ei sil leipurilla lukenu lapussaan edes että monen hengen kakku, ja ne ei oo soittanu mulle ja tarkistanu asiaa, tehny vaa hatusta jotain...

että mä olin vihanen. soitin sinne heti ja huusin naama punasena ja vaadin rahoja takasin. seuraavana päivänä ne sit soitti ja selitteli nii paljo et meni jo hermo. lupasivat jtn hyvittää, annoin tilinumeron... sitä odotellessa sitte että tuleeko mitään :sad001 tähän en kyl tätä jätä. meni sen verran iso summa "hukkaan"
 
Aika uskomatonta sähläystä. Eiks toi oo joku tunnettukin paikka kun mäki oon nimen kuullu?

Tekeeköhän samanlaisia mokia jos joku tilaa baakelssin 200 hlö juhlaan ni tuleeki 50 hlö kakku? Hakee sit kaupasta eineskääretorttua lopuille...
 
Minnka: koita vaan pitää pintasi. Eihän tollanen käy laatuun lainkaan. No jos eivät hyvitä, ni uhkaat kertoa kaikille mahdollisille asiakkaille. Kyllä rupee jotain tulemaan, jottei niiden maine mene.
 
Meillä ois tarjottavana..täytekakku,liha voileipäkakku,mango-juustokakku,lämminsavulohitahnaa ja ruisnappisia ja karjalanpiirakoita ja munavoita. Ja rönttösiä!?
 
"Rönttönen on kainuulainen perinneruoka. Se on ohra- tai ruistaikinasta tehty piirakka, jossa on imellytetystä perunasta ja marjasta tehty täyte. Tyypillisimmin marjana käytetään puolukkaa tai mustikkaa. " :wink
 
Oi, rönttöset on hyviä, nykyään niitä saa aina toisinaan täältä meiltäpäinkin! Tyyliin Hakaniemen hallista.

Meillä on juhlat viikon päästä. Vähän jännitti, kun kaverin suosittelema pikkuravintolan pitopalvelutyyppi ei pystynyt vahvistamaan ennen tätä iltaa, pystyykö tekemään keikan. Hän on periaatteessa kesälomalla mutta onneksi ilmoitti nyt, että hoitaa meidän juhlat. Tulee libanonilaistyylinen meze-pöytä mutta sen verran suomalaiseen makuun muokattuna, että kukaan vieraista ei toivottavasti säikähdä.

Jälkiruoista ei vielä mitään hajua. Ollaan hyviä jättämään asiat viime tinkaan.

Teetän vauvan tähänastisista seikkailuista kuvia, joita ripustetaan "pyykkinaruille" ympäri puutarhaa / salia (toivottavasti pystytään olemaan ulkona). Ystävä esittää pari laulua. Me varmaan pidetään joku pieni puhe, pitäisiköhän sitä miettiä? Sitten ainakin miehen fammu saa pitää puheen, hän on siinä hyvä (puhuu lyhyesti ja tunteisiinkäyvästi). Toivottavasti onnistutaan pitämään yllä mutkatonta tunnelmaa, en halua mitään muodollista tilaisuutta.
 
Tässä meidän menu:
  • Kala-ja kinkkuvoileipäkakku
  • Poropiirakkaa
  • Karjalanpiirakoita+munavoi
  • Ruisnappeja sienitäytteellä
  • Leipomosta tilattu nimi-kakku
  • Banaani suklaamaustekakku
  • Pullapitko
  • Amerikkalainen juustokakku
  • Kuppikakkuja
  • Kakkutikkareita.
Aika paljonhan siinä on 28 hengelle, mutta ottaen huomioon sen, että itse olen tässä ollut tiukalla dieetillä, joka viimeistään tuolloin päättyy, niin siinä menee kakku jos toinenkin. Ja parasta tässä on se, että suurin osa listan antimista on delegoitu muille(luotettaville tahoille) hoidettavaksi.


Pelkona on, että ristiäis asuni ratkeaa päältä. Menee vetoketju nippa nappa kiinni. Olispahan näyttävä ohjelmanumero! Ihan suunnitelu juttu on se, että pistämme iPadin ruudulle kuvavirran pyörimään pojan alkutaipaleesta hempeän musiikin soidessa taustalla.
 
huimat 40€ sain hyvitystä kahvila muruseni konditoriasta ( http://muruseni.fi/ ) , eli tosiaan miettikää kahdesti jos aiotte paikkaa käyttää... vanha sanonta "sitä saa mitä tilaa" ei tosiaankaan pidä paikkaansa tämän paikan kohdalla :sad001
 
Kiitos minka vielä kun jaoit kokemuksesi! Tajuan tarkistaa kakun sunnutaina heti paikan päällä :)
 
HKI, juu lämmintä on lupailtu koko maahan! Itseäkin vähän jännittää miten täällä 27 asteen sisäilmassa pystyy alkaa leipomaan leipomuksia jotka ei siis sulais ihan käsiin...
 
Takaisin
Top