Naimisiin mentiin sillee, et kysyin papilta, et pidetäänkö joku keskustelu vielä niin hän totes, ettei mitään keskusteluja pidä! (oli outo tyyppi muutenkin). Onneks hän ei sitten ollut vihkipappi kun sairastus just ennen... Mutta ei ollut mitään henk.koht hääpuhetta, jonka oisin halunnut. Nyt tää valitsemamme nuori pappi on kyllä ollut molempien mieleen.
Me pyydetään vieraita tuomaan asioita laitettavaksi "aikakapseliin", jonka tyttö saa omakseen 15-vuotiaana. Sinne tulee syntymäpäivän sanomalehdet, ehkä kirjeet meiltä, ja mitä sitten muut haluavatkin tulevaisuuden teinille antaa.
Ihana idea toi aikakapseli! Mä oon kanssa säästänyt päivän lehden. Me hommataan omenapuu tms. ja otetaan kastevesi talteen ja sit kun muutetaan omakotitaloon syksymmällä, niin kaadetaan se vesi sen juureen. Ja luen ehkä runon jos parkumiseltani pystyn. Muuten ei oo ohjelmaa meillä kuin ruokaa ja kahvittelua. Laitan menun sit su ristiäisten jälkeen,
Pitäis silittää vaatteet, tsekata kengät, tehdä paikkakortit ym. Mut kun ei jaksa :D Kivempi hengata koneella.
Me ajateltiin myös istuttaa lapselle puu, ei olla tosin vielä tehty asian eteen mitään.
Mun lapsuudenystävä, joka on mahtava tyyppi ja loistava laulaja, pääsee esiintymään nimiäisiin! Ei oltu muuten järjestämässä mitään erityistä ohjelmaa, mutta sitten kutsuja laitellessa tuli mieleen, että kysynpä suostuisiko tuo esiintymään vähän.
Mua rupes niin kovin jännittämään huominen. Ehkä vaan itken koko päivän isosti liikutuksen kyyneleitä. Voi apua. Menen vielä ostamaan kartonkia paikkakortteja varten. Plaseeraus on meinaan mukavata.
Ihanaa; onnistuneet nimijuhlat takana ja poju käyttäytyi paremmin kuin koskaan ennen :) Olin pumpannut maitoa etukäteen, joten en sit "joutunut" imettämään kesken kahvittelun. Juhliin oli kutsuttu vaan perhettä ja sukulaisia mut nyt jäi niin paljin murkinoita jäljelle että pakko kutsua kaverit ja naapurit rääppiäisiin!
Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
Vitsit et mua harmittaa kun mulla on sellainen pieni valokuvatulostin, jolla oisin voinu tulostaa pojan kuvan jokaiseen pöytään mutta siitä on paperi loppu :/. Miks kaikki ideat tulee aina viime tingassa tai hiukan sen jälkeen?!
Mua jännittää kans sikana ja kirjottelen listoja mitä kaikkee pitää muistaa juhlapaikalle viedä. Hieman hämmentää kun en ole ehtinyt juhlapaikalla etukäteen käymään, joten en tiedä mitä siellä on ja mitä ei. Perusastiat toki löytyy mutta tarjoilujutut otan varmuuden vuoksi kotoa ja maljakot.
Huomiseksi on meillepäin luvattu ihan p*skaa keliä joten pojan vaatetuskin menee uusiksi. Itse aion kärvistellä mekossani vaikka vähän vilu oliskin. Ei me siis missään ulkona olla mutta mulle tulee kylmä ihan sateen näkemisestäkin...
Jännittää kyllä juomiset ristiäiset! Mulla kans listoja keittiö täynnä :D oon ihan varma et kesken juhlan alkaa kauhee konsertti ja se ei lopu sitten millään... Pappi kyllä sanoi et jos näin käy niin nopeutetaan seremoniaa
Niin ja tänne kans luvattu sadetta ja kylmää no, mä olen mekossani enkä muuta voi. Onneks juhlat on sisällä :)
Tungenpa tuolta marraskuisten puolelta vähän tähän ketjuun. Mulla kauhea stressi jo ristiäisistä, vaikka laskettu aikakin on vasta marraskuun lopussa :D Noihin lahjatoiveisiin liittyen haluaisin kysyä, että voiko mielestänne ristiäislahjaksi toivoa rahaa ja jos voi, niin miten asian voisi muotoilla? Olen opiskeleva yh, ja pelkkä ristiäisten järjestäminen on rahallisesti niin iso juttu, saati sitten kaikkien vauvan tarvikkeiden hankkiminen, että rahallinen apu olisi paljon tärkeämpää kuin säästöpossut ja valokuvakehykset
Mä oon ainakin ollut sekä häissä että nimiäisissä, joissa lahjatoive on ollut rahaa. Ei siinä mitään kummaa mun mielestä ole. Pikemminkin oon ollut tyytyväinen että asia kehdataan sanoa suoraan, etten sitten anna jotain ei-toivottua lahjaa.
Kaikki eivät ole tässä asiassa kai samoilla linjoilla, joten voi olla että joku marisee rahalahjatoiveesta. Ne on kuitenkin sun ja lapsen juhlat, kaikessa ei voi miellyttää kaikkia.
Mutta voinko kirjoittaa kutsuun, että mikäli tahdotte muistaa vauvaa jotenkin, niin tuokaa rahaa? :D Tilasin siis äskettäin esimerkiksi vaunut ja turvakaukalon osamaksulla, ja tuskin ehdin niitäkään ristiäisiin mennessä maksaa, niin pohdin, että sitten mahdollisilla ristiäisissä saaduilla rahoilla maksaisin vaunuista loput...
Voisko Jonsku vaikka sun äiti tai muu läheinen välittää tuota toivetta kulissien takana eteenpäin? Sit sitä ei tarvii pyytää varsinaisesti, mutta kaikki ymmärtää. Sun tilanteessa rahan pitäis kyllä olla selvä lahjavaihtoehto, ei opiskelijalla voi olla jättituloja!
Mun mielestä ei ole huono idea laittaa mainintaa kutsuun. Itse laittaisin tyyliin "Uusille leluille ja vaatteille ei huushollissamme ole tällä hetkellä tarvetta. Jos haluat muistaa perhettämme lahjalla, suurin hyöty on rahasta." Ja sitten tilinumero.
Toi on sun tilanteessa tosi järkevää, ne lahjat on kuitenkin yleensä aika kaukana siitä mitä välittömästi tarvitsisi.
Tai sitten laitat vaikka että lahjatoiveena osallistuminen vaunukassaan ja tilinumero. Noinhan nykyään ihan vakavaraisetkin ihmiset ilmoittaa, silloin vain kyseessä esim. matkakassa. Ennemmin sitä vaunuihin osallistuisi kuin jonkun 50v työkaverin kanarian reissuun :D