Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä virsiä tai kappaleita teillä oli ristiäisissä/nimiäisissä. Mulla vähän vaikeuksia valita. En oo ihan niiden perinteisten ystävä...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tulee olee ristiäisissä Jumalan kämmenellä ja suojelusenkeli, siis se maan korvessa...Itken ihan takuulla!

Tässä vaiheessa, kun ristiäisiin on enää muutama päivä, ja nimestä ei vielä tietookaan, taijan tehä sellasen peliliikkeen että laitan nimiehotukset lapulle ja arvon sen :excited001

Ja meillä pappi ei ilmeisesti ole meidän papereita lähettänyt eteenpäin kun tytön tietoja ei vieläkään virallisesti mistään löydy... Että semmonen papin tekele meillä kävi...
Pitääkö tuota kohta alkaa soitteleen perään?

Täytyy varmaan kohta pyytää joku muu arpomaan se nimi, ja paljastaa se myös mulle vasta sunnuntaina.
Meni ihan huijaamiseks ja useemman lapun nosteluks miun arpomiset.

Suojelusenkeli ja suvivirsi. Ja pappi lauloi vauvalle laulun kitarasäestyksellä lisäksi. Laittaisin sydämiä, mut tää tabletti heivaa ne tonne tekstin alkuun. Ja kyllä muuten itketti!!

Meiltä on maistraatin lomake hukassa, joten ehkä tästä ei tule mitään ja lopulta valtio joutuu nimeämään meidän lapsen.

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja oli aivan ihana juhla! Pappi oli huippu ja meille tärkeät ihmiset paikalla. Poika oli rauhallinen koko toimituksen ajan ja hymyili kastettaessa... Lopulta nukahti, vaikka pappi puhuikin lyhyesti.
Meillä laulettiin Herra kädelläsi ja Suvivirsi. Valitsin vaan omat suosikkini ja pappi ehdotti Suvivirttä koska meidän porukasta varmaan 70% ei kuulu kirkkoon eikä oikein tunne virsiä. Suvivirttä ne ainakin laulo mukana :).
Poika sai nimen ja ollaan siihen tyytyväisiä. Kaikki meni paremmin ku uskalsin toivoakaan joten päästiin siitäkin stressistä.

mua ahistaa!!!! ristiäiset olis 13.pvä enkä mä millään jaksais katella nyt yhenkään sukulaisen naamaa, saatika miettiä jokai virsiä :mad::mad::mad:

Mä en oo uhrannu aatostakaan nimiäisille. Kais nekin pitäs jossain kohtaa pitää kun olisi kiva kutsuu ihmusiä kylään. Onks tökeröä jos ne on vasta syksyllä?

Muokattu viimeksi:
Meillä on kans 13 pvä ristiäiset ja kauheesti kaikkea mitä pitäis miettiä, tänään sain sentään astiaston ja kakun tilattua/varattua.
Mut ei mitään hajua mistään virsistä eikä muusta.
Ja miks tää on täysin mun vastuulla näiden ristiäisten järjestäminen...

Sain miekin sit eilen sen päätöksen lopulta tehtyä. Asiaa vauhitti yks kummeista, joka ilmotti että kummilahja oottaa nimen kaiverrusta liikkeessä, joten miun piti ilmottaa se sinne että ehtivät kaivertaa sen. Ilmotin sen sit jo papillekkin, kun pyysi et sais etukäteen tiedon.
Yhistelin sit muutaman suosikkinimen ja kyllä siitä tuli omasta mielestä ihan kiva. Äiti ei ihan ymmärtäny sitä kun on vähän harvinaisempi mut saapi tottua siihen :cool:

Mun äidillä oli kanssa nimessä ihmettemistä, vaikkei se ole erikoinen. Sanoi niinkin sievästi että on se hyvä että suvun vanhempi väki (mun mummut) on kuollut kun olisi ollut ihmettelemistä nimessä. Olin vähän :wtf

Olihan se aikoinaan meidänkin esikoisen nimi oikein "sokki" osalle ristiäisvieraista ja sukulaisista! Oh my gosh ja nimi on siis ihan nimi eikä sentään mikään mesikämmen tai päivänkakkara! :D

Takaisin