Ristiäiset/nimiäiset

Mie olin tosissani ajatellu tehdä kaks voileipäkakkua, lihapiirakkaa ja muffinseja tai keksejä 13. ristiäisiin. Nyt ei huvittais ollenkaan... Mikä mie ne kakutkin kuljetan sinne paikalle? Onko ideoita?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Hitsi vieköön... Just aamulla tajusin, et ristiäisiin enää kaks viikkoa. Enkä mitään oo tehny... Kääk!! :eek:
 
Mitä sanotte tästä 30 hengelle:

Kakku (tilaan)
Voileipakakku x 2 (lohi ja kasvis)
Muffinseja ja/tai keksejä
Omenapiirakka (pellillinen) Ihan sairaan hyvä ohje!
Mummon lihapiirakka (2 pellillistä)

Juotavaksi kahvit ja joku holiton booli, pillimehuja lapsille

Ristiäiset 13.7 automatkan päässä. Kivasti tekemistä. Onneks omenapiirakan ja lihapiirakan voi pakastaa tarvittaessa. Milloin ja missa sulattaa ja kuka sen tekee on asia erikseen. Voileipäkakut pitäis tehdä lauantaina ja koristella sunnuntaiaamuna (missä hitossa mie ne kuljetan???). Muffinsit voi tehdä myös lauantaina tai jos vaan ostais kaupasta keksejä. Kakkua en edes näiden jälkeen lähde yrittämään vaan tilataan.

Onko tässä liikaa? Voisko noista jonkun jättää poiskin?
 
Mä luulen Muruska että voit huoletta jättää jotain poiskin jos ahdistaa leipomisten määrä. Mitä jos tekis vaan vaikka kasvisvoileipäkakun, kun lihaa löytyy sitten lihapiirakasta? Toi omenapiirakka kuulostaa hyvältä, aloin heti haaveilla omppupiiraasta ja vaniljakastikkeesta. Namsk!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
...jatkuu. Meillä oli +20 vierasta ja makiaa vaan kakku ja keksejä. Tuntuu että lopulta suolaiset tekee aina paremmin kauppansa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä tilasin ristiäistarjottavat entisestä työpaikastani ja yritän jos ne ehtis tuomaan ne sinne juhlapaikalle niin ei tarvi ite miettiä miten saa kuskattua. EN oikeen tiedä mitä muuta suolaista tarjois voileipäkakun lisäksi!!
 
Meillä oli lisäksi suolaisia piirakoita: lohi-, feta-, ja hasselpähkinäpiirakoita.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on huomenna nimiäiset. Mennään rennosti grillailuruualla, mies pääasiassa hoitaa lihat ja tekee vehnänalkiosalaatin ja tsatsikin, mä teen vähän pullaa ja jotain keksintynkää ja mun äiti tuo kakun. Eiköhän sillä meidän 15-20 vierasta pysy hengissä :). Mitään ei lauleta eikä puheita pidetä, ollaan sillai vähän tylsiä, mut meidän tyyliin sopii tällainen hengailumeininki.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Toivottavasti yksikään setä ei tule puku päällä paikalle! Osa mun suvusta on vähän jäykkää sorttia...

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli ristiäiset 28.6. Oli pappi jne... miun pikkusisko säesti yhen virren pianolla. Kummeiksi valittiin kummanki paras kaveri-sillein että tietää että ovat hyviä kummeja... toinen kummi tosin myöhästyi akateemisen vartin :D muita vieraita olivat lähimmät sukulaiset. Tarjottiin keittoa, piirakoita, kahvia ja paljon erilaisia kakkuja (vieraita vaan 19)...
 
Jenskuli: suolainen piirakka tai toasteja? Voileipäkakun lisäksi siis.

Ja Muruskalle: Voisko kalavoileipäkakun jättää pois (jos tulee leipomusahdistus) ja joku makea pois esim ne muffinssit. Koska omenapiiras ja kakku on varmaan yltiöhyviä jo.
 
Eilen vietetty ristiäiset hyvin onnistuneesti. Ainut mistä nurisen on sateinen sää ja se, että oisi ollut kiva jos kartanosta ois saanu marja-marenkikakkua mukaan :p.

30 hengen juhlat kirkossa, vauva naureskeli sylikummin sylissä :Heartred. Nuori haltiakummi pyyhki vauvan pään ja luki lasten evankeliumin ja pappi lauloi vauvalle yksin kitarasäestyksellä.

Juhlat jatkuivat kartanolla.

Menu oli seuraavanlainen, alkuun kuoharit ja holiton malja

– tomaatti-mozzarellasalaattia

– päärynä-pinjansiemensalaattia

– ilmakuivattua kinkkua ja meloneita

– paahdettua häränfileetä, paholaisen hilloa

– graavilohicarpaccio

– focaccialeipää

Jälkkärinä mansikkamarenkikakku ja tyrnituorejuustokakkua.

Lahjat olivat ihania mm. koruja, tili ja rahaa (isovanhemmilta), vaatteita, kirjoja, kummilusikka, valokuvakehys ym.

Ihmiset tykkäsivät tytön nimestä :happy093


Onko tässä mitään jota vois tarjota ristiäisissä? Lisäksi tulee mieleen ikisuosikki: karjalanpiirakat. Tosin esim. pieniä tomaatteja ym. kasviksia vois laittaa eri kippoihin ja niitä voisi sitten keräillä makunsa mukaan esim. piirakan kanssa
 
Toivottavasti yksikään setä ei tule puku päällä paikalle! Osa mun suvusta on vähän jäykkää sorttia...

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
Kyllä aika moni varmaan tulee jos ette oo erikseen maininnut, ettei pukuja :) Ei jössikät osaa muuhun pukeutuakaan :grin. Naisilla on onneksi paljon enempi valinnanvaraa. Sun grillikestitys kuulostaa ihanalta!
 
Tai vois tehä ite pasteijoita lisäksi,olis lapsille hyvää suolasta,kun ne ei välttämättä voileipäkakusta piittaa.
 
Huhhuhhuh... Kaks voileipäkakkuu, täytekakku ja mansikkamarenkikakku tehty. Vielä pitäis silittää vauvan juhlapuku, miehen paita ja pöytäliina. Ja vaikka mitä muuta tehä. Juhlat huomenna. Ääk!
 
Ihanan onnistuneet juhlat takana! Grilliruoka oli ihan hitti ja kaikille maistui, vaikka siinä lammasta olikin (ennakkoluuloja oli joillain). Makeaa meni aika vähän, kun oli niin paljon oikeaa ruokaa eli minä joudun uhrautumaan jämien tuhoajaksi... Jäi tosi hyvä mieli. Tyttö oli oma aurinkoinen itsensä ja jopa jutteli monien sukulaisten kanssa. :Heartred

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Monella tais olla juhlat tänään, kuinka teillä sujui?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä juhlat meni ihan hyvin :) Tyttö oli aika väsynyt kun ei malttanut nukkuu enää aamun unien jälkeen, ja onkin nyt ottanu unta iltapäivästä lähtien. Oli kuitenkin tosi kiltisti kasteen ajan ja muutenkin.
Vieraita oli 10+pappi. Tää miun pieni asunto kuumeni tosi paljon, mutta koska muuten on niin huippu keli niin ei voi valittaa. Ulkonakin pysty olemaan ja kahvittelemaan.
Meillä oli tarjottavina vaan täytekakku ja voileipäkakku, sekä jotain keksejä ja kääretorttua.
Jäi vielä ylikin kaikkee, ei tarvii ite nälässä olla :p
Pappi oli tosi mukava ja meillä oli kiva tunnelma. Kivat kinkerit kaikkiaan :)
 
Takaisin
Top