Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kummityttö sai mummoltaan kastelahjaksi Nomination-korun, johon mummo ostaa sit syntymäpäivänä uuden palan. Meillä on ollu perinteiset lusikat ja valokuva-albumit. Sit lisäks esikoinen sai traktori-säästöpossun ja kuopus lentokoneen. Saa nähdä mitä tää uusi saa sit joskus :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^Toihan kuulostaa tosi hyvältä idealta! Jää muistot tosiaan! :)

Meillä on ristiäiset 8.6. Anoppi lupas leipoa ku kerrotaan et mitä halutaan. Mun äiti lupas lisäastioita.. Kummit on päätetty ja saatiin kastepapiksikin tuttu ja toivottu pappi.

Aika nopeella aikataululhan nää tulee järjestettyy, mutta eipä siinä mitään. :)

Jenskuli: Mitähä tää meinaa. Eiks siu laps syntyny kans 6.5.? Ja meil on myös 20.7. ristiäiset ! :grin

Tänää just mietittii tarjottavia.. Siis äly miten vaikee! Gluteenittomat pitäs viel kaikkie leivonnaiste olla.. Kondiittoreita saatikka miljönäärejä ei olla.. Huoh. Onneks oma äippä on lomalla kesän, et on joku osaavampi jelppimässä.

Ja voi juma.. Mie niin pelkään kastajaisten virallista osuutta.. Mie jo itken pelkästä ajatuksesta!

Mannaryyni: 6.5 synty juu :) toi heinäkuun loppu tuntu kaikista parhaimmalle ajankohdalle,kun en halunnut kovin äkisti alkaa ristiäisiä suunnitteleen vaan pikkuhiljaa ja miehelläkin kesäloma tuolloin.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Saa nähdä kuinka paljon ite sit ristiäisissä vollotan kun kummilapsienikin ristiäisissä on silmät kostuneet. Itkin valjeni ja siskoni rippijuhlissakin. Oma äitini ainakin tirauttaa itkut.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app

Muuten pitää "pokka" mutta ne laulut saa aina itkemään! Esikoisen ristiäisissäkään en pystynyt laulamaan mitään, eikä pystynyt moni muukaan :p

Mäkin varmaan itken silmät päästä ku toi pikkumies kastetaan. Huomenna olis papin kanssa kastekeskustelu. :)

Tulipas leipastua tarjottavia jo ensi viikon ristiäisiin :) Pakkaseen meni mutta eipä nuita ois ehtiny ensi viikolla leipoa kun mies iltavuorossa ja minä päineen tyttöjen kans, siinä on kädet täynnä jo :D

Meillä vauva ei oo vielä edes syntynyt mut ristiäiset pidetään 12.7.
Mun sisko asuu ulkomailla ja on tulossa lapsen kummiks nii oli pakko jo päättää päivä valmiiksi. Saa nähdä tosin, saadaanko just se pappi, ketä toivotaan. Lisäksi ois tarkoitus vuokrata seurakunnan tilat ku siihen saa astiat ja työntekijän myös. Esikoisen ristiäiset oli myös srk tiloissa. Meillä on nii pieni kämppä ettei noin 30 vierasta (lähisuku ja kummit) sinne mahdu.
Siskoni on kokki ja töissä konditoriossa, hän lupasi äitini kanssa leipomukset tehdä :)

Tänään tilattiin valokuvalliset ristiäiskortit. Jos ei olekaan mieluisat niin pääsen askartelemaan :rolleyes:

Meillä nimiäiset varmaankin 12.7. Nimi on jo kyllä päätetty ja ois kivempi pitää vähän aiemmin mutta lähiperheestä on jengiä reissussa niin paljon tohon asti et oikeestaan toi on sit ensimmäinen mahdollinen päivä, ellei nyt ens la järkkäis... jooei:D
Pyydetään molempien perheistä lähimmät josta tulee jo reilu 15lapsineen ja sit muutama ystävä. Varmaa pyydetään tulemaan porrastetusti, ei me muuten tänne meidän kolmioon mahduta. Tarjottavaksi varmaan piirakkaa, pasteijaa, kakkua ja keksejä yms. Kahvia ja teetä ja jotain viilentävää jos on helle. Sen virallisempaa ohjelmaa ei varmaan oo, tyttö menee varmaan sylistä syliin ja napsitaan paljon kuvia yms.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Hei apua! Ihmiset kysyy lahjatoiveita! Mitä ihmettä me voidaan toivoa? Vieraita nimiäisiin on siis tulossa yli 70!

70 vierasta, onpas siinä iso määrä :). Meillä on 30, enempää ei otettu kun muuten tulis törkeen kalliiksi ja sitten pitäisi molempien suvuista ottaa, joten tehtiin tällainen rajaus ja varsinkin kun meillä oli valtavat häät (140), joten ajateltiin mennä nyt suht pienellä.

Lahjatoiveista: mä toivoisin vauvalle: kipsimuotti, johon voi painaa käden tai jalan kuvan, valokuva-albumin sellaisen vanhanaikaisen, joku koru, joku kestävä lelu brio tms. Vauvakirjan haluaisin jos ei jo olisi. Omenapuu tms. jos asuisi silleen et sen voisi istuttaa. Ehkä joku klassikkovaate isommassa koossa.

Tulossa todennäköisesti: kummilusikka, vauvan pankkitili, hopeoitu valokuva-albumi, kuvakehys, tinattu possupankki

Voisko pyytää kimppalahjana jotain isompaa kun vieraita on paljon? Sellaista mitä tarvitsette esim. syöttötuoli tms. Sarran esittämä valokuvaus oli mielestäni ihana lahjaidea.

Olisko näistä sulle apua hymykuoppa?

Muoks: astioita vauvalle vaikka Pentikistä ja tarkemmin ajatellen, en oikein vaatteita haluaisi kun niitä on niin paljon.

Muokattu viimeksi:
Meillä on tarkoitus pitää ristiäiset 3.8, ainut mikä harmittaa että pappi pääsee tulemaan vaan klo. 16. Mun makuun vähä turhan myöhään mut ei auta..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Apua, meidän on tarkoitus pitää juhlat pieninä, kutsutaan lähisukulaiset ja lähimmät ystävät. Jo siitä tulee helposti 25 aikuista + lauma lapsia. Nyt yksi mun serkuista kyselee FB:ssä (kaikki muut serkut viestissä mukana), milloin nimijuhlat on, kun haluaisi päästä tapaamaan sukua. En tiedä mitä vastata. On sen verran isot suvut, että laajentaminen serkkuihin, setiin ja täteihin räjäyttäisi vieraslistan.

Niin siis meillä nimiäisiin tulee molempien perheet ja sit se about 60 kaveria kun molempien työkaverit ja muut on kutsuttu. Tilasta ei makseta mitään ja kahvitkin saadaan ilmaseks. Tarjottavat leivon ite ja mun äiti ja siskot leipoo kans. Juhlat on siis hyvin rennot ja epämuodolliset kakkukahvit joihin haluttiin saada kaikki kaverit kasaan :)

Kiitos lahjaideoista! Tulikin heti monta hyvää ideaa :)

Noista lahjatoiveista: mä aion toimia samoin kun mun kummilapsen äiti eli kerron reilusti mitä me ei ainakaan tarvita tai haluta, poislukien sellaset ihmiset kelle en kehtaa sanoa suoraan... mä just en haluu kummilusikoita ja possuja, kun ei meillä oo koriste-esineille mitään paikkaakaan.
Meiltä just uupuu esim syöttötuoli ja se on liian kallis yhelle hankittavaksi ni siihen toivoisin et useampi sitten osallistuis. En oo kellekään vielä kehdannu sanoa. Ja keksin just et meil on 2 pussilakanaa ja aika pitkään vauva nukkuu pinniksessä et ehkä sellasii vois kans toivoa yheltä tai kahelta vieraalta. Vaatteitahan me ei pahemmin tarvita ainakaan... niistäki oon sanonu suoraan et niitä on jos joku on lahjatoiveita kysyny.

Meillä on jaettu leipomisia mun ja mun äidin ja siskon ja anopin kesken. Vielä toivon et saadaan joku avulias lisää auttamaan juhlapaikan koristelussa ja hiukan siinä tarjoilussa. Kortit on tulossa ja päässee piakkoin postitettavaksi. Enää pitäs se nimi päättää lopullisesti :D.

Takaisin