Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HKI, sanot suoraan vaan et serkuille omat kekkerit joskus, että pidätte nämä lähipiirin kesken. Jos loukkaantuu, se on voivoi..

Me painetaan kutsukortteihin vauvan jalanjälki niin kuin tehtiin esikoinenkin kohdalla. Myöhemmin mies teettää jäljestä kylkeensä tatuoinnin tytön jäljen alle <3 täytyy nyt tehdä toisesta jalasta niin tulee "askellusta" :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraali, aaws <3 :)

Tuosta tulikin mieleen että lapsosista pitääkin muistaa ottaa mustetta nahkaan! :)

Mull on kans jalan tatuointiin tehty tytöstä J-kirjain. Jos pojan nimi ei ala J:llä niin täytynee käydä lisäämässä jotain :) ImageUploadedByVau Foorumi1401821705.552247.jpg

Kivasti muuten turvotusta kun istuin äsken lattialla niin Matosta jäi kauhee painauma :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hieno kuva! Miehellä on lastensa kädenjäljet kanssa ihossa ja tulokkaan käpälä pääsee siihen rivin jatkoksi. Itsekin mietin että seuraavassa tatskassa kuvassa olis jotain tytöstä, mutten ole vielä pyöritellyt ideaa pidemmälle.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä oli vaikeeta löytää päivä ristiäisille, kesällä on niin varattuja kaikki kirkot ja paikat ja papit.
Pappi saatiin mutta paikkaa ei joten ne on sitten pidettävä kotona.
Tuli hirvee lisästressi järjestämiseen.

Toinen ongelma oli löytää sopiva päivä molemmille isovanhemmille, mutta onneksi löyty yksi sunnuntai millon sopi ja saatiin pappi. Oon varma että monella muulla keitä kutsutaan on sit menoa sillon mutta ei voi mitään, tärkeintä että isovanhemmat on paikalla.

Meillä ei nyt sit mun vanhemmat varmaan pääse paikalle. Eka reaktio sieltä suunnasta oli "miksei vasta elokuussa". No siksi koska halutaan pitää heinäkuussa, mahdollisimman nopeasti koska nimi on jo ja toi nyt on kutakuinkin eka sopiva vknlppu (12 tai 13.7) eikä todellakaan haluta odottaa elokuuhun johon oli about 2kk. En tiedä loukkaantuko äiti, viestiteltiin niin siitä jää äänensävy aina pois. Mut vittu et ärsyttää. Joo, ymmärrän miks ei pääse ( heidän ystävä pyytänyt heinäkuuksi mökkeilemään eikä vanhemmilla ole autoa et pääsisivät edes välissä kaupunkiin vaikka ei siinä järkeä oliskaan mennä eestaas) mut silti mua harmittaa et jaa, mun vanhemmat ei sit oo paikalla. Kyl sitä oltu kaikkien muiden lasten kemuissa ja ristiäisissä yms ja nyt sit nää jää väliin, vaikka ei maailman suurin vääryys nyt olekaan
Ja sit jos siirretään niin sit joku toinen ei taas pääse jne. Tuli taas sellanen fiilis et mä teen nyt väärin ja pitäis muuttaa aikatauluja ettei muut loukkaannu. Äh. Ehkä vaan pidetään nyt vaan silloin ku me päätettiin ja tulee ketä tulee (saavat kyllä ilmottaa etukäteen). Sit vinisen jos tulee liian vähän jengiä vaik ymmärrän et kesä on kiireistä aikaa...
Ois pitänyt ehkä laittaa marina-ketjuun..

Mut bongasin hyvän idean jostain! Teen videon jossa pyörii tytön kuvia alkuviikoista, ehkä jotain videotakin, taustalla joku kiva biisi ja sit videon lopussa paljastuu tytön nimi. Tää vaatisi vähän sen et kaikki tulis samaan aikaan paikalle, ku aluks oli tarkoitus pyytää jengi porrastetusti. Mut jos nyt kaikki ei tuu nii sit pyydetään se n15hlö+lapset samaan aikaan ja toivotaan et jotenkin mahdutaan meidän kolmioon...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Me pidetään ristiäiset kesän aikana, sisko haluaisi että pidettäis mahd. nopeasti, jotta hänkin pääsisi mukaan. Hänellä on itsellä la. elokuun alussa ja asuu n .500km päässä. En vaan tiiä ehitäänkö/jaksetaanko ennen heinäkuun loppua järjestää juhlia.

Vieraita kutsutaan vajaa 20 eli perhe, kummit ja muutama meille/lapsille läheinen sukulainen. Tarjoilut haluan tehdä itse ja olenkin jo menun suunnitellut. Toivottavasti saan apuja joko äidiltäni tai anopilta.

Yksi kummi päätetty ja kysytty, muista ei vielä varmuutta.
Montako kummia ootte aatelleet pyytää?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Voi Jomsuli, mä oon taas nipo, mutten ymmärrä miten mökkireissu voi mennä lapsenlapsen ristiäisten edelle.

Lyyti, kummeja 4+1 eli 4 virallista ja yksi alaikäinen haltiakummi, joka mahdollisesti myöhemmin virallistetaan jos sitten vielä kiinnostaa kummin homma.

Meilläki 4+1 eli yksi epävirallisesti kun ei kuulu kirkkoon.

Pappi tänään soittelikin 21:30 illalla!! Ja melkoinen töhö suoraan sanottuna! Josko ny kuitenkin hommansa hoitais sen verran että tytölle nimi saadaan! Huooh, stressi!

Meillä on 4 kummia. Pääosin molempien sisaruksista koostuva porukka.

Meillä tulossa onneks pienet ristiäiset. Vajaa 20 vierasta. Anoppi yrittää tunkee tekee kaiken tarjoilun ja melkeen suuttu ku sanoin et teen itse voileipäkakun ja anoppi voi tehdä täytekakun

Tuhina, mullakin anoppi suuttu ihan viimeksi kun esikoisen juhlia järjestelin. Oma äitini oli apuna ja sekös ei anoppia miellyttänyt. Enää ei jaksa välittää suoraan sanottuna kun hän nyt ottaa nokkiinsa millon mistäkin.

Meillä on kaveripariskunta mun puolelta, sisarus puolisoineen miehen puolelta ja tää haltiakummi on mun siskon tyttö. Vähän kaikkialta jotakin ja niin on tarkoitus tehdä myös seuraavan lapsen kanssa jos sellainen saadaan.

Kutsut pistin helpoimman kautta eli suomalaisesta kirjakaupasta kutsut ja ne postiin, mä tykkään itse saada postia, jotenka halusin sellai perinteisesti kirjeellä laittaa. Valokuvakutsuista haaveilin, mutta koska meillä ollut huutava vauva, tehdään kaikki niin helpon kautta kuin mahdollista (ja koska olen äärest laiska joskus :grin)

Sama Elisha täällä. Anoppi ottaa millon mistäkin nokkiinsa ni ei enää jaksa kauheesti hetkauttaa. Tällä kertaa oli tosiaan toi kakku ja se et otetaan kahvimukit ja lautaset mun äidiltä lainaan.

Tuhina, onko meillä sama anoppi? :o :P Kuulostaa niin omalta. onneksi tuota kuitenkin toimeen tulee, lähinnä kun antaa mennä vaan ohi korvien koko kotkotukset :)

Yllättävän raskasta hoitaa lapset, koti ja järjestää ristiäisiä!

Ps. Edelleen pappi harmittaa! Hemmetti mikä töhö! Saakeli jos pilaa meidän juhlat! Ei varmaan mamma hajoa liitoksistaan...

Toivon todellakin ettet oo joutunut mun anopin kiusattavaks!! Sanoin just miehelle et sit ku sen veli löytää tyttöystävän ni joudun ehk kertoo totuuksia anopista.

Täällä mä vetistelen kun kuuntelen youtubesta mahdollisia ristiäislauluja... On niin monta nättiä ja haluaisin et sanat sopisivat oikein hyvin juuri pojan ristiäisiin. Tytär tossa kuunteli kanssa ja ihastui "Tahtoisin toivoa sinulle"-virteen mikä on kyllä kaunis.

Sanat: Tahtoisin toivoa sinulle jotakin oikein hyvää, enkelin siipien havinaa ja iloa, onnea syvää. Tahtoisin toivoa sinulle, mitä itse en voi antaa: saakoon rakkaus Jumalan sinua sylissään kantaa. :Heartblue

Sit vois olla vielä joku toinen virsi ja sitten ajattelin että jos soitettaisiin joltain soittimelta Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen. Se on niin kaunis ja kyyneleet vaan valuu pelkästä ajatuksesta :Heartblue

Tytär haluaisi kuulemma laulaa "pienen pieni veturi" :grin

Takaisin