Ristiäiset/nimiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ameeba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ois jo 4 virttä josta valita: Herra kädelläsi, Taivaan isä suojan antaa, Maan korvessa ja Suvivirsi. Yleensä vissiin 2 lauletaan??? Josko 3 valittaisiin, mua laulattaa :grin

Ystävä sä lapsien ja Jumalan kämmenellä ei oteta, koska niitä pari kk sitten lauloimme vauvan serkun ristiäisissä.

Kukat pitäisi tilata. Oikein paljon muuta tehtävää meillä ei ole. Mekkokin löytyy kastemekon jälkeen juhlissa pidettäväksi, kiitos mun tädin ostosvimman. Otan kyllä varuiksi 2 kassiin kun tästä sontasingosta ei tiedä milloin lentää :grin

Mulle ainakin pappi sano et virsien määrä on ihan riippuvainen siitä, miten vanhemmat haluaa. :) Yleensä se on semmost 2-3, mutta eiköhän se neljäkin mee. :)

Ei neljää, menee liian hengelliseksi :grin. Mutta jos 2 ja jos suloääninen nelikymppinen miespappi laulais yhden lisäksi kitarasäestyksellä, aion sitä hälle ehdottaa :p

ImageUploadedByVau Foorumi1402166228.826207.jpg
Siinä meidän kutsu ja sisälle vaan liimataan kutsuteksti ja lyhyt "runo". Kortti on helmiäisvalkoinen ja tuo hopeateippi on glitteriä :) jalanjäljet uniikkeja joka kortissa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Millä teit jalan jäljet? :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Nyt on ristiäispäivä sovittu ja pappi varattu. Pidetään juhlat täällä kotona. Ensin en meinannut mitään kutsuja laitella, mutta olishan se kivempi laittaa kutsu kuin pelkkä tekstiviesti. Onhan tässä onneks vielä aikaa, kun ristiäiset on vasta heinäkuun puolen välin jälkeen :)

Täällä naispappi tilattu anoppilaan (mä taivuin) 19.7. Eikä yhtää liian ajoissa, kuulemma lomat ja riparit vie paljon kesästä aikaa :)

Itse aattelin tilata kuvalliset kutsukortit jstn valokuvauspuljusta :) sielläkin ihan nättejä ja käy helposti :)

Myö tehtii ite. Kuvattii poika meil koton lampaantaljan päällä ja kuva sit siihe korttii :P Tehtii kaikil unikit kortit, mut kuva on sama.

Me oltiin tylsiä ja laiskoja ja laitettiin vaan tekstarilla kutsut. Ei tässä ois ehtinyt tai jaksanut alkaa väsätä mitn kunnollista. Aikaistettiin kemuja ja nyt nimiäset on siis 29.6. Kaikkien pitäis päästä paikalle tuolloin eli 14aikuista plus 4 lasta, ja pidetään meillä niin ahdasta tulee mut sopu sijaa antaa toivottavasti. Kutsuttiin tosiaan vain molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen.

Nimi on jo niin halutaan saada kemutkin jo "pois alta" :)
Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mekin laitettiin vaan tekstarit ku ristiäiset tuli niin nopeella aikataululla ja osa vieraista tuli kauempaa ni piti saada tieto kulkemaan nopeasti. :)

Hei mä en oo vieläkään ilmottanu vauvan nimeä väestörekisteriin ja se lomake on mystisesti kadonnu. Yritin löytää sitä lomaketta netistä, mutta kaikki mahdolliset muut lomakkeet löytyy kyllä, sitä mitä etin ei tietenkään löydy. Onko kenelläkään tietoa löytyykö se jostain vai pitääkö mun lähtee maistraattiin paikanpäälle?

Vihdoin löysin paikan juhlille. Vieraita kutsuttu 30 + mahdollisesti tulossa vielä 6 lasta, joten ihan ei meidän kolmio riitä. Karsittiin kaikki ylimääräiset pois! Kotkassa on tosi huonosti hyviä tiloja kastejuhlaan. Kaikki muut seurakuntakeskukset yhtä lukuunottamatta oli varattuja! :/

Oli pakko laittaa kutsut viestillä, että kaikki saa tiedon ajoissa. Tosi harmi kun aina oon tehny kortit ja kutsut ite. Oli mulla viestissä kuitenkin yksi pätkä:

Kun katsoo maailmaa
Enkelin silmin
Niin nähdä voi sen kauneuden
Niin viaton kun katse on
Voi nähdä sateella auringon
.

Tämä pätkä alkoi jostain kumman syystä soimaan mulla päässä sairaalassa. Aivan ikivanha Arja Korisevan kappale ja minähän en todellakaan oo koskaan noita iskelmiä kuunnellu ni sen takia oli hassua et just tää soi mun päässä ku keinutin Tonttua uneen. Oli pakko saada se siis kutsuun! :Heartpink

Voi perkule. Mekkoa minkä löysin aikoja sitten likalle nimiäisiä varten ei enää ole oikeaa kokoa! Zalandolla loppu ja itiksen stoccallakin vain liian isoja kokoja. Pitää vknlppna kysyä josko jossain muussa stoccalla olis viel jäljellä. Olis pitänyt ostaa heti! Mut ku ei tiennyt minkä kokoinen mötkäle syntyy ja minkä kokoinen vauva on nimiäisissään... Prrrr, pitää varautua etsimään joku muu mut äh, haluun sen! Koska meillä sellanen vapaamuotoinen tilaisuus niin ei oo mikään kastemekko hakusessa, vaan sellanen joku kiva pirteä mut ei mikään liian ällösöpö:grin

Oon nyt parina päivänä väsännyt nimiäisiä varten tulevaa videota tytön kuvista ja muutamasta videopätkästä, ihanaa hommaa! Lauluksi valitiin Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen ja kääk oon nyt jo vollottanut ku oon kattonut sitä keskeneräistä 4min videota. Saas nähdä kuinka poraan sit itse kemuissa:p Jotenkin ajattelin et ku on epäviralliset nimiäiset ilman ihmeempää ohjelmaa, niin itkuilta vältyttäis mut luulen et tää tuore äiti poraa ihan hulluna ku se video pyörii ja vauva on sylissä..

Joo se Kurkelan biisi on ihana! Mä laitoin kastekutsuun siitä sen kertosäkeen! :sad010Toinen mikä saa aina itkuhanat auki on Jesse Kaikurannan Veden alla! Mut se nyt ei liity ristiäisiin mitenkään :grin

Ootko Jomsuli kattonu stockan nettikaupasta? Milloin teillä on ne juhlat et ehtiskö tulee netin kautta?

Muokattu viimeksi:
Apua, mä en yhtään tiiä millaset vaatteet haluisin pojalle ristiäisiin! Luulisin etten ainakaan ihan oikeita juhlakamppeita, vaan jotain meidän näköistä... Kyl ois taas helppoa ku ois tyttö! Mekko vaan.
Mä oon kyllä hyvinkin tietoinen kaikkien Lindexien ja Kappahlien valikoimista ku käyn niissä joka kerta ku johonkin kaupoille lähen :D. Hitsin hankalaa.

Mä lopulta tilasin kakut ristiäisiin yheltä tutulta. Alko iskee ressi ni totesin että en ala.

Mä pakkaan kastemekon lisäksi vauvalle 2 mekkoa hoitolaukkuun, varuiksi. Ja kastemekon alle varmaan valkoinen body ja sukkahousut? Ja libero! Koska se on paras pitämään köntsät housujen sisäpuolella.

Takaisin