Raskauskilot

:-D minä olin eilen lääkärissä. Nafti 9kg tullut alkupainoon. Hehheh! No, annan tulla vielä sen viisi. Vaatekoko edelleen sama, paitsi rintsikoissa. Ehkä ne kilot onki siellä. ;-)
 
Mulla on nyt 4,9kg tullu alkupainoon lisää. Mulla myös vaatekoko muuten sama, mutta rintsikoita saa ostaa koko ajan isompia :D xs-s mammavaatteet roikkuu kaikkialta muualta paitsi mahasta... yhet hm xs jegginssit on sopivat! :D
 
Sama täällä ei oo aikoihin mahtunu samat rintsikat ku kesällä.. Pari kokoa isommat tarvii nykyjää :)

Ja rakkaalla miehelläni on hyvä pointti tähän painon nousuun. Sen lisäks et on mistä imettää niin on myös massaa jota muuttaa lihakseksi sitten ku salille taas pääsee.. Onneks on näitä hyviäkin päiviä. :)
 
Mulla taas on rintsikat käyny isoksi :sad001 ostin viime keväänä ja kesällä useammat ihanat rintsikat lumingeriestä ja nyt ne ihanuudet on isoja. Mulla on niin surku niitten takia. Kumma kun ei tissit pysy samana, luulisi, että raskauden paisuminen kompensoisi tuota muuta painon putoamista.

Paino siis kokonaisuudessaan edelleen 10 kiloa miinuksella.
 
Sehän on joku julma vitsi, että laihtuessa lähtee ekana tisseistä. Kiitti vaan paljon! Vois lähtee ekana siitä vyötäröltä tai reisistä:D
 
Täällä taas käyny kaikki liivit pieneksi ku rinnat kasvanu kaks kuppikokoa :meh: pitäs vielä yrittää arvailla kuinka hillittömät pallot nää on kun maito nousee :wideyed::hungover:
 
Mä löysin ihan parhaat ja tosi mukavat päällä sellaset vähä urheiluliivin oloset joustavat toppimalliset rintsikat joissa ei oo mitää kaaritukia eikä kiinnityksiä. Siin iha yhtenäinen kangas. Ei tainnu olla mitkää mamma liivit vaikka näkyi samanlaisia olevan ihan virallisesti mamma kaupoissa.. En viitti koko ajan ostaa uusia liivejä vaan raskauden ajalle ku noi menee sit imetyksestä ja alkuun urheiluliivinä ennen ku rintojen koko vähä vakiintuu.. :)
 
Mulla on ahomelskaaja samantyyliset, olikohan smart bra nimeltään. Ihan älyttömän hyvät, ei kiristä, purista tai paina, joustavat vaikka ovatkin tukevat. Ihan ehdottomat meikäläisen kipeille tisseille. Pitäisi vielä toiset ostaa, niin sais pestyäkin nää välillä :D aina ahdistaa laittaa normiliivit päälle, kun ei ne vaan tunnu hyvältä kun ei raaski jatkuvasti olla ostamassa isompia....
 
Mäki ostin just jotku tollaset tarjoustalosta 15€. Superhyvät ku ei purista, ja käy sit alussa imetyksessäki jos tarvii..
 
Prismassa ihan oli ostin mustat ja valkoiset ja on ihan parhaat kyllä kaikista äitiys vaatteista mitä oon hankkinut nyt...
 
Kävin tuossa toissapäivänä neuvolassa ja paino oli noussu jotain 6 kiloa siitä kun viimeksi joulukuun alussa kävin. :D Tullu vissiin herkuteltuakin hieman kun joulukin oli välissä. No eipä tuo mitään muutenkin oon tosi hoikka ollu aina ja sillain mutta nyt on alkanu oikeesti miettiin et vaihan mausteiset jogurtit maustamattomaan jogurttiin ja sinne marjoja ja vähennän suklaan syöntiä ja limukan juontia... välillä tulee vähän liikaa herkkuja syötyä..
 
Mulla noussu nyt alusta 9kg. Ite kans mietin et nyt pitäs ottaa niskasta kiinni ja lopettaa suklaan ostaminen. Jotenki ollu kauhee himo suklaaseen.. Sillee erikoista ku viimiset 2 vuotta en o suklaata syöny ku tulee maha niin kipeeksi ja naama alkaa heti kukkiin, mut nyt ei o mitään tollasta..
 
Mulla painoo tullu 10kg (rv 26+2). Herkuteltua ei pahemmin tule, mutta ennen raskautta tuli syötyä niin vähän ettei ihmekkää ku painoo on alkanu tulla ku ruoka määrä normalisoitunu. Rintoihin ei kyllä oo sit tullu mitää... On se jännä ku omaan kuppikokoon on tähän asti ollu nii tyytyväinen (75A) mutta nyt ku odotti että se lähtis kasvuu, eikä nii käynykkää on koko jutusta tullu hirvee ahistuksen aihe. Mulla toki mies oli peloissaa et jos mulla rinnat hirveesti paisuis, nii ehkä parempi sit näin.
 
Onppu, mulla on kanssa aina ollut pienet rinnat, ja nyt kun ne on a:sta kasvaneet jo c:hen, niin pelottaa, että millaiset nahkaläpyskät noista jää :D nyt siis rv tasan 28. Ei haittais yhtään, vaikka kasvaisivat vähän maltillisemmin... vaikka toisaalta, siistiä kun ekaa kertaa elämässä tuntee omistavansa tissit!
 
Minulla ei ole paino noussut kovinkaan paljon (noin 6 kiloa raskauden alusta ja nyt rv 28), mutta kuitenkin syöminen mietityttää. Jotenkin ei yhtään tee mieli hedelmiä tai vihanneksia, haluaisin vaan syödä pinaattilettuja ja pizzaa. Mitä jos vauva oppii nyt jo tykkäämään vain makeasta ja epäterveellisestä ruoasta? Ehkäpä tässä pitäisi vähän skarpata ja ostaa kaupasta kaikenlaisia erilaisia hedelmiä ja kokeilla mikä uppoisi parhaiten.
 
Mullakin meinaa tökkiä vihannekset...ei vaan maistu:meh: kurkku ja tomaatti menee leivällä ja ruokaan yritän laittaa aina sekaan porkkanaa tai jtn pakkasesta. Nyt aattelin raastaa porkkanaa päivälliselle ja lisätä siihen vaikka appelsiinia. Hedelmätki jääny vähemmalle,nyt tullu hirveesti laskuja ja joutuu ruuasta kitsastella....
syöttekö 1/2 kiloa kasviksia/vihanneksia/hedelmiä päivässä?? Tähän asiaan tuntuu saavan muistutusta usein neuvolassa kun painoa on vähä enemmän:hungover:
 
Mä söin alkuun tosi paljon mandariineja ja appelsiineja mut nyt ei okei oo mun makuun hyviä enää.. Banaania ei liikaa voi syödä ku maha menee sekasi. Päärynät on hyviä kunhan saa pehmetä kunnolla eka.. . Hedelmät palasiksi ja sekasin ja siihen maustamatonta jogurttia on hyvää mut on vähä "liikaa" vaivaa.. Lapset haluaa välistä ni tuntuu ettei itelle riitä ku sen verran vaan et tulee vihaiseksi :) salaattia tulee tehtyä pari kertaa viikossa ja siitä riittää pariksi päiväksi. Kasvikset on kyllä itelläkää jääny vähemmälle.
 
Kyllä vauvat oppii myöhemminkin syömään terveellisesti, joten en ottaisi siitä stressiä. Itselläni tuli alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen sellainen motto, että jos mene ala ja pysyy siellä, kannattaa syödä! Kannattaa kyllä kokeilla eri tapoja syödä vihanneksi ja hedelmiä. Hedelmiäkin on niin monenmoisia ja myös vihanneksia ja sen lisäksi niitä voi syödä pelkkäältään, smootiena, hedelmäsalaattina, salaattina, ruuan kanssa... miten vain! Itse monesti googlaan jonkin ruoka-aineen ja siihen liittyviä reseptejä. Sillä tavoin voi saada ihan uusia ideoita:)
 
Mulla maistuu vihannekset ja hedelmät nyt tosi hyvin. Melkein puoliväliin asti niistä jouduin pysymään erossa kun tuli niin huono olo ja laatta lensi. Sen jälkeen olen vetänyt niitä kaksin käsin.. Eli puoli kiloa tulee täyteen varmasti, lounaalla ja päivällisellä isot kasat salaattia ja hedelmiä välipalana liikaakin (radi).

Se monipuolinen syöminen on tietenkin hyvä asia, mutta ei takaa lapsen monipuolista syömistä, noi asiat usein on ihan yksilöllisiä. Eräs ystäväni söi todella monipuolisesti molempina raskausaikoinaan, mutta esikoisesta tuli todella epäluuloinen maistelija ja nirsokin, kun kakkosesta taas utelias ja avoin uusille mauille. Olen kyllä itse huomannut, että lapseni tykkää monesti samoista asioista mistä itsekin pidin pienenä, samaa olen kuullut muiltakin. Ehkä geeniperimäkin vaikuttaa? Ei ole mitään faktatietoa kyllä asiasta.
 
Mulle kaveritkin nauraa, että on siinä meillä kasvissyöjä, kun mitkään kasvikset ei kelpaa :D viimeaikoina alas mennyt vain porkkana ja kurkku sekä hemapa raakana. Gratiinina menee kukka- ja parsakaali... Ei tuu tosiaankaan syötyä niin hyvin kuin pitäisi :D Tällä hetkellä rv 28+5 ja kiloja kertynyt se 4 :) Sen puolesta ei ressiä syömisistä!

Ja mä uskon, että vauva oppii kyllä syömään monipuolisesti, jos vaan jaksaa sitten maistattaa ahkerasti :) eipä siitäkään oikein faktatietoa tunnu löytyvän, että äidin raskausajan ruokavalio mitenkään periytyisi....
 
Takaisin
Top