Raskauskilot

Juu minäkin Lillukka laihduin parin viimeisen viikon aikana monts kiloa kun olen ollut niin huolissani ja pelännyt koko ajan että vauva lakkaa hengittämästä jälleen. Nyt kun oma mieli on vähän parempi, on ruoka (ja herkutkin) taas maistunut. En viimeksi laihtunut imetyksellä ollenkaan, paino pysyi samassa. Kun lopetin, aloin lihoamaan kun jatkoin kahvipullan mässäämistä samaa rataa. Eli kyllä se mullakin on ihan syömisistä kiinni. Toiset saa taas syödä ihan mitä tahansa ja painoa vaan putoaa!
 
Mulle tuli raskauden aikana 14 kiloa lisää. Noin viikon synnytyksestä vaaka näytti +2 kg ja sen jälkeen kävin vaalla joskus viime viikolla ja silloin olin lähtöpainossa. Olen kyllä huomannut, että minulla on varmaankin imetyksestä johtuen jatkuvasti nälkä ja yritän syödä sen mukaan, ettei paino sitten laske liikaa.
 
Mulla tippu paino parissa viikossa 76kg->65kg ja lähtöpaino olis 57kg. Olin kyllä aika laiha ennen raskautta, ehkä turhankin. Nyt on ihan sopusuhtainen olo kyllä vaikka sitä on jäänyt painoa vähän ympäriinsä.
 
Mulla jäi 8kg laitokselle, ja nyt kolme viikkoa synnytyksen jälkeen olen takaisin lähtöpainossa. (Raskauden aikana tuli 12kg) Tosin mulla oli jonkin verran lihaksia ennen raskautta ja nyt olen aika lötkö siihen verrattuna. Pelkään myös että paino putoaa liikaa, samalla haluaisin saada hiukan lihaksia, eteenkin selän tukilihaksia, mutta en tiedä miten yhdistää lihastreeni ja imetys. Syömällä ylimääräistä proteiinia?
 
Moikka, huutelen maaliskuisista vaikka oma beibi syntyikin huhtikuussa... :) Tuohon käpysen kysymykseen, varmaan paras tapa niitä lihaksia selkään on saada toki treenaamalla niitä ja kunnollisella syömisellä. Proteiinipitoinen ruoka on hyvä ja jos lihasta haluaa oikeasti saada, niin tavoitteellinen treeni. Mä itse olen käynyt salilla säännöllisesti synnytykseen asti, mutta voi itku miltä selkätreeni tuntuu edelleenkin... Pikkuhiljaa. Itse teen nyt selälle pitkiä, 10-12 toiston sarjoja ja treenin jälkeen jion pelkästä proteiinista palautusjuoman. Sen lisäksi yritän huolehtia, että muussakin ruoassa on proteiinia, esim maitoa/rahkaa/juustoa/raejuustoa/jugurttia.
 
Se kannattaa varmaan just noin ^^ koska mulla edellisissä suoraan lihasproteiini mennyt rintamaidoksi hiukka työyin seurauksin.
 
Mulla tuli 21 kg, joista 12 lähti ekan 2 viikon aikana. Vielä 5 kiloa jäljellä lähtöpainoon viiden viikon jälkeen. Sektiohaava on semmonen turta ja omituinen niin haluan odottaa lääkärikäynnin ennen salille lähtöä. Neljän kilsan lenkkejä menee kärryillä :)
 
Takaisin
Top