Raskauskilot

Keskustelun 'Laskettu aika huhtikuussa 2015' aloitti granger, 8 syys 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Puuh! 69kg painan jo eli +12kg alkupainosta... Ei ihme, että on rankkaa! Viikkojakin on vasta 28+5. En pidä itseäni lihavana, mutta en ole koskaan painanut näin paljon ja siihen tottuminen on vähän vaikeaa. Kohta menee se 70 raja rikki!:confused:
  2. käpynen Kommentoinnin ninja Huhtikuunmammat 2015

Ostin uuden vaa'an. Painoa tullut alusta 7 kg, eli mulla on mennyt 80 kg raja rikki :D Viikkoja tänään 27+0.
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Mikäköhän siinä on, mutta kun paino alkaa uudella numerolla, niin se on kauhean dramaattista:D Vaikka paino olisi noussut vain pari kiloa. Ennen raskautta mietin miten ihmeessä jonkun paino voi nousta 20kg raskauden aikana, mutta nyt olen havainnut, että se on erittäin helppoa!:grin
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Sussu Sanaisen arkkunsa ammentaja Huhtikuunmammat 2015 Toukomammat 2018

Mulla kans on ihan uudet numerot puntarissa. 12 kg tullut raskauden alusta. Viimeiseen pariin viikkoon ei oo noussu. Epäilen suuria tissejä ja lapsivettä syyllisiksi painon nousuun :wink kuvassa viikkoja 27. Nyt alkaa 30. ImageUploadedByVau Foorumi1422474876.518828.jpg
    • Tykkään Tykkään x 2
  5. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Noh, mulla nousee vieläkin tuo paino... Ei ihan yhtä huimasti kuin yhdessä vaiheessa, mutta silti. Massu on ihan ihan kivan kokoinen, mutta kyllä se vielä kauheesti tosta kasvaa!

Kaunis vauvamassu sulla, Sussu!:) Ja kyllä olet aika ''bosahontas'' myös, varmaan ne tissit on syypää!:wink:grin
  6. Butterfly Sanaisen arkkunsa ammentaja Maaliskuunmammat 2015

Joskus luin jostakin, että sikiö oppii jo kohdussa suosimaan samoja ruoka-aineita kuin äitikin. En kyllä muista mistä sen luin ja onko siinä miten paljon perää. Mutta ainakin itse koetan syödä monipuolisesti, saa ainakin kaikkia ravintoaineitakin. Painoa tullut tähän mennessä rv 32 yhteensä 4,5 kiloa, alkanut vasta tässä loppuvaiheessa kertymään.
  7. jaica Sanaisen arkkunsa ammentaja

Saa nähdä kuinka isoksi tässä vielä paisuu..
    Kyl mä jokseenkin veikkaan et tällä tahdilla tulis vielä se 5kg.. :/
    Kerta kymppi jo tullut ja vauva alta kaks kilonen mötikkä,
    noh tosta kos sen reilun kilon vielä ottaa ja tissit omansa,
    loppu turvotukset.. ääh.. :/

Se on kyllä jännää miten kaikki vaan jää nyt kroppaan, Ruokavalio kun ei normista ole juurikaan poikennut paitsi no herkku viikot, mut niitä on normaalistikkin aina välillä ollut.

Siirryin muuten oikeesti niihin iltapuuroihin ko alko olemaan iltasin niin äklö olo. ja se helpotti.
    nyt oon taas pari iltaa lipsunut mun marja-kaurapuurosta, mut jospa alottais taas.
  8. Maatunen Puuhakas puhuja

Tänään pamahti 60kg rikki :D tasan 60kg näytti neuvolan vaaka, rv 29+3. En oo ikinä painanut näin paljon, yllättävää sinänsä... neuvolantäti vaan hymähti kauhistuneelle ilmeelleni ja naurahti, että eipähän oo ainakaan tullut liikaa kiloja. Ja kyllähän niitä vielä pari tulee väkisinkin lisää.
  9. käpynen Kommentoinnin ninja Huhtikuunmammat 2015

Minä en muista koska olisin viimeksi painanut 60kg. Joskus 19v kilpanyrkkeilijänä ehkä pääsin 63kgn sarjaan :D
    Onneksi voi aina syyttää pituutta :wink
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Käytettävä Käytettävä x 1
  10. Maatunen Puuhakas puhuja

Heh, Käpynen, sillä pituudella on kyllä aika paljon tekemistä asian kanssa :) oon huimat 155cm pitkä, joten ei niitä kilojakaan tarvii ihan hirmusti olla, jotta normaalipainossa pysytään.
  11. Kyfi6070930 Oman äänensä löytänyt

Itsellä pakko olla säännöllinen ruokarytmi muuten menee päivä pilalle ja olo sen mukainen. Aamusti tuhti aamupala, parin tunnin päästä hetsku taikka jugurttia, jaksaessa lämmin ateria lounaaksi muuten sitten hetsku linjalla, välissä taas jtn pientä sokeriherkkua taikka hetskua :D Päivällä sitten lämmi ruoka ja ehkä ennen iltapalaa jtn pientä, huhu kuulostaa tosi paljolta ja onhan se kyllä :D karkit sun muut tohon mukaan viikolla 33 ja viiskytkilosest, seittemäänkymppiin kiloihin raskausaikana, vähä ompi vaikeaa sulatella, en jaksa auhiasti murehtia, imetyksellä ja vauvan kanssa keväisillä lenkeillä ne sitten karistellen pois :D esikoista odottelen ^^ ja jos johki lähtee nii ei tule kuuloonkaan olla ottamatta mukaan jtn syötävää :D
    • Tykkään Tykkään x 1
    Last edited: 16 helmi 2015
  12. Ninnuli2 Oman äänensä löytänyt

Viikkoja lasissa n. 34 ja kiloja tullut 22kg. Ihan turvonnut olen :P Pituuttakin tosin 175cm ja lähtöpaino 63kg mutta kyllä nää massat tuntuu inhottavalle - on kömpelö ja jäykkä, ennen suit sait onnistuneet asiat vaatii nyt ähellystä. Mut loppukiri esissä, jaksaa jaksaa.............:dance018
  13. fashionhunny Puuhakas puhuja Huhtikuunmammat 2015

Viikkoja 30 ja kiloja nafti 10. Sama kun edellisissä, eli aluksi tulee paljon ja lopuks 3-4.
  14. Maatunen Puuhakas puhuja

Täällä viikkoja 31+3 ja painoa kertynyt +4,9kg. Oli paino vähän tippunut taas vaikka oon yrittänyt syödä ihan normaalisti. Kaikki pitäis kuitenkin olla ihan ok ja vaavi kasvaa normaalisti. Mä vaan ilmeisesti laihdun samaa tahtia kun pieni kasvaa... vähän kaikki kauhistelevat kun tässä vaiheessa raskautta paino on viidenkympin puolella. Alkaa itteäkin ressaamaan kun kaikki kauhistelee.
  15. fashionhunny Puuhakas puhuja Huhtikuunmammat 2015

Se kommentointi on aina asiatonta. Mullekin esikoisen kans tuli paniikki kun taivasteltiin pientä mahaa ja tultiin sanomaan että sulla on varmaan tosi vähän lapsivettä. :-( kävin heti ultrassa tarkistamassa ja lääkäri sano et höpöhöpö. Sen jälkeen en enää välittäny pikkumahan kommentoinnista. Lapset on ollu sen nelikiloisia kaikki ja varmaan tämäkin, mutta oon vaan pitkä ja laiha ja siks se lapsikin mahtuu pitkään selkään hyvin piiloon, :Heartred
  16. BabyBlues Puuhakas puhuja

Ei joillekin tule koko aikana kun se nelisen kiloa, jos on esim pienikokoinen, ja ylipainoiselle ei tartte tulla välttämättä ollenkaan. Toisille tulee kymmeniä, joillekin vaan nestettä yms joka humahtaa pian pois, ja toisille ihan ehtaa ihraa joka ei lähde.

Butterfly, olen myös lukenu että vauva tottuis jo kohdussa äidin makumaailmaan, ja kun esikoista kattoo niin pitää ainakin meidän osalta paikkansa: kaikkiruokainen on kuten äitinsäkin, ja lempiruokina sushit ja muut.

Tietenkin kaiken voi sössiä jos ruokailuasioissa ei siinä kriittisessä vaiheessa pidetä kuria, ja lapsi oppii että kiukuttelemalla saa mitä haluaa. Yllättävän monella tutullakin, jotka on ihan normaalijärkisiä ihmisiä noin muuten, on sellainen käsitys että ruokailu on sitä että lasta lahjotaan, maanitellaan, tai juostaan lusikan kanssa perässä ympäri kämppää jotta se söisi. Ei ne kuole nälkään vaikka eivät suupalaakaan söisi jollain aterialla, maistuupahan ainakin seuraavalla aterialla paremmin. Ja jos ei vieläkään maistu, niin ei sekään haittaa. Yksikään lapsi ei varmasti ole kuollut nälkään siksi että ruoka on 'pahaa'. Se on aikuisten omaa hysteriaa, kyllä lapsi lopulta syö mitä vaan kun on tarpeeksi nälkä, eikä ole annettu esim leipää, rusinoita, mehua ja muuta välipalaa joka tyydyttäis nälän siinä välissä. Sittenhän on sanomattakin selvää, että se seuraava ruokailu on mitä todennäköisimmin pilalla, jos lapsella ei ole taaskaan nälkä. Ja jos lapsella ei ole nälkä ja hän tietää kuikuttelemalla saavansa valita mitä lopulta syö, usein lasten valinta olis vaan leipää tms, niin vanhemman on aivan turhaa yrittää esitellä mitään uusia ruoka-aineitakaan ja lopulta ollaan tilanteessa jossa ruokailut ovat helvettiä ja lapsen ruokavalio todella yksipuolinen ja epäterveellinen. Tätä näkee liian usein...

Hmm, mitenkähän tämä nyt liittyikään raskauskiloihin...? Ai niin, eli että äidinkin kannattaa vaarmasti syödä monipuolisesti jo raskausaikana, ja toki sen jälkeenkin, kun maitoon voimakkaat maut ainakin menevät ja sitten lapsi tottuu niihin.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 5
    • Tykkään Tykkään x 4
  17. pookkana Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Täällä viikkoja on 31+3 ja kiloja tullut noi 13 lisää. Luulisi, että olen ihan turvoksissa, mutta en. Vatsa on jo komean pyöreä, mutta ei mitenkään mahdottoman iso, eikä sitä läskiäkään ole kertynty eikä kyllä turvotakkaan. Välillä mietin minne se on kadonnut. En kumminkaan halua liikaa tuijotella itseäni peilistä, sillä tämä kehontila on hyvin luonnollinen & väliaikainen. En halua ottaa paineita.

Ja ei ne lapset syömättömyyteen kuole. Itse olin pienenä sellainen, että saatoin pitkiäkin aikoja elää hyvin vähällä ruualla ja aina välillä ahmin kaiken mitä eteen kannettiin. :D Aluksi äitini hätiköi, mutta pian huomasi minun voivan aivan mainiosti ja syövän sen verran kuin tarvitsen. Monet myös helposti opettavat tajuamattaa lapsille sen, että tietyt ruoka-aineet ovat ihmisten mielestä pahoja. Jos tarjoaa vihanneksia asenteella, että nää maistuu pahalle, mutta ne on silti syötävä, niin miten olettaa lapsen niistä pitävän. Sama on siivoamisen kanssa. Jos esittää siivoamisen ikävänä asiana lapselle, siitä tulee semmoinen. Jos taas vaikka esittää siivoamisen hauskana leikkinä, niin se hoituuu paljon vaivattomammin!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  18. Lillukka Sukkela juttelija Huhtikuunmammat 2015

Rv 33+1 ja paino edelleen 9,5kiloa miinuksella korkeimpaan. Pahoinvointi on onneksi enää hyvin satunnaista. Pähkinöitä yms olen yrittänyt syödä, että tulis enemmän energiaa, kun vatsalaukku ei kummoista määrää pöperöä kerralla vedä.
  19. Butterfly Sanaisen arkkunsa ammentaja Maaliskuunmammat 2015

Eilen neuvolassa mitattiin paino, nyt on tullut painoa lisää yhteensä 6,3 kiloa (rv 34). Eli ihan selkeästi pikkuinen kasvaa nyt lopussa vauhdilla, alussa kun painoa ei meinannut kertyä ollenkaan.
  20. BabyBlues Puuhakas puhuja

Mulla nousi viime kerralla lopussa paino nopeasti, mutta nyt ei ole tainnut vielä alkaa lopun nousukiito, eikä tarttiskaan turhanpäiten... viimeeksi ei kyllä kotiinviemisiksi jäänyt mitään, ja vaikuttais ettei nytkään, kun on kaikki vaan tässä pallomasussa :)