Raskauskilot

Minulle tuli 14 kg raskauden aikana. Nyt on synnytyksestä 6 päivää ja enää on +2 kg jäljellä. Pitäisi jaksaa syödä paljon enemmän, ettei kiloja ropise ihan tolkuttomasti.
 
Itsellä tullut raskauden alettua noin 13kg lisää. Lähtöpaino 53,5kg. Melko tasaisesti 500g viikkovauhdilla.

Mutta sitten tällä viikolla neuvolakäynnin yhteydessä painon nousu oli viikkovauhdilla kuulemma 1600g :eek: (Virtsa+Paineet oli ok)
Vähän jäi ihmetyttämään mutta terkka oli melko varma että kyseessä on nesteen määrän lisääntyminen. Ettei syömällä saa niin paljon niin pienessä ajassa (1,5vko)
Ja kyllä nyt huomaa iltaisin että nilkat turpoavat, vaikka juon paljon vettä päivän aikana (2-3L), mutten pysty kauheasti enää liikkumaan. Ehkä suolaisen määrää voisin tietoisesti vähentää.
Tänään viikkoja 38+3.
 
Mulle on tullut alusta n 11 kg, viikkoja nyt 37+2. Viimeisen kahden, kolmen viikon aikana paino on junnannut paikallaan, onneksi vatsa on jatkanut keskikäyrällä. Onko muilla käynyt näin? Luulin että painonnousu kiihtyisi loppua kohden?
 
Mulla on myös monta viikkoa pysyny paino samana :) se on niin ihmisestä kiinni miten painoa tulee ja missä vaiheessa.
 
Mulla ollu maltillista se painon nousu ennen rv 37 jonka jälkee on alkanu tuntumaan vesi ilmapallolta. Turvotukset lisääntyneet ja melkein joka vko tullu se 1 kg lisää...
 
Mulla taas alussa tuli tasaisesti ja vauhdilla. Marras-joulukuussa vähän tahti hidastui, joulun aikaan paino nousi useita kiloja ja tämän vuoden puolella ei ole tullut kuin 3kg. Viimesinä viikkoina painoa ei yhtään lisää. Turvotusta on - varsinkin jaloissa. Yhteensä kiloja kertynyt 17. En näytä mitenkään siltä, että olisin kauhea tankki, vaan painoa on kertyny paljon nimenomaan vatsaan. Turvotuksestakin luulisi tulevan aika paljon... No, toivotaan, että kiloista päästäisi eroon.
 
Käpynen mul on aika samal taval käyny ku sulla :) 11kg tullu (nyt 38+3), viimesen 1,5kk aikana tullu enintään 1kg eli huomattavasti hidastui nousu. Täst oon yllättyny ku esikoista odottaessa mul tuli vikoilla viikoilla 800g-1,5kg / vko
 
Hei mistä ootte ostanu kunnollisen henkilövaa'an? Meillä ei oo ollu varmaan vuosikymmeneen mutta nyt haluaisin tietää paljonko painan. Unohdin käydä synnärillä niin en edes tiedä mitä sinne jäi ja neuvolassa ei olla käyty kun meillä oli se Jorvi-ralli. Neuvola vasta ensi viikolla . Näen vaan peilistä että sama mimmi mut olis kiva että olis vaaka. Mieskin treenaa tough viking kisaan niin kait sekin sitä vaakaa kaipaa.
 
Mulla on ihan joku tokmannin parinkympin vehje, välttää vaikka saisi joskus kommentoidakin. :wink
 
Meillä kans tarjoustalosta tarjouksessa ollu 10€.. Ja se näyttää saman lukeman ku esim neuvolan puntari, joten oli näppärä raskausaikana.

Mites teillä on painot lähteny? Mulle tuli 16 kg, joista 10kg jo lähteny. Poika siis vasta puoltoista viikkonen.. Eli ihan hyvää tahtia tippuu.
 
Mulla rupeaa kostautumaan tämä kotona möllöttäminen, paino on noussu juupeli about 4 kiloa. Tänään on kastajaiset ja sen jälkeen siivoutuu ruokavalio, toivottavasti kohta pääsisi vaunulenkillekin. Viljat ja sokeri pitää vähentää aika minimiin, mun iho ja suolisto ei voi tällä puputtamisella kovinkaan hyvin.
 
Mulla tuli se 15 luulisin. Vika punnitus ennen synnärii oli +14kg. Kaikki lähteny ja enemmänki kun vetäsin aamusta 25" farkut jalkaan ja polvi oireilee selän lisäksi. Haluaisin vaa'an painon seurantaan ettei laske liikaa ja maidontulo ehdy. Näin kävi esikoisen kanssa 4kk kohdalla. Nytkin rinnat suihkuaa. :-/
 
Mulla tuli 9kg, nyt lähtenyt synnytyksen jälkeen 13 kg eli vähän jopa voiton puolella ollaan. Huoli on hyvä laihdutuskeino. Nyt kyllä ruoka taas maistuu eli putoaminenkin hidastunut. Mutta ei hätää, sellaiset 8kg vois aivan helposti vielä pudottaakin, että tuskin pelkän imetyksen voimin siihen päästään!
 
Ja vaaka hommattu muistaakseni hullareilta ainakin 5 vuotta sitten, hyvin toiminut ja mittaa myös kehon nestepitoisuutta jne. Soehnle- merkkinen.
 
Voit Tökkönen yllättyä, koska imetys vie ekat 6kk aika tehokkaasti ja nyt vasta se 1kk takana. Mulla sille on sit lääkäri laittanu stopin aina 6kk kohdalla ja sitä kait sanotaankin että siitä eteenpäin imetyksestä johtuva kulutus tasaantuu äidillä.
 
Miksi minä en sitten laihdu imetyksellä? En minä nyt mielestäni niin ylettömästi mässää. Vaan pitää oikeesti jättää ne herkut spessuhetkiin. Vhh:lle vaan en taida sentään vielä ruveta, sitten vasta ku siirrytään Reetan kanssa muihin pöperöihin.
 
Emmä tiiä. Kai se on vaan sitten eri ihmisillä erilainen tää tomumaja. Mut pääsääntö on että se ekat 6kk kun maitomäärät kasvaa, kuluttaa ja sit tasaantuu. Mut en itse kyllä laihtumisen takia imetä vaan just se vaaka siksi hankinnassa että saa painon pysymään. Jotenki tuntuu että elimistön ketoaineetkin menee liian laihana rintamaitoon vaikka ei mulla ole siitä mitään tutkimusta. Ja ei laiha vielä oo kiintee ennenku pääsee treenaan lihaksis...:-) auswitch-birkenau-look ennemminki.
Pääasia että vauva kasvaa ja sehän kasvaa! :-) sit täytyy tää kroppa huoltaa kun taas vauva pärjäilee hetkiä ilman äitiä. Ens vloppuna yritän kampaajalle kimpassa tän kanssa. :-)
 
Tottahan se on, että ylimääräsiä ehtii hävittää sittenki ku nyyty on isompi. Ja sillä mullekin on nuita kiloja muutama tullu, kun olen yrittänyt syödä tarpeeksi, että imetys lähtisi kunnolla käyntiin. Ja yksi mikä minulla tekee on tämä neljän seinän sisällä mölliminen. Neitiä ei ole vielä vaunuihin saanut viedä. Jospa se maaginen kolmen kilon raja olisi nyt ylitetty niin pääsisi ulkoilemaan kunnolla.
 
Takaisin
Top