Raskauskilot

Tosiaan rv 31+4 ja painoa tullut +3,6. Terkkari sano et voi olla et paino nousee nyt viimeisen 2 kk aikana vähän reippaammin, mut toivottavasti ei. Turvotuksia ei muuten ole kuin joskus nilkat ovat turvokissa jos on seisonut pitkään esim. ostoksilla.
 
Mulla alkaa olemaan paino noussu jonku +8 kiloa, viime raskaudessa se oli kokonaisuudessaa siinä +10 kiloa, mut epäilen, et tällä kertaa tulee vähän enemmän, kun viikkojakin on vielä jäljellä niin paljon. Viimeksi kiloja jäi se 6 joten saa nähdä jääkö tästä.

Mut se on sen ajan murhe ja niitä kiloja on koko loppu elämä sit aikaa pudotella, en jaksa ressata niistä tässä vaiheessa. Tulee jos tulee, ja jää jos jää, sit vaan pudotellaan jos jää :)
 
Eilinen synnytysvalmennus jossa n. samoilla viikoilla 35 olijat kokoontuivat kattelin vähän itsekkäästi sivusilmällä muiden kumpuja ja muotoja ja täytyy tunnustaa että koin itseni siellä hoikaksi + 22 kiloineni. Niin paljon lähtöpaino & pituus & ruumiinrakenne + yksilöllisesti lapsiveden määrä + turvotus, rinnat jne vaikuttaa, pelkät kilot ei kerro mitään :)
 
Mulla on tullut tähän mennessä 7.5 kg joista 5 kg tuli jo vähän ennen plussaa( turvotukset) nyt vkoa 32+4. Ehkä kilot jää 10-12 kiloon. Pieni on kuulema maha, mutta vauva menee nyt keski ja yläkäyrän välimaastossa. Äidillä oli kanssa pieni maha raskauksissa. Että yksilöllistä ja ehkä geneettistä.
 
Täällä on +14kg, mutta selvästi on hidastunut painonnousu. Ehkäpä tulee enää muutama kilo ja se on sitten siinä (?):shy:
 
Täällä on kertynyt kiloja noin 8 raskauden aikana. Ovat tulleet tasaiseen tahtiin. Vieläkään en oikein tiedä mihin ne ovat piiloutuneet, kropassa ovat kasvaneet ainoastaan vatsa ja rinnat, eivätkä nekään niin paljon.
 
6,5kiloa tullu, 31+2 jälkeen, mutta oman puntarin mukaan oikeampi olisi ehkä lähellä 6kg 32+1 kohdalla. Tuntuu, että vauva painaa vatsalaukkua (tai on painanut pidemmän aikaa). Eikä oikein pysty syömään kuin vähän. Suklaahimo ois kaamea :D
 
Nostetaan tätäkin ketjua vähän. Täällä menossa 38+5 ja kiloja tullut tähän mennessä 6,5kg. Parilla vikalla neuvola käynnillä tosiaan tullu 1 kg/2,5 vko. Ei kyllä mitään hajua mihin ne nopeesti tulleet kilot on menny, kun en oo ruokailua muuttanut suuntaan taikka toiseen. Tosin epäilen että ne kilot on vaan nestettä kun nyt rv 37 jälkeen on turvotukset jaloissa ja käsissä lisääntynyt.

Mitenkäs muilla tällä hetkellä? Ja miten teillä jotka ootte jo synnyttänyt?
 
Mulla tullu about 14kg, nyt rv 38+1. Nyt ei oo kuukauteen tainnu nousta kyl yhtään.
Vaikka ite tuntuu suunnattoman paljolta, ni toi paino ei edelleenkään näy missään. Vatsa vaan kasvanu, muuten oon ihan saman kokonen..
 
Täällä viikkoja 38+5 ja paino tällä hetkellä 63kg, eli 9kg on tullut lisää raskauden aikana. Tissit on kasvaneet melkosesti ja jalat alkaa olla turvoksissa... ylimäärästä ei siis sinänsä oo tullut, eikä musta huomaakaan kuin sivulta, että oon raskaana :D Sainkin hyvät naurut baarissa kun olin kuskina pari viikkoa sitten, kun miehet tulee ihan pokkana iskemään, ja tajuaa häipyä vasta kun heitän nahkatakin pois ja alan esittelemään mahaa :laughing001 no, hyvää itsetunnon boostausta ja nauruterapiaa parhaimmillaan!
 
Mulle tuli se 19kg lisää painoa raskauden takia. Olin kyllä aika tikku ennen raskautta ja oon saanut vähän pyöreyttä, mutta silti olin ihan sopusuhtainen, jos ei tota masua ottanut huomioon. Synnärille jäi 8kg ja nyt on vielä 3kg lähtenyt siitä. Masu on enää tollanen minimaalinen pömppis, joka on aika hullua kun synnytyksestä on vasta 13 päivää. Jäljellä on siis vielä 8kg ja varmaan en kaikkia kiloja karista, kun tissit on aina megat. Varmaan tässä vielä lähtee semmoset 5kg kun päästään kunnolla vaunuilemaan:)
 
Mää aloin panikoimaan sitä että mahdunko mää enää omiin vaatteisiini. Oli sitten pakko kokeilla lemppari farkkuja, ja ne meni muuten päälle mutta maha on sen verta tiellä et ei menny kiinni. Jotenkin huojentavaa tietää et ei tartte synnäriltä lähtee suoraan ostamaan uusia isompia vaatteita. Muutenkin luotan tohon että nää mun kilot lähtee synnytyksen jälkeen pois, kun on suurimmaksi osaksi (mielestäni) nestettä.

Maatunen, ei täälläkään huomaa et mää on raskaana kun sivusta. Ja joskus kun mää istun nii silloinkaan ei huomaa, varsinkaan jos on kauheen löysä paita päällä. Ihmettelen tätä sillä musta tuntuu et oon valtava.
 
Täällä tullu 13 kg. Koko ennen raskautta 34 ja edelleen 34, paitsi navasta. :-) olo on valtava mut onneks on tullu kun oon ollu aika hoiperokunnossa taas raskauksien välissä niin nyt maitokin nousee. Katotaan lähteekö nää samalla tavalla kuin ennenkin. Pituus 178cm ja paino ennen raskautta 58kg. Kaksi kertaa on siis kymmenluku vaihtunut. :-)
 
Mulle tuli +21kg, vielä synnärillä joten en tie paljon tänne jää. Mulla oli synnytystä seuraavana päivänä jo pelkkä pieni pömppis jäljellä. poika ainakin painoi 3700kg ja istukka 500g, joten kaipa tänne jonkin verran jotain jää. :D
 
Mulle on tullu ainakin yli 20kg. Tissit 5kg kpl, nestettä sormissa ja varpaissa 1kg kpl :D vauvalle ja istukalle jää sitte se 5 kg. En ressaa, meen lenkille sitte kun olo sallii :)
 
Muokattu viimeksi:
Mua on näitten vikojen neuvola käyntien jälkeen vähän kauhistuttanut kun joka kerta tullu 1 kg lisää. Radin takia ja muutaman ylimääräisen kilon takia oon pyrkinyt siihen et ei tulis 10 kg enempää koko raskaus aikana. Jotenkin oon tosiaan tuudittautunut siihen ajatukseen et nää loput kilot on nestettä.
 
Älä huolehdi. Mulla on tullu aina reipas alku- ja reipas loppukiri painossa. Se neste tulee lopussa. Hyvä tietty tarkkailla tilannetta mut syömisellä jos siis hyvin tavallisesti syö, pystyy aika vähän vaikuttamaan. Suolaa kannattaa välttää ja hieronnassa käydä, koska se pitää nestekierron liikkeellä. Kävelykin auttaa.
 
Takaisin
Top