Raskauskilot

En kotona tapaa käydä puntarilla, mutta tänää oli pakko, varsinki iltasin vatsa ollu turvoksissa ja muutenki sellanen tukala olo....mitta painoa ei oo tullu yhtään lisääo_O pitää vissiin hakee vi-sibliniä ni rupeis helpottaa turvotus ja vatsaki toimis paremmin..... eli neuvolassa punnittiin rv22 ja sillon +5,5kg. Tänään 23+6 ja oman puntarin mukaan olis tullu vaan +3,5kg....no toisaalta hyvä että ei oo tullu painoa ku sitä löytyy jo ennestään:cool: neuvolassa sanottiin heti alkuun että yritä selvitä koko raskaus +10kg, sillon kyllä pelotti että saa nähä..mutta ehkäpä se onnistuuki. Bmi oli 28 ku kävin ekan kerran neuvolassa.
 
Itse en myöskään harrasta kotona puntarilla käymistä, syy toki siinä, että patterit loppu ja uusia ei ole saatu aikaiseksi hakea :wink Päätin heti alkuraskaudesta, että jos vaan inhimillisissä määrissä pysyy painontulo, niin en sen tarkemmin ala ruokavaliota seuraamaan. Noh, nyt 21+6 ja eilen kävin kaverin tykönä puntarilla ja tuloksena +1kg...
 
Mulla alkupaino oli melko matala (54kg) ja nyt rv 20+0 tullu lisää 4kg. Ruokahalu kasvo alkuraskaudesta huomattavastikkin, mut väheni sit nopeesti. Kovasti elän toiveissa et paino ei yli 10kg nousis raskauden aikana, mut saattaa jäädä vaan toiveeks.
 
Täällä ei ole paino vieläkään noussut ja vk 21+6 :D puntari näyttää taas 54kg, mikä itseasiassa on ihan muutaman sata grammaa vähemmän kuin ennen raskautta. Maha on kyllä kasvanut aivan hurjasti, ja pikkuinen myös, joten ei ressiä sen suhteen. Mikäs tässä, viimisen viikon oon taas elänyt suklaalla ja ranskalaisilla eikä näy missään :D
 
Pienikokoisten ei kannata hirmuisesti painonnoususta stressata ehkä laskusta. Tarinani ja nyt kolmas kerta menossa: paino nousi ekassa 14kg ja laski viikossa 25kg-> maidontulo loppui 3kk kohdalla, tukka lähti ja polvinivelet alkoi heilua sivuille kun lihasproteiini meni rintamaitoon reisilihaksista, joiden pitäisi yhdessä pohkeen yläosan kanssa pitää polvia paikoillaan.
Tokassa 17kg, joista 5kg oli turvotusta-> imetin 6kk, kunnes lääkäri sanoi suoraan että nyt se järki käteen ja lopetat NYT. Kaikki samat vaivat plus vatsalihaksetkin meni rintamaidon tekemiseen. -> selkä pragas. Nyt pelkään tietty et no niin TÄSSÄ raskaudessa tulee kiloja jotka ei ikinä lähe mut tiedän jo et sama toistuu. Eli muistakaa lihasmassan hyvinvointi ja imetykseen tarvittava energia. Minulla se on lähtenyt selkänahasta asti ja siis pitius 178cm. Imetyksen loputtua tänä vuonna helmikuussa painoin 52 kg. Raskauskilojen vähyys ei ole mikään irtopisteiden haku vaan kohtuus ylä ja ala suuntaan kannattaa muistaa.
 
Pienikokoisten ei kannata hirmuisesti painonnoususta stressata ehkä laskusta. Tarinani ja nyt kolmas kerta menossa: paino nousi ekassa 14kg ja laski viikossa 25kg-> maidontulo loppui 3kk kohdalla, tukka lähti ja polvinivelet alkoi heilua sivuille kun lihasproteiini meni rintamaitoon reisilihaksista, joiden pitäisi yhdessä pohkeen yläosan kanssa pitää polvia paikoillaan.
Tokassa 17kg, joista 5kg oli turvotusta-> imetin 6kk, kunnes lääkäri sanoi suoraan että nyt se järki käteen ja lopetat NYT. Kaikki samat vaivat plus vatsalihaksetkin meni rintamaidon tekemiseen. -> selkä pragas. Nyt pelkään tietty et no niin TÄSSÄ raskaudessa tulee kiloja jotka ei ikinä lähe mut tiedän jo et sama toistuu. Eli muistakaa lihasmassan hyvinvointi ja imetykseen tarvittava energia. Minulla se on lähtenyt selkänahasta asti ja siis pitius 178cm. Imetyksen loputtua tänä vuonna helmikuussa painoin 52 kg. Raskauskilojen vähyys ei ole mikään irtopisteiden haku vaan kohtuus ylä ja ala suuntaan kannattaa muistaa.
 
Lähtöpaino oli siis sen 52 kg ja n.rv 22 oli 58kg eli reippahasti on alkanut tulemaan. + 6kg
Ei tarttis viel ihan tätä tahtii alkaa nousemaan.
Toki saapahan nauttiiin ko on ne tissit ittelleen saanut! :D

Esikon kanssa tuli + 16kg ja sain kolmevuotta tehä hommii et lähti paino.
Imettään en pystynyt ko muutaman kuukauden ko maito ei riittänyt. Eli imetys ei vienyt niitä ylimääräsiä kiljoa.
Toivottavasti nyt käy toisin. :D
 
Päivitelläänpä omaakin tilannetta rv 18 oli paino noussut n. 3,5 kg. Eilen paino oli 61,3 kg eli 3,3kg lähtöpainosta noussut. Eipä voi muuta kuin olla tyytyväinen. Vatsa on kyllä jo hirvittävä pallero että voisi kuvitella painon nousseen enemmänkin.
 
Itse olin aluksi huolissani, kun paino ei noussut. Mutta koska kaikki testit ja ultra näyttävät normaalia niin enää en stressaa asiaa. Rv 25 ja paino noussut yhteensä 2,3 kiloa. Kohtu kasvanut selkeästi ja syön normaalisti eli näin täällä. Nyt on jo raskausvatsa :)
 
RV 24+2 ja paino noussut jo 6kg :O esikoisesta samaan aikaan oli kilon vähemmän joten ei syytä paniikkiin :) Vatsa on kyllä isompi nyt kuin esikoisen aikaan, sillon mentiin aikalailla alakäyrällä ja nyt keskikäyrän hieman yläpuolella :) Ehkä se tasaantuu tästä :D
 
24+4 Ja edelleen 10kg miinuksilla. Tosin reilu kuukausi on nyt taidettu mennä tässä painossa, eli ei sentään laskua enää
 
24+4 Ja edelleen 10kg miinuksilla. Tosin reilu kuukausi on nyt taidettu mennä tässä painossa, eli ei sentään laskua enää
 
Mulla 23+0 neuvolassa +6kg, eikä neuvolatäti sanonu mitää. Kai se on siis ok. Enemmän saisin kyllä liikkua - sen tiedän. Syötyä tulee yleensä terveellisesti, mitä ny välissä vähä karkkia ja pullaa, mut ei paljoa.
Toivottavasti toi paino ei kauheesti ala kipuamaan, vaan pysyis nyt kohtuuden rajoissa. Tässä iässä ne ylimääräset kilot on niiiiin vaikee saada pois.
 
25+0, vielä -600g..
Toki ylipainoa alkuunkin, eli ei vaarallista vaikkei ole tullutkaan lisää..
Alussa tippu jonkunverran, ne pian tulla takas.
 
Täällä 24+3 ja painoa viime neuvolassa +1kg lähtöpainoon ja samaa näytti tänään kotivaaka.
Mulla tavotteena just se max. 10kg raskauden aikana koska oon ylipainonen enkä todennäkösesti imetä kuin max 3kk eikä siis sillä kilot sitten myöskään karise.
Siks siis niin kauan ku paino pysyy tässä niin olen vain tyytyväinen.
Väkisinhän niitä sit tulee kun vauvaki kasvaa, että sitä odotellessa..
 
Miten vuoden alun kilokammot? :-) mulla ei niin mitään tietoa kun ei meillä ole vaakaa. Ajattelin tänään, että niin kauan kun toi mun viisivuotiaan poitsun toppis menee mulle päälle pihaan roskia viedessä, en jaksa asiaa murehtia. :-D
 
Mulla ei oo vieläkään uutta vaakaa sen rikkimenneen tilalle, mut huomenna on neuvola :O Ainoa vaan, että niiden vaaka näyttää omiaan ku ei oo aamupaino ja kaikki vaatteet päällä jne.
Veikkaisin että alkupainosta +6 kg ja viikkoja kohta 25.
 
Tänään alkoi työt, joten mielenkiinnolla oottelen alkaako alataajojen turvotus, kun joutuu istumaan. :-/ pikkiriikkinen, mutta teen isoja vauvoja. :-D
 
Takaisin
Top