Raskauskilot

Lillukka, et ole ainoa, jolle ruoka ei maistu.. täällä oksennetaan edelleen, vk 18+6 :sad001 Mutta hyvä, jos siellä alkaa helppottaa! Jospa se itselläkin kohta... Primperaneja on kyllä raskauden aikana mennyt enemmän kuin laki sallii, mutta ilman niitä olisin kyllä jo kuihtunut olemattomiin. Nyt oon koittanut pärjätä ilman, mutta heikoltahan tää näyttää... mut eipä oo tarvinnut enää tipassa käydä, se on jo yhen sortin voitto! :D Ja voipahan hyvillä mielin syödä ihan mitä vaan alas sattuu menemään :P
 
Voi kurja, toivottavasti sun olo helpottais kans. On helpompi huokailla hetki pahaa oloa pois, kun halata pönttöä koko ilta. Mullahan esikoisen aikaan pahoinvointi kesti loppuun asti, kuopuksen aikaan pystyin jopa juomaan kahviaviikolta 28 eteen päin ja huonoa oloa oli enää hyvin satunnaisesti. Tämän aikana vain muutama päivä on mennyt täysin kahvitta, kahvin kulutus muuten on vähentynyt ainakin kolmasosaan entisestä. Oletko töissä? Tai jaksanut olla? Minä olin 2kk kokonaan pois, nyt teen osa-aikaista.
 
mullaki vaaka rikki.. toisaalta hyvä nii ni ei tuu koko ajan kytättyä.. ja sit ois sen takia surkee fiilis. mut mua kyllä aina pelottaa mennä neuvolassa vaa'alle.. on jääny ekasta joku trauma ku oli niin karsee terkkari eka käynnillä ku esikoista odotin ku sano suoraan että kyllä nyt oot liian lihava ja ei hyvä alku ollenkaan ja plaa plaa.. onneks sillon muutettiin ja terkkari vaihtui ihanaan tätiin.. ja sen jälkeen on ollu kyl ihania neuvolantätejä... neljättä kun odotan ni tiiän kyllä jo sen et ku jokaisesta on tullu 20kg.. ja kaikki on lähteny viimeistään 4kk-6kk synnytyksestä imetyksellä.. joten en jaksa ressata,ainakaan koko aikaa.. :)
 
Ei siitä painosta kannata ottaa stressiä! Jokainen kerää niitä kiloja yksilöllisesti, ja ne myös lähtee yksilöllisesti :) Ja sitäpaitsi, kuka muu on oikeutettu sanomaan millaisena olet hyvä, kuin sinä itse. Jos itse on tyytyväinen ja voi hyvin, niin ei niitä vaa'an numeroita kannata jäädä tuijottamaan :) Näillä puheilla lähden hakemaan uuden laatikollisen konvehteja.
 
Tänään neuvolassa mitattiin paino ja yhtään ei ollut tullut lisää. Tosiaan hoitajan mukaan kukin kerää painoa yksilöllisesti, toiset heti alusta ja toiset vasta lopussa. Eli enpä sitten huolehdi asiasta :)
 
Mulla on paino noussut nyt 3,5kg ja viikkoja reilu 18. Itsekin odotan neljättä ja joka kerta neuvolassa sanotaan painosta, että ohhoh onpas taas noussut tms kommentteja tulee. Ahdistaa aina tuo puntarilla käynti neuvolassa vaikka tiedän ettei paino koskaan ole hirveästi noussut. Kun toista odotin oli kesä, niin yksi terveydenhoitajani sijainen sanoi minulle että koko kesänä et yhtään makkaraa grillaa, salaattia vaan itsellesi ja lenkkeilet. Silloinkaan ei paino ollut noussut paljoa, mutta silti hirveä saarna ruoasta ja liikunnasta.
 
Mulla paino noussut 6,5 kg ja vko 17+1. Toisaalta olen reilusti alipainoinen raskauteen lähtiessä, joten neuvola vaan hurraa joka kerta et hyvä kun nousee. Mut kyllä toi luku ahdistaa vaikka mulla kaikki menee reisiin ja lähtee imettäessä viikossa. Outoa... Sit on inhottava tyhjä luusäkki takana, jota yritän jalkakyykyillä aina treenata. Mut sen verran huikeisya raskauskiloista, että kaikille tulee se oma määrä, tärkeuntä on että syö terveellisesti eikä ns. "Kerää" ilokseen syömällä huonosti niitä kiloja. Se ei ole vauvan etu. Kaikkihan ajattelemme muuten vauvan terveyttä sekä odotisaikana, että kohdin ulkopuolella. Mielestäni tää pointti unohtuu aika usein, eli että äidin ylimääräinen ja varsinkin tavinnon laatu, on sekin vauvalle epäedullista ja rasittaa istukkaaz
 
Hirveä määrä kirjoitusvirheitä! Anteeksi! Hipaisunäyttö. Eli kohdun ja ravinnon ja istukkaa. Mm nämä korjaukset. Toivottavasti saitte selvää. :-)
 
Piti oikein neuvolakortista tarkistaa et miten mun paino on mennyt. Ekan ja tokan neuvolakäynnin välillä paino tippui lähes kolme kiloa mut sit on siitä noussut. Tällä hetkellä on alkupainoon nähden tullut kaksi kiloa lisää. Eli ei paljoa. Vaikka kaikkea oon kyllä syönyt. Täytyy varoa ettei loppuraskaudessa pääse kertymään turhia kiloja. Niitä kun kuitenki helposti tulee.

Maanantaina tosiaan oli neuvolakäynti ja sillon oli 19+6. Eli nyt taitaa olla sit jo rv 20.
 
Tänään meen neuvolaan niin näkee miten on paino alkanut nousemaan. :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
4kiloa paino noussut alkupainosta :) nyt menossa 21+6. neuvola täti sanoi että vähän nopeasti :eek:
 
Mulle tuli tänään ajatus liittyen siihen kun joulu lähestyy, ja tulee syötyä ihan järjetön määrä suklaata.
Jos pitäisi kuukauden mittaisin herkkulakon ennen joulua. Kuka on mukana :anyone Itse lasken herkuiksi kaiken pikaruuan (syön vain hesburgerissa, jos syön), leivokset, suklaan, sipsit ym.

Alkaa ahdistamaan kun joka päivä tulee syötyä suklaata jollain verukkeela, vaikka pitäisi keskittyä syömään ravintorikkaasti.

Painotan, että ei ole kyse laihdutuksesta tai mistään stressaamisesta. Itseäni stressaa enemmän se, kun mässytän suklaata ja keksin tekosyitä sille jonka jälkeen stressaan siitä että tuli taas turhaan syötyä herkkuja eikä ollut edes hyviä :cool: Otan mielummin kalorit sellaisesta, joka hyödyttää vauvan kehitystä. Syön ihan järjettömiä määriä jo ruokaa, eli kalorit on joka päivä yli 2000.

Kaikille ei sovi tällainen, ja voi jopa kostautua sillä että syö myöhemmin vielä enemmän. Itse olin maaliskuun sokerittomalla "dietillä" ja oli tosi helppoa kun oli sitoutunut siihen. Kolmen viikon jälkeen tosin sorruin suklaaseen :rolleyes:

Yritän olla ainakin 16.12 asti, ja jos näyttää helpolta, voisin sinnitellä jouluun asti.


Hehe, arvatkaa miten mennyt. Ei toiminut ei. nyt kun luovutin lakon suhteen, niin huomasin etten ole enää herkkuja kaivannutkaan. Yleensä menee juuri toisin päin. No viikonloppuna tulee aina syötyä kaikkea ylimääräistä.
Paino noussut jo 6kg.

Nyt rv 21+3
 
Mulla tänään kotivaaka näytti +2 kiloa lähtöpainosta, tänään siis rv 19+0, joten oon ihan tyytyväinen. En nimittäin ole kerenny oikein liikkumaan arkisin ja viikonloppuisinkin on ollut kovin huonot kelit niin on jäänyt noi liikkumiset sit lähinnä siihen esikoisen perässä juoksemiseen.
 
Painoa ei ole tullut yhtään lisää tässä viikon sisälläkään, mutta aivan kuin kohtu olisi kasvanut. Tuntuu siltä, että se täyttää kaiken tilan, sillä joka kerta kun syön niin vatsa turpoaa selkeästi. Ero aamulla ja illalla on niin suuri, että voisi puhua yhden vaatekoon erosta. Aamulla on pakko laittaa housuihin vyö, että ne pysyy jalassa ja illemmalla sitä ei tarvi. Samoin talvitakki on aamulla löysä, mutta illalla kaikki napit eivät mene kiinni. Täytyy siis siirtyä väljempään talvitakkiin, housuissa vielä säätövaraa, mutta viimeisiä housupareja viedään. Ehkä sitä kohta pääsee äitiysvaateostoksille :)
 
Mulla myös turpoaa vatsa valtavaksi ruoan jälkeen! Tänään viimeksi ihmeteltiin mulle että onko kaksi tulossa kun niin valtava vatsa... Jotenkin se kyllä ärsyttääkin, se päivittely nimittäin!
 
Tökkönen, onneksi kukaan ei ole vielä päivitellyt mun vatsaa. Enemmänkin saan sellaisia ilahtuneita huudahduksia, että katsos alkaa näkymään. Katsotaan sitten loppuraskaudesta mitä kommenttia tulee :grin
 
Joo ja silloin lopussa se menee mutta tässä vaiheessa jostain syystä ärsyttää... Mutta on mulla kyllä iso vatsa, ihan kuten esikoisestakin. Ilmeisesti jotenkin eteenpäin kallistuva kohtu. Siihen päälle kun lisätään esikoisesta jääneet + 10kg niin eipä kai se ole ihme että kommenttia tulee.
 
Rv 20+6 ja painoa tullut nyt 8 kg. Tahti on siis tismalleen sama kuin edellisessäkin raskaudessa eli kohti sitä 20 kg painonnousua tässä ollaan varmaan taas menossa... Lähtöpaino mulla siis 60 kg ja paino nyt 68 kg, kohta paukkuu uudet kymmenluvut, hui!
 
Pääsin viikonloppuna vanhempien vaa'alle, silloin 18+4 ja painoa tullut 3kg. Onneksi, en nimittäin olisi yhtään osannut arvioida.
 
Takaisin
Top