Raskauskilot

Mä varmaan kerään teidän kaikkien menetetyt kilot ja grammat.. :porc
 
Kääk, nyt on mullaki sitte nousuun lähteny, tänään rv16+4 ja n.2kg on tullu lähtöpainoon lisää (alkupahoinvoinnin takiahan ensin tippui sen 2kg ni siihen nähden tullu siis 4kg). Eikä se normaali raskauden painonnousu mitään, mutta kun tuo makea alkaa taas maistumaan :/
 
Viikkoja on 17+5, ja nyt on sama paino kuin ennen raskautta :) Ne muutamat kilot mitä alussa lähti on siis tullut takaisin. Pariin viikkoon ei mun paino oo noussu, vaikka vauva onkin kasvanut hyvin. Eli maha kasvaa ja meikä laihtuu, en valita :D Ei ole kyllä paljon tullut syötyäkään, ei jostain syystä meinaa mikään mennä alas.
 
Mulle tullut nyt 55kg - 59kg ja rv 15+2 tällä hetkellä. Alkuviikoilla tuli lähes kaikki, nyt on nälkäkin lähtenyt, lihominen näyttää hidastuneen vaikka pitäisi olla juuri toisinpäin.

nyt 19+3 ja edelleen 59kg :grin hesessä käyn kerran viikossa ja suklaata mennyt viikon sisällä varmaan kilo. muuten syön tosi terveellisesti, mutta paljon.

onhan 4 kg aika paljon, mutta lähtöpainoon nähden ei. ja lisäksi kun se 4kiloa tuli ensimmäisellä kolmanneksella pahoinvoinnin takia, eikä sen jälkeen ole tullut yhtään niin aika kummallista on...
 
Mä en kestä lukea näitä teidän kilojuttuja.. Mulla menossa 16+5 ja paino on noussut jo kuusi kiloa!! Alkupahoinvointiin tuli syötyä mitä sattui, mutta sen jälkeen oon syönyt kohtuullisen terveellisesti ja sen 2000 kcal päivässä. Neuvolassa sanottiin, ettei kannata stressata, joillekin vaan kiloja kertyy kuulemma enemmän. Voi hanuri. Stressaan silti. Ikuisena laihduttajana ei oikein meinaa saada päätä ymmärtämään tätä painohommaa.. puuh.
 
Hönönen, don't worry. Mulla on myös tullut kiloja suunnilleen saman verran kuin sulla. Ja kuten sinä olen syönyt ihan terveellisesti, ja suunta on silti tasaisesti ylöspäin. Ekan kanssa kiloja tuli 12, jotka kaikki lähtivät kyllä tosi nopsaan imetyksen myötä. Mutta tästäkään huolimatta en kuulu siihen porukkaan joka nauttisi yltiöpäisesti raskaana olemisesta ja kehon muutoksesta, tai kokisin olevani jonkinlainen "hot mama" - näen tämän ajan omalla kohdallani lähinnä pakollisena lisääntymisen välivaiheena :)
 
Ihan sama kuin Hönönen n. 6 kiloa tullut ja alkupaino oli n. 53. Paljonko sulla Hönönen oli alkupaino?

Esikoisesta tuli painoa 6 kiloa, tosin silloin alkupaino oli 64.

Pää ei vaan meinaa nyt pysyä painon nousun perässä... Kait tää tästä tasoittuu :)

Viikkoja nyt 18+2
 
Et oo ainoa Hönönen! Mulle tullu kans jo 6,5 kg lähtöpainoon ja tänään rv 18+3. Eivät olleet neuvolassa yhtään huolissaan, kun olen lähtöpainoltani melko hoikka ja viime raskaudessakin tuli painoa 20 kg ja kaikki lähti. Kyllä se siitä. Yksilöllistähän tämä raskaudenaikainen painonnousukin on, toisille sitä vaan tulee, vaikka kuinka koittais liikkua ja syödä terveellisesti. :)
 
Tääl kans tullu jo 5 kiloa.. Ja ahdistaa hirveesti kilot. Vaik kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa tullu se 20kg ja ne lähteny viimeistään 6kk synnytyksestä imetyksen ja urheilun avulla.. Sain itseni kuluneen reilun vuoden aikana parempaan kuntoon ku koskaan aiemmin. En laihtunut paljoakaan eikä se ollu tarkoituskaan vaan saada reistaileva selkä kuosiin ja onnistuin. Oisin halunnu salilla käyntiä jatkaa mahdollisesti ihan lopuillaan mut pahoinvoinnin ja hirmu sitkeän flunssan vuoksi 3kk en oo salilla käyny. Muutaman kerran lenkillä vaan.. Onneks pistin salijäsenyyden tauolle.. Kauheen vaikeeta jotenki hyväksyä muutokset kropassa tuntuu et vaan rapistuu saas nähä mitä on taas tulossa loppua kohden.. Nyt alkaa flunssa olla ohi. Itte taas niskasta kiinni ja heti huomen aamusta lenkille! :)
 
Mulla rv 18+4 tänään ja kiloja tullut n. 2kg, vaan sellanen tunne on että tästä se lähtee nousuun! On alkanut taas kaikki makea maistua ja etenkin suklaa, en vaansaa pidettyy itteeni kurissa, jos tiedän että kaapissa on avattu suklaaboxi!! :D
Ei vaan oikeesti ahdistaa..ekassa raskaudessa sain kerättyä komeat 18kg.. ja niiden pois lähteminen ei todellakaan tapahtunut muutamassa viikossa..eikä kuukaudessa.. :sad001 muutenki ahdistaa nää kehon muutokset.. ennen tätä raskautta olin vihdoin tyytyväinen omaan kroppaani,kun sain edelliset raskauskilot pois ja muutenki kropan vähän timmimpään kuntoon, mutta nyt taas kaikki alkaa alusta.. no.. kaikki tää on sen vauvan arvoista ja saan viel itteni taas kuntoon, mut silti...argh!! :grin
 
Mulle tuli tänään ajatus liittyen siihen kun joulu lähestyy, ja tulee syötyä ihan järjetön määrä suklaata.
Jos pitäisi kuukauden mittaisin herkkulakon ennen joulua. Kuka on mukana :anyone Itse lasken herkuiksi kaiken pikaruuan (syön vain hesburgerissa, jos syön), leivokset, suklaan, sipsit ym.

Alkaa ahdistamaan kun joka päivä tulee syötyä suklaata jollain verukkeela, vaikka pitäisi keskittyä syömään ravintorikkaasti.

Painotan, että ei ole kyse laihdutuksesta tai mistään stressaamisesta. Itseäni stressaa enemmän se, kun mässytän suklaata ja keksin tekosyitä sille jonka jälkeen stressaan siitä että tuli taas turhaan syötyä herkkuja eikä ollut edes hyviä :cool: Otan mielummin kalorit sellaisesta, joka hyödyttää vauvan kehitystä. Syön ihan järjettömiä määriä jo ruokaa, eli kalorit on joka päivä yli 2000.

Kaikille ei sovi tällainen, ja voi jopa kostautua sillä että syö myöhemmin vielä enemmän. Itse olin maaliskuun sokerittomalla "dietillä" ja oli tosi helppoa kun oli sitoutunut siihen. Kolmen viikon jälkeen tosin sorruin suklaaseen :rolleyes:

Yritän olla ainakin 16.12 asti, ja jos näyttää helpolta, voisin sinnitellä jouluun asti.
 
Minullakin on tullut nyt n. 5kg painoa lisää alkutilanteeseen nähden. Selvästi on alkanut ruoka maistumaan enemmän ja on koko ajan nälkä! En tykkää siitä tunteesta yhtään. Olen nyt viime vuodet ollut hyvin tasapainossa painoni kanssa, aiemmin lihoin opiskeluvuosina 10 kg ja nyt uhkaavasti lähestytään kohta sitä painoa. Syön kyllä pääosin ihan terveellistä kotiruokaa ja välipaloina pidän mukana usein hedelmiä, myslipatukan ja jugurttia tms. Mutta aika usein esim. töiden jälkeen kaupassa käydessä iskee niin järkyttävä nälkä, että ostan kolmioleivän, pasteijan tai muun rasvaherkun. Ja jos erehdyn ostamana sipsejä tai karkkia niin kyllä siitä on sitten kohtuus kaukana :D

Olen ajatellut olevani aina melko sinut itseni ja kroppani kanssa, en ole kokenut kovin suuria ulkonäköpaineita. Nyt yllätyin miten ärsyttävältä tuntuikaan kun tutut housut alkaa kiristää.. tämä jatkuva nälän tunne tuntuu siltä kun ei osaisi kontrolloida itseään.
 
Itse olin todella kauhuissani kun ensimmäisten n 10 viikon aikana paino nousi yli 7 kg... Ihan järkytyksellä mietin kuinka paljon sitä siellä 40 viikon kieppeillä sitten painetaan! Mutta kaikeksi ihmeeksi nyt 20+ viikolla painoa on tullut alkuun nähden vain n. 5 kg, eli kyllä se lähti tasoittumaan, vaikka maha on jo kasvanut hurjasti.
Ilmeisesti olen niitä tyyppejä jotka kerää nestettä herkästi kroppaan siunatussa tilassa :P
 
Ihanaa, että en ole asian kanssa yksin! Mulla lähtöpaino n. 65 kiloa eli nippanappa normipainon puolella. Mutta nyt on sitkeä lenssukin taltutettu, joten reippain mielin huomenna salille ja kohti sitä "hot mama"-figuuria. Edes ajatuksen tasolla.. :)
 
Kylläpä pisti hymyilyttämään tuo "hot mama" -figuuri... Näin sieluni silmin itseni viime raskauden loppumetreillä, se figuuri tuskin oli enää kovin "hot". Tai ainakaan mun olotila ei ollu "hot". Mutta loppumetrit on loppumetrit, ei kai sillon enää tarvitsekaan näyttää eikä tuntua "hotilta".
 
Voihan hot mama... kyllä siitä on olo kaukana :D Välillä on niitä hetkiä, että peiliin katsoessa on oikeasti tyytyväinen, mutta voi jösses kun iskee ne kädet lanteille. Olen aina ollut suht pieni kokoinen, eikä ylimääräistä ole juuri missään ollut. Nyt tuntuu niin kauheelta nuo yks kaks ilmestyneet jenkkakahvat.. paino on edelleen sama kuin lähtöpaino, joten tuskin tässäkään lihomisesta on kyse. Kai se vaan itteä ahdistaa kun ei ole neljään kuukauteen pystynyt paksuna olemiselta liikkumaan, ja mä kun olin jo ilmoittautunut alku kesän puoli maratonille. Taitaa jäädä väliin :laughing005
 
Tähän asti minulla ei ole ollut mitään ongelmia ulkonäön muutosten suhteen, oikeastaan päin vastoin. Olen aina ollut hoikka ja jotenkin tuntuu tosi kivalta, kun alkaa tulla noita muotoja vähän lisää. Mieheni ihastelee usein muuttunutta kroppaani ja oikeastaan tunnen itseni kauniimmaksi ja seksikkäämmäksi kuin koskaan ennen. MUTTA tiedän, että tämä varmaankin on nyt tällainen vaihe ja sitten loppukuukausina on varmasti olo aivan toinen. Siksi yritän nyt nauttia tästä vaiheesta. Olen ostanut kauniita raskausmekkoja ja nautin siitä miten pyöristynyt vatsani pääsee niissä esille. Myöhemmin haluan sitten varmaan heittää mekot ja mahat pois ja palata normaaliin kehooni. :)

Enemmän minä olen huolissani siitä, millainen kehoni on raskauden jälkeen. Suren jo nyt sitä, että kroppani varmaan alkaa roikkua. Raskausarpiakin pelkään. Alakerran muodonmuutoksesta nyt puhumattakaan. Pitääkö mieheni minua kauniina vielä sitten, kun minulla on riippurinnat? Olen kyllä kysynyt tätä häneltä ja hän on sanonut, että nimenomaan pitää. Niistähän näkee, että olen saanut lapsen. Ja hänen mukaan miehillä ei edes ole ongelmaa rintojen riippumisen suhteen, ei ne näytä hänen silmiinsä yhtään pahalta. Joten omassa päässä tämä huoli vain on.
 
Kiva lukea, että muillakin on paino pudonnut alkuraskaudesta. Lillukkaa vaan käy sääliksi, toivottavasti olosi alkaa jo paranemaan! Itselläni paino putosi n. 1,5 kiloa ja pelästyin, olisi pitänyt heti tulla tänne lukemaan kunnon painonpudotuksista :wink Kun ensimmäistä lasta odottaa niin luulin painon vain nousevan. Viime mittauksessa paino noussut n. 2,1 kiloa ja pari päivää sitten paino näytti aamulla samaa (tänään rv 21+0). Perjantaina neuvola, saa nähdä mitä siellä näyttää paino (täytyy yrittää laittaa samat vaatteet päälle, mittaus samaan aikaan kuin viimeksi). Vatsa on kyllä pyöristynyt ja rakenneultran mukaan sikiö on kasvanut normaalisti eli eiköhän se painonnousu jatku kohta itselläkin.
 
Kiitos Butterfly. Hoksasin tänään, että en ole tainnut kohta viikkoon oksentaa. Ei sillä, lähellä on ollut, mutta olen saanut vältettyä. Ruoka alkaa jopa maistumaan, mutta paljoaei pysty kerralla syömään, kun tuntuu, että korkkaa. Painon pudotus on tasaantunut, jäi toistaiseksi ainakin siihen -10,5kg, mutta vielä ei ole nousuunkaan lähtenyt. Eikä hetkeen tarvitsekaan. Aika lailla viikon ajan söin primeraneja, alkuun 2 päivässä sitten yhden kunnes pystyin olemaan ilman. Oli siitä varmasti se apu, että sai nestetasapainon jollekin mallille joka osaltaan auttoi pahoinvointiin. Tosin oksensin jonkun verran nuiden primeranien aikanakin, mutta pääasiassa pöperöt pysyi sisällä ja edes pelkkä ajatus ruoastaei saanut vatsaa nurin päin. Ihan viimeisenä oljenkortena noihin tartuin. Olin aika loppu siihen oksentamiseen, kun pahimmillaan oksensin vähän vertakin.
 
Takaisin
Top